Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:05

nou, ik zie ook het nut van hondenbelasting niet in Sammie, en ik ruim toch echt netjes zijn poep op, en laat hem uit aan de longeerlijn, zodat hij toch wat uitloop heeft. verder mag hij ravotten in de paardenwei... want los... dat mag hier niet...
Ik snap dan dus ook niet wat voor "overlast" mijn hond dan brengt voor de buurt/samenleving...
Net zoveel als een binnenkat imo...

En ja, ik heb een kat van een buur regelmatig in mijn tuin... Heb deze buur hier ook zeker al eens op aangesproken. Alleen werd ik niet serieus genomen...
Heb netjes gevraagd of de kat (omschrijving kat) van hun is, waarop ik een "ja, waarom?" vraag kreeg.
hierop heb ik geantwoord dat hun kat dan regelmatig bij mij in de tuin komt, en hier óók zijn behoefte doet, en dat ik hier niet echt op zit te wachten. Hondlief vindt dit ook niet echt fraai. hij wordt knettergek als hij dat dier ziet... heb dus vriendelijk gevraagd of ze er wat aan willen doen...
hierop werd wat stom gelachen. Kat komt na 2 maanden aankijken nogsteeds in de tuin...
Ik met mn goede fatsoen houdt mijn hond binnen als kat er is, gezien het fijt dat ALS hond kat te pakken krijgt het waarschijnlijk einde kat is...
Ik zal buur nogmaals over kat aanspreken, en als er dan nog geen maatregelen getroffen gaan worden zal ik hem erop attenderen dat ik hond niet meer binnen ga houden omdat zijn kat het zo fijn vind in mijn tuin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:10

Hmm zo'n briefje gaat wel erg ver.

Het zou niet ineens in mij opkomen om zo'n briefje naar mijn buurman te sturen :oo die laat zijn poedel bij iedereen op oprit schijten en pissen. En dan wel klagen over andermans dieren. Maar met die vent valt niet normaal te praten en de wijkagent neemt hij al niet serieus meer.

Maar zullen er nieuwe buren komen en die geven netjes aan dat ze last hebben van onze 4 katten. Dan zullen we zeker een oplossing gaan bedenken. Wel zijn onze katten (3 katers en 1 poes) allemaal netjes geholpen. Dus er kan niemand drachtig of drachtig gemaakt worden. En hebben we in onze achtertuin een stuk zand openliggen. En dit gebruiken ze als kattenbak.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:11

Het gaat niet om niet durven aan bellen en dan maar zulke briefjes sturen…. Het gaat erom dat mensen sowieso moeite hebben met zo iets aan te kaarten. Dus loop je kans dat frustraties oplopen. En met sommige mensen valt ook niet te praten. Briefjes zoals die van ts zijn beneden alle peil!

Briefjes (normale dan met een klacht/opmerking) door de brievenbus doen omdat dat wat milder overkomt dan gelijkt aanbellen, werkt juist averechts. Je kan beter wel aanbellen of op zonnige dag even over de schutting het gesprek aanknoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:13

Wat een idioot briefje. Of je nu last hebt of niet, zoiets schrijf je gewoon niet.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:13

vanLotje schreef:
Cerilene_ schreef:
Mijn hemel, wat een volk loopt er toch rond...
Ik snap dat je als niet-kattenliefhebber niet vrolijk wordt van loslopende katten in de tuin (mede daarom houd ik mijn eigen katten ook netjes binnen), maar dit briefje is echt te absurd voor woorden. Als normale buurtbewoner kan je toch op zijn minst eerst even op een nette manier verhaal halen als je een probleem hebt met het een of ander. Dat lijkt me ook een stuk effectiever dan zo'n laffe anoniem dreigbrief. Wat een asociale mensen bestaan er toch in de onderlaag van onze samenleving...

