Liever een kat of een hond? En waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:44

Oenka schreef:
dat is niet waar, ik wil alleen goede argumenten

De meeste mensen hier hebben al heel wat goede argumenten gegeven, maar daar wil jij niet naar luisteren. Lees nog eens terug, zou ik zeggen, misschien dat je dan wat wijzer wordt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:44

Oenka schreef:

Maar zelf kom je met de meest vreemde en ongefundeerde opmerkingen.

Oenka

Re: Liever een kat of een hond? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 17:49

ik geef imo goede argumenten waarom je meer met een hond kan en ik vind dat ze meer een band vormen. Nu heb ik het dus over de hulp circuit, dat ze daar wel honden gebruiken en geen katten, dat is toch een argument waarom ik vind dat honden trouwer etc zijn?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:49

Ik heb zelf alleen maar honden gehad.
Het leuke aan een hond vind ik dat ik er lekker sportief bezig mee kan zijn daarom zou ik al nooit voor een kat kiezen. (tenminste denk niet dat een kat goed meeloopt aan de fiets, mee gaat hardlopen, of lekker mee gaat zwemmen?! :') )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:52

Omdat een kat van vier kilo en 20 cm hoog nu eenmaal weinig kan vergeleken met een labrador van 35 kilo. Net als dat een kat inzetten bij pakwerk natuurlijk belachelijk is omdat hun tanden 200 keer kleiner zijn als van een duitse herder oid.
Dat kan je zelf toch ook wel bedenken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:53

Oenka schreef:
ik geef imo goede argumenten waarom je meer met een hond kan en ik vind dat ze meer een band vormen. Nu heb ik het dus over de hulp circuit, dat ze daar wel honden gebruiken en geen katten, dat is toch een argument waarom ik vind dat honden trouwer etc zijn?

Maar je negeert de argumenten van alle andere mensen waarom je met katten net zo'n sterke band kan vormen. :') Je hebt een mening, dat is goed, maar dat betekent nog niet dat je hem aan ons op hoeft te dringen. Dat komt net zo over als de zoveelste Yehova-getuige die aan mijn deur komt, om mij ervan te overtuigen dat je je leven aan God moet wijden. Ik heb niets tegen het geloof van anderen, maar dan moeten ze ook respect voor mijn mening hebben. Snap je de connectie? :D

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 17:54

Keet schreef:
Omdat een kat van vier kilo en 20 cm hoog nu eenmaal weinig kan vergeleken met een labrador van 35 kilo. Net als dat een kat inzetten bij pakwerk natuurlijk belachelijk is omdat hun tanden 200 keer kleiner zijn als van een duitse herder oid.
Dat kan je zelf toch ook wel bedenken?

niet voor alles is de grootte van belang

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 17:54

Resistance schreef:
Oenka schreef:

Maar je negeert de argumenten van alle andere mensen waarom je met katten net zo'n sterke band kan vormen. :') Je hebt een mening, dat is goed, maar dat betekent nog niet dat je hem aan ons op hoeft te dringen. Dat komt net zo over als de zoveelste Yehova-getuige die aan mijn deur komt, om mij ervan te overtuigen dat je je leven aan God moet wijden. Ik heb niets tegen het geloof van anderen, maar dan moeten ze ook respect voor mijn mening hebben. Snap je de connectie? :D

uiteraard, maar zo bedoel ik het niet hoor ;)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:55

Oenka schreef:

Maar in dit geval kan er nooit een winnaar zijn op basis van de beste argumenten. Het is gewoon persoonlijk waar je voorkeur naar uitgaat. De ene diersoort is niet beter dan de andere diersoort.

Er kan meer met een hond gewerkt worden en dat komt door de eigenschappen van een hond. Een kat kan er ook niets aan doen dat je er niet op kan rijden, maar wel op een paard. Honden zullen waarschijnlijjk meer incidenten veroorzaken dan katten. Kunnen ze overigens ook weinig aan doen, ligt aan de mens.

