Doorrijden na aanrijden kat??!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:49

Ewona schreef:
Een volwassen kat die komt aanlopen en zich nestelt in de stallen.
Een kat die wil blijven, die niet meer verder trekt.
Die je muizen vangt in de stal, waar je dan weer dankbaar voor bent en haar beloont met een bakje voer en drank.
Een kat die blijkbaar al veel heeft meegemaakt, maar je uiteindelijk toch vertrouwt en zich laat aaien.
Leuke "stal-kat" dus.
Leuk voor de muizenjacht, leuk voor gezelschap bij de pony's, leuk voor de kinderen.
Hmz ... vind ik echt wel moeilijk dat je die dan voor haar diensten moet gaan opsluiten.
Vrij lopen kan niet meer, dus dan moet ie plots maar vast.
Kan er bij mij niet in.

De katten die hier zijn komen aanlopen, krijgen alle verzorging die ze nodig hebben.
Waar nodig ook een dierenarts.
We hebben hun zelfs binnengebracht om te laten steriliseren, want heel de hooivoorraad vol kittens willen we ook niet.
Ze worden ontwormd en behandeld tegen vlooien, want ongedierte bij onze honden willen we niet.
Maar we gunnen hun wel het leven dat ze gewoon zijn.
Ze hoeven niet op de bank, hoeven niet op schoot, hoeven niet achter slot en grendel.
Als ze willen, mogen ze naar binnen komen, vaak is dat niet lang.
Naarmate ze ouder worden komen ze vaker naar binnen om te genieten van de warmte en kruipen ze weg op een bank of bed.
Dat is hun keuze.
Maar ik weiger hun op te sluiten.
En ja, we zijn erg van de kaart als er eentje verongelukt, het zijn huisdieren, of ze nu binnen of buiten leven.
En van huisdieren hoor je te houden, anders verdien je ze niet.

Mijn buren zijn gigantisch blij dat ik mijn katten binnen hou. Ze word er echt schijtziek van dat er telkens katten in hun tuin schijten. Zou jij het leuk vinden als ik mijn hond in je tuin laat schijten?

Ewona

Re: Doorrijden na aanrijden kat??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:58

Heel de buurt loopt hier vol met katten, we zitten nu eenmaal op de boerenbuiten.
Om het grof te zeggen, over een katten keutel vallen we niet, niemand hier in de buurt.
Om je hond in onze tuin te laten "schijten" mag hij wel hoog springen om over de omheining te komen.
Waar onze 3 waakhonden achterblijven, zal hij niet snel over geraken.
Katten echter wel.

Als ik bewust een kat aankoop, dan hou ik ze binnen.
Maar als hier een WILDE (even benadrukken) kat aankomt wandelen en die wil in onze stallen wonen, dan ga ik ze echt niet binnen opsluiten.
Als jij dat wel wil doen, dan wil ik ze vrijblijvend komen brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:03

Ewona schreef:
Heel de buurt loopt hier vol met katten, we zitten nu eenmaal op de boerenbuiten.
Om het grof te zeggen, over een katten keutel vallen we niet, niemand hier in de buurt.
Om je hond in onze tuin te laten "schijten" mag hij wel hoog springen om over de omheining te komen.
Waar onze 3 waakhonden achterblijven, zal hij niet snel over geraken.
Katten echter wel.

Als ik bewust een kat aankoop, dan hou ik ze binnen.
Maar als hier een WILDE (even benadrukken) kat aankomt wandelen en die wil in onze stallen wonen, dan ga ik ze echt niet binnen opsluiten.
Als jij dat wel wil doen, dan wil ik ze vrijblijvend komen brengen.

Als mensen gewoon er allemaal voor zorgen dat hun katten niet op straat komen. En ze gewoon allemaal helpen. Dan heb je het probleem van zwerfkatten ook niet.

Ik hou iig mijn katten wel binnen. Zodat niemand last heeft van mijn dieren. Jou maakt het niet uit dat er kattenstront op je erf ligt. Maar je hebt mensen die dat niet willen. En bedenk eens hoeveel schade ze maken. Vijvers worden leeg gevist. Ze vangen vogels etc.