hier val ik even over, als je 't niet erg vind...
ben ik 'niet netjes' omdat ik mijn katten niet binnenhoud? of vat ik de context niet?
En de aso's vind je helaas niet alleen in de onderlaag hoor...hier op de zuidas zijn er PLENTY :D

Dat zeg ik toch niet?! Ik vind het zelf alleen wel netjes om te zorgen dat buurtbewoners zo min mogelijk last hebben van mijn huisdieren, welke maatregelen hiervoor genomen worden maakt niet veel uit. En natuurlijk vind je elders ook wel asociale mensen, maar ik vind dit er wel een heel duidelijk gevalletje van...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:16

Waar gaat het heen met de kennis van onze Nederlandse taal :( ?

TS, is de kat inmiddels terecht?

Erg laf om een wèl grote mond op te durven zetten maar niet gewoon even je naam of telefoonnummer er bij te zetten :n .

Alles valt of staat met de (in)tolerantie van mensen IMO. Ik snap best dat de frustraties hoog op kunnen lopen op het moment dat je iedere keer (vindt dat je) hinder ondervindt van andermans dieren maar een dergelijke reactie is natuurlijk geenzins constructief.

Ik vind de reactie van velen hier nogal overtrokken eerlijk gezegd :o . We zijn écht niet heilig met z'n allen want hoe komt anders al die hondepoep en paardemest op de openbare, publieke wegen ;). Heus niet iedereen ruimt netjes de mest op en volgens mij is het percentage overlast door honde- of paardemest nog steeds groter dan kattepoep maar goed dat kan ik niet staven middels een onderzoek :o en doet er in feite ook niet echt toe. Poep is poep.

Overigens vind ik het wèl asociaal als je netjes de buurman aanspreekt op het gedrag van de kat en ze je dan niet serieus nemen.

De hond er op loslaten vind ik overigens niet getuigen van dierenliefhebberij en daarbij behoort een hond geen andere dieren aan te vallen :o . De kat kan er tenslotte niets aan doen, die denkt er niet bij na, die zoekt gewoon een fijn plekje om z'n behoefte te doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:19

Een kat hoort ook niet in de tuin van de buren te schijten, dus dat kan je heel ver doortrekken.

Niemand is perfect, maar het oplossingsvermogen van katteneigenaren is toch wel heel erg naatje, in mijn ervaring :). Overigens zijn er in dit topic veel katteneigenaren die het meer dan prima aanpakken, wie van jullie komt naast mij wonen :7?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:22

Sammie schreef:
Maar even heel eerlijk… We kunnen op fora als deze wel lekker klagen en zagen, maar wie DURFT er uberhaupt naar zijn (over)buurman toe te gaan? Wie doet dat uit ‘normale’ vrees en wie is er bang om uitgescholden te worden? Wie durft er hier de kat van de buurman als onderwerp aan te kaarten met de buurman zelf? Op een normale manier, dus ook zonder de frustraties die zich al een tijdje opbouwen.

Kattenbelasting voor katten die binnen zitten??

Honden zitten ook binnen...?
Nu daar discussieer ik niet over mee, dat is in Belgie nog niet het geval.

Van die hond die bij ons overlast bezorgde kwam ik er vrij snel achter van wie hij was. Dus slipketting van mijn honden aan de hals en op een mooie zomerdag met de hond naar het bewuste huis gewandeld. Daar af gegeven en er bij gezegd dat ik overlast ondervond. Ook gevraagd of hij gecastreerd was, toen daarop "neen" kwam, gevraagd of hij dan eventuele abortus kosten of kosten van puppie's op zich zou nemen daar ik allemaal teefjes heb en de bewuste reu er in slaagde over onze omheining te kruipen en de achtertuin in te komen (bij mijn teefjes dus).
tot drie keer toe werd er vanalles belooft.
De vierde keer heb ik contact op genomen met de wijkagent die de hond is komen op pikken en een praatje is gaan doen met de beste meneer.