Ik snap dat je het leuk vind om meningen te horen, maar het is een beetje zinloos om elkaar ervan proberen te overtuigen wie er leuker/beter is, de hond of de kat. :+
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 10-06-13 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:55

Oenka schreef:
Resistance schreef:

uiteraard, maar zo bedoel ik het niet hoor ;)

Maar zo komt het wel over, en dat is om scheitziek van te worden. Sorry voor mijn grove taalgebruik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:56

Zie een kat nog geen afstandsbediening oppakken, een deur openen of een spijkerbroek uittrekken. Ze zijn nu eenmaal kleiner en lichter en daardoor minder bruikbaar in het hulpdierencircuit.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 17:57

_Lorette_ schreef:
Oenka schreef:

Maar in dit geval kan er nooit een winnaar zijn op basis van de beste argumenten. Het is gewoon persoonlijk waar je voorkeur naar uitgaat. De ene diersoort is niet beter dan de andere diersoort.

Er kan meer met een hond gewerkt worden en dat komt door de eigenschappen van een hond. Een kat kan er ook niets aan doen dat je er niet op kan rijden, maar wel op een paard. Honden zullen waarschijnlijjk meer incidenten veroorzaken dan katten. Kunnen ze overigens ook weinig aan doen, ligt aan de mens.

Ik snap dat je het leuk vind om meningen te horen, maar het is een beetje zinloos om elkaar ervan proberen te overtuigen wie er leuker/beter is, de hond of de kat. :+

Is ook zo, je hebt ook wel gelijk, maar ik probeer het allemaal wat meer te begrijpen. Ik zie dat gewoon niet bij katten. Daarom wil ik ervaringen horen

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 17:57

@ resistance als je er scheitziek van wordt, moet je het gewoon niet lezen, ik dwing je niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:59

Oenka schreef:
@ resistance als je er scheitziek van wordt, moet je het gewoon niet lezen, ik dwing je niet ;)

Het gaat hier niet om lezen, het gaat er hier om dat jij nog steeds niet naar de ervaringen van anderen luistert, zoals ik in je vorige post kan lezen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:02

Oenka schreef:

En ik geef zeer veel argumenten waarom en hoe je met een kat net zo goed een band kan krijgen en ook van alles kan. Waarom reageer je daar niet op? Niks tegenin te brengen wellicht?
Misschien moet je eens kritisch kijken naar wat jij goede argumenten vind. Volgens mij is een goed argument gebaseerd op feiten en genuanceerd. Jij geeft imo vooral je mening, met erg weinig argumenten. Dat mag hoor, maar beweer dan niet dat je een discussie voert en zeg eerlijk dat je gewoon niet open staat voor andere visies.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:05

sta ik wel degelijk en lees ook alle reacties, maar als ik lees onthoud ik niet alles waar ik op moet reageren ;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:09

_Lorette_ schreef:
Oenka schreef:

Is ook zo, je hebt ook wel gelijk, maar ik probeer het allemaal wat meer te begrijpen. Ik zie dat gewoon niet bij katten. Daarom wil ik ervaringen horen

Probeer je het echt te begrijpen? Begin dan eerst met rustig lezen wat mensen schrijven, zonder er meteen een mening over te hebben of een zwak tegenargument terug te gooien. Rustig over nadenken, even laten zinken en daarna pas reageren!
Reacties als 'dat is dan een uitzondering' 'doet ie vast alleen voor eten' etc wijzen er niet op dat je het wil begrijpen namelijk. Dat wijst erop dat je liever bevestiging van je eigen mening ziet ipv een eerlijke en open uitwisseling van ervaringen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:27

Ik heb beide, ik houd zowel van katten als van honden. Het zijn twee diersoorten die je niet kan vergelijken met elkaar, een wolf kan je ook niet vergelijken met een leeuw ;)

Maar goed, mijn ervaringen dan. Mijn hond is nu mijn eerste hond die ik heb gehad. Ik had niet verwacht dat ik me zo veel zou hechten aan een hond, jeetje, ik kan echt niet zonder haar. Zo'n soort once in a lifetime hond. We hebben zo'n sterke band met elkaar. Zodra ik thuis ben bestaat niemand anders meer (nouja in het begin dan) voor haar. Dat komt ook doordat ik het meeste met haar doe, leuke wandelingen maken maar ook de minder leuke dingen (medicijnen, borstelen, dat soort dingen) maar vertrouwt mij volledig in wat ik met haar doe.

