slipketting (hond) zielig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:24

dees_daan schreef:
Als je dingen wil gaan roepen raad ik je aan om eerst wat beter onderzoek te doen, de halsband is van nylon, zit dus geen slipketting in 'verborgen'.

Afbeelding
Nou jawel hoor.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:25

Hoppit schreef:
dees_daan schreef:
Als je dingen wil gaan roepen raad ik je aan om eerst wat beter onderzoek te doen, de halsband is van nylon, zit dus geen slipketting in 'verborgen'.

Slip betekent dat je ergens iets door kunt trekken zodat de opening kleiner wordt. Of dat staal of nylon is, is behoorlijk irrelevant.

Dan is het verschil tussen een paard en koe ook irrelevant.
Wanneer je zulke beweringen doet moet je wel zorgen dat je de waarheid spreekt en snapt, laat dat nou hetgeen zijn wat je niet doet. Je maakt daardoor valse aannames.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:26

Mindim schreef:
dees_daan schreef:

[ Afbeelding ]
Nou jawel hoor.

Trapt dat lekker, een fiets met een nylon touw? :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:27

Hoppit schreef:
dees_daan schreef:

Slip betekent dat je ergens iets door kunt trekken zodat de opening kleiner wordt. Of dat staal of nylon is, is behoorlijk irrelevant.

Hmmm... Ben ik het niet direct mee eens. Ik heb toch vele malen liever nylon om m'n pols dat aangetrokken wordt, dan staal dat aangetrokken wordt.

Air schreef:

Oh, haha. Er zit gewoon een sliptouw (dus hetzelfde principe) in die band. Daar gaat het om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:28

Air schreef:
Wanneer je zulke beweringen doet moet je wel zorgen dat je de waarheid spreekt en snapt, laat dat nou hetgeen zijn wat je niet doet. Je maakt daardoor valse aannames.

Die touwen zijn er ook in 4 mm,6 mm en 8mm, dus erg dun en nog geen eens een cm. Bind maar eens een ketting om je pols of een dun touwtje, ik denk dat het dunnen touwtje nog meer ellende veroorzaakt, die kan je nog strakker aantrekken dan een ketting met schakels. Slipketting en jachtlijn zijn wurghalsbanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:30

Hoppit schreef:
dees_daan schreef:

Joh met een ketting kan je dingen vast zetten, met een touw ook, daar ook maar geen verschil meer in maken?
Het is geen slipketting, sowieso zit er geen ketting in, daarnaast kan je een slipketting zo ver door trekken als je wil dat kan met deze halsband niet.
Er zit wel degelijk verschil in, je hebt chokers van bijv rogz, die zijn van stof, de martingale bij de windhonden en de halve slip/ halve check halsbanden, dan nog de jachtlijnen, zit wel degelijk verschil tussen.

Daarnaast staat Cesar hier helemaal buiten, en klopt jou 'Cesar gebruikt altijd slipkettingen niet' waarom je hem aanhaalt snap ik dan ook niet aangezien het om slipkettingen gaat en de werking daarvan, niet over de verschillende halsbanden met een slip werking, en de mensen die dit in de training gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:31

Air schreef:

Snap je het nu niet of houd je je expres van de domme.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:34

_San87_ schreef:
Hoppit schreef:

Hmmm... Ben ik het niet direct mee eens. Ik heb toch vele malen liever nylon om m'n pols dat aangetrokken wordt, dan staal dat aangetrokken wordt.

daar ben ik het niet mee eens. Nylon kan zo 'lekker' snijden en dat heb je bij een ketting niet.... Overigens merk ik wel omdat ik met zeer veel verschillende honden werk dat de meeste honden met een slipketting om nog veel makkelijker trekken dan met een halfcheck om. Schijnbaar komt dat vervelender aan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:35

Mindim schreef:
Air schreef:

Snap je het nu niet of houd je je expres van de domme.

Je hebt niet door dat je jezelf dan dom voordoet als je beweert dat een nylon lijn een ketting is? :+
Als je het verchil niet weet moet je je daar eerst maar eens in verdiepen dan :=

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:36

Mindim schreef:
Air schreef:

Die touwen zijn er ook in 4 mm,6 mm en 8mm, dus erg dun en nog geen eens een cm. Bind maar eens een ketting om je pols of een dun touwtje, ik denk dat het dunnen touwtje nog meer ellende veroorzaakt, die kan je nog strakker aantrekken dan een ketting met schakels. Slipketting en jachtlijn zijn wurghalsbanden.

