djinnie schreef:Sommige reacties vind ik wel bizar hoor... dat er nu wordt gezegd dat het iemand haar eigen probleem is dat haar vogeltjes zich doodschrikken van andermans katten is ronduit de omgekeerde wereld. En nog hondsbrutaal ook...maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen.
Waar het om gaat is dat het makkelijker is om je eigen dieren te beschermen dat het voor een katten eigenaar is om een buitenkat aan banden te leggen.
Want, nognmaals, is het niet de kat van de buren, dan kunnen ratten of andere dieren ook voor schade aan je vogeltjes zorgen. Bovendien gaan lang niet alle katten op vogeltjes af, sommigen zijn er te lui voor of hebben een specifieke voorkeur voor muizen bv. Je kunt katten ook niet allemaal over een kam scheren. Wel zijn ze over het algemeen redelijk makkelijk af te schrikken. Dat hoef je maar een paar keer te doen en dan zien ze de moeite niet meer om bij jou langs te komen.
(Niet elke kat heeft een eigenaar, trouwens).
Er zijn genoeg katten die je makkelijk binnen kunt houden en die zijn vaak ook liever binnen, dus dat zijn niet de katten waar men last van heeft, maar er zijn ook katten-en geloof me dat is aangeboren- die je echt niet binnen kunt houden. Die kun je niet aanleren binnen te zijn, net zo min als je een paard dat gek wordt op stal kunt aanleren om maar kalm in zijn stal te blijven.
Maar goed ik zie nederlandse woonwijken nog wel veranderen in allemaal huizen met rennen. Vroeger had je gewoon een heg, toen kwamen de schuttingen en nu de "kooien". Ieder voor zich en alles van een ander is overlast.
Hondenbelasting is al lang afgeschaft!
En ik geloof niet dat iemand een probleem zou hebben met een redelijke kattenbelasting, maar dat lost kattenoverlast niet op.

)