Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:37

Katten kijken wel eerst voordat ze springen, dus gezien die hoogte moeten ze het wel zien en ik verwacht dat er niet snel een kat zal zijn die wel zo dom is.

Wij hadden ook van ene op andere moment prikkeldraad maar is ons nooit iets opgevallen. Zal heus wel een domme kat of domme puber geweest zijn die even vergat te kijken natuurlijk maar ja... Hadden ze maar een ander beroep moeten kiezen zal pa zeggen :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-04-14 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:37

@vuurneon: ik las schrikdraad i.p.v prikkeldraad mijn fout.
Maar goed het maakt niet uit wat je gebruikt om katten uit je tuin te weren. Je bent gewoon strafbaar als je er een dier letsel mee toebrengt.
Ga eerst eens de GWWD en het wetboek van strafrecht, en de jurisprudentie er op na lezen en dan praten we weer veder. Dingen roepen zonder dat je weet waar je het over hebt slaat nergens op.

Voor de gene die vinden dat spijker en glasscherven oke zijn, hoop ik voor jullie dat de eigenaren va gewonde katten niet weten hoe dit in de wet geregeld is, want er staat gewoon zelf een gevangenisstraf op.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:38

hier een moeder met 2 kleine kinderen (bijna 6 en bijna 2)
dus GEEN tijd en zin om snachts te "waken" omdat de ander zijn kat niet bij houd ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:40

flappie2 schreef:
Maar goed het maakt niet uit wat je gebruikt om katten uit je tuin te weren. Je bent gewoon strafbaar als je er een dier letsel mee toebrengt.
Ga eerst eens de GWWD en het wetboek van strafrecht, en de jurisprudentie er op na lezen en dan praten we weer veder. Dingen roepen zonder dat je weet waar je het over hebt slaat nergens op.

Voor de gene die vinden dat spijker en glasscherven oke zijn, hoop ik voor jullie dat de eigenaren va gewonde katten niet weten hoe dit in de wet geregeld is, want er staat gewoon zelf een gevangenisstraf op.

Ehm, ik stel gewoon een vraag :? Als ik het antwoord wist, stelde ik de vraag niet.

Wat is het wezenlijke verschil tussen zichtbare (!) spijkers en prikkeldraad? Beide zelfde scherpte, zelfde doel. Prikkeldraad mag namelijk wel op je erfafscheiding onder mom van inbraakbeveiliging.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-04-14 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:41

vuurneon schreef:
Katten kijken wel eerst voordat ze springen, dus gezien die hoogte moeten ze het wel zien en ik verwacht dat er niet snel een kat zal zijn die wel zo dom is.

Wij hadden ook van ene op andere moment prikkeldraad maar is ons nooit iets opgevallen. Zal heus wel een domme kat of domme puber geweest zijn die even vergat te kijken natuurlijk maar ja... Hadden ze maar een ander beroep moeten kiezen zal pa zeggen :=

dat hoop ik ook.......Ik heb even achter het hekje gekeken en achter het hekje wat naast dat muurtje zit ligt verder niks.
Kan ook zomaar zijn dat de buur niet meer wil dat de katten op dat muurtje komen liggen met het oog op de broed periode.
Als hij echt gemeen had willen zijn had hij ook wel zo een plank achter zijn hek op de grond geplaatst

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:43

Mendy1984 schreef:
dus GEEN tijd en zin om snachts te "waken" omdat de ander zijn kat niet bij houd ;)

Ah vandaar de vraag :D

Ik snap zulke gedachtes nooit echt. Wel zeiken, maar er niets aan willen doen omdat het de schuld van een ander is. Maar dan blijf je stront houden hoor! Of bedoel je wel iets doen, maar niet het waken?

Vuurneon: vind dat niet echt een verschil. Maar zou katten op die manier buiten je tuin houden onder inbraakbeveiliging?

Zou zelf denken van niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:44

Als hij echt opzettelijk de katten wil verwonden had hij het zeker anders aangepakt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:45

vuurneon schreef:
Als hij echt opzettelijk de katten wil verwonden had hij het zeker anders aangepakt.

Maar zo ver gaan we het gewoon niet laten komen.

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:45

vuurneon schreef:
flappie2 schreef:

Ehm, ik stel gewoon een vraag :? Als ik het antwoord wist, stelde ik de vraag niet.

Wat is het wezenlijke verschil tussen zichtbare (!) spijkers en prikkeldraad? Beide zelfde scherpte, zelfde doel. Prikkeldraad mag namelijk wel op je erfafscheiding onder mom van inbraakbeveiliging.

