MultiWampie schreef:Ik snapniet dat mensen dat kunnen. Gewoon even een kat van straat plukken, als eigen beschouwen en geen melding maken.
Als het nou ontzettend koud i, kat heeft tt ook koud en loopt maar zoekend rond ja dan haal ik m ook binnen.
Maar bel minstens het dierenasiel en maak er melding van op Amivedi.
Als je dan na een maand ofzo nog niks heb gehoort, zou.je het beestje wat meer als eigen migen gaan beschouwen. Maar zouden de eigenaar het als nog op komen halen, kunnen ze em gewoon weer komen halen
Ik heb het meegemaakt... mijn overburen hadden een kater die een extreme allergie had en notabene onder behandeling was van een dermatoloog... komt er zo'n vrouwtje aan die alle dieren zielig vindt en dat katje zó wil meenemen... ik heb die kat uit haar handen moeten kletsen, en ja mevrouw, ik hèb de gespecificeerde rekening van de dermatoloog gezien, die kat is ècht onder behandeling...
Later probeerde nog iemand die kat mee te nemen, en iemand deed zelfs aangifte bij de dierenbescherming... mijn buurvrouw was zó van streek dat ze uit wanhoop overwoog die kat dan maar een spuitje te laten geven...
Oh ja, nog even over de opmerking dat "katten zelf een ander tehuis zoeken als ze ongelukkig zijn"... dat een kat wegloopt kan al gebeuren als er eens iemand op visite komt met een hond, of een jonge kat laat zien... of bij een lawaaiige klus in huis.
Dat zou andere mensen dus het recht geven zo'n kat maar meteen te houden... wat een vriendin van me overkwam. Ze kreeg een kitten erbij en 1 van de oudere katten liep weg. Ze vond die kat een week of wat later op de vensterbank een paar straten verderop. Ze heeft met de grootste moeite die kat weer terug kunnen krijgen, de catnapper was een vrouw die vond dat niemand zoveel van katten afwist als zij, want zij had al 25 jaar katten... en ze was maar heel moeilijk te overtuigen door mijn vriendin.
Alleen omdat een kat wat moeite heeft met wennen aan een kitten en dus even ertussenuit knijpt, denkt iemand het recht te hebben die kat te stelen.

Ik vind ook dat er veel te snel verondersteld wordt dat het dier gedumpt is, bij konijnen is het helemaal een ramp. Daar wordt gewoon meteen vanuit gegaan. Dat het 8 v/d 10 keer misschien zo is betekend niet dat daarom ook alle konijnen per definitie gedumpt worden, zo wist bij mij ook eens een konijn te ontsnappen... Helaas niet terug gevonden, maar wel veel moeite gedaan, dus ik ga ervan uit dat hij echt dood is gegaan.. Maarja ik denk dat het ook wel vaak gebeurd dat het baasje 'm niet meer terug kan vinden en dat een ander 'm gewoon houd inderdaad... Jammer is dat.
We pakken de doos en gaan!
'