Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:50

Klinkt zo te horen als een goede -wellicht tijdelijke- oplossing.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:09

Citaat:
wat ik typisch vind is dat bokt het NOOIT goed vind maar altijd wel kunnen zeggen wat ze zelf zo goed doen,
waarom verwijt je anderen wat je zelf doet? Je begint zelf een topic waarin je zegt dat het dumpen van katten niet goed is en hoe goed jij het zelf doet door het beest op te vangen. Maar je wéét helemaal niet of het dier gedumpt is, voor hetzelfde geld was het jouw kat geweest die tijdens een blokje om door mensen in huis genomen was en jullie uit hadden gemaakt voor kattendumpers.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:41

Jans schreef:
Ts mag misschien niets doen van haar moeder.. Begrijpen jullie dat niet? Ts is veertien en daardoor wettelijk voor dit soort dingen van ouders afhankelijk. Drammen heeft dan alleen maar effect dat TS tussen twee vuren komt te zitten..

Ik heb de rest even niet bijgelezen dus mocht er een update zijn; sorry!
Maar iig; ik mocht dat toen ook niet van mijn ouders. Maar stond gewoon geregeld bij een dierenarts met beestjes, een aangereden kat etc. Onder het mom van 'eigenwijs is ook wijs'. En tsja, als ze nu bedenkt dat haar eigen beestje weg loopt zou ze ook héel blij zijn dat iemand hetzelfde gedaan zou hebben :) .

Edit; zelfs een keer een kat, bleek gechipt te zijn en was al 3 jaar(!) vermist. :wow:

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:56

ik was me al aan het afvragen waarom er nog steeds door gezeurd werd over dit,,,
zoals al eerder aangegeven is ts minderjarig..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:32

Dus als een minderjarige tiener jouw kat, hond of paard houdt, horen we je daar niet over? :)

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 15:49

*zucht* lees de update.....:)

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 15:50

Sylvia schreef:
Dus als een minderjarige tiener jouw kat, hond of paard houdt, horen we je daar niet over? :)

ik houd hem niet, zo als staat aangegeven in de updaten en negeer de reactie van de mod niet aub

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:18

Ik heb je update gelezen. :) Ik heb de modopmerking gemist, excuus daarvoor.
Was verder ook niet bedoeld richting jou (want zoals ik al zei, ik heb gelezen dat de kat niet bij jullie blijft).

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:28

Vereentjex schreef:
jiperdepip schreef:

wat bedoel je met weg ? heb je zijn baasje gevonden dat zou goed nieuws zijn ....
al moet jij dan natuurlijk weer afstand doen van het diertje

en nee natuurlijk hoef je je niet tegen over ons te verantwoorden , maar het zou wel aardig zijn als je ons op de hoogte houdt
wij hebben ook de moeite genomen om je tips te geven ;)

dat begrijp ik maar moest de hele tijd uitleggen dat ik niet zomaar dingen kan gaan doen, dat werkte beetje op mijn zenuwen.
de kitten is naar een oud - buurmeisje gegaan van mijn moeder, vandaag, hun zoontje logeerde aan de overkant en was meteen verliefd op het beestje. Ze weten het dat hij wellicht gedumpt/ vermist is, dus hun gaan er mee naar de DA, en misschien blijkt hij toch gechipt te zijn.
wij konden hem sowieso niet houden omdat we op vakantie gaan, en zo'n kleine frummel heeft veel aandacht nodig, grote katten redden het wel maar zo'n kleintje, nee, die moet je in de gaten blijven houden. dus zo is het gegaan vanmiddag, niet omdat wij er van af wilde etc. maar 3 katten is teveel voor ons, en nu gaat hij of naar zijn eigenaar terug of blijft bij hun. :)

ben benieuwd of hij een chip heeft.... ben er heilig van overtuigd dat ik dit beestje ken. maandag zit ik weer in nederland. dan zal ik vragen of ze hem missen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:36

Nu ben ik echt heel erg benieuwd of er nu eindelijk eens gekeken is of er een chip in het diertje aanwezig is..........??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:00

Ik weet niet of TS dat nog kan vertellen gezien er nu andere mensen voor het diertje zorgen én kijken of er inderdaad een eigenaar bekend is.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:01

Maar ts zou toch langs de DA gaan wegens entingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:45

Uhuh, maar toen boden die andere mensen dat aan om te doen. Dus die gingen met het katje naar de DA. Ik vermoed dat TS na haar vakantie wel een update voor ons heeft.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:52

Ik ben ook wel benieuwd hoop dat de nieuwe (tijdelijke) eigenaren wel dit gaan laten checken

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:50

Mioux schreef:
Ik ben ook wel benieuwd hoop dat de nieuwe (tijdelijke) eigenaren wel dit gaan laten checken

ja dat hoop ik ook , er is inmiddels wel al wat tijd verstreken wat en als het beestje wel een baasje heeft is dat wel heel erg sneu natuurlijk
dat die dan zo lang moet wachten.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:55

Ik zag voorbij komen dat je in Lelystad woont en er al meerdere katten vermist zijn.
Mijn vriend werkt bij Faunabeheer en er zit een vos onder de school en er staat op film dat hij iig al 2 katten mee nam in zijn hol onder de school. Hoorde dat er al geruchten gingen van een kattenbeul.

Succes met het katje. Dumpen verdwaald verhuisd het kan van alles zijn.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:10

Mijn vriend woont ook (met zijn ouders) op een boerderij.
Als je elk jaar het aantal gedumpte/verdwaalde/wilde katten naar de veearts moet brengen om te enten en te controleren op een chip, dan zijn deze mensen hier onwijs veel geld kwijt.
Snap dus wel dat je als boer niet meteen elke kat naar de dierenarts gaat brengen TS :j Dat zouden ze hier bij mijn vriend ook nooit doen. Vaak valt het ook niet echt op als er een nieuwe kat mee aan het eten is bij de andere, katten komen en gaan nu eenmaal op een boerderij.

Maar ik begrijp ook de tips en de bezorgdheid van de medebokkers. Als ik aan mijn dorpel een kat zou vinden die zo tam is als wat, dan zou ik ook naar de dierenarts gaan. Maar ik woon niet op een boerderij waar er elk jaar een hoop "nieuwe" katten bijkomen...

Maar TS, je moet ook weten dat het niet altijd gedumpte katten zijn ! Dus ook niet zo snel conclusies gaan trekken ;) Het gebeurt maar al te vaak dat een kat de weg kwijt raakt en dan is een boerderij natuurlijk een perfect hotel voor zo'n kat :) Soortgenootjes, eten, drinken, speelplezier, warm stro en hooi, muizen,... Kattenhemel als het ware :D Dus dan blijven ze ook vaak wat langer hangen ;)