Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karin84 schreef:Wilde gisteren nog een update doen, maar dat is er niet meer van gekomen. Het gesprek verliep erg moeizaam, de eigenaren geven mij de schuld van het overlijden van de kat. Ik heb het dier volgens hun vergiftigd, want ik had er last van. Ik ben de enige die geklaagd heeft. Kwam over mijn toeren thuis en ben opgevangen door mijn buren, die echt achter me staan. De eigenaren hebben erg lang niet naar het dier omgekeken en nu heb ik een beschuldiging aan mijn broek! Ze hebben gezegd aangifte te gaan doen, ik heb vanmorgen de politie gebeld en zij verwezen me naar de wijkagent. Zit weer te trillen nu ik het schrijf!

*
Ik heb zelf ook loslopende katten, maar ik zou zoiets nooit doen. Als je je kat buiten hebt lopen, loop je soieso altijd het risico dat er zoiets gebeurt, en daar moet je dan mee kunnen leven. Maakt niet uit wie of wat het doet.
Ayasha schreef:
Ik zeg het vaker, de mentaliteit van loslopende katten-eigenaren is er eentje die ik niet kan, of wil, begrijpen.
ga ik toch ook niet zeggen dat alle keffereigenaren zulke aso's zijn?
denk dat jij heel wat sterker staat.
maar dat maakt niet ALLE keffer eigenaren aso.
er is een verschil in katten naar buiten laten en verantwoordelijkheid nemen voor je dier en geen verantwoordelijkheid nemen voor je dier. Dat laatste zijn de eigenaren in kwestie van de TS. 
Voor je nog meer van je, ongetwijfeld kostbare, energie verspilt... (waar je overigens ook vrij in bent hoor, als je dat wil, ga je gang maar tis maar dat je het weet) lifaya schreef:Ayasha schreef:
Ik zeg het vaker, de mentaliteit van loslopende katten-eigenaren is er eentje die ik niet kan, of wil, begrijpen.
sorry maar dit slaat als een tang op een varken![]()
Wij hebben hier (de hele fiets wijk!) last van een poedersuiker die sochtens vroeg (7 uur a 8 uur) naar buiten word gelaten in de tuin en de hele tijd zit te blaffen. zijn niet eens onze buren in onze straat! Moet je nagaan hoeveel last de directe buren hebbenga ik toch ook niet zeggen dat alle keffereigenaren zulke aso's zijn?
TS vind het echt heel erg wat die mensen zeggen, zij zijn natuurlijk kapot van het feit dat hun kat (die dus overduidelijk niet goed verzorgd was gezien de teken etc) dood is, maar proberen nu gek genoeg iemand anders daar verantwoordelijk voor te maken...heel sneu... Laat ze maar vooral aangifte doen en meld de politie dat JIJ de dierenambulance hebt gebeld omdat jij zag dat er iets mis is met de kat, ookal had de kat dieren van je gedooddenk dat jij heel wat sterker staat.
Laat je niet kennen hoor!