Gevonden dieren zomaar houden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:38

MultiWampie schreef:
Ik snapniet dat mensen dat kunnen. Gewoon even een kat van straat plukken, als eigen beschouwen en geen melding maken.
Als het nou ontzettend koud i, kat heeft tt ook koud en loopt maar zoekend rond ja dan haal ik m ook binnen.
Maar bel minstens het dierenasiel en maak er melding van op Amivedi.
Als je dan na een maand ofzo nog niks heb gehoort, zou.je het beestje wat meer als eigen migen gaan beschouwen. Maar zouden de eigenaar het als nog op komen halen, kunnen ze em gewoon weer komen halen :)

Ik heb het meegemaakt... mijn overburen hadden een kater die een extreme allergie had en notabene onder behandeling was van een dermatoloog... komt er zo'n vrouwtje aan die alle dieren zielig vindt en dat katje zó wil meenemen... ik heb die kat uit haar handen moeten kletsen, en ja mevrouw, ik hèb de gespecificeerde rekening van de dermatoloog gezien, die kat is ècht onder behandeling...
Later probeerde nog iemand die kat mee te nemen, en iemand deed zelfs aangifte bij de dierenbescherming... mijn buurvrouw was zó van streek dat ze uit wanhoop overwoog die kat dan maar een spuitje te laten geven...

Oh ja, nog even over de opmerking dat "katten zelf een ander tehuis zoeken als ze ongelukkig zijn"... dat een kat wegloopt kan al gebeuren als er eens iemand op visite komt met een hond, of een jonge kat laat zien... of bij een lawaaiige klus in huis.

Dat zou andere mensen dus het recht geven zo'n kat maar meteen te houden... wat een vriendin van me overkwam. Ze kreeg een kitten erbij en 1 van de oudere katten liep weg. Ze vond die kat een week of wat later op de vensterbank een paar straten verderop. Ze heeft met de grootste moeite die kat weer terug kunnen krijgen, de catnapper was een vrouw die vond dat niemand zoveel van katten afwist als zij, want zij had al 25 jaar katten... en ze was maar heel moeilijk te overtuigen door mijn vriendin.

Alleen omdat een kat wat moeite heeft met wennen aan een kitten en dus even ertussenuit knijpt, denkt iemand het recht te hebben die kat te stelen.

LadyMadonna

Re: Gevonden dieren zomaar houden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:46

Bij ons op de manege is een keer een doos met 3 kittens erin neer gezet... Snap je ook niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:15

LadyMadonna schreef:
Bij ons op de manege is een keer een doos met 3 kittens erin neer gezet... Snap je ook niet.

Die zijn vast niet gedumpt...iemand is die doos gewoon verloren :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:18

nine1987 schreef:
Naar aanleiding van twee andere topics en hoe laconiek er gereageerd werd van de kant van de topicstarters, vraag ik me serieus af waarom mensen een gevonden dier niet even aan willen geven bij amivedi, asiel, dierenarts, noem maar op..

Ik zou het besterven als een van mijn dieren onverhoopt weg zou lopen.. En al helemaal als ik m niet terug zou krijgen.. Omdat iemand mijn kat of hond zou vinden en m houdt onder het mom van: het is vakantietijd, hij zal wel gedumpt zijn.. Of: het zit hier toch vol met zwerfdieren.. Het zal wel een zwerver zijn..

Ben ik nu werkelijk zo raar dat ik dit soort praktijken veracht?

Amen _/-\o_ Ik vind ook dat er veel te snel verondersteld wordt dat het dier gedumpt is, bij konijnen is het helemaal een ramp. Daar wordt gewoon meteen vanuit gegaan. Dat het 8 v/d 10 keer misschien zo is betekend niet dat daarom ook alle konijnen per definitie gedumpt worden, zo wist bij mij ook eens een konijn te ontsnappen... Helaas niet terug gevonden, maar wel veel moeite gedaan, dus ik ga ervan uit dat hij echt dood is gegaan.. Maarja ik denk dat het ook wel vaak gebeurd dat het baasje 'm niet meer terug kan vinden en dat een ander 'm gewoon houd inderdaad... Jammer is dat.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:32

Katten lekker binnenhouden of naar buiten aangelijnd of je tuin afgeschermd. Ik denk dat dan veel problemen zijn opgelost. Geen kattenstront meer bij de buren. En geen catnappingen meer. Of ongewenste nestjes.

Edit: spelfout

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:38

Ongewenste nestjes voorkom je alleen al door te steriliseren..En sommige katten zijn gewoon niet binnen of aan een touwtje te houden. Ik heb het met onze kat geprobeerd, maar die heeft keer op keer net zo lang gewurmd en gepunnikt tot hij uit zijn tuigje was (en daarbij vind ik het ook nog sneu, een kat is een jager, die moet je dat niet ontnemen).

