Froukjeloves schreef:Prccs, en als ik heel eerlijk ben doe voor elk dier een vergunning en je bent al een end. want hebben mensen der geen kosten voor over? dan weet je ook al hoe laat het is..
Denk niet perce dat dat waar is, er komen immers ook wel rasdieren in herplaatsing ed. Kosten zijn natuurlijk ook relatief, voor de een is zo'n vergunning ook maar een schijntje voor de ander is het een fortuin.
Ik denk eigenlijk dat we voor vergunning echt alle huisdieren veel te ver heen zijn, volgens mij zijn er echt miljoenen. Ik ben bang dat wanneer je dat probeert je vooral de staatskas spekt en er niet echt iets gebeurt. Als je nu echter een paar nog niet zo populaire soorten onder vergunningen zet dan kan je denk ik nog wel echte winst behalen wat betreft dierwelzijn.
.
. Momenteel bestaat de lijst voornamelijk uit dieren die, wanneer ze al gehouden worden, sowieso al door liefhebbers gehouden worden (uitzonderingen daargelaten). Het meeste leed doet zich op gebied van zoogdieren (daar is de lijst op gebaseerd) voornamelijk voor bij honden, katten en konijnen/knaagdieren.