Je moet eens weten hoe sterk de nek van een hond is ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:38

Mindim schreef:
Air schreef:

Die hele dunne lijnen zijn showlijnen, niet bedoeld om mee over straat te gaan en worden dus ook geen sliplijn genoemd.
Ik zie je logica dan niet, ik heb iig dan liever een rode streep op mijn pols dan een gebroken pols of gewrichtsschade.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:39

Mindim schreef:
[ Afbeelding ]

Maar eh, een jachtlijn zoals hier boeven (is met stop volgens de jachtwinkel) is toch evengoed een wurghalsband? Dus wat is daar dan zoveel beter aan? Die heb je zelfs ook in 4 mm dikte, voor extra scherpe inwerking? Het werkt dan toch op hetzelfde principe als de slipketting. Dus mensen die een jachtlijn gebruiken, maar vreselijk antislip zijn, die snap ik dan niet?
Misschien kan iemand mij het verschil uitleggen? Ook als er een dubbele stop op zit? Dan kan ie op een bepaald moment niet strakker neem ik aan, maar gaat een hond dan niet makkelijk uit de lijn, zoals met een gewone halsband?

Wij gebruiken alle twee deze lijnen, totaal geen wurghalsband, weet niet hoe jij een hond voor je ziet die zo'n lijn om heeft, maar als je deze lijn om je hond hebt dan loopt hij netjes naast je en heb je wel verstand van wat je doet, anders schaf je niet zo'n lijn aan.
En zoals Air al hierboven zegt, deze lijnen zijn alleen voor de show ;)
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 30-12-13 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:40

Ik heb alle soorten banden eerst zelf moeten proberen voordat ik het om mijn hond mocht hangen. (en wat meer om gehad om eens te voelen hoe het nu voelt) Een dunne leren of nylon sliplijn is vervelend, een ketting komt je vel tussen. Nu gebeurt dat bij een hond minder snel, tenzij je een naakthond hebt, maar haar kan er wel tussen komen. (daarom wordt er vaak nog een leren veter doorheen gevlochten) Een dikke nylon of leren sliplijn vond ik minder vervelend dan een ketting, een dunne vond ik weer vervelender.

Dus ja, er zit verschil in, alleen de werking is hetzelfde.

EDIT: En een jachtlijn met dubbele stop is geen sliplijn, juist omdat je hem afstelt zodat die niet slipt.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 30-12-13 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:40

dees_daan schreef:
Joh met een ketting kan je dingen vast zetten, met een touw ook, daar ook maar geen verschil meer in maken?
Het is geen slipketting, sowieso zit er geen ketting in, daarnaast kan je een slipketting zo ver door trekken als je wil dat kan met deze halsband niet.
Er zit wel degelijk verschil in, je hebt chokers van bijv rogz, die zijn van stof, de martingale bij de windhonden en de halve slip/ halve check halsbanden, dan nog de jachtlijnen, zit wel degelijk verschil tussen.

Daarnaast staat Cesar hier helemaal buiten, en klopt jou 'Cesar gebruikt altijd slipkettingen niet' waarom je hem aanhaalt snap ik dan ook niet aangezien het om slipkettingen gaat en de werking daarvan, niet over de verschillende halsbanden met een slip werking, en de mensen die dit in de training gebruiken.

Volgens mij is het de site van Ceasar hoor. Ook heeft hij het zelf over het sliptouw, dat dmv deze riem hoger om de nek gehouden wordt, zodat de hond beter te corrigeren valt.
Kijk het filmpje even die er bij staat, dan zie je zekers dat dit om een sliptouw gaat. De band zorgt er voor dat de slip boven aan de nek blijft zitten en niet zoals een kettingslip telkens afzakt.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:41

MyWishMax schreef:
Ik heb alle soorten banden eerst zelf moeten proberen voordat ik het om mijn hond mocht hangen. (en wat meer om gehad om eens te voelen hoe het nu voelt) Een dunne leren of nylon sliplijn is vervelend, een ketting komt je vel tussen. Nu gebeurt dat bij een hond minder snel, tenzij je een naakthond hebt, maar haar kan er wel tussen komen. (daarom wordt er vaak nog een leren veter doorheen gevlochten Een dikke nylon of leren sliplijn vond ik minder vervelend dan een ketting, een dunne vond ik weer vervelender.

Dus ja, er zit verschil in, alleen de werking is hetzelfde.