Hier gebeurt het dan ook regelmatig dat onze kat de hort op gaat en zomaar een week niet thuis komt. Soms ben ik weleens bang dat iemand hem in huis neemt of hem gaan voeren, omdat hij ergens loopt rond te struinen.
Mijn kat moet speciale dieetbrokken ivm zijn blaasgruis, dus het is echt een probleem als hij andere brokken krijgt.
En dat snap ik dan idd niet van mensen die zo'n 'zwervende' kat dan maar gaan voeren of in huis nemen. Ze hebben géén idee wat de achtergrond is van de kat. Even een check op een chip of aangeven bij Amivedi zou gewoon de eerste stap moeten zijn bij twijfel of het een zwerver is of niet.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:03

geerke schreef:
LadyMadonna schreef:

Die hadden het vast niet naar hun zin bij hun oude baasje :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:06

Ja elke kat is het wel eens zat thuis. Jij als mens wilt toch ook wel eens een uitstapje maken? Als mijn vriend bezoek heeft ga ik ook wel eens bij de buren zitten, kunnen zij lekker zijn vrouwonvriendelijke grapjes maken zonder mijn gezucht aan te moeten horen :+ En daarna kom ik weer thuis. Niks geks aan toch?

Of moet ik dan maar gelijk verhuizen :+

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:12

Ik ben mijn kat laatst 2 dagen kwijt geweest. Hij liep altijd in de binnentuinen en nooit lang weg was dus echt bang dat iemand hem gewoon binnen had genomen. Uiteindelijk heb ik hem op straat gevonden (van de muur van de binnentuinen afgesprongen of gevallen dus), ik was superblij!! Ik zou echt ontzettend pissig worden als iemand mijn kat vindt en dan maar gewoon houdt. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:38

We hebben 1x wel moeten lachen toen mijn vriend een van zijn katten kwijt was: het was in zo'n Sjakie-buurtje waar hij toen woonde, zo'n buurt waar mensen graag alles gratis willen hebben. Dus iemand had zijn kat "gratis" aangeschaft, nadat ie van het balkon gevallen was. Mijn vriend en ik keken elkaar aan en hij zei wat ik dacht: "Ach, ze plast zich vanzelf wel weer naar buiten." en inderdaad, de plas-kat was in no time weer terug... soms hebben zindelijkheidsproblemen zo hun voordeel. :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:39

Zoolgangster schreef:
We hebben 1x wel moeten lachen toen mijn vriend een van zijn katten kwijt was: het was in zo'n Sjakie-buurtje waar hij toen woonde, zo'n buurt waar mensen graag alles gratis willen hebben. Dus iemand had zijn kat "gratis" aangeschaft, nadat ie van het balkon gevallen was. Mijn vriend en ik keken elkaar aan en hij zei wat ik dacht: "Ach, ze plast zich vanzelf wel weer naar buiten." en inderdaad, de plas-kat was in no time weer terug... soms hebben zindelijkheidsproblemen zo hun voordeel. :D

Dat is geen zindelijkheidsprobleem.

Jullie hebben gewoon de Kat 2.0 met ingebouwd anti-diefstalsysteem :Y)

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:45

Zoolgangster schreef:
Dat is geen zindelijkheidsprobleem.

Jullie hebben gewoon de Kat 2.0 met ingebouwd anti-diefstalsysteem :Y)

_O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:47

Ëen anti-kraak-kat :))

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:22

ppff mijn gevonden brit (zonderstamboom) is ernstig ziek.
Heeft zware leverontsteking.
Tja ook al is het niet je kat toch maar even langs de dierenarts geweest omdat hij er niet goed uitziet.
We dachten eigenlijk eerst aan nierfalen maar uit de bloedtest is nu gekomen dat hij een zware leverontsteking heeft.
Infuus gehad en aan de antibiotica en prednison komende dagen is het afwachten hoe hij gaat reageren.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:30

Ach jee dat is ook sneu! En dubbelstom omdat het dus eigenlijk jullie kat niet is....

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:14

jackyline schreef:
ppff mijn gevonden brit (zonderstamboom) is ernstig ziek.
Heeft zware leverontsteking.
Tja ook al is het niet je kat toch maar even langs de dierenarts geweest omdat hij er niet goed uitziet.
We dachten eigenlijk eerst aan nierfalen maar uit de bloedtest is nu gekomen dat hij een zware leverontsteking heeft.
Infuus gehad en aan de antibiotica en prednison komende dagen is het afwachten hoe hij gaat reageren.

Heeft hij dan geen Fip ?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:38

Is niet uit de bloedtest gekomen

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:52

Van de week de hele tijd dit topic gevolgd.

