Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SecretLIN schreef:ik hoop dat je niet bedoeld eieren uit de natuur? maar van tamme eenden?
Citaat:Daar nestelde elke jaar wel een paar eenden stelletjes. Als de eieren waren uitgekomen, ging m'n vader de nesten checken en elk jaar lagen er nog wel een paar niet uitgebroede eitjes. Die nam hij dan mee en legde ze onder een warme lamp en had hij dus elk jaar kleine eendjes.
. Je mag niet zomaar eieren rapen en uitbroeden. Laptopmuis schreef:SecretLIN schreef:ik hoop dat je niet bedoeld eieren uit de natuur? maar van tamme eenden?Citaat:Daar nestelde elke jaar wel een paar eenden stelletjes. Als de eieren waren uitgekomen, ging m'n vader de nesten checken en elk jaar lagen er nog wel een paar niet uitgebroede eitjes. Die nam hij dan mee en legde ze onder een warme lamp en had hij dus elk jaar kleine eendjes.
...
Als de dierenbescherming hier achter komt heb je een flinke boete aan je broek hangen. Je mag niet zomaar eieren rapen en uitbroeden.

Jolliegirl schreef:Jongens wat een gezeur....
Heel simpel.. Die eenden kunnen altijd terug naar de kooiker...
Deze zorgt voor de dieren zodat ze aan hem wennen...
Een kooiker hier slacht een aantal maal per jaar wat eenden voor de verkoop..
De eenden komen elke avond keurig terug bij de kooi... Dit is de eenden geleerd...
Niets mis mee dus.

(let niet op dat been, dat is van m'n broertje. Hij loopt in de tuin altijd op klompen
)

Jolliegirl schreef:Ik weet dat jullie geen kooiker zijn....
Maar als je ze kwijt moet...kunnen ze wel naar een kooiker terug...
Die "voed" eenden ook zelf op...leert ze dat ze altijd terug keren naar de kooi.
JLLN_ schreef:Aaaah wat zijn ze cool!
Zijn het nou allemaal vrouwtjes? Of moet dat nog verkleuren