Toen kwam ie er niet onderuit met "jamaar hij is niet binnen te houden" (nu kan ik geloven dat die hond moeilijk binnen te houden was, onze afscheiding is ongeveer 2m hoog en daar kwam ie ook overheen. Maar dat is het probleem van de eigenaar van de hond en mag onder geen enkele voorwaarde het probleem van de buren worden)

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:23

Lieve Sees, dan mag jij proberen een sledehond af te leren achter "snel bewegende objecten" aan te jagen...
Ik kan er helaas niet veel aan doen, dat mijn hond (rasgebonden) een nog heel sterk ontwikkeld jacht instinct heeft ;)
Ik wil ook niet echt dat mijn hond de kat "verslind" maar ik hoef mijn hond toch niet binnen te houden omdat de kat van de bren zograag in mijn tuin verblijft? als ik zograag een kat had, had ik er wel een aangeschaft ipv de hond...

Afbeelding

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:24

Iedereen heeft het hier over een kattendrolletje.. tja het ruikt niet lekker als een kat er net eentje heeft neergelegd. Maar het drolletje droogt op en je kan het zo oppakken(met handschoentjes aan)

Kattenpis daar in tegen dat is het gene wat zo vreselijk stinkt. Bij ons in de tuin lopen ook verschillende buurtkatten. Zwerfjongeren noemen we ze, want ze struinen alle tuintjes en schuurtjes af.

Ik kan me er niet druk over maken hoor. Ja de lucht van kattenpis is in de zomer niet fris maar kom op zeg.. een paardendrol ruikt ook niet lekker en menig paardeneigenaar pakt de paardendrol zo op met blote handjes ;)

Ik heb zelf ook een kat en weet dat onze kat het bij ons in de voortuin doet. tja ik kan moeilijk zeg. foei het mag niet..

Ook hebben wij 3 honden waar wij belasting voor betalen. en netjes uitlaten op de plekken waar het kan en mag.. Helaas is dit niet mogelijk voor katten.. Want een kat uitlaten aan een lijntje.. nou nee dank je

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:26

Ik las een paar pagina's terug iets over een ondergrondse omheining, hoe werkt dat precies?
Want mijn buitenkat mag rustig buiten rondstruinen hier (die zie ik trouwens altijd poepen in mijn rijbak en tussen de paardenmest valt het me toch niet op hahaha), maar we hebben wel jarenlang van alles geprobeerd bij de stadskatten van mijn moeder maar die gingen overal overheen, onderdoor, tussendoor,... ware Houdini's zijn het soms. En denk je dat je iets gevonden hebt dan mag het weer niet van de woningbouw! Dus voor misschien ooit ben ik wel benieuwd hoe het werkt.

Ik ben trouwens ook geen voorstander van hondenbelasting tenzij dat de gemeente ook netjes voorziet in schone ruime uitlaatvelden, hondenpoepbakken, opruimen binnen de bebouwde kom,...
Maar voor afschaffen zullen jullie bij de overheid moeten zijn en iets zegt me diep van binnen dat die het niet met mij eens zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:27

Ach, beetje tolerantie zou niet verkeerd zijn.
Laatst was onze buurvrouw in de tuin bezig, mn mams ging even naar buiten en ze begon meteen; ja jullie kat loopt telkens in onze tuin te schijten. Mijn moeder zei van; o, dat wist ik niet! Meestal doet hij het bij ons achter in de tuin. Buurvrouw meteen in de verdediging; ja straks graaft hij al mn planten uit enzo.
Dus mn moeder zegt dan moet je er even wat koffiedik bij leggen (schijnt te helpen). En toen zei ze niks meer.
Ik heb onze kat daar nog nooit gezien, nog nooit. En hier in de buurt lopen zo veel katten rond. De buurvrouw heeft hem daar ook nog nooit gezien maar beweerd bij hoog en laag dat het onze kat is. Hoe kun je dat zo zeker weten?
Ik heb gekeken en op 1 plek was het een beetje omgewoeld.
Hoe kan je dan zeuren. Als ik 's avonds op bed lig kan ik hun tv horen, kan ik ze horen praten en ik hoor hun klok om het half uur. (2 onder 1 kap woning). Daar zeur ik toch ook niet over?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:29

Ik vind dat er nogal een groot verschil in stank is tussen een kattenkeutel en een paardendrol :=. Daar komt bij dat ik mijn paard niet in mijn tuin of de tuin van de buren schijt, maar keurig in zijn eigen weide, waarna ik het zelf opruim (want mijn paard).