Warempel vind ik dinsdagmiddag ook een kitten. Ik nam de afrit van de provenciale weg hier en daar zat hij....midden op de weg! Ik gestopt, alarmlichten aan gezet. Inmiddels stopte er ook een vrouw achter me. Samen even gekeken. Hij zag er moe uit, maar was niet gewond. Die vrouw zei: 'zet hem maar in de berm'. Maar dat kon ik echt niet. Dus heb hem maar mee naar huis genomen (1 km verder).
Thuis aangekomen eerst Amivedi gebeld. Die hadden geen melding binnengekregen, toen nog de dierenarts gebeld, ook die hadden geen vermissing binnen gekregen. Ben erna toch maar even naar de dierenarts gereden. Het is een katertje van 6/7 weken oud. Geen chip en lekker vol vlooien.

Ik mocht hem daar laten maar dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Dus heb hem meegenomen, incl vlooienspul en ontworming. Vriendlief (die dag ook jarig) was er niet heel blij mee. We hebben namelijk ook nog 2 honden en hij geeft niks om katten. Maar nu 2 dagen later begint hij er toch wel dol op te worden. En het domme is, de kat trekt ook helemaal naar mijn vriend toe haha.

Dusja... mocht zich niemand melden dan denk ik dat hij blijft.
Of ik moet een ander goed huisje kunnen vinden.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 18:51

x_Irisje_x schreef:
Van de week de hele tijd dit topic gevolgd.

Warempel vind ik dinsdagmiddag ook een kitten. Ik nam de afrit van de provenciale weg hier en daar zat hij....midden op de weg! Ik gestopt, alarmlichten aan gezet. Inmiddels stopte er ook een vrouw achter me. Samen even gekeken. Hij zag er moe uit, maar was niet gewond. Die vrouw zei: 'zet hem maar in de berm'. Maar dat kon ik echt niet. Dus heb hem maar mee naar huis genomen (1 km verder).
Thuis aangekomen eerst Amivedi gebeld. Die hadden geen melding binnengekregen, toen nog de dierenarts gebeld, ook die hadden geen vermissing binnen gekregen. Ben erna toch maar even naar de dierenarts gereden. Het is een katertje van 6/7 weken oud. Geen chip en lekker vol vlooien.

Ik mocht hem daar laten maar dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Dus heb hem meegenomen, incl vlooienspul en ontworming. Vriendlief (die dag ook jarig) was er niet heel blij mee. We hebben namelijk ook nog 2 honden en hij geeft niks om katten. Maar nu 2 dagen later begint hij er toch wel dol op te worden. En het domme is, de kat trekt ook helemaal naar mijn vriend toe haha.

Dusja... mocht zich niemand melden dan denk ik dat hij blijft.
Of ik moet een ander goed huisje kunnen vinden.

Ja, maar jij hebt je wel bij de instanties gemeld.. Jij geeft de eigenaar wel een kans zich te melden.. Indien dat niet gebeurt heb je imo t volste recht om het diertje een fijn huisje te geven.. Juist mooi.. :)
Maar ik vindwel dat er altijd geprobeerd moet worden om een eigenaar te vinden..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:41

geerke schreef:
LadyMadonna schreef:

Die kittens dachten gewoon 'HIER is het niet leuk! -O- We pakken de doos en gaan! :evaw: '

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:51

Onze Jack russel was eens uitgebroken (wonen op een industrieterrein ) was aan alle buurtbewoners weesten rondvragen maar niemand had hem gezien. Dierenarts gebeld , asielen , nergens hadden ze hem gezien.
Ging mijn vader 3 dagen later langs AVEVE die enkele straten verder van ons is. Liep hij daar niet dood leuk rond in die winkel ? ( eigenaars van de winkel laten hun 2 honden ook gewoon loslopen in de winkel en kennen mijn vader en mij erg goed want we kopen al jaren al ons dierenvoeding bij hun)
Vroeg mijn vader waarom ze ons niks hadden laten weten. Ontkende de vrouw doodleuk dat ze niet wist dat het onze hond was en ze hem liever zelf wou houden en dat ze daarom niemand had opgebeld.
Wat heb je toch egoïstische mensen he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:07

Boerderij kitten n te ver van huis gegaan met spelen? Niet goed naar mama geluisterd en dan zijn er erg veel zwerfkatten die nestjes krijgen of poezels die ontsnappen en bezwangerd worden en buiten bevallen...

Ik zou kitten houden als je dat kan...

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:16

Mijn kat is alweer gepikt. Werd laatst gezien door buurvrouw. Buurvrouw zag de kind met rosse kat wegwandelen. En het was mijn kat! Weet niet waar dat kind woont dus ben mijn kat kwijt :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:20

Die kan nooit ver weg zijn ermee :n
Desnoods deur aan deur aanbellen met een paar personen, zijn ze nou helemaal betoeterd :(

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:23

Shirley schreef:
Die kan nooit ver weg zijn ermee :n
Desnoods deur aan deur aanbellen met een paar personen, zijn ze nou helemaal betoeterd :(

Bij ons in straat zijn alle buren al verwittigd en gaan ze uitkijken. Afwachten is de boodschap. kind was niet van onze straat. (misschien is die op vakantie?)