Overlast van een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Overlast van een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:35

Wat belachelijk. Dat beest heeft nota bene jouw dieren vermoord! Hoop dat het goed komt en dat ze ook gewoon de DA kosten mogen ophoesten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:42

Laat ze rustig aangifte doen, dan doe jij het ook vanwege het overlijden van 2 dieren van je. En de dierenbescherming kan misschien ook een aanklacht doen wegens verwaarlozing als het dier idd zo vol zat met teken.

Wat een vreemde situatie zeg, je dier vermoord en verwondt andere dieren en dan ben je nog boos ook. Idioten.

Sterkte met het verlies van je nijntje trouwens. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:44

karin84 schreef:
Wilde gisteren nog een update doen, maar dat is er niet meer van gekomen. Het gesprek verliep erg moeizaam, de eigenaren geven mij de schuld van het overlijden van de kat. Ik heb het dier volgens hun vergiftigd, want ik had er last van. Ik ben de enige die geklaagd heeft. Kwam over mijn toeren thuis en ben opgevangen door mijn buren, die echt achter me staan. De eigenaren hebben erg lang niet naar het dier omgekeken en nu heb ik een beschuldiging aan mijn broek! Ze hebben gezegd aangifte te gaan doen, ik heb vanmorgen de politie gebeld en zij verwezen me naar de wijkagent. Zit weer te trillen nu ik het schrijf!

:(:)

Ik zeg het vaker, de mentaliteit van loslopende katten-eigenaren is er eentje die ik niet kan, of wil, begrijpen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:46

Ochoch Ayasha, ik ben ook een 'loslopende katten-eigenaar' en ik kan je verzekeren dat mijn metaliteit héél erg totaal anders is.

Generaliseren kun je ook overdrijven he...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:48

ik snap de algemene mentaliteit niet van een eigenaar die zijn of haar huisdier laat loslopen zonder toezicht.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:50

Generaliseren kan je ook doen...

Heb je de eigenaren lief verteld dat hun kat twee van jouw huisdieren heeft gedood?

Aan de andere kant snap ik de redenatie van de eigenaren. Als jij werkelijk de enige bent die klaagt (wat ik niet weet), dan zou jij ook degene kunnen zijn die de kat heeft vergiftigd. Zeker als ze jou niet goed kennen.
Aan de andere kant zou 't juist alle aandacht op jou vestigen, en ik denk dat als je een kat vergiftigd (vermoord), je dat juist niet aan de eigenaren zou melden, omdat ze anders jou meteen verdenken..

Voordat iedereen erover valt: ik geloof het echt niet dat TS het gedaan heeft, hoor.

Edit:Ayasha, dat is een andere discussie denk ik.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:51

Maar dan neemt TS toch niet de moeite de DA te bellen, en nog moeite te doen om langs te gaan bij de eigenaren.

Als je zo'n dier toch echt vergiftigd dan laat je hem doodgaan en zegt er nooit meer iets over.

Beetje domme mensen hoor, die kat eigenaren.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:53

Maar (en dit gaat niet over TS), als je doordenkt, kan je dat juist wel doen, om je eigen valse onschuld sterker te maken.
Weet je wel: eerst de kat vergiftigen en dan heel onschuldig doen.
Zeg niet dat TS dit doet natuurlijk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:53

In films misschien, maar ik denk dat de doorsnee kattenvergiftiger niet zover doordenkt :Y)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:56

En in mijn hoofd :+

Maar zijn ze niet door films op dit idee gekomen?
*houd zo van die complottheoriën :+ *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:57

Wat vreselijk zeg :( Ik heb zelf ook loslopende katten, maar ik zou zoiets nooit doen. Als je je kat buiten hebt lopen, loop je soieso altijd het risico dat er zoiets gebeurt, en daar moet je dan mee kunnen leven. Maakt niet uit wie of wat het doet.

Maar inderdaad, laat ze lekker aangifte doen. Jij weet dat je gelijk hebt, en waarschijnlijk komt het allemaal wel goed :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:08

Ayasha schreef:

Ik zeg het vaker, de mentaliteit van loslopende katten-eigenaren is er eentje die ik niet kan, of wil, begrijpen.

sorry maar dit slaat als een tang op een varken ;)

Wij hebben hier (de hele fiets wijk!) last van een poedersuiker die sochtens vroeg (7 uur a 8 uur) naar buiten word gelaten in de tuin en de hele tijd zit te blaffen. zijn niet eens onze buren in onze straat! Moet je nagaan hoeveel last de directe buren hebben ;) ga ik toch ook niet zeggen dat alle keffereigenaren zulke aso's zijn?

TS vind het echt heel erg wat die mensen zeggen, zij zijn natuurlijk kapot van het feit dat hun kat (die dus overduidelijk niet goed verzorgd was gezien de teken etc) dood is, maar proberen nu gek genoeg iemand anders daar verantwoordelijk voor te maken...heel sneu... Laat ze maar vooral aangifte doen en meld de politie dat JIJ de dierenambulance hebt gebeld omdat jij zag dat er iets mis is met de kat, ookal had de kat dieren van je gedood ;) denk dat jij heel wat sterker staat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:11

Vreemd, dergelijke keffer-eigenaren zíjn nl imo wel aso's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:13

Ayasha schreef:
Vreemd, dergelijke keffer-eigenaren zíjn nl imo wel aso's.

