Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_lies_ schreef:wat is er dan precies zo krom aan? Hier staan niet overal grote hekken om de voortuinen, de kinderen hebben er totaal geen moeite mee in mijn tuin en bloemen te staan. Zo is de realiteit hier.
In mijn ogen zijn kinderen en katten niet te vergelijken, wellicht is dat dan weer een heel andere discussie.
MariekeB schreef:Ah gelukkig verwoord iemand toch ook nog mijn gedachten.
Een beetje tolerantie alsjeblieft.
We hoeven toch niet te leven in een soort gevangenissen die we voor onszelf creëren , waar niets en niemand die niet gevraagd is aanwezig mag zijn.
Natuurlijk is het lastig . maar misschien ziet de kat er na een weekje de lol niet meer van in en de vogels hebben ook al snel door dat die kat nooit verder komt.
Of idd een schrikdraadje.
MariekeB schreef:Jannepauli schreef:Katten moeten opgesloten worden in huis, een paard hoort op stal, honden mogen alleen buiten aan de lijn, konijnen in het leuke hokje dat je bij de Intratuin kunt kopen en vogels moeten in een kooitje.. ach, wat houden we toch van de natuur! En wat hebben we toch een zeik-mentaliteit!
![]()
![]()
![]()
Ah gelukkig verwoord iemand toch ook nog mijn gedachten.
We hoeven toch niet te leven in een soort gevangenissen die we voor onszelf creëren , waar niets en niemand die niet gevraagd is aanwezig mag zijn.
Natuurlijk is het lastig . maar misschien ziet de kat er na een weekje de lol niet meer van in en de vogels hebben ook al snel door dat die kat nooit verder komt.
Maar het feit dat je we bijna allemaal niets meer kunnen hebben van anderen , zodra het een beetje op overlast lijkt...
Een beetje aanpassen voor en ander , omdat je die ook z'n lol gunt.
Af en toe een kattendrol in je tuin, hoe erg is dat nou ( toxoplasmose verhaal is nog maar de vraag of dat klopt nml ) , een keer lawaai makende kinderen, een keer de radio te hard, of een feestje dat wat uitloopt en idem voor het lawaai van iemands volière.
Gun elkaar toch gewoon wat. en accepteer dat we dicht op elkaar wonen en dat we dus merken dat ook onze buren een leven hebben.
Het gaat toch niet om ernstige overlast, criminaliteit of pesten...
En als het dan echt heel vervelend is, ga praten met elkaar , vriendelijk en rustig. Of los het op , op een prettige manier en niet eentje waarmee je je buren pest ( kat naar asiel brengen is pesten )
Cayenne schreef:MariekeB schreef:Ah gelukkig verwoord iemand toch ook nog mijn gedachten.
Nee, zo denken vogels niet, net zo min als dat katten na één keer opgeven omdat ze weten dat ze niet in de voliere kunnen komen. Die blijven proberen en de vogels blijven schrikken.
Van mij hoeven katten niet binnen te blijven, paarden niet in hun stal te blijven en vogels niet in hun kooitje te blijven. Zolang ze maar op eigen terrein blijven mogen ze doen wat ze willen en heeft niemand er last van. Zou toch een chaos worden als we onder dit idee ook maar alle beesten los gingen laten
Jannepauli schreef:M_D_H schreef:
En wat dus strafbaar is
Ik snap gewoon niet wat het probleem is? Je hebt toch katten omdat je ze leuk vind? Omdat je ze graag om je heen hebt... Waarom moeten ze dan buiten? Ze kunnen toch gewoon binnen blijven? Of in de tuin...
Bij ons vinden ze dat blijkbaar niet strafbaar- minder werk voor de jagers en geen weilanden vol met gaten waar de paarden zich kreupel op kunnen lopen. Bovendien zit ik zo ver van de bewoonde wereld dat ik tot op heden nog geen ambtenaar van het gemeentehuis in de bosjes heb zien liggen om mijn katten in de gaten te houden.
Tenzij je het niet erg vindt dat je houtenvloer krassen heeft, je planten gemold worden en je bankstel open ligt
Needje schreef:Als je zo van de wet bent MDH zal je ook moeten weten dat katten los mogen lopen...
Dus kattenbaasjes begaan geen overtreding als hun kat bij jou in de tuin komt.
Sammie schreef:ardo_iggy schreef:Wat een onzin. Je zou beter eens terug kunnen lezen, je hoort hier meerdere geluiden. Dus nogmaals niet generaliseren.Schijnbaar vinden katten eigenaren het wel normaal dat het kan gebeuren anders laten ze die verdomde beesten niet los lopen.
"katteneigenaren' vinden het niet allemaal 'normaal' en verdomde beesten gaan lopen roepen lijkt mij ook niet nodig. Een dier is niet schuldig aan het gedrag van zijn eigenaar. Onnodig om het dier daar voor te vervloeken.