En dan de kat van mijn moeder, ze is al 15 jaar, maar al die tijd is het echt mijn vriendinnetje die ik door en door ken. Heel pittig beestje, maar door dat pittige karakter kan ik zo om haar lachen. En reken maar dat ik een hechte band heb, ja Oenka, MET EEN KAT! Wie had dat gedacht. Zodra ik bij mijn moeder ben kruipt ze bij mij op schoot. Helaas is ze doof, maar toen ze dat nog niet was kon ik hele gesprekken met haar voeren.

Dat je wat minder met katten hebt, zegt nog niet dat je er ook geen band mee kan hebben. Wat ik met mijn hond heb, zal ik echt niet met elke andere hond hebben. Ik ken honden waar ik echt helemaal niks mee heb, gewoon niet mijn type hond. Net zoals ik dat met katten heb, sommige katten vind ik het einde en andere katten heb ik niets mee. Net zoals met andere diersoorten.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:28

Een kat is een stuk kleine dan de gemiddelde hulphond en kan dus niet hetzelfde werk doen
Je ziet er ook meer labradors en golden retrievers en af en toe Poedels en andere grote rassen een keer zelfs een shetland paardje een Maltezer zie je zo wel nooit je zult ze heus wel hebben ergens voor maar katten hebben weer andere werkzaamheden rond de mens het is gewoon kweatie van voorkeur je kan bijvoorbeeld ook geen papegaai van een hamster onderscheiden die zijn ook compleet anders of een koe van een schaap ieder dier heeft zijn eigen dingen geen een is hetzelfde en er zijn altijd menselijke voorkeuren ik ben dol op alle dieren. An spin naar hond een rat naar vogel omdat ze allemaal zo anders zijn dat maakt het zo interresant en als je niet juist met ze omgaat kunnen.ze allemaal gedragsproblemen krijgen zowel hond als kat want als je een kat als een hond behandeld tuurlijk dan krijg je problemen en als je een hond niet uitlaat en dus als een kat behandeld word de hond gespannen en later agressief

Ieder Zijn mening ik adviseer ts alle reacties rustig te lezen eventueel aantekeningen maken en dan reactie te geven zodat het ergens op slaat dan word je ook begrepen je kan niet ervan uit gaan dat je een persoon zijn voorkeur kan verandere

Sorrie voor de spel fouten.en dergelijke ik zit op mijn mobiel dus het is niet super makkeljnk zo haha
Succes hopelijk snap je het

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:30

Mij god, misschien maar niet meer op je mobiel een verhaal typen, wat onduidelijk en onsamenhangend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:31

_San87_ schreef:
Mij god, misschien maar niet meer op je mobiel een verhaal typen, wat onduidelijk en onsamenhangend.

Als ze op pc typt, dan is het nog erger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:34

love_western schreef:
_San87_ schreef:

Meen je niet... I wheep for mankind.

Maar goed, ontopic maar weer :7. Ieder dier is anders, het ligt je of het ligt je niet :D.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:37

love_western schreef:
_San87_ schreef:

Dat valt best wel mee, niet zo onaardig doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:40

lieveli schreef:
love_western schreef:

Dat valt best wel mee, niet zo onaardig doen.

Hou jij dan eens op met commentaar leveren op mij! Bedankt alvast ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:42

Oenka schreef:

Heb je alles wel goed gelezen, meerdere mensen geven hier hun ervaringen aan met katten maar daar reageer je dan weer niet op?

edit: typo :)