Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chanel1985 schreef:En dan heb je er ook nog met een nieuw systeem, met een soort van klipje, dat schiet zo los, bij de minste druk. Zo één had ik voor mijn kat.

Diablo schreef:Paintlinger schreef:Nogmaals, die boete moet omhoog. Kennelijk is hij nog veel te laag..
Of zoals bij ons in Duitsland, daar mag je hond afgeschoten worden als je je niet aan de aanlijnplicht houdt. Dan laat je het wel hoor.
elenaMM77 schreef:Hier in Nederland is het bijna inmiddels zo dat je hond aangelijnd moet zijn, overal en nergens tenzij het specifiek is aangegeven dat hij los mag lopen..
Gelukkig is het 'nog' een overgangs situatie en wordt over het algemeen nog toegestaan dat een hond los loopt, als deze onder appel staat en niet uitdrukkelijk een verbodsverbod ergens staat.. maar dat zal ook geen 10 jaar meer duren ben ik bang.
situatie in Duitsland en Nederland zijn daarom niet met elkaar te vergelijken.
Paintlinger schreef:Ben ik de enige die het zeer arrogant vind overkomen....?
'Mijn hond loopt los waar ik dat wil'
Het zijn pvd gewoon de regels.....ga je met de rest van het wetboek ook zo om?
Anoniem schreef:Niet iedereen kan een boerderij met grond kopen. Die mogen dan dus geen hond?
Als mensen met hun hond, varken, kat of pony langs de buitenwegen willen gaan wandelen dan kun je daar best wat rekening mee houden.
Op ons hooiland liepen mensen balletjes te gooien met hun hond omdat ze daar altijd langs het water liepen de hond uit te laten. Wij hebben er toen schrikdraad omheen gezet maar wel op een afstand van 4 m van het water zodat er een ruim wandelpad overbleef.
Nu kan iedereen daar zijn hond nog steeds uitlaten en los laten lopen. Het is niet alleen maar ikke ikke in deze wereld.
slimmerik schreef:Die strook is bij ons ook langs alle beken opengesteld omdat de boeren daar niks mogen verbouwen en of bestrijdingsmiddelen gebruiken ivm waterkwaliteit van het waterschap. Maar ook daar mag je je hond niet los laten lopen.
elenaMM77 schreef:slimmerik schreef:Die strook is bij ons ook langs alle beken opengesteld omdat de boeren daar niks mogen verbouwen en of bestrijdingsmiddelen gebruiken ivm waterkwaliteit van het waterschap. Maar ook daar mag je je hond niet los laten lopen.
uch uhm.. dat is een schoolvoorbeeld van waar ik de regels spontaan zou vergeten dan.
Shirley schreef:Nee hoor, dat vind ik ook.
Je kunt ook niet zelf bepalen of je door het rode licht kan rijden of een winkel binnengaan die gesloten is ...
Koop een stuk grond voor jezelf waar je heer en meester kunt zijn en je hond kunt laten rennen, bevalt de mijne ook prima