Zijn wij geschikt voor een hondje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimfee

Re: Zijn wij geschikt voor een hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:21

Ik snap echt niet waarom TS geen hond mag? Ik heb ook, vijf jaar terug, meningen gehad dat het prima kon en meningen gehad dat het niet kon. Ik heb toch een hond genomen en dat gaat al vijf jaar meer dan prima. Waarom mag TS dan geen hond?

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:22

Neej schreef:
Hierbij NOGMAALS het verzoek om deze discussie echt even in een nieuw topic te gaan voeren. Het is écht een interessant onderwerp waarbij de meningen uiteen blijken te liggen en het is echt goed om hier een gesprek over te voeren maar NIET in dit topic.[/mod]

Maar ze vraagt of ze geschikt is en wij geven aan van ja of nee, met onderbouwing, dat is toch juist de bedoeling? :o?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:40

Oenka schreef:
Maar ze vraagt of ze geschikt is en wij geven aan van ja of nee, met onderbouwing, dat is toch juist de bedoeling? :o?

Antwoorden en onderbouwen is inderdaad een dikke prima, helemaal de bedoeling. Het is echter niet de bedoeling om vervolgens een aantal pagina's lange discussie te voeren over hoe lang honden al dan niet uit moeten per dag. Dat is echt materie voor een eigen topic.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:42

ok begrepen :)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 18:46

Oenka schreef:
wat we ook adviseren, ts doet er niets mee :n de hond zal er komen...staat al vast dat hij in de herfstvakantie komt....

TS waarom open je een topic of je geschikt bent als je besluit toch al vast stond?
Merendeels zegt niet geschikt, en toch doe je het!

Tijd verspilling dus, dit topic

Reageer dan niet ;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:47

Lekker aardig TS. Zo te lezen heb je ook niet zoveel verstand van honden.
Een weekje herfstvakantie is niet genoeg om een pup op te voeden hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:48

Oenka schreef:
wat we ook adviseren, ts doet er niets mee :n de hond zal er komen...staat al vast dat hij in de herfstvakantie komt....

TS waarom open je een topic of je geschikt bent als je besluit toch al vast stond?

ik ben nog nooit een topic tegengekomen waarin de TS doet wat geadviseerd word ;)
Iedereen opent topics met een vraag waar ze zelf eigelijk al lang uit zijn.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 18:51

Arc_En_Ciel schreef:
Lekker aardig TS. Zo te lezen heb je ook niet zoveel verstand van honden.
Een weekje herfstvakantie is niet genoeg om een pup op te voeden hoor.

We nemen ook geen pup maar een hondje van 2,5 :)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 18:54

Arc_En_Ciel schreef:
Ja, TS. Jullie zijn geschikt voor een hond.

Wij hebben thuis een klein hondje wat de hele dag in huis mag rondlopen. Van 8:00u tot ong. 13:30 is ze alleen thuis en dat is voor haar geen probleem.
We hebben haar geleerd om te wachten. Wat je ook kunt doen is zo'n puppymatje neerleggen om op te plassen. Zo kunnen ze toch even een plasje doen als ze heel nodig moeten.
's Ochtends wordt onze hond uitgelaten en 's avonds voor het slapen gaan ook.
Eten en drinken staan de hele dag gewoon, ze kan eten en drinken wanneer ze wilt.

Er zijn ook services die je hond op komen halen. Moet je even aan de buurvrouw vragen of ze de deur open wil doen oid.
Is wel aan de prijs maar dan gaat je hond samen met andere honden lekker wandelen. Onze buren doen daaraan en het bevalt ze goed.

En waarom ben je nu ineens van mening veranderd als ik vragen mag?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:01

Oenka schreef:

Er zijn anders ook genoeg mensen die TS wel geschikt vinden dus dat wil niet zeggen dat ze er niets mee doet omdat ze niet doet wat jij zegt.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 19:05

Tigra_ schreef:
Oenka schreef:

Er zijn anders ook genoeg mensen die TS wel geschikt vinden dus dat wil niet zeggen dat ze er niets mee doet omdat ze niet doet wat jij zegt.

Dankuwel _/-\o_

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:06

Tigra_ schreef:
Oenka schreef:

ik ben niet de enige hoor die haar niet geschikt vindt. Met goede onderbouwende reacties waarom niet.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:07

Oenka schreef:
Tigra_ schreef:

ik ben niet de enige hoor die haar niet geschikt vindt. Met goede onderbouwende reacties waarom niet.

Ik heb het topic doorgelezen, maar ik kan nu niet zo gauw vinden waarom TS geen hond mag nemen volgens jou. Alleen het uitlaten is wat kort, dat zou langer mogen, maar verder zie ik geen punten waarom TS geen hond mag nemen.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:09

er staat ook nergens dat het niet mag, wel dat ik het niet geschikt vind

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:10

Oenka schreef:
er staat ook nergens dat het niet mag, wel dat ik het niet geschikt vind

Oke, wat is er dan niet geschikt aan?

