Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sillysoul schreef:waarom zou een prik goedkoper moeten zijn voor een hamster/cavia/rat dan voor een hond/kat? de lampen branden even hard, de tafel is dezelfde tafel, ook spuit en naald nodig, en dierenartstijd, assistente, praktijkpand is ook nog steeds hetzelfde. Het verschil is de hoeveelheid vloeistof die nodig is, maar dat is niet de enige kostenpost....
Mindim schreef:Morganlefay schreef:Z'n rug boven de staart. Tis een Pooltje dus ook nog eens een uk. Moest inderdaad gehecht worden. Er is in eerste instantie wel overleg geweest of we dit gingen doen gezien de kosten. Maar soms moet je de clienten boven de kosten plaatsen. Eigen mening is dan ook niet in beeld.
Oei dan ben je duur uit. Mijn konijn had door bijtschade een abces in de kaak die operatief verwijderd moest worden en het konijn is daarna een week daar gebleven en verzorgd (ik was op vakantie ten tijde van het gebeuren) en ik was nog geen 150 euro kwijt daarvoor, inclusief naverzorging met speciale antibiotica (duplo) waar ik 2 keer voor moest terug komen.
little_king schreef:Maar zijn medicatie DE kosten?
Ik denk dat dat uiteindelijk redelijk mee valt.
Ik denk dat je vooral de kosten er om heen moet tellen.
En per dierenarts is er verschil, wat praktijken in de buurt opbellen kan een groot verschil maken.
Mindim schreef:sillysoul schreef:waarom zou een prik goedkoper moeten zijn voor een hamster/cavia/rat dan voor een hond/kat? de lampen branden even hard, de tafel is dezelfde tafel, ook spuit en naald nodig, en dierenartstijd, assistente, praktijkpand is ook nog steeds hetzelfde. Het verschil is de hoeveelheid vloeistof die nodig is, maar dat is niet de enige kostenpost....
Nee, maar medicijnen zijn wel duur en kan zeker van invloed zijn op je rekening. De kosten die jij noemt zijn al verwerkt in het consult.
_San87_ schreef:Even terug komende op zelf een paard doodmaken... Kan je wel willen, het mag echter niet.
Ik kan me helemaal indenken dat iemand 50 euro teveel vindt voor het inslapen, ik vind het echter een prima bedrag en zou het met liefde betalen voor mijn dier waar ik jaren plezier van heb gehad. Ik vind een pijnloos sterven belangrijk en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen mijn dier tegen de muur te gooien, respect als je het wel kan, ik kan het niet... Ik sta al te trillen als ik een vis de kop af moet hakken... Vreselijk.
Mindim schreef:_San87_ schreef:Even terug komende op zelf een paard doodmaken... Kan je wel willen, het mag echter niet.
Ik kan me helemaal indenken dat iemand 50 euro teveel vindt voor het inslapen, ik vind het echter een prima bedrag en zou het met liefde betalen voor mijn dier waar ik jaren plezier van heb gehad. Ik vind een pijnloos sterven belangrijk en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen mijn dier tegen de muur te gooien, respect als je het wel kan, ik kan het niet... Ik sta al te trillen als ik een vis de kop af moet hakken... Vreselijk.
Ik ook hoor, maar volgens mij ging het daar ook niet om.
Martine_R schreef:Ik heb 25,- betaald voor:
-consult
-injectie (toen dachten we dat hij misschien nog te redden was)
-''dè'' spuit + dat consult
Doet mijn DA dat met verlies? Vast niet. Oftewel: een dierenarts die €50,- vraagt voor het inslapen vraagt gewoon overbodig veel.
sillysoul schreef:en dat is nu net wat de TS zo duur vindt
Mindim schreef:little_king schreef:Maar zijn medicatie DE kosten?
Ik denk dat dat uiteindelijk redelijk mee valt.
Ik denk dat je vooral de kosten er om heen moet tellen.
En per dierenarts is er verschil, wat praktijken in de buurt opbellen kan een groot verschil maken.
Nou het scheelt aanzienlijk hoorZoals ik al noemde, als ik met een groot konijn naar de da da moet of met een kleintje, dan zijn de medicijnen wel het grote verschil. Consult is immers voor elk dier hetzelfde.