Vriend van mijn moeder willen ook geen katten op zijn erf. En meeste katten overleven het ook niet door zijn herder. Waar mijn (auto) instructeur woont worden ze gewoon afgeschoten.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:04

Ayasha schreef:
Ik weet eigenlijk niet eens of wij in belgie een dierenambulance hebben (waarschijnlijk wel) dus ik zou al naar de politie moeten bellen gezien dat de enige nummer is die ik dan heb en ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat die dus niet komen voor een kat... :x (ze kwamen al met veel moeite voor een inbraak. :roll:)

Denk dat het bij ons alleen maar is via het asiel.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:05

Belachelijk. als mensen nou eens minder zouden fokken omdat ze een 'leuk' nestje willen zou het al schelen. net als met honden. Ik denk dat veel katten eigenaren hun kat al ebben laten helpen. en dat het juist met binnenkatten veel mee gefokt word.

anyway, vind je wel heel kort door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:07

femo schreef:
Belachelijk. als mensen nou eens minder zouden fokken omdat ze een 'leuk' nestje willen zou het al schelen. net als met honden. Ik denk dat veel katten eigenaren hun kat al ebben laten helpen. en dat het juist met binnenkatten veel mee gefokt word.

anyway, vind je wel heel kort door de bocht.

Hoezo ben ik kort door de bocht. Waarom mogen katten wel zo los op straat lopen. Maar andere huisdieren niet?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:08

omdat een hond kinderen kan doodbijten en ga zo maar door. ik denk niet echt dat poepen in een tuin daar gelijk aan staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:09

Suzz14 schreef:
Eens... al zou ik wel stoppen. Maar nog steeds, zwaar eens. :j
Hoeveel honden worden er nou aangereden versus katten? ....

Veel minder, ik heb vooral 'erfhonden' gehad die toch van het erf af gingen..
Ik heb 2 honden gehad (in 3 jaar tijd) en behoorlijk wat katten, natuurlijk zijn er in die tijd wel meer honden aangereden maar als dat gebeurde dan had de collega die die rit had het er vaak nog wel over, katten werden eigenlijk niet eens meer genoemd omdat dat te vaak gebeurde..
Heb zelf ook al eens een kat van een 80km weg af moeten schrapen, lag met zijn kop nog net op de weg, de rest in de berm, waarschijnlijk een vrachtwagen over z'n kop gereden, het was dat de achterkant nog heel was want anders had ik niet kunnen zien wat de voor of achterkant was.. Denk dat dat de enige keer geweest is dat ik echt letterlijk misselijk werd toen ik die van het asfalt af haalde.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:10

Ze zijn allemaal geholpen.
Heel de buurt heeft steriele katten omdat ze weggevangen zijn, gesteriliseerd en weer uitgezet.
Daarvoor is er eerst een rondvraag gedaan en iedereen was mee.
Wat ben ik blij dat ik in een diervriendelijke omgeving woon.

Tja voor sommige "mensen" een keuze : katten afschieten.
Voor ons en onze buurt gelukkig niet.
Onze vijvers zitten nog vol vis, die van onze naaste buren ook.
De enige die daar komt vissen is de reiger, maar die schieten we ook niet af.
Hier heerst de wet : leven en laten leven.
In het dakgedeelte van onze stalling zit het vol steenmarters. Afschieten maar ?
Neen, gelukkig zijn zij beschermd, ondanks alle schade die ze aanrichten, véél meer dan katten.
Wij wonen samen met de dieren om ons heen en werken niet om hun uit te roeien.

Maar ik verwijder me uit deze discussie zonder einde.
Er zijn mensen die alles doen om dieren te helpen, maar blijkbaar nog niet genoeg.
Er zijn mensen die alles doen om dieren te verwijderen of te doden.
Daar ga ik niet in mee.
Ieder zijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:11

femo schreef:
omdat een hond kinderen kan doodbijten en ga zo maar door. ik denk niet echt dat poepen in een tuin daar gelijk aan staat.

Een kat kan ook flinke schade aanrichten. Maar ik vind het als nog een kul argument. Katten doden ook andere dieren. En dat mag wel? En sorry ik vind het ranzig kattenpoep in mijn tuin.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:13

...een kat vangt wel eens een vogeltje.. of een kikker.. en ja, het is smerig. ben ik het mee eens. maar ik vind niet omdat ik kattenschijt in mn tuin heb, dat andere hun kat niet naar buiten mogen doen. vind het fijn als ik dieren zie genieten. dat ze dan wat korter leven door een aanrijding, hebben ze tenminste wel een prachtig leven gehad. Ik doe overigens mijn katten niet los, als ik aan een hele drukke weg zou wonen. dat is natuurlijk wel echt een groot risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:15

femo schreef:
...een kat vangt wel eens een vogeltje.. of een kikker.. en ja, het is smerig. ben ik het mee eens. maar ik vind niet omdat ik kattenschijt in mn tuin heb, dat andere hun kat niet naar buiten mogen doen. vind het fijn als ik dieren zie genieten. dat ze dan wat korter leven door een aanrijding, hebben ze tenminste wel een prachtig leven gehad. Ik doe overigens mijn katten niet los, als ik aan een hele drukke weg zou wonen. dat is natuurlijk wel echt een groot risico.

