Ewona schreef:Een volwassen kat die komt aanlopen en zich nestelt in de stallen.
Een kat die wil blijven, die niet meer verder trekt.
Die je muizen vangt in de stal, waar je dan weer dankbaar voor bent en haar beloont met een bakje voer en drank.
Een kat die blijkbaar al veel heeft meegemaakt, maar je uiteindelijk toch vertrouwt en zich laat aaien.
Leuke "stal-kat" dus.
Leuk voor de muizenjacht, leuk voor gezelschap bij de pony's, leuk voor de kinderen.
Hmz ... vind ik echt wel moeilijk dat je die dan voor haar diensten moet gaan opsluiten.
Vrij lopen kan niet meer, dus dan moet ie plots maar vast.
Kan er bij mij niet in.
De katten die hier zijn komen aanlopen, krijgen alle verzorging die ze nodig hebben.
Waar nodig ook een dierenarts.
We hebben hun zelfs binnengebracht om te laten steriliseren, want heel de hooivoorraad vol kittens willen we ook niet.
Ze worden ontwormd en behandeld tegen vlooien, want ongedierte bij onze honden willen we niet.
Maar we gunnen hun wel het leven dat ze gewoon zijn.
Ze hoeven niet op de bank, hoeven niet op schoot, hoeven niet achter slot en grendel.
Als ze willen, mogen ze naar binnen komen, vaak is dat niet lang.
Naarmate ze ouder worden komen ze vaker naar binnen om te genieten van de warmte en kruipen ze weg op een bank of bed.
Dat is hun keuze.
Maar ik weiger hun op te sluiten.
En ja, we zijn erg van de kaart als er eentje verongelukt, het zijn huisdieren, of ze nu binnen of buiten leven.
En van huisdieren hoor je te houden, anders verdien je ze niet.
Mijn buren zijn gigantisch blij dat ik mijn katten binnen hou. Ze word er echt schijtziek van dat er telkens katten in hun tuin schijten. Zou jij het leuk vinden als ik mijn hond in je tuin laat schijten?
(ze kwamen al met veel moeite voor een inbraak.
)
amen
Ik ook niet Flavlip..