Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magriet schreef:Ook al heb je een wapenvergunning dan nog mag je niet schieten in zo'n geval.
Ik weet dat mijn hond niet luistert als die los is dus die houd ik altijd aan de riem.
AmyII schreef:Jeetje TS wat een verhaal! Hoe gaat het nu met de kudde? Hoe is het aflammeren verlopen?
Loveskary schreef:Vond dat echt erg ik ben zelf geen honden liefhebber maar een tijdje terug was er een topic over een meisje met paard op het strand hoe dat beest die hond dus dat paard aan viel.
Het is gewoon van te zotte om los te lopen mensen moeten honden aan de riem houden dan is iedereen tevreden want niet iedereen houdt van honden ik houdt ook niet van honden.
rainbow8 schreef:Loveskary schreef:Vond dat echt erg ik ben zelf geen honden liefhebber maar een tijdje terug was er een topic over een meisje met paard op het strand hoe dat beest die hond dus dat paard aan viel.
Het is gewoon van te zotte om los te lopen mensen moeten honden aan de riem houden dan is iedereen tevreden want niet iedereen houdt van honden ik houdt ook niet van honden.
Dat jij niet van honden houdt dat is prima.. Maar als een mens zoals jij die niet van honden houdt in een losloopgebied gaat wandelen en mijn honden komen je toevallig gedag zeggen dan hoef ik ook geen snauw of grauw te krijgen dat ik ze aan moet lijnen.. Ga dan ergens in een niet-losloopgebied lopen.. Buiten dat.. Honden hebben ook hun beweging en renmomenten nodig.. Dus alleen maar aanlijnplicht omdat jij niet van honden houdt.. Sorry, gaat veel en veel te ver.
petraaken schreef:Je kan het die honden niet kwalijk nemen dat ze hun kudde beschermen. Waarschijnlijk zijn er in het verleden wel incidenten geweest. Als je weet dat je een schapenwei moet passeren hou dan even je honden aan de leidband. Losloop gebied of niet. De herder kan niet weten of jou honden schapen aanvallen of niet.
Loveskary schreef:Snap dat van die boeren heel goed dat ze op die honden gaan schieten.
Als die koeien over de zeik zijn geven ze geen melk en geen melk is geen inkomen voor die boer.
Die baasjes moeten die beesten aan de lijn houden bij onze buren waren ook honden los gebroken van die husky´s maar wel een halve kudde schapen dood gebeten.
Vond dat echt erg ik ben zelf geen honden liefhebber maar een tijdje terug was er een topic over een meisje met paard op het strand hoe dat beest die hond dus dat paard aan viel.
Nikass schreef:Maar je zegt dat die husky's waren losgebroken? Lijkt me geen opzet. Die mensen houden ze wellicht altijd aan de riem en hebben dit ook niet voorzien.
MWM: ja je houden aan die etiquette zou goed zijn. Maar hondenhaters in een losloopgebied is natuurlijk vragen om je te gaan ergeren. Een hond is geen robot. Als mijn herder in lage onderdanige houding in de richting van iemand loopt en die persoon begint op grote afstand al te schreeuwen dat ze vast moet... tja weinig kans dat ik daar dan in meega. Het hebben van een hond, hoe lief en gehoorzaam ook, is blijkbaar altijd reden om onbeschoft behandeld te mogen worden. Op die manier zul je weinig medewerking vsn hondeneigenaren krijgen.
Loveskary schreef:Vond dat echt erg ik ben zelf geen honden liefhebber maar een tijdje terug was er een topic over een meisje met paard op het strand hoe dat beest die hond dus dat paard aan viel.