xxxlottie schreef:Wij hadden vroeger (we kregen hem toen ik 11 mnd was, hij was toen 11 wk) ook een niet heel lieve hond, hij was niet vals ofzo maar wel snel op zn teentjes getrapt en heel beschermend. Echt een reu. Ik mocht niet aan zn staart komen, niet aan zn oren trekken, etc. En als ik daardoor een keer gebeten werd, eigen schuld, aldus mijn ouders (al deden ze wel alles om dat te voorkomen). Toen ik denk ik ongeveer 10/11/12 jaar was ben ik door hem (voor het eerst!) gebeten omdat we een loopse teef hadden, sindsdien was ik extra voorzichtig maar niet bang. Mijn vader is wel eens door hem gebeten omdat het een behoorlijk eigenwijs ras was en hij af en toe wat fel was en mijn vader dus de baas moest zijn en de hond dat wilde zijn.. Verder schat van een beest. Ik zeg hou je kinderen bij je. Wij hebben trouwens de honden altijd in een kennel buiten, ze komen regelmatig binnen, vooral als het kouder wordt, maar zitten verder altijd samen buiten. Iedereen die zegt dat dit dierenmishandeling is kan van mij de vinger krijgen:o. Het zijn jachthonden, als ze vervelend of druk zijn en je even rust wil doen we ze in de kennel (wel altijd met wat lekkers zodat het niet iets slechts wordt), dus ik zou zeggen bouw een kennel en doe je honden af en toe naar binnen, dan heb je ze ook niet constant bij je kind.
Dat is ook een mooi iets (goeie oplossing/ idee), als het maar lekker droog staat en er te eten krijgt.
Kan ook een kennel in een schuur zijn ofzo.