Een discussie kan op deze manier niet normaal verlopen en daar ben je op dit moment zelf debet aan.
nynke1122 schreef:MDH ik laat mijn katten niet bewust buiten om het anderen zuur te maken.. De kat gaat naar buiten omdat hij het leuk vind en niet omdat ik wat tegen de buren heb
ardo_iggy schreef:Sammie schreef:Wat een onzin. Je zou beter eens terug kunnen lezen, je hoort hier meerdere geluiden. Dus nogmaals niet generaliseren.
"katteneigenaren' vinden het niet allemaal 'normaal' en verdomde beesten gaan lopen roepen lijkt mij ook niet nodig. Een dier is niet schuldig aan het gedrag van zijn eigenaar. Onnodig om het dier daar voor te vervloeken.
Een discussie kan op deze manier niet normaal verlopen en daar ben je op dit moment zelf debet aan.
De voornaamste wat je hier leest is dat de katteneigenaren het normaal vinden dat hun kat buiten loopt en vinden het ook heel normaal dat een ander maar moet betalen om ze uit hun tuin te houden.
En ja ik blijf ze verdomde beesten noemen.
Word er hier af en toe helemaal gek van door al dat geschijt van ze en door het schijten ook nog eens mijn planten kapot krabben.
M_D_H schreef:_lies_ een kind kun je aanspreken zijn gedrag. Afhankelijk van jou manier van communiceren zal een kind daar wat mee doen. Doet het er niets mee kun je het altijd nog aangeven bij de ouders...
Een kind begrijpt overigens heel goed wat jij bedoelt...
Een kat niet...
De vergelijking kind/kat slaat werkelijk waar kant nog wal...
En hij laat ook echt duidelijk de bekrompenheid van het grotendeel van de katteneigenaren zien...
Poekie is een levend wezen die zijn natuurlijk gedrag mag voldoen...
Ongeacht de overlast van de ander...
Pech voor de ander...
. Je gaat geen levend wezen met gevoelens en gedachten bewust pijn doen. Is het zo bekrompen dat ik het probleem snap, alleen wil laten zien dat dit ook op een andere manier verwezenlijkt kan worden? En daarin past de vergelijken met kinderen, althans zoals het in onze omgeving gebeurt, prima. 
Cayenne schreef:Needje schreef:Als je zo van de wet bent MDH zal je ook moeten weten dat katten los mogen lopen...
Dus kattenbaasjes begaan geen overtreding als hun kat bij jou in de tuin komt.
Maar wel wanneer ze overlast veroorzaken, schade aanrichten of het tuinmeubilair onderpiesen.
_lies_ schreef:M_D_H schreef:_lies_ een kind kun je aanspreken zijn gedrag. Afhankelijk van jou manier van communiceren zal een kind daar wat mee doen. Doet het er niets mee kun je het altijd nog aangeven bij de ouders...
Een kind begrijpt overigens heel goed wat jij bedoelt...
Een kat niet...
De vergelijking kind/kat slaat werkelijk waar kant nog wal...
En hij laat ook echt duidelijk de bekrompenheid van het grotendeel van de katteneigenaren zien...
Poekie is een levend wezen die zijn natuurlijk gedrag mag voldoen...
Ongeacht de overlast van de ander...
Pech voor de ander...
Jij maakt er nu iets heel anders van, ga eerst eens mijn posts lezen, voordat je zo'n reactie plaats en dan spreek jij van bekrompenheid?
Ik heb nergens gezegd dat het goed is dat de katten buiten mogen doen en laten wat ze willen en dat het een stuk beter zou zijn als katten gewoon op hun eigen terrein gehouden worden.
Waar ik op doel is het feit dat er hier bokkers zijn die dan gerust katten willen smijten, vergiftigen, afschieten, bekogelen met dingen etc. Ja je kan proberen een kind erop aan te spreken, maar bij ons is tegenwoordig het respect ver te zoeken en ja je kan ouders erop aanspreken, maar net als bij katteneigenaren luisteren deze echt niet altijd. Dus wat doe je dan? Juist, je laat het kind schrikken, door bijvoorbeeld boos de deur open te trekken en intimiderend over te komen. En daar ligt dus mijn punt: dit kan ook op een normale manier met katten gedaan worden. Hang een stroomdraadje op, doe boos de deur open, laat je hondje lekker in de tuin lopen: katten schrikken en zijn niet snel van plan dan terug te komen, het zijn intelligente dieren. Je gaat geen levend wezen met gevoelens en gedachten bewust pijn doen. Is het zo bekrompen dat ik het probleem snap, alleen wil laten zien dat dit ook op een andere manier verwezenlijkt kan worden? En daarin past de vergelijken met kinderen, althans zoals het in onze omgeving gebeurt, prima.