Stelling: Katten mogen niet los buiten het eigen terein

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:43

djinnie schreef:
Sommige reacties vind ik wel bizar hoor... dat er nu wordt gezegd dat het iemand haar eigen probleem is dat haar vogeltjes zich doodschrikken van andermans katten is ronduit de omgekeerde wereld. En nog hondsbrutaal ook...maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen.

Waar het om gaat is dat het makkelijker is om je eigen dieren te beschermen dat het voor een katten eigenaar is om een buitenkat aan banden te leggen.
Want, nognmaals, is het niet de kat van de buren, dan kunnen ratten of andere dieren ook voor schade aan je vogeltjes zorgen. Bovendien gaan lang niet alle katten op vogeltjes af, sommigen zijn er te lui voor of hebben een specifieke voorkeur voor muizen bv. Je kunt katten ook niet allemaal over een kam scheren. Wel zijn ze over het algemeen redelijk makkelijk af te schrikken. Dat hoef je maar een paar keer te doen en dan zien ze de moeite niet meer om bij jou langs te komen.

(Niet elke kat heeft een eigenaar, trouwens).

Er zijn genoeg katten die je makkelijk binnen kunt houden en die zijn vaak ook liever binnen, dus dat zijn niet de katten waar men last van heeft, maar er zijn ook katten-en geloof me dat is aangeboren- die je echt niet binnen kunt houden. Die kun je niet aanleren binnen te zijn, net zo min als je een paard dat gek wordt op stal kunt aanleren om maar kalm in zijn stal te blijven.

Maar goed ik zie nederlandse woonwijken nog wel veranderen in allemaal huizen met rennen. Vroeger had je gewoon een heg, toen kwamen de schuttingen en nu de "kooien". Ieder voor zich en alles van een ander is overlast.

Hondenbelasting is al lang afgeschaft!

En ik geloof niet dat iemand een probleem zou hebben met een redelijke kattenbelasting, maar dat lost kattenoverlast niet op.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 12-10-13 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:45

ik snap de stelling heel goed,
maar ik persoonlijk ben het er niet helemaal mee eens,
vooral katten die op dit moment gewend zijn om elke dag buiten hun rondje te doen
of als eigenaar merkt dat je die heel graag naar buiten wilt (zoals hieboven gezegd is)
ineens binnen te houden, ik denk dat die beesten er dood ongelukkig van worden,
ik bedoel een hond houdt je ook niet altijd binnen daar ga je lekker een flink stuk mee
wandelen. of naar t bos strand, maar de kat moet dan maar binnen blijven en zich
daar gaan vervelen (nogmaals voor de katten die gewend zijn buiten te lopen)
en ik denk dat je als eigenaar je dier niet graag ongelukkig ziet, stel dat dit een
moet zou er veel veranderd moeten worden aan t houden van katten,
Laatst bijgewerkt door kelly534 op 12-10-13 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Re: Stelling: Katten mogen niet los buiten het eigen terein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:49

maar je kunt toch ook een ren bouwen?
dan komt je kat nog steeds buiten maar geeft die geen overlast aan anderen...
of je tuin zo maken dat de katten er in blijven...

nogmaals, het is jouw verantwoording, niet de mijne, maar ik loop graag mijn tuin in zonder de scheit van dieren onder mijn schoenen (of aan mijn handen als ik in de tuin bezig ben) die niet eens van mij zijn...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:53

Onder een koepel gaan wonen, want als ik zie waar de meeste poep van is, zijn het toch echt de vogeltjes :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:54

Ik ben van mening dat je je dieren op eigen terrein moet houden, dus honden, katten, vogels etc etc.
Prima als je ze buiten wilt hebben, maar zorg er dan ook voor dat ze een ander niet tot last zijn.
Mijn vorige kat was een buitenkat die binnen echt niet te hanteren was, hem heb ik dan ook moeten herplaatsen naar een boerderij buitenaf waar hij nu vnl muizenvanger is op 2 verschillende boerderijen. :)
Mijn huidige kat wil bijna niet naar buiten, maximaal 2x per maand 5-10 minuten is voor haar meer dan voldoende en dan blijft ze in de tuin.

Caira schreef:
Hier kan mijn hond niet los op eigen erf omdat hij ze sloopt, ze krabben met hun nagels de ronde balen stuk, scheiten overal, kotsen overal en laten dode beesten liggen.

Maar ja, het is de natuur he, dus we moeten het maar slikken en lief blijven lachen, terwijl ik het liefst die beesten in een mandje stop en bij het asiel aflever :o

Buren waarschuwen dat jouw hond katten sloopt en je hond gewoon op je eigen terrein laten lopen.
Zijn de buren eigenwijs en wordt hun kat daardoor gesloopt?
Jammer dan, hadden ze maar moeten luisteren naar je waarschuwing.
Het is toch van de zotte dat jij je hond moeten binnenhouden op je eigen terrein omdat de buren het vertikken hun kat(ten) bij zich te houden. 8)7

*gaat verder lezen*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:55

@ Lusitana ,hondenbelasting allang afgeschaft??? >;)

nou nee hoor...in een paar gemeentes misschien,maar over het algemeen is het een lekker spekpotje voor gemeentes...

hier in dld betalen we 500 euro per jaar hondenbelasting ,en dit terwijl onze honden niet eens het terrein verlaten ( eigen grond)

in rotterdam waar we woonde was het helemaal idioot hoog de belasting...

tarieven r'dam:

Hondenbelasting tarief 2013
1e hond € 124,00
+ voor iedere volgende hond € 196,50

noem dat nu niet echt "afgeschaft"

maar als ik het allemaal zo lees,is en kat dus eigenlijk gewoon geen geschikt huisdier,omdat je als mens geen geschikte ruimte kan bieden zonder ze los te laten met alle gevaren voor de kat en alle ergenissen van mensen die geen katten willen van dien... :=

nu heb ik zelf geen katten,maar toen ik eens bij mensen kwam die een hele grote ren in de tuin hadden gemaakt had ik wel zoiets van,áls ik ooit een kat zou nemen,dan zou ik ook zoiets maken...zou zelf als de dood zijn om mijn dier van een straat te moeten rapen,plus ik zou er niets aan vinden als ik elke avond met een pakje voer "poes,poes,poes" moet staan rammelen in de hoop dat het dier dan binnen komt...maar dat is meer omdat ik een dier wil hebben wat dan ook bij mij is.. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:56

De balen hooi worden hier stuk gemaakt door de muizen en vogels :j
Heb meer last van de natuur zelf dan van andermans dieren.

(Wel vind ik dat je als eigenaar de overlast kunt beperken door je kat te helpen en er een 'het' van te maken: scheelt een stuk aan kattengejank, vechtpartijen en ook minder gesproei :+)

Maar goed, ben vrij verdraagzaam. Ik woon in een stad, dus daar heb je nu eenmaal andere mensen en die nemen kinderen en dieren mee. Gelukkig is de hele straat verdraagzaam :) ja, je vindt eens kattenpoep in je tuin, wordt 's ochtends gewekt door gierende kinderen en ziet de lantaarnpaal langzaam groen verkleuren door al die hondenpis.

Gewoon minder zeuren, meer met elkaar praten ;)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-10-13 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:58

vuurneon schreef:
Onder een koepel gaan wonen, want als ik zie waar de meeste poep van is, zijn het toch echt de vogeltjes :)

dat slaat nergens op, je blijft maar bezig met je vogeltjes en dat terwijl we het hier hebben over katten...
ik heb meer last van die katten poep dan van die vogel poep hoor, vogel poep wordt hard en stinkt niet, katten poep stinkt en is echt ranzig aan je handen...
vogels horen in het wild te leven en zijn van niemand, die kat is wel van iemand, en wel van iemand die zijn verantwoordelijkheid niet neemt..
je kat kan prima binnen leven en kan hij dat niet zorg JIJ als eigenaar er voor dat IK er geen last van heb...
dus dan hou je je kat in de tuin of in een kooi...

er is niks natuurlijks meer aan een kat dus dat het de natuur is van een kat om buiten te zijn is bullshit, dat is alleen maar een slap excuus van een luie eigenaar om onder zijn verantwoordelijkheden uit te komen.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:58

maar toch denk ik dat een kat die gewend is aan zijn ronde te doen
niet gelukkig word van de tuin.. en huis, net als dat de meest honden
dat ook niet worden, natuurlijk snap ik dat je niet blij wordt van stront
van andermans dieren of dieren die niet van jou zijn. ik word soms ook niet
goed van de gillende kinderen in de buurt, moeten die ouders hun kinderen
dat ook verbieden buiten lekker te spelen, of t geblaf van andermans honden..
ik heb zelf geen katten, en natuurlijk vind ik t niet fijn als ze bij mij in de
tuin komen (Ik heb zelf konijnen die vaak in de ren zitten) en worden er per direct
uit te gejaagd, maar ik zie het niet als een erge last, en vooral als ik me bedenk dat
buiten een rondje doen zo'n kat wel het gelukkigst maakt.

en ik ben wel een groot voorstander van stelliriseren en castreren, genoeg katten in t asiel.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:04

wij hebben stenen in de tuin en de katten maken daar graag gebruik van als kattenbak...
ik hoef je niet te vertellen dat wij meerdere malen per dag de zooi de tuin uit kunnen gooien en de stenen weer moeten schrobben (dure natuurstenen die van stront verkleuren) omdat een eigenaar te lui is om zijn verantwoording te nemen...
dan kun je zeggen, een rondje buiten maakt dat dier het gelukkigste, maar je neemt een huisdier voor het gezelschap en als ik alles zo lees over de natuur van de kat, moeten we mischien de kat als huisdier ook maar op de zwarte poisiteflijst zetten...
totaal ongeschikt als huisdier dus want schijnbaar kan het niet in huis leven en zijn alle binnenkatten zwaar ongelukkig (onzin trouwens, je kunt katten prima wat aanleren en binnen blijven valt daar ook onder)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:06

Kimmie261 Je hebt gelijk 287 van de 408 gemeenten hebben nog hondenbelasting zie ik.

Er zijn poezen die graag bij je zijn, maar er zijn ook poezen die graag buiten zijn. Ik heb vier katten waarvan 2 bijna altijd binnen zijn (die zet ik ´snachts buiten anders bleven die ook ´snachts binnen) en twee bijna permanent buiten zijn (ik woon trouwens in natuurgebied van duizenden hectaren waarvan 30 bij het huis horen). Tenzij je ze op volwassen leeftijd uit een asiel haalt, weet je niet wat je in huis krijgt (hoewel sommige rassen wel meer binnenzitten).
De een is aanhankelijk en wil altijd op schoot, de ander wil daar niks van hebben. Dat kun je ze niet aanleren, ik heb veel katten gehad, ook uit hetzelfde nest en zelf nestjes bij mij groot laten worden en dan nog zie je dus die grote verschillen van aard en verlangens.

En ik ben dus gewoon zo, en dat is ook bij honden een paarden zo, dat je een dier moet gunnen waar hij/zij zich prettig in voelt.
In nederland, wetende hoe een groot aantal mensen nu in elkaar steken, zou ik dan misschien nooit meer katten nemen. Ik heb geen zin in ellenlange discussies met mensen in de buurt. Of ik zou zorgen dat ik ver van iedereen verwijderd woon, zoals hier.

Ik kan slecht door een deur met mensen die onverdraagzaam zijn naar dieren alleen maar omdat ze van een ander zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:09

M_D_H schreef:
vuurneon schreef:

dat slaat nergens op, je blijft maar bezig met je vogeltjes en dat terwijl we het hier hebben over katten...
ik heb meer last van die katten poep dan van die vogel poep hoor, vogel poep wordt hard en stinkt niet, katten poep stinkt en is echt ranzig aan je handen...
vogels horen in het wild te leven en zijn van niemand, die kat is wel van iemand, en wel van iemand die zijn verantwoordelijkheid niet neemt..
je kat kan prima binnen leven en kan hij dat niet zorg JIJ als eigenaar er voor dat IK er geen last van heb...
dus dan hou je je kat in de tuin of in een kooi...

er is niks natuurlijks meer aan een kat dus dat het de natuur is van een kat om buiten te zijn is bullshit, dat is alleen maar een slap excuus van een luie eigenaar om onder zijn verantwoordelijkheden uit te komen.

Heb het ook over katten en honden hoor :Y)
Maar ik kan mij er simpelweg niet druk om maken. Toen ik kwam wonen in deze straat, wist ik dat er katten en honden waren. Ja, er loopt ook wel eens een hond de tuin in en die gaat even de boel markeren. Ons tuinhek heeft door al de hondenpis ook een andere kleur gekregen en er loopt regelmatig een stroompje urine de tuin in over de tegels.
Ja, heb wel eens kattenpoep in de tuin, tja.
Ja, ben wel vis kwijtgeraakt door een kat: tja, c'est la vie.
De vijver aangepast en de vissen zijn veilig. Ik vind het wel gezellig die katten door de tuin, het is nou niet bepaald een invasie. Scharrelt af en toe eens 1 doorheen of 2 krijgen ruzie of een romance. Als ik midden in de nacht een serenade krijg, gaat er wel een bak water naar beneden :D
Heb ik er écht problemen mee? Dan ga ik wel gewoon naar de eigenaar.

Noem mij verdraagzaam. Leeft een stuk makkelijk :D
Ik wil best wat aanpassingen doen om te voorkomen dat een dier van een ander er met mijn dier vandoor gaat. Ik heb ervoor gekozen om in een dichtbevolkt stuk te gaan wonen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:11

van mij mogen katten echt overal lopen en scheiten,alleen liever niet in mijn tuin :)

wij hebben in een woonwijk gewoond waar zo ongeveer iedereen in de straat katten had,die los liepen...en wij die katloos waren hadden dus een tuin vol katten...( en pies en strond...en vooral stank!!!die kattenpis is walgelijk)

dan ben je op een gegeven moment best "kat moe" hoor...en praten met mensen die katten hebben,nou geloof mij ,je bent een zeikert als je er wat van zegt,en dan is het "de natuur"...

ik heb helaas geen enkele ervaring met katten eigenaren dat ze zo meewerkend zijn ,als je zegt dat je overlast hebt... :\

hier hadden onze buren een kat toen we hier kwamen wonen,tja werd er gezegd "sammie is gewend om bij jullie door de tuin te lopen" ,nou,dan leert sammie dat maar af....nog gewaarschuwd dat mijn honden echt katten dood beten,maar nee hoor,beest werd elke dag los gelaten,op een gegeven moment was het zo,dat als ik naar buiten wilde gaan dat ik eerst moest kijken of "sammie" niet ergens liep of lag,om vooral maar de goede vrede te bewaren dat hun kat niet vermoord zou worden door mijn honden,zag de bui al hangen als dat zou gebeuren......

moet toch niet gekker worden...

werd het ook niet,want sammie keek niet goed uit met oversteken en toen was het verhaaltje "sammie" uit...

en sindsdien hebben we geen (over) last meer van katten ( héérlijk :) :) )

laat ik wel duidelijk zijn,ik hoef ook andermans hond niet in mijn tuin te hebben,en ook andermans paard niet ....zo zorg ik er ook voor dat mijn paarden,honden en varken niet bij anderen in de tuin komen ...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:12

Daarom ben ik ook voor: ballen eraf, scheelt een hoop gesproei en geur.

Dat is wel het makkelijkste dat je kan doen als eigenaar.
(Wij hebben onze katten altijd geholpen wat dat betreft. Onze kater ging wel scharrelen in dé buurt, maar sproeide iig niet. Poepen deed ie op de bak. De poes durft het erf niet eens af)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-10-13 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:14

Mindim schreef:
smurffie schreef:
Helaas verven katteneigenaren hun telefoonnummer niet op hun kat.
Ze laten het beest rond lopen en de mensen die overlast ondervinden kunnen ze niet aanspreken.

Doen ze dit na veel zoekwerk wel dan zijn het zeikers en bovendien de enige die klaagt dus zal het dan wel meevallen.

Maar als katteneigenaren nou eens zouden weten wat HUN dieren zouden doen is het probleem weg!

Gelukkig kennen we hier onze buren nog en weten we wiens kat van wie is en met honden net zo.

Hier idem dito, al wisten de buren niet dat mijn rood-witte herplaatst is omdat er een bijna identieke rood-witte in de straat loopt en werd ik een paar maanden geleden nog aangesproken dat mijn kat bij hun binnen kwam. :+
Heb ze verteld dat ik de verwarring begrijp maar dat het niet de mijne is en welke kat er wel bij hun binnenkwam en vermeld waar ik dacht dat 'ie woont.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:17

Wij zijn meerdere malen naar de eigenaren geweest (want ergens houdt het op, vindt katten hartstikke leuk, maar meerdere malen per dag schrobben is niet tof) maar dat heeft geen zin...
We krijgen gewoon een buks toegeschoven, schiet hem maar af als je er last van hebt wordt dan gezegd...
Njaa ik kan geen dieren afschieten dus dat weigeren we dan...
En daarmee is de kous af...
Maar wij hebben nog steeds last van die dieren..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:18

lor1_1984 schreef:
Ik ben van mening dat je je dieren op eigen terrein moet houden, dus honden, katten, vogels etc etc.
Prima als je ze buiten wilt hebben, maar zorg er dan ook voor dat ze een ander niet tot last zijn.
Mijn vorige kat was een buitenkat die binnen echt niet te hanteren was, hem heb ik dan ook moeten herplaatsen naar een boerderij buitenaf waar hij nu vnl muizenvanger is op 2 verschillende boerderijen. :)
Mijn huidige kat wil bijna niet naar buiten, maximaal 2x per maand 5-10 minuten is voor haar meer dan voldoende en dan blijft ze in de tuin.

Caira schreef:
Hier kan mijn hond niet los op eigen erf omdat hij ze sloopt, ze krabben met hun nagels de ronde balen stuk, scheiten overal, kotsen overal en laten dode beesten liggen.

Maar ja, het is de natuur he, dus we moeten het maar slikken en lief blijven lachen, terwijl ik het liefst die beesten in een mandje stop en bij het asiel aflever :o

Buren waarschuwen dat jouw hond katten sloopt en je hond gewoon op je eigen terrein laten lopen.
Zijn de buren eigenwijs en wordt hun kat daardoor gesloopt?
Jammer dan, hadden ze maar moeten luisteren naar je waarschuwing.
Het is toch van de zotte dat jij je hond moeten binnenhouden op je eigen terrein omdat de buren het vertikken hun kat(ten) bij zich te houden. 8)7

*gaat verder lezen*

Kijk, in principe mogen mijn honden zich niet a-sociaal naar katten gedragen, niet mijn eigen, en ook niet naar andere katten. Maar als ik een bij heb die toch katten jaagt...tja daar ging ik mijn honden op eigen erf toch echt ook niet voor binnen houden.

Buurman heeft hier sinds kort een teckel bij, die kruipt door de afrastering (schapendraad) en begon ermee op ons erf rond te lopen.
Nu ja, tot ie de verkeerde van ons hondjes tegenkwam, nu haalt ie dat niet meer in zijn hoofd :+
Als de buurman daar zijn verantwoording niet in neemt voel ik me niet geroepen mijn eigen dieren daar te kort voor te doen. Ken buurman goed genoeg om te weten dat het hem niet interesseert.
Vroeger had ie een hangbuikzwijn, dat kon ik steeds hier de wei uit jagen tussen de paarden uit.
Tot ie dat een keer bij een verkeerde buurman deed, die is daar wat luidruchtiger aan de deur geweest.
Zwijntje was toen binnen 3 dagen weg :D

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:27

Lusitana schreef:
djinnie schreef:
Sommige reacties vind ik wel bizar hoor... dat er nu wordt gezegd dat het iemand haar eigen probleem is dat haar vogeltjes zich doodschrikken van andermans katten is ronduit de omgekeerde wereld. En nog hondsbrutaal ook...maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen.

Waar het om gaat is dat het makkelijker is om je eigen dieren te beschermen dat het voor een katten eigenaar is om een buitenkat aan banden te leggen.
Want, nognmaals, is het niet de kat van de buren, dan kunnen ratten of andere dieren ook voor schade aan je vogeltjes zorgen. Bovendien gaan lang niet alle katten op vogeltjes af, sommigen zijn er te lui voor of hebben een specifieke voorkeur voor muizen bv. Je kunt katten ook niet allemaal over een kam scheren. Wel zijn ze over het algemeen redelijk makkelijk af te schrikken. Dat hoef je maar een paar keer te doen en dan zien ze de moeite niet meer om bij jou langs te komen.
(Niet elke kat heeft een eigenaar, trouwens).

.

Was dat maar waar !

Toen ik zag dat die kat aan het sluipen was naar een eekhoorntje heb ik hem verjaagd. Ook de dagen en weken erna, heb ik heel vaak de kat verjaagd.
Zowel met mijn stem, met water (en ja ook 1 keer helemaal raak !) en met mijn hond. Mijn hond blaft wel, maar bijt niet.

En de kat is niet onder de indruk is is meer dan tientallen malen langs geweest. Sterker nog, hij komt nog steeds elke dag in mijn tuin.

Ik blijf het verdrietig vinden dat de eekhoorntjes door deze kat gedood zijn, en dat ik er verder niets meer aan kan doen. Echt de kat iets aandoen, zoals eerder iemand aangaf, gaat mij te ver. Dat wil ik niet.
Maar dat baasjes van een kat wel zouden mogen beseffen dat sommige katten van alles uit de natuur en uit de tuinen van hun buren doden.

In ieder geval 's nachts binnen houden, en een belletje om, scheelt waarschijnlijk al een boel.
(maar ook dat is bij deze buren teveel moeite...)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:37

Over het algemeen is niet hetzelfde als "elke kat is"...

Er zijn hardnekkige volhouders.

Maar eh, ik snap het niet goed van die eekhoorns. Had je die in een kooi ofzo of aan een touwtje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:12

M_D_H schreef:
Wij zijn meerdere malen naar de eigenaren geweest (want ergens houdt het op, vindt katten hartstikke leuk, maar meerdere malen per dag schrobben is niet tof) maar dat heeft geen zin...
We krijgen gewoon een buks toegeschoven, schiet hem maar af als je er last van hebt wordt dan gezegd...

Aparte katten hoor, hier heb ik daadwerkelijk nog nooit een kat op de tegels zien schijten. Katten houden van gras en als het kan het liefst een kuiltje graven. Maar op de tegels, doen ze liever niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:14

In onze gemeente betalen we hondenbelasting, een gemeente hiernaast, daar betaal je niets. Dus je betaald niet overal hondenbelasting.

Mensen die katten afspuiten, kunnen om mij aan het gas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:19

kimmie261 schreef:
nu heb ik zelf geen katten,maar toen ik eens bij mensen kwam die een hele grote ren in de tuin hadden gemaakt had ik wel zoiets van,áls ik ooit een kat zou nemen,dan zou ik ook zoiets maken...zou zelf als de dood zijn om mijn dier van een straat te moeten rapen,plus ik zou er niets aan vinden als ik elke avond met een pakje voer "poes,poes,poes" moet staan rammelen in de hoop dat het dier dan binnen komt...maar dat is meer omdat ik een dier wil hebben wat dan ook bij mij is.. :)

Wat bekijk jij de boel toch zwart/ wit, ongelofelijk.
Mijn kat staat om 16 uur in de keuken hoor, daar hoef ik niet met een pakje voor staan rammelen. Niet elke buitenloper wordt doodgereden. Niet elke eigenaar met een buitenloper is een onverantwoordelijke eigenaar.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:21

Mijn kat komt niet buiten de tuin en als hij dat wel doet haal ik hem gelijk weer terug.
Maar waar ik me dan weer aan erger zijn de honden en eigenaren die het gewoon vinden om tegen je planten in je voortuin te zeiken.
Mijn hond plast netjes op het gemeente grasveld,maar zie vaak genoeg honden tegen schuttingen en andere tuinafscheiding en planten hun poot op tillen.

Blijkbaar vinden mensen dat wel normaal,maar een kat mag dat zo blijkt nu dus niet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:23

M_D_H schreef:

bij mijn ouders hadden we idd ook op een gegeven moment tegen de buren gezegd als jij er niks tegen doet dan doen wij t...(bij elkaar hadden de buren wel 12 katten in een blok van 5 huizen en al die katten kwamen schijten en zeiken in onze tuin)
en dan begin je vrede lievend met water sproei dingen maar daar hebben katten op een gegeven moment schijt aan.
toen hebben we eens besloten om op de muur rondom te tuin de bezaaien met latjes met flinke spijkers recht op staand er in... kat springt 1 keer op de muur en daarna nooit meer(moet je je kat maar in je eigen tuin houden)..nu geen kat meer in de tuin gezien en gehad en de katten pis en schijt is ook weg en de stank al helemaal want die is niet te harde...

maar nee ik vind dat mensen die katten zo graag buiten willen gooien omdat t zogezegd buiten katten zijn dat die mensen gewoon moeten zorgen dat hun kat dan gewoon in hun eigen tuin blijft is de kat t er niet mee eens breng em dan weg want dan kan je je kat gewoon niet normaal houden.
vind dat eigenaren van katten er hier best raar over praten want diegene wil toch zonodig de kat dus moet je ook je verandwoording voor nemen en dus ook zorgen dat ze gewoon de tuin niet uit kunnen.
dan is een stroom draadje op de muur echt niet erg of een katten ren dan komt je kat gewoon buiten maar hebben andere mensen geen last van jou buiten kat
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 12-10-13 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:23

Mijn heg in de voortuin is op de hoek idd ook helemaal dood, omdat jan en alleman zijn hond er tegen aan laat zeiken. Ik heb ook een klein reepje gras voor die heg, raad eens waar het daar vol mee ligt. Het wordt door de gemeente gemaaid en dan stinkt me dat toch een partij. Einde van de straat beginnen de weilanden, waarom daar niet even heen. Omdat veel eigenaren te belabberd zijn een fatsoenlijk stuk met de hond te lopen.