Als dat jouw mening is, dan is dat jouw mening, maar die hoef je hier verder niet zo te ventileren. Houd het voor jezelf, niemand zit hierop te wachten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:15

inderdaad ;) maar dat maakt niet ALLE keffer eigenaren aso.
Ik laat mijn katten ook naar buiten, maakt mij niet meteen 1 of andere aso waar niet mee te praten valt ;) er is een verschil in katten naar buiten laten en verantwoordelijkheid nemen voor je dier en geen verantwoordelijkheid nemen voor je dier. Dat laatste zijn de eigenaren in kwestie van de TS.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:16

Ha! Maar de europese unie (waaronder Nederland ook) hebben een verdrag van mensenrechten ondertekend waarin het recht van vrije meningsuiting staat... Bijgevolg Resistance, heb ik elk recht om mijn mening te ventileren! :D
Verder wil ik je gaarne doorverwijzen naar mijn onderschrift. _O- Voor je nog meer van je, ongetwijfeld kostbare, energie verspilt... (waar je overigens ook vrij in bent hoor, als je dat wil, ga je gang maar tis maar dat je het weet)

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 17:33

Ik werd sowieso niet geloofd toen ik vertelde wat voor een schade hij aangericht heeft. Ik heb littekens op mijn hand van de aanval op mij, maar dat kwam door de konijnen zeiden ze. Ik stond me met mijn stomme kop nog te verantwoorden ook. Helemaal niet nodig want ik heb echt niks gedaan ( afgezien van vloeken, wegjagen en water over hem heen gooien)..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:19

lifaya schreef:
Ayasha schreef:

sorry maar dit slaat als een tang op een varken ;)

Wij hebben hier (de hele fiets wijk!) last van een poedersuiker die sochtens vroeg (7 uur a 8 uur) naar buiten word gelaten in de tuin en de hele tijd zit te blaffen. zijn niet eens onze buren in onze straat! Moet je nagaan hoeveel last de directe buren hebben ;) ga ik toch ook niet zeggen dat alle keffereigenaren zulke aso's zijn?

TS vind het echt heel erg wat die mensen zeggen, zij zijn natuurlijk kapot van het feit dat hun kat (die dus overduidelijk niet goed verzorgd was gezien de teken etc) dood is, maar proberen nu gek genoeg iemand anders daar verantwoordelijk voor te maken...heel sneu... Laat ze maar vooral aangifte doen en meld de politie dat JIJ de dierenambulance hebt gebeld omdat jij zag dat er iets mis is met de kat, ookal had de kat dieren van je gedood ;) denk dat jij heel wat sterker staat.

Woon jij soms bij mij in de straat? Twee huizen verderop zit hier ook zo`n keffer (een jack russel) en die wordt niet eens naar buiten gegooid, die woont gewoon serieus in de achtertuin. Wordt ook nooit uitgelaten. STERgek wordt ik van dat klerebeest. Zit in tuin direct naast het 'achteromsteegje' en hij slaat op ALLES aan. Dát is pas aso. Daar kan mijn Minipoes die los naar buiten mag en dan lekker op het dak van mijn schuurtje gaat liggen qua overlast mooi niet aan tippen. Over aso mentaliteit gesproken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:21

Ik vind hondeneigenaars soieso over het algemeen meer aso. Katten geven je karakter, honden doen alles wat je zegt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:44

Je hebt geloof ik niet veel ervaring met honden he Resistance? :(:)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:01

Jeetje TS wat een nare wending! Geeft aan dat de katteneigenaar (IN DIT GEVAL) dus wel een aso is. Lekker de boel op jou afschuiven. Hopelijk loopt het allemaal los, en jij weet voor jezelf dat je dit niet op je geweten hebt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:09

Zo daar ben je klaar mee.
:(:) Laat je niet kennen hoor!

Gewoon lekker contact op nemen met de wijk agent (laat die desnoods langs komen).
Geef de telefoon nummers van jou dierenarts en geef aan aan welke instantie jij de kat hebt mee gegeven.
Heb je rechtsbijstand ? geef die een belletje en leg het verhaal voor en geef aan dat jij de rekeningen van de dierenarts betaald wil hebben.

Zijn ze nu helemaal bezopen...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:11

Jeetje zeg, wat een rotbaasjes van de kat! Sterkte!

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 19:23

Heb geen rechtsbijstand helaas. Dierenartsrekeningen moet ik opvragen,vraag de rekening nooit. Baal echt als een stekker en zit niet rustig, het waren nogal aparte mensen. Apart in de zin van asociaal

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:28

Resistance schreef:
Ik vind hondeneigenaars soieso over het algemeen meer aso. Katten geven je karakter, honden doen alles wat je zegt.

:') Serieus?