Het interesseert mij niet dat de kat in de tuin van de baas schijt, maar wel wanneer het dat in MIJN tuin doet. En dat is het probleem dat veel mensen hebben met loslopende katten :). Geen rocket science, imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:30

Ach zo heeft de buurvrouw veel last van de katten van mijn vader. Paps woont er net 3 maand en katten zijn nog nooit buiten geweest. Dus sommige kunnen ook overdrijven.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:31

eenitraM schreef:
ManonGrr schreef:

Ja sorry hoor, maar katten poepjes zijn ook echt té smerig voor woorden...

ben jij nou serieus?

Sta jij te juichen dan als een onbekende kat je tuin onderpoept van hier tot tokio?[/quote]

En dat vind jij een reden om zo'n briefje te sturen? mensen als jou moeten ze echt opsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:32

_San87_ schreef:
Ik vind dat er nogal een groot verschil in stank is tussen een kattenkeutel en een paardendrol :=. Daar komt bij dat ik mijn paard niet in mijn tuin of de tuin van de buren schijt, maar keurig in zijn eigen weide, waarna ik het zelf opruim (want mijn paard).

Het interesseert mij niet dat de kat in de tuin van de baas schijt, maar wel wanneer het dat in MIJN tuin doet. En dat is het probleem dat veel mensen hebben met loslopende katten :). Geen rocket science, imo.

Maar er zijn ook veel mensen die buiten rijden met hun paard. En de stront gewoon midden op de weg laten liggen. Vooral als het warmer weer word, ligt hier de straat vol.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:33

Alexandra_ schreef:
En dat vind jij een reden om zo'n briefje te sturen? mensen als jou moeten ze echt opsluiten.

Lijkt mij dat een briefje heus wel moet kunnen, maar het ligt eraan wát er op dat briefje staat. Als jij het netjes brengt, ook ondertekend en contactgegevens er neer zet is het al een stuk gemakkelijker praten.

FlyAway

Urielle schreef:
Ik las een paar pagina's terug iets over een ondergrondse omheining, hoe werkt dat precies?

Volgens mij gaat het hier om de Cat Petfence. Er loopt een draadje rondom te tuin, kat draagt een kastje. Kastje gaat piepen als de kat te dicht op het lijntje komt. Tijdens de fase waarin de kat het nog moet leren, krijgt hij een schokje als hij toch doorloopt. Als de kat het eenmaal geleerd heeft komt het niet zo ver.

xxCYNNxx

BaileyMix schreef:
Jeetje zeg! Ongelooflijk! Maar zou niet zeggen dat dit onze samenleving is, aan het grammaticale niveau te zien is dit de aller onderste laag uit onze samenleving die eigenlijk beter ergens diep verstopt blijft zitten.

helemaal mijn idee; niet alleen de grammatica verraad dit al, maar zekers ook het woordgebruik en spellingsfouten. En sinds wanneer schrijven we ALS als AS???
Ja ja echt een heerschap met een hoog intellect en dito onderwijsniveau. Erg grappig ook dat hij je vriend uitmaakt voor aso, terwijl hijzelf een briefje maakt waar het asociale van afdruipt. Bovendien nog laf ook; niet eens afzender en ook nog eens getyped, want o o stel je voor dat het handschrift herkent wordt. Alhoewel; gezien het hoogstaande niveau van het schrijfsel, was het handgeschreven toch niet te lezen geweest :+ .