Hebben wij, werkt veel fijner voor de haren, vacht blijft mooier.
Toen we hem zonder hadden kreeg hij kale plekken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

dierenfan schreef:
_San87_ schreef:

daar ben ik het niet mee eens. Nylon kan zo 'lekker' snijden en dat heb je bij een ketting niet.... Overigens merk ik wel omdat ik met zeer veel verschillende honden werk dat de meeste honden met een slipketting om nog veel makkelijker trekken dan met een halfcheck om. Schijnbaar komt dat vervelender aan.

En ketting kan zo lekker breken en kneuzen :=. Het materiaal waarvan een slipriem/slipketting is gemaakt is echt wel relevant in de mate van schade dat aangebracht kan worden.

Air

Ik heb overigens zo'n nylon sliplijn uitgeprobeerd door om mijn pols aan te trekken: sneed niet, deed geen pijn. Met een ketting durf ik het nieteens te wagen := Misschien anderen die het uit willen proberen? :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:42

Air schreef:
Ik heb overigens zo'n nylon sliplijn uitgeprobeerd door om mijn pols aan te trekken: sneed niet, deed geen pijn. Met een ketting durf ik het nieteens te wagen := Misschien anderen die het uit willen proberen? :')

Gedaan ;) Net als een prikband en een teletac. Okee, die laatste niet op de hoogste stand.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:43

Mindim: Ga asjeblieft even het verschil tussen ketting en touw googelen als je het verschil niet weet ipv. nutteloze posts te plaatsen omdat je het verschil niet kent.. :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:44

MyWishMax schreef:
Air schreef:

Gedaan ;) Net als een prikband en een teletac. Okee, die laatste niet op de hoogste stand.

Knap van je durf! Ik heb geloof ik een relatief hoge pijngrens, maar als ik een bot stoot aan iets wordt ik toch wel even naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:45

Air schreef:
Die hele dunne lijnen zijn showlijnen, niet bedoeld om mee over straat te gaan en worden dus ook geen sliplijn genoemd.
Ik zie je logica dan niet, ik heb iig dan liever een rode streep op mijn pols dan een gebroken pols of gewrichtsschade.

Ik zie hier anders in het topic al aardig wat mensen die een sliplijn gebruiken. En zo zullen er wel meer mensen de sliplijn niet gebruiken waarhij voor is bedoeld, net zo als mensen een slipketting niet altijd goed gebruiken. Het berust echter wel op hetzelfde principe.
Nogmaals je hoeft met een slipketting echt geen schade aan te richten, dan gebruik je hem verkeerd, als je een sliplijn verkeerd gebruikt, kan er ook waardig schade ontstaan.
Ga maar eens googlen op internetwinkels waar men jachtlijnen verkoopt, daar staan de dunne lijnen niet onder het hoofdstuk showlijnen, maar onder jachtlijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:46

Air schreef:
Mindim: Ga asjeblieft even het verschil tussen ketting en touw googelen als je het verschil niet weet ipv. nutteloze posts te plaatsen omdat je het verschil niet kent.. :+

Ik zeg dat het op hetzelfde principe berust.

MyWishMax

Air schreef:
MyWishMax schreef:

Knap van je durf! Ik heb geloof ik een relatief hoge pijngrens, maar als ik een bot stoot aan iets wordt ik toch wel even naar.

Nou, nou... Durf := Meer een kwestie van opvoeding in de hondensport. :') Net als een klap met een zweep die met manwerk wordt gebruikt op onderbeen. Eén keer op de goede manier en één keer op de verkeerde manier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Air schreef:

Wat maakt het uit dat een sliplijn van touw of van ketting is? Hoewel touw zachter is, is de werking toch in principe hetzelfde?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:52

Mindim schreef:
Air schreef:

Ik zie hier anders in het topic al aardig wat mensen die een sliplijn gebruiken. En zo zullen er wel meer mensen de sliplijn niet gebruiken waarhij voor is bedoeld, net zo als mensen een slipketting niet altijd goed gebruiken. Het berust echter wel op hetzelfde principe.
Nogmaals je hoeft met een slipketting echt geen schade aan te richten, dan gebruik je hem verkeerd, als je een sliplijn verkeerd gebruikt, kan er ook waardig schade ontstaan.
Ga maar eens googlen op internetwinkels waar men jachtlijnen verkoopt, daar staan de dunne lijnen niet onder het hoofdstuk showlijnen, maar onder jachtlijnen.

Kan je, je alsjeblieft wat meer verdiepen :o , want de jachtlijnen worden niet gebruikt als wurglijn zoals jij denkt. De jachtlijn heeft de hond om als hij NAAST de jager loopt en deze lijn is los om de nek van de hond.