Er waar staat dat dan vermeld volgens jou, dat prikkeldraad wel mag?
Dat bedoel ik nou met dingen roepen zonder dat je weet waar je het over heb.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:48

Geryon schreef:
Mendy1984 schreef:

Ah vandaar de vraag :D

Ik snap zulke gedachtes nooit echt. Wel zeiken, maar er niets aan willen doen omdat het de schuld van een ander is. Maar dan blijf je stront houden hoor! Of bedoel je wel iets doen, maar niet het waken?

Vuurneon: vind dat niet echt een verschil. Maar zou katten op die manier buiten je tuin houden onder inbraakbeveiliging?

Zou zelf denken van niet.

tuurlijk wel iets doen... anders blijven ze komen
en daarom kan ik de buurman ook begrijpen want die gaat ook niet zitten waken ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:49

flappie2 schreef:

waar staat het dat het niet mag?

Aansprakelijkheid als er iets gebeurt is een ander verhaal, daar heb ik het niet over. Maar over het plaatsen van prikkeldraad ter voorkoming van inbraak (want daar kun je het immers net zo goed op gooien), kan ik niets vinden dat het niet mag.

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:54

vuurneon schreef:
flappie2 schreef:

waar staat het dat het niet mag?

Aansprakelijkheid als er iets gebeurt is een ander verhaal, daar heb ik het niet over. Maar over het plaatsen van prikkeldraad ter voorkoming van inbraak (want daar kun je het immers net zo goed op gooien), kan ik niets vinden dat het niet mag.

Er staat wel degelijk ik bepaalde wetten en amvb's iets over prikkeldraad genoemd. Maar ik heb niet zo zin omdat hier allemaal uit te moeten gaan leggen. Gaat anders wel erg off topic. Ik zou zeggen duik lekker de wetboeken in en je komt er vanzelf achter.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:57

Heb ik gedaan en ik kom het niet tegen dat het niet is toegestaan als afscheiding, dus als je mij wilt helpen; graag. Anders vroeg ik er niet naar ;)
(En dan doel ik dus niet op aansprakelijkheid op het moment dat een mens/dier zich verwondt)

Alleen artikelen opnoemen is ook prima, ik kan wel lezen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-04-14 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:58

Vindt zelf helemaal niet zo gek gedacht.
Ik zie wel eens bij gebouwen om vogels te weren en heb nog nooit een dood dier gespiecht op zien zitten.

BTW . bij spoor en sommige gebouwen hebben ze zelfs van dat gedraaid prikkel draad wat echt gevaarlijk is.
Afbeelding
En toch heb ik daar ook nog nooit dood dier in zien zitten.
Ik denk katten echt wel zo slim zijn.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 21:00

Fjorj schreef:
Ik zie wel eens bij gebouwen om vogels te weren en heb nog nooit een dood dier gespiecht op zien zitten.

BTW . bij spoor en sommige gebouwen hebben ze zelfs van dat gedraaid prikkel draad wat echt gevaarlijk is.
[ Afbeelding ]

Ik denk dat ik dan klachten krijg over het uitzicht voor de andere omwonenden :')
Zo groot zijn de tuinen hier ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:02

quartel schreef:
Als hij echt gemeen had willen zijn had hij ook wel zo een plank achter zijn hek op de grond geplaatst

Of zo iets

Alleen dan met sukje vis er onder.

quartel,
Ging mee even om als voorbeeld dat van spijkers helemaal niet gek gedacht is en zelf minder gevaarlijk is dan wat kat nog meer buiten tegen kan komen wat ook mag aan hek werken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:05

Fjorj schreef:

[ Afbeelding ]

ik heb wel eens een dode ree zien hangen in prikkeldraad... dus ze kunnen er wel in verstrikt raken.. hoe die dat precies voor elkaar kreeg weet ik niet maar hij hing der wel dood in.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:07

Je kat kat laten zijn? Dat leer je het dier van tevoren aan, als je ze vanaf het begin buiten houdt, dan begrijp ik best dat je ze vrijwel niet meer binnen kunt houden.
Ik kan de hond ook hond laten zijn en m'n paard paard, maar die hou je ook binnen, waarom zou een kat dat dan wel mogen?

Ik geef de buurman groot gelijk, hij heeft er last van, dit is zijn oplossing. Jij weet dit (en dit is inderdaad niet het enige risico wat je kat loopt) en je neemt het risico. Daarnaast is je kat ook niet dom, komen ze vast ontzettend veel gevaren tegen en komen ze toch elke keer weer thuis. Het is een kwestie van tijd dat dit natuurlijk fout gaat, maar dat kan door alles komen en op elk moment zolang ze buiten zijn.