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:35

Winged schreef:
Alexandra_ schreef:

Lijkt mij dat een briefje heus wel moet kunnen, maar het ligt eraan wát er op dat briefje staat. Als jij het netjes brengt, ook ondertekend en contactgegevens er neer zet is het al een stuk gemakkelijker praten.

Ik bedoelde ook dít briefje. haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:36

Alexandra_ schreef:
eenitraM schreef:
Sta jij te juichen dan als een onbekende kat je tuin onderpoept van hier tot tokio?

Ik merk wel dat lezen ook een kunst is :D. Verkeerde conclusies trekken overigens ook.

love_western schreef:
_San87_ schreef:

Maar er zijn ook veel mensen die buiten rijden met hun paard. En de stront gewoon midden op de weg laten liggen. Vooral als het warmer weer word, ligt hier de straat vol.

Die mensen zijn net zo goed fout bezig als de persoon die zijn kat lekker overal laat rondlopen en schijten :).

xxCYNNxx schreef:
BaileyMix schreef:
Jeetje zeg! Ongelooflijk! Maar zou niet zeggen dat dit onze samenleving is, aan het grammaticale niveau te zien is dit de aller onderste laag uit onze samenleving die eigenlijk beter ergens diep verstopt blijft zitten.

helemaal mijn idee; niet alleen de grammatica verraad dit al, maar zekers ook het woordgebruik en spellingsfouten. En sinds wanneer schrijven we ALS als AS???
Ja ja echt een heerschap met een hoog intellect en dito onderwijsniveau. Erg grappig ook dat hij je vriend uitmaakt voor aso, terwijl hijzelf een briefje maakt waar het asociale van afdruipt. Bovendien nog laf ook; niet eens afzender en ook nog eens getyped, want o o stel je voor dat het handschrift herkent wordt. Alhoewel; gezien het hoogstaande niveau van het schrijfsel, was het handgeschreven toch niet te lezen geweest :+ .

Uit eigen ervaring weet ik dat het spelling en grammatica niveau (en ook het sturen van het briefje) geen hol zegt over intelligentie en uit welke laag iemand komt :=. Op Bokt legio voorbeelden van mensen die voor geen meter kunnen spellen.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:39

is toch niet te geloven!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:59

haha ja dat is ook wel weer waar ja _san87_ . En het spellingsniveau op Bokt is bij sommigen ook erg treurig ja. Stoor me dan niet aan de welbekende 'd' en 'dt' fouten; die maak ik zelf ook vaak genoeg. Maar fouten als egt, dagt ('dacht' dus) of seg etc, of 'leiden' waar het 'lijden' zou moeten zijn; ja daar kan ik me wel aan storen. Zeg er nooit wat van in zo'n topic, maar denk dan echt wel eens; tjongejonge scholing in Nederland is wel erg achteruit gegaan zeg.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:37

tinkergirl89 schreef:
Lieve Sees, dan mag jij proberen een sledehond af te leren achter "snel bewegende objecten" aan te jagen...
Ik kan er helaas niet veel aan doen, dat mijn hond (rasgebonden) een nog heel sterk ontwikkeld jacht instinct heeft ;)
Ik wil ook niet echt dat mijn hond de kat "verslind" maar ik hoef mijn hond toch niet binnen te houden omdat de kat van de bren zograag in mijn tuin verblijft? als ik zograag een kat had, had ik er wel een aangeschaft ipv de hond...

[ Afbeelding ]

Lieve Tinkergirl, sledehond? Goed ik zal geen discussie opstarten of ik vind dat dat soort honden geschikt zijn om hier te houden :o . Een hond hoort geen andere dieren aan te vallen, doet hij dat wel, dien je hem IMO te allen tijde aan te lijnen.

Volgende keer dat de buurtkinderen iets doen wat me niet aanstaat, stuur ik ook de hond er wel