Oenka schreef:dat is niet waar, ik wil alleen goede argumenten
De meeste mensen hier hebben al heel wat goede argumenten gegeven, maar daar wil jij niet naar luisteren. Lees nog eens terug, zou ik zeggen, misschien dat je dan wat wijzer wordt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Oenka schreef:ik geef imo goede argumenten waarom je meer met een hond kan en ik vind dat ze meer een band vormen. Nu heb ik het dus over de hulp circuit, dat ze daar wel honden gebruiken en geen katten, dat is toch een argument waarom ik vind dat honden trouwer etc zijn?
Je hebt een mening, dat is goed, maar dat betekent nog niet dat je hem aan ons op hoeft te dringen. Dat komt net zo over als de zoveelste Yehova-getuige die aan mijn deur komt, om mij ervan te overtuigen dat je je leven aan God moet wijden. Ik heb niets tegen het geloof van anderen, maar dan moeten ze ook respect voor mijn mening hebben. Snap je de connectie?
Keet schreef:Omdat een kat van vier kilo en 20 cm hoog nu eenmaal weinig kan vergeleken met een labrador van 35 kilo. Net als dat een kat inzetten bij pakwerk natuurlijk belachelijk is omdat hun tanden 200 keer kleiner zijn als van een duitse herder oid.
Dat kan je zelf toch ook wel bedenken?
Resistance schreef:Oenka schreef:ik geef imo goede argumenten waarom je meer met een hond kan en ik vind dat ze meer een band vormen. Nu heb ik het dus over de hulp circuit, dat ze daar wel honden gebruiken en geen katten, dat is toch een argument waarom ik vind dat honden trouwer etc zijn?
Maar je negeert de argumenten van alle andere mensen waarom je met katten net zo'n sterke band kan vormen.Je hebt een mening, dat is goed, maar dat betekent nog niet dat je hem aan ons op hoeft te dringen. Dat komt net zo over als de zoveelste Yehova-getuige die aan mijn deur komt, om mij ervan te overtuigen dat je je leven aan God moet wijden. Ik heb niets tegen het geloof van anderen, maar dan moeten ze ook respect voor mijn mening hebben. Snap je de connectie?
Oenka schreef:dat is niet waar, ik wil alleen goede argumenten
Oenka schreef:Resistance schreef:
Maar je negeert de argumenten van alle andere mensen waarom je met katten net zo'n sterke band kan vormen.Je hebt een mening, dat is goed, maar dat betekent nog niet dat je hem aan ons op hoeft te dringen. Dat komt net zo over als de zoveelste Yehova-getuige die aan mijn deur komt, om mij ervan te overtuigen dat je je leven aan God moet wijden. Ik heb niets tegen het geloof van anderen, maar dan moeten ze ook respect voor mijn mening hebben. Snap je de connectie?
uiteraard, maar zo bedoel ik het niet hoor
_Lorette_ schreef:Oenka schreef:dat is niet waar, ik wil alleen goede argumenten
Maar in dit geval kan er nooit een winnaar zijn op basis van de beste argumenten. Het is gewoon persoonlijk waar je voorkeur naar uitgaat. De ene diersoort is niet beter dan de andere diersoort.
Er kan meer met een hond gewerkt worden en dat komt door de eigenschappen van een hond. Een kat kan er ook niets aan doen dat je er niet op kan rijden, maar wel op een paard. Honden zullen waarschijnlijjk meer incidenten veroorzaken dan katten. Kunnen ze overigens ook weinig aan doen, ligt aan de mens.
Ik snap dat je het leuk vind om meningen te horen, maar het is een beetje zinloos om elkaar ervan proberen te overtuigen wie er leuker/beter is, de hond of de kat.
Oenka schreef:ik geef imo goede argumenten waarom je meer met een hond kan en ik vind dat ze meer een band vormen. Nu heb ik het dus over de hulp circuit, dat ze daar wel honden gebruiken en geen katten, dat is toch een argument waarom ik vind dat honden trouwer etc zijn?
_Lorette_ schreef:Oenka schreef:
Maar in dit geval kan er nooit een winnaar zijn op basis van de beste argumenten. Het is gewoon persoonlijk waar je voorkeur naar uitgaat. De ene diersoort is niet beter dan de andere diersoort.
Er kan meer met een hond gewerkt worden en dat komt door de eigenschappen van een hond. Een kat kan er ook niets aan doen dat je er niet op kan rijden, maar wel op een paard. Honden zullen waarschijnlijjk meer incidenten veroorzaken dan katten. Kunnen ze overigens ook weinig aan doen, ligt aan de mens.
Ik snap dat je het leuk vind om meningen te horen, maar het is een beetje zinloos om elkaar ervan proberen te overtuigen wie er leuker/beter is, de hond of de kat.
Is ook zo, je hebt ook wel gelijk, maar ik probeer het allemaal wat meer te begrijpen. Ik zie dat gewoon niet bij katten. Daarom wil ik ervaringen horen

love_western schreef:_San87_ schreef:Mij god, misschien maar niet meer op je mobiel een verhaal typen, wat onduidelijk en onsamenhangend.
Als ze op pc typt, dan is het nog erger.
. Ieder dier is anders, het ligt je of het ligt je niet
. Oenka schreef:Is ook zo, je hebt ook wel gelijk, maar ik probeer het allemaal wat meer te begrijpen. Ik zie dat gewoon niet bij katten. Daarom wil ik ervaringen horen