Laat dit een waarschuwing zijn.. Update pag. 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..Hulp nodig pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:35

Ah arme Sultan weer..

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:35

OW, sorry, ik had alleen de eerste pagina's gelezen.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:31

Wat betreft het zout in de kuipjes voer...
Daar zou ik me nu even geen zorgen over maken. Hij drinkt zoals je zelf al zegt ook enorm veel, en plast daarbij ook veel. Die combinatie zorgt er normaal voor dat hij het zout wel weer kwijt raakt.
Daarbij is het voor een hond (en mens) met diarree juist goed om wat extra zout binnen te krijgen. Daar verlies je namelijk veel van bij diarree, zeker als het zo lang duurt als bij jou hond.

Heel veel succes weer verder, ik hoop dat jullie icm de pijnstillers flink verbetering gaan zien!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:57

hoe was het bij de da vanmiddag??

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 08:47

@LhinnOlijf: Het is al bekend wat er aan de hand is, zie een aantal pagina's terug :)
@schuimpie: Bedankt, dat is al een geruststelling :)

Gister naar de dierenarts geweest, even een check up en bij het opvoelen van de buik inderdaad weer pijn. Dosis van de prednisolon verdubbeld, zodat hij 10mg krijgt. Hopelijk zijn hiermee de bijwerkingen nog te doen, wat bij 20mg echt niet meer te doen was.
Ook krijgt sultan nu 2x per dag 0,6 ml Tramadol als pijnstiller. Wij moesten er vandaag mee beginnen, dus vanochtend voor de eerste keer, kan er nu nog niet zo veel van zeggen dus.

Verder vannacht weer flinke diarree, waardoor zijn achterkant weer helemaal vol zat ( zijn vacht). Dus weer flink in de weer geweest met de schaar en tondeuse. Fris klusje elke keer, zo vlak voor mijn werk haha.

Afwachten maar weer dus :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:03

van de tramadol zal hij de eerste dagen wel wat suf zijn

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 09:09

Ja, dat zei de dierenarts inderdaad en als hij suf blijft dan moeten we overstappen naar 0,4 ml :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:39

Misschien ga ik nu een rotvraag stellen, maar ik ben benieuwd waar voor jullie de grens ligt qua pijn en ellende voor Sultan? Wanneer is het genoeg voor jullie?

Ik vraag me dit af omdat k hier echt wanhopig van zou worden als baasje, om mijn hond steeds zo ziek te zien..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 09:55

Geloof me, de slapelozen nachten, de huilbuien, de paniek.. Het is hier in mijn hoofd al bijna 10 maanden op en top druk. Een achtbaan van emoties, niet slapen en elke seconde van de dag er aan denken..

Onze grens.. Lastig, ik heb veel mensen om advies gevraagd.. Maar weet je wat het is, Sultan is elke dag super vrolijk en druk.. Vol levenslust. Hij heeft in die 10 maanden misschien 7 echt slechte dagen gehad, maar verder merk je niks aan hem ( alleen met eten en poepen).

Ik vind dat een hond die nog zo veel zin in het leven heeft, je er voor moet blijven vechten.

Wij hebben de beslissing genomen deze prednisolon kuur af te wachten. Als dit helpt ( en heeel stiekem lijkt het daarop, hij is een halve kilo aangekomen) kan zijn lichaam 100% beter worden. Als dit niet helpt, is er gewoon weg niks meer wat we voor hem kunnen doen.

Het is geen rot vraag hoor, het is iets wat ons al 10 maanden bezig houdt.. We gaan er zelf elke dag kapot van.. Ik gun het mijn ergste vijand niet om zoiets mee te maken. Mijn honden zijn mijn maatjes, echt onderdeel van het gezin.. En die wanhoop is echt verschrikkelijk.

De grens.. Wanneer leven lijden wordt. Dat is nu absoluut niet zo, we hebben een jonge pup die van het leven houdt. Helaas met pijnprikkels, maar niet zo erg dat hij zielig is. Zo lang hij wilt en vecht, vechten wij mee.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:20

Sultan lijkt echt geen doodzieke hond. Zo vrolijk, levendig en vol levenslust heb ik zelden een hond gezien.
Ik duim nog steeds door dat Sultan gauw helemaal beter wordt en hij het leven waar hij zo enthousiast van geniet kan gaan lijden. Hij is zo lief, een echte goedzak en godzijdank heeft hij jullie als baasjes getroffen.

Dikke knuffel en beterschapswensen voor Sultan. Maar ook even een knuffel voor jou, lijkt me verschrikkelijk die dagelijkse zorgen. Ik weet dat je helemaal gek van je beesten bent en een hond wordt al zo gauw je allerbeste maatje die niets of niemand ooit kan vervangen. Ik duim en duim en duim en hoop dat het potverdorie nou eens helpt en de ellende stopt.
Kop op Sullekop!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:38

Dankjewel Nikki, heel erg lief van je! Zodra hij uit deze, diepe, dip is gaan we er weer samen op uit met onze knappe vriendjes. Het feit dat hij een halve kilo is aangekomen is wel een goed teken, er is dus nog hoop dat de prednisolon zijn werk gaat doen. Nog 4 maanden afwachten.. afwachten.. afwachten. En bah, wat is dat moeilijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:40

Denk niet aan die 4 maanden, hij is nu een halve kilo aangekomen! De komende weken gaat hij steeds beter eten en steeds meer aankomen en dan zijn die 4 maanden zo voorbij! *In het kader van uitspreken, want dat gun ik jullie enorm*

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:43

Ik hoop zo dat je gelijk hebt! Het is gewoon lastig om weer te gaan hopen, we hebben elke keer een stapje vooruit gedaan en dan heel snel 10 stappen achteruit.. Dat al 10 maanden lang.. Dus je durft een soort van niet meer te hopen.. Bang voor een nieuwe teleurstelling.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:50

Dat snap ik helemaal. :j

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:52

Hoe gaat het met Sultan?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 12:45

Goed! :D

De Tramadol doet zijn werk echt goed.. Ik kan inmiddels de brokken niet meer laten staan, want hij blijft eten! Hij eet nu dus al 10 dagen een normale portie en is aangekomen Woehoee!

Nu dus hopen dat dit zo blijft, zo dat de prednisolon zijn werk kan doen.. Over 3 maanden ( als het zo blijft gaan) weer controle.. Spannend!

En hij is zoooo druk en vrolijk! Helemaal blij zijn we!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:47

Wat ontzettend fijn joh! Houden zo!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:24

*\o/* *\o/* jee nessah superr bericht!!!

echt heel fijn!!!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 14:39

:D bedankt!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 15:06

Oh wat fijn! Goed dat jullie toch op de prednison/tramadol zijn overgegaan, hopelijk kan ie dan nu eindelijk gaan herstellen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:30

Wow super bericht

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:29

Dat klinkt al een stuk beter! *\o/*
Ook bij hondjes doet tramadol icm prednison dus wonderen bij ontstoken darmen! :):)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:19

Wat een goed nieuws ! Super *\%/*

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:47

*\o/* super!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:54

Nessah schreef:
Goed! :D

De Tramadol doet zijn werk echt goed.. Ik kan inmiddels de brokken niet meer laten staan, want hij blijft eten! Hij eet nu dus al 10 dagen een normale portie en is aangekomen Woehoee!

Nu dus hopen dat dit zo blijft, zo dat de prednisolon zijn werk kan doen.. Over 3 maanden ( als het zo blijft gaan) weer controle.. Spannend!

En hij is zoooo druk en vrolijk! Helemaal blij zijn we!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*