Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:30

femo schreef:
Snollygoster schreef:

Hier ben ik het totaal niet mee eens, katten kunnen ook iemand flink verwonden, soms zelfs nog erger dan honden.

nou, ik denk niet dat katten in staat zijn iemand erger te verwonden dan een hond dat kan hoor. of het moet een tijger zijn ofzo.

Ooit bij een DA gewerkt? Ik wel en ik heb lelijke wonden gehad van katten.

Anoniem

femo schreef:
Snollygoster schreef:

Hier ben ik het totaal niet mee eens, katten kunnen ook iemand flink verwonden, soms zelfs nog erger dan honden.

nou, ik denk niet dat katten in staat zijn iemand erger te verwonden dan een hond dat kan hoor. of het moet een tijger zijn ofzo.

Bij mijn oma zat het bloed toch echt tot 2 m hoog tegen de muur. En ze leek wel iemand die zich continu zelf sneed.

SAKKIA

Tja daar ben ik het ook niet helemaal mee eens.
De binnenkat is een kat met een gedragsprobleem, en daar heb ik toch serieuze littekens aan over gehouden. Hij kon zo vanuit het niks omslaan naar bloedstollend boos en mij tot bloedens toe bijten en niet meer los willen laten :o
Dit is nu niet meer zo hoor, hij is nu de liefste kat die ik ken, hoewel hij nog steeds heel boos kan worden, kiest hij er nu voor om weg te lopen.
Maar hij heeft zowel mijn vriend als ik serieus verwond.

femo

meen je dit nou?! je snapt toch zelf wel dat een kat redelijk ongevaarlijk is, okal valt ie aan? ja, er ontstaan lelijke krassen en bijtwonden. maar geen open gaten etc etc.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:32

Ayasha schreef:
Niet? Waarom niet?
Ze zijn leniger, over het algemeen sneller, hebben 4 poten met beduidend scherpere nagels dan de meeste honden en hebben evenzeer een bekje vol met tanden.

Er zijn maar heel weinig ernstige incidenten met katten bekend en ik denk dat we weten waarom we regels hebben omtrent gevaarlijke honden.(of dat helemaal terecht is is weer een andere discussie maar goed)

Ze kunnen zeker lelijk krabben....maar doorgaans vallen ze niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:32

femo schreef:
meen je dit nou?! je snapt toch zelf wel dat een kat redelijk ongevaarlijk is, okal valt ie aan? ja, er ontstaan lelijke krassen en bijtwonden. maar geen open gaten etc etc.

Ik ken iemand die zo ernstig is aangevallen door een kat, dat zijn achillespees bloot lag.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:33

femo schreef:

Ooit een door het lint geslagen kat gezien? Door nhun onvoorspelbaarheid, lenigheid en snel reactie vermogen kunnen kaatten wel degelijk schade aanrichten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:33

Ja ik meen het, geef me een goede reden waarom een kat iemand niet zou kunnen verwonden.
Ze hebben scherpe tanden en flink scherpe nagels. Als een kat het niet kan, dan een hond ook niet.

Honden vallen doorgaans ook niet aan. Als ze allemaal massaal alles aanvielen wat bewoog hadden we ze al lang niet meer. Maar gezien veel katten geen eigenaren hebben (of die nergens te bekennen zijn) wordt daar verder geen gevolg aan gegeven.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-03-14 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:34

love_western schreef:
Magrathea schreef:
Overigens heb ik al eens een berekening gemaakt met hoeveel katten naar het asiel zouden moeten als iedereen die zijn kat(ten) niet naar buiten kan laten (omdat je misschien wel eens de buren tot last zou kunnen zijn) naar het asiel zou brengen. Geloof dat je dan een tienvoud van alle asiels nodig hebt die er nu zijn :z

En waarom zou een kat niet gelukkig zijn in een huis met een eventuele afgesloten tuin?

Omdat je nu eenmaal veel katten hebt die buiten "kennen" en dus niet gelukkig zijn binnen. Of katten die echt, echt gewoon buitenkatten zijn. Zo ook de kitten van mijn ex: zat uitdaging binnen (ja echt) inclusief een hond die hem tot vervelens toe met haar staart, neus en oren liet spelen. En toch vocht hij elke keer dat de deur openging als een soort hyena om naar buiten te kunnen. Want ja, het huis had ramen en die kat was ook niet achterlijk.
Toen hij naar buiten mocht werd hij een rustige, gezellige kat die zich nog maar af en toe afreageerde op de hond.

SAKKIA

femo schreef:

Nee hoor Femo hier heb je echt ongelijk in.
Het heeft mij 4 hechtingen opgeleverd omdat ik een hele boze kat in mijn arm had hangen die niet meer los wilde laten. En als ie dan los was, viel hij gewoon opnieuw aan.

Anoniem

Ik heb liever een agressieve hond voor mij staan, dan een doorgeslagen kat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:35

Tuurlijk kan een kat wel iemand verwonden, maar niet levensbedreigend. Tenzij je een kat in het formaat van een tijger hebt. Ik weet niet wat voor hybride katten jullie hebben maar ik heb al genoeg woeste/agressieve katten gezien en je hebt ze zo van je af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:36

Magrathea schreef:
love_western schreef:

En waarom zou een kat niet gelukkig zijn in een huis met een eventuele afgesloten tuin?