(overigens zie ik genoeg katten zich vrolijk een weg banen door prikkeldraad _O- bij ons hebben de buren dat en de katten hebben er echt maling aan).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 21:10

DeniseES schreef:
Je kat kat laten zijn? Dat leer je het dier van tevoren aan, als je ze vanaf het begin buiten houdt, dan begrijp ik best dat je ze vrijwel niet meer binnen kunt houden.
Ik kan de hond ook hond laten zijn en m'n paard paard, maar die hou je ook binnen, waarom zou een kat dat dan wel mogen?

Ik geef de buurman groot gelijk, hij heeft er last van, dit is zijn oplossing. Jij weet dit (en dit is inderdaad niet het enige risico wat je kat loopt) en je neemt het risico. Daarnaast is je kat ook niet dom, komen ze vast ontzettend veel gevaren tegen en komen ze toch elke keer weer thuis. Het is een kwestie van tijd dat dit natuurlijk fout gaat, maar dat kan door alles komen en op elk moment zolang ze buiten zijn.

(overigens zie ik genoeg katten zich vrolijk een weg banen door prikkeldraad _O- bij ons hebben de buren dat en de katten hebben er echt maling aan).

De eerste kat die we hier verloren zijn is overleden door leeftijd.
Ze is geen dag thuis gebleven en stond bekend in heel de woonwijk.
Ze werd 21 jaar.............dus die kwestie van tijd is echt onzin :)

DeniseES

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:11

Ja, dat wil niet zeggen dat het bij elke kat gebeurd, maar hoe vaak worden ze niet aangereden? Met andere woorden, een kat redt zich wel in belachelijk veel situaties, tot het een keer fout gaat.

DeniseES

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:12

Maargoed, als dat je enige opmerking is ;) klein detail

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 21:15

Lukt het een beetje zo DeniseES??
mag hoor.....maar boos word ik niet dus is het zinloos.
Prima dat jij er anders over denkt maar mijn mening mag ook gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:17

Wij hebben twee katten en die komen heerlijk buiten in onze eigen tuin.

We hebben de gehele tuin omheind zodat ze niet over de omheining kunnen springen. (overigens ook ideaal om andere katten buiten te houden)

Mooi is het niet maar het is ideaal.

Het zijn MIJN katten en MIJN verantwoordelijkheid dat ze niet in andere tuinen oid komen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-04-14 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:20

TS: waarom neem je geen catfence oid? Zijn onzichtbaar en volgens mij helemaal niet zo schrikbarend duur. Dan blijven je katten gewoon in je eigen tuin.

Mijn mening is dat ik het eigenlijk een heel raar gebruik vind om katten los te laten lopen, al helemaal in een woonwijk. We laten onze honden toch ook niet loslopen zonder dat we erbij zijn? Het is niet dat katten beter uitkijken dan honden of minder overlast veroorzaken ofzo. Het is gewoon echt heel raar dat dit normaal is, als je erover nadenkt. Het veroorzaakt echt overlast en je stelt je dieren ook nog eens bloot aan verschillende gevaren.

Wij hebben zelf geen katten, maar er huizen 5 katten in onze tuin van omwonende buren. En die schijten dus ook allemaal in onze tuin. Wegjagen helpt niet. In de zomer komen ze ook binnen, en we kunnen ook de schuur niet even open laten staan. Al een aantal keer per ongeluk katten opgesloten. Laatst een boze buurman aan de deur die superveel last van de katten had vanwege zijn volière, die geloofde niet dat het niet onze katten waren, want die zitten altijd op onze schutting en in onze tuin :P Voor nu erger ik me nog niet genoeg aan de katten om de buren aan te spreken en ik ga al zeker geen geld uitgeven aan oplossingen om andermans dieren uit ónze tuin te weren. Maar ik krijg soms wel de neiging om het voor de voeten van de buren te gooien als zij wel komen klagen over onze vuurkorf die sporadisch (echt 1x in de 3 maanden ofzo) aanstaat omdat ze zich ergeren aan de rook. 8)7

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:21

Wat lukt een beetje? Ik snap niet zo goed waar jij nu boos om zou moeten worden..?

Je vraagt om de mening van iedereen, die krijg je, waar zou je boos om moeten worden?

Natuurlijk worden er genoeg katten oud, dat deed die van ons die buiten kwam ook, die is ook oud geworden maar het risico op ongelukken is er overduidelijk.