Dus het boeit jou weinig als mensen last zouden hebben van jou kat? Lekker egoïstisch...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:19

ik snap gewoon niet zo goed dat mensen zich zo druk kunnen maken om wat poepjes in de tuin. bovendien poepen mijn katten in de bosjes voor mijn huis. gemeente bosjes. dat doen ze al jaren. en als mensen er echt last van hebben, kunnen ze het ook komen zeggen. ipv je herder erop af sturen etc etc.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:21

dit was trouwens de discussie niet, weer ontopic!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:52

Machie schreef:
Ik had er laatst bijna 1 onder de auto. Ik ben me kapot geschrokken. 80 km weg en zo'n kat die ineens oversteekt. Je hoort je beesten gewoon bij je te houden. Geldt voor iedereen en voor alle dieren :) Buiten lopen, helemaal prima, maar dan op eigen terrein :)

Voor alle dieren?

Lijkt mij toch best lastig worden...

Wat te doen met alle hazen, ezels, vogels etc? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:16

Alle dieren met eigenaar horen imo op eigen terrein gehouden worden of onder begeleiding te zijn. Kan dat niet en gebeurt er wat heb je imo een ander niks te verwijten. :)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:24

femo schreef:
ik snap gewoon niet zo goed dat mensen zich zo druk kunnen maken om wat poepjes in de tuin. bovendien poepen mijn katten in de bosjes voor mijn huis. gemeente bosjes. dat doen ze al jaren. en als mensen er echt last van hebben, kunnen ze het ook komen zeggen. ipv je herder erop af sturen etc etc.

En al die katten wat gaan schijten in zandbakken van een schooltje . Smakelijk hoor ! En dat kinderen er daar na ziek van worden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:27

kimz_angel schreef:
femo schreef:

En al die katten wat gaan schijten in zandbakken van een schooltje . Smakelijk hoor ! En dat kinderen er daar na ziek van worden ...

[BB] Katten binnen of buiten

Om niet off topic te gaan :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:48

Ayasha schreef:
Even kleine moeite om je kat bij je te houden. Dan gebeurt dit ook niet. Ik stop ook niet al zal ik wel proberen te ontwijken/remmen maar ik stop niet. Waarom zou ik een trauma moeten op lopen omdat een ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt over zijn dier? En als ie van niemand is, valt er ook niks terug te brengen.

_/-\o_ amen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:56

Een kat die leeft en er aardig vanaf is gekomen gaat er meestal vandoor dus die kan je niet helpen. Als de kat dood is zou ik ook doorrijden ga echt geen dood dier van de weg halen. Aan de andere kant met een hond zou ik het wel doen die zou ik niet zomaar laten liggen maar dat zal er wellicht mee te maken hebben dat hier veel gedumpt katten rond lopen.
Ik heb weleens een kat aangereden, die ging er gelijk vandoor en het was donker dus heb ook niet meer gezocht. Was bij stal dus heb de volgende dag daar nog wel onder de bosjes gekeken maar lag geen kat.
Voelde me wel schuldig. Heel eerlijk zie ik mezelf eerder tegen een boom hangen omdat ik een dier wil ontwijken dan dat ik er een raak.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 08:30

Ik word er echt moe van dat sommige mensen dit topic aangrijpen om hun standpunt over loslopende katten te verkondigen... Daar ging het niet om!!

Ewona en femo, gelukkig gaan jullie er goed tegenin. Ik kan dat niet eens. Kan er met mn verstand niet bij.

Tigra, deze kat leefde nog, maar denk niet dat ie er goed vanaf is gekomen... Op het moment dat t dier wegrent kun je inderdaad weinig, maar dit dier lag op de weg, deed zn best om op te staan, maar dit lukte niet...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:39

:n Ik ook niet Flavlip..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:45

Ik vind het wel 'makkelijk' om door te rijden en dan de ambu te bellen zonder de kat ook even in de berm te leggen, enig idee hoe die er uit ziet als er nog een aantal auto's overheen rijden?
Niet echt fijn om die dan van de weg te moeten halen en de eigenaar kan geen afscheid meer nemen als het dier totaal aan gort gereden is..
Ik heb altijd een vuilniszak bij me zodat ik hem daar in kan doen en of in de berm kan leggen of hem af te geven bij de ambu als ik een dode kat tegenkom, dat niet iedereen hem in een vuilniszak zou doen kan ik me voorstellen maar hem even aan de kant leggen lijkt me een kleine moeite.
Wij vragen ook altijd of mensen hem in de berm willen leggen als ze dat nog niet gedaan hebben en de meesten doen dat ook.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:58

en ik vind het al helemaal hard om dan te zeggen: tsjah, moeten katten eigenaren hun kat maar niet naar buiten doen. %)