_San87_ schreef:Klopt, TS vraagt wat wij ervan vinden, ik zou het bedrag zo betalen. Dat zij dat niet graag doet, snap ik ook wel. 50 euro is een flink bedrag, toch als je je bedenkt wat in dat bedrag verwerkt zit, dan snap ik het bedrag wel weer. Spuiten, naalden, medicatie, het moet allemaal door de praktijk betaald worden.
_San87_ schreef:Klopt, TS vraagt wat wij ervan vinden, ik zou het bedrag zo betalen. Dat zij dat niet graag doet, snap ik ook wel. 50 euro is een flink bedrag, toch als je je bedenkt wat in dat bedrag verwerkt zit, dan snap ik het bedrag wel weer. Spuiten, naalden, medicatie, het moet allemaal door de praktijk betaald worden.
little_king schreef:Scheelt dat zoveel dan ja?
Met inslapen gelukkig nog geen goede vergelijkingen, maar met bijvoorbeeld castreren wel. Dan gaat het ook op gewicht, maar daar zijn de kleintjes toch ook niet bijna gratis.
Zoals ik eerder schreef heb ik een keer bij een da, waar ik nu nooit meer kom, ook alleen een consult voor 50 euro gehad voor 2 seconden kijken.
Ik kan me voorstellen dat ik daar met het inslapen van een muis minimaal aan die 50 euro zit en alles wat groter is dan nog duurder wordt.
Martine_R schreef:Ik heb 25,- betaald voor:
-consult
-injectie (toen dachten we dat hij misschien nog te redden was)
-''dè'' spuit + dat consult
Doet mijn DA dat met verlies? Vast niet. Oftewel: een dierenarts die €50,- vraagt voor het inslapen vraagt gewoon overbodig veel.
Mindim schreef:_San87_ schreef:Klopt, TS vraagt wat wij ervan vinden, ik zou het bedrag zo betalen. Dat zij dat niet graag doet, snap ik ook wel. 50 euro is een flink bedrag, toch als je je bedenkt wat in dat bedrag verwerkt zit, dan snap ik het bedrag wel weer. Spuiten, naalden, medicatie, het moet allemaal door de praktijk betaald worden.
Ja en ik snap dat dus niet, want voor grotere dieren ben je evenveel kwijt, terwijl de da minder nodig heeft
Air schreef:_San87_ schreef:Klopt, TS vraagt wat wij ervan vinden, ik zou het bedrag zo betalen. Dat zij dat niet graag doet, snap ik ook wel. 50 euro is een flink bedrag, toch als je je bedenkt wat in dat bedrag verwerkt zit, dan snap ik het bedrag wel weer. Spuiten, naalden, medicatie, het moet allemaal door de praktijk betaald worden.
Spuiten en naalden kosten geen drol. Geloof iets van 2 cent p.s. En daar wordt dus uberhaupt al winst over berekend.
carr_friesje schreef:Tat_jana schreef:Voor mij weegt het even zwaar hoor ik was zo dapper het dier aan te schaffen dan moet ik er ook voor klaar staan het dier uit zn lijden te verlossen zo der er een steen op te hoeven gooien oid
Zie het al voor me als mn zoon op sterven ligt.. Ag ff in een kussensloop en tegen de muur rammensorry vindt het echt heel cru wat er allemaal geroepen wordt blehgggg
Vergelijk jij nu je zoon met een huisdier??
Sorry maar dit heeft echt 0,0 met de discussie te maken..
Mindim schreef:little_king schreef:Scheelt dat zoveel dan ja?
Met inslapen gelukkig nog geen goede vergelijkingen, maar met bijvoorbeeld castreren wel. Dan gaat het ook op gewicht, maar daar zijn de kleintjes toch ook niet bijna gratis.
Zoals ik eerder schreef heb ik een keer bij een da, waar ik nu nooit meer kom, ook alleen een consult voor 50 euro gehad voor 2 seconden kijken.
Ik kan me voorstellen dat ik daar met het inslapen van een muis minimaal aan die 50 euro zit en alles wat groter is dan nog duurder wordt.
Consultkosten van 50 euro vind ik extreem hoog, dat hanteert mijn veearts bij lange na niet eens.
Ik heb hier allerlei dieren, die allemaal de dierenarts wel eens moeten bezoeken, katten, honden, duiven, konijnen, cavia's en paarden en de hamster. Dan kun je soms wel eens schatten wat veel is en wat niet