Omdat je nu eenmaal veel katten hebt die buiten "kennen" en dus niet gelukkig zijn binnen. Of katten die echt, echt gewoon buitenkatten zijn. Zo ook de kitten van mijn ex: zat uitdaging binnen (ja echt) inclusief een hond die hem tot vervelens toe met haar staart, neus en oren liet spelen. En toch vocht hij elke keer dat de deur openging als een soort hyena om naar buiten te kunnen. Want ja, het huis had ramen en die kat was ook niet achterlijk.
Toen hij naar buiten mocht werd hij een rustige, gezellige kat die zich nog maar af en toe afreageerde op de hond.

Dan zorg je er toch voor dat hij terecht kan in een afgesloten tuin? En niet in de vrije natuur zodat andere mensen er last van hebben.

Amandavd

WiancaR schreef:
Tuurlijk kan een kat wel iemand verwonden, maar niet levensbedreigend. Tenzij je een kat in het formaat van een tijger hebt. Ik weet niet wat voor hybride katten jullie hebben maar ik heb al genoeg woeste/agressieve katten gezien en je hebt ze zo van je af.

Keep on dreaming, Fa maar eens een tijd bij een DA werken, dan zie je pas woeste en pissed of katten die echt leip zijn.

Ayasha
Blogger

Dezelfde hybride katten als jullie blijkbaar van honden hebben. :+
De gemiddelde hond moord ook niet, net zoals de gemiddelde kat dat niet doet.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:37

love_western schreef:
femo schreef:

Ik ken iemand die zo ernstig is aangevallen door een kat, dat zijn achillespees bloot lag.

En waarom viel die kat aan dan. Liep diegene gewoon langs en de kat had zowiets van jaaahaaaaa ik spring uit de bosjes en val je aan of wilde diegene de kat oppakken bv?

Anoniem

WiancaR schreef:

Vertel eens hoe je dat doet dan?

Mijn oma is komen te vallen door haar kat. En heeft 3 kwartier moeten wachten op hulp. Maar haar kat is haar blijven aanvallen in die 3 kwartier. Godzijdank had ze alleen maar een gekneusde knie en zat ze onder de krassen.

NatasjavE

Ayasha schreef:
Ja ik meen het, geef me een goede reden waarom een kat iemand niet zou kunnen verwonden.
Ze hebben scherpe tanden en flink scherpe nagels. Als een kat het niet kan, dan een hond ook niet.

Honden vallen doorgaans ook niet aan. Als ze allemaal massaal alles aanvielen wat bewoog hadden we ze al lang niet meer.

Ze vallen niet massaal aan. Maar op de EHBO komen meer incidenten door honden binnen(Labrador met stip op 1) dan met katten.

Een hond is potentieel "gevaarlijker" dan een kat omdat ze gemiddeld genomen groter zijn dan katten. Daarnaast zijn er honden die gefokt zijn op het hard kunnen bijten.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:38

Ayasha schreef:

Honden vallen doorgaans ook niet aan. Als ze allemaal massaal alles aanvielen wat bewoog hadden we ze al lang niet meer. Maar gezien veel katten geen eigenaren hebben (of die nergens te bekennen zijn) wordt daar verder geen gevolg aan gegeven.

ik denk dat er in verhouding echt veel meer mensen ernstig worden verwond door honden dan door katten hoor.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:38

Suuskipje schreef:
love_western schreef:

En waarom viel die kat aan dan. Liep diegene gewoon langs en de kat had zowiets van jaaahaaaaa ik spring uit de bosjes en val je aan of wilde diegene de kat oppakken bv?

Die persoon deed niks. Die kat was gewoon leip in zijn kop. Ja dat was een buitenkat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:39

love_western schreef:
Mijn oma is komen te vallen door haar kat. En heeft 3 kwartier moeten wachten op hulp. Maar haar kat is haar blijven aanvallen in die 3 kwartier. Godzijdank had ze alleen maar een gekneusde knie en zat ze onder de krassen.

Nou,..DIE kat had het bij mij niet lang meer gemaakt....

Anoniem

NatasjavE schreef:
Ayasha schreef:

Honden vallen doorgaans ook niet aan. Als ze allemaal massaal alles aanvielen wat bewoog hadden we ze al lang niet meer.

Ze vallen niet massaal aan. Maar op de EHBO komen meer incidenten door honden binnen(Labrador met stip op 1) dan met katten.

Een hond is potentieel "gevaarlijker" dan een kat omdat ze gemiddeld genomen groter zijn dan katten. Daarnaast zijn er honden die gefokt zijn op het hard kunnen bijten.

Dat krijg je als je denkt dat labjes makkelijk op te voeden zijn. En dat iedereen denkt dat het lieve honden zijn.

Ayasha
Blogger

Maar doet dat er niet toe? Een normale hond valt ook niet aan als je gewoon langs de bosjes loopt hoor.

De spoedgevallen zijn meestal gezinssituaties. Als een kat zelden binnen zit kan ie ook niet aanvallen binnen het gezin he. :+ Honden staan dichter bij hun bazen, bij mensen dan katten, zijn er vaker bij in de buurt, waardoor de kans groter is dat je een hond "uitdaagt" (ik vind het juiste woord even niet.) dan een kat.

Maar zoals ik al zei: in normale omstandigheden valt een hond net zo min aan als een kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:40

NatasjavE schreef:
love_western schreef:

Nou,..DIE kat had het bij mij niet lang meer gemaakt....

Ik heb die kat nog 5 maanden in huis gehad. Echt alles er aan gedaan. Maar hielp niks. Dus ze heeft nog een kans gekregen bij kennissen die allemaal probleem katten hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:41

love_western schreef:
Dat krijg je als je denkt dat labjes makkelijk op te voeden zijn. En dat iedereen denkt dat het lieve honden zijn.

Absoluut mee eens. Heel veel mensen denken over dat opvoeden niet eens....pas als er problemen ontstaan.