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:12

daar heb ik al veel eerder antwoord op gegeven

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:13

Oenka schreef:
Tigra_ schreef:

Nee dat ben je niet maar er zijn er ook een heleboel die TS wel geschikt vinden. Kijk dat jij haar adviseert geen hond te nemen is prima dat je het onderbouwt is ook prima. Maar ook genoeg mensen die verteld hebben waarom TS wel geschikt is. Jij wil gewoon perse dat TS jouw advies opvolgt en waarom zou ze? Naast de meningen van andere heeft ze ook een eigen mening.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:16

ik wil niks perse, wel zie ik een ts die wat vraagt en alleen wat met de adviezen doet die in haar straatje passen. Ik leer ervoor en weet waar ik het over heb, honden verdienen gewoon goede beweging.....als je dat al niet kan geven.....ik denk in belang van de hond, niet van mijzelf....deden meer mensen in dit topic dat maar ( er zijn er gelukkig ook wel die zo denken ).

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:18

Er zijn ook genoeg mensen die haar wel geschikt vinden met een goede onderbouwing!
Ze heeft hier informatie gekregen om over na te denken en wat ze besluit is toch aan haar en haar moeder?!
Ts, wat leuk dat jullie hondje in de herfstvakantie komt, geniet van haar(of hem?) en neem de tijd om hem/haar goed te laten wennen.
Veel plezier.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:19

Oenka schreef:

En er zijn er ook genoeg die haar wel geschikt vinden, en ook dat is onderbouwd ;)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:22

Oenka schreef:
ik wil niks perse, wel zie ik een ts die wat vraagt en alleen wat met de adviezen doet die in haar straatje passen. Ik leer ervoor en weet waar ik het over heb, honden verdienen gewoon goede beweging.....als je dat al niet kan geven.....ik denk in belang van de hond, niet van mijzelf....deden meer mensen in dit topic dat maar ( er zijn er gelukkig ook wel die zo denken ).

Ik zie TS niet als iemand die niet om haar toekomstige hond geeft. Ik weet niet of ze eerder honden heeft gehad, maar als dat niet het geval is, is het altijd aftasten hoe de wandelingen worden. Ze wilt al veel langer en meer wandelen wat de meesten mensen hier al schetsen en dat vind ik positief, ze zal er zelf wel achter komen dat haar hondje meer beweging nodig zal hebben. En daarnaast vind ik de manier van hoe je je mening weergeeft erg dwingend en negatief en nodigt er niet echt naar uit om je advies aan te nemen. Ik vind zelf dat je helemaal gelijk hebt over de beweging van honden, ze hebben het gewoonweg nodig, maar de manier waarop dat gebracht wordt... Dat nodigt niet uit.

Daarom dat ik het uitlaten uitleg als iets wat je samen doet, dat je er samen iets leuks van maakt en dat komt gaandeweg wel. Voordat mijn hond kwam had ik uitlaatrondes in mijn hoofd waar mijn hond nooit genoeg aan had. Wist ik veel, dat weet je pas als je je hond hebt en je eigen routine in krijgt. En omdat ik het ook gewoon leuk vond om met mijn hond op pad te gaan, dan ga je vanzelf langer wandelen en zoek je leuke gebieden op.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:23

Oenka schreef:

Ja maar dat is jouw mening. Natuurlijk verdient een hond beweging en imo en in die van meerdere krijgt die hond bij hun voldoende beweging. Zijn echt zat honden die genoeg aan die beweging hebben die TS te bieden heeft. Jij vind van niet dat kan maar meerdere ook wel.
Daarnaast vind ik je wel vrij opdringerig over komt. Topic is zinloos omdat TS niet luistert naar advies, ze luistert wel maar toevallig niet naar het advies dat ze niet geschikt is dat maakt het topic niet zinloos.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:28

nee ze luistert alleen naar advies dat in haar straatje valt, dat is anders. Ze luistert naar NIEMAND die haar niet geschikt vindt, en sorry, het merendeels vind haar niet geschikt! Maar ik hoef me niet aan jou te verantwoorden. Ik vind het gewoon belangrijk voor de hond, klaar

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:30

Je kan ook naar iemand luisteren zonder het er mee eens te zijn. Ze heeft allemaal vast gelezen en haar mening daarover gevormd dat ze niet meegaat daarin zegt niet dat ze niet luistert(in die zin dat ze het heeft gelezen en over nagedacht.)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:33

Jawel Tigra, TS is niet braaf en luistert naar Oenka.

Oenka is ook een behoorlijke doorzetter, ze weet dat ze er toch geen verandering in kan maken en toch moet ze haar mening 'opdringen', waarom? Omdat zij het zo beter vind, nah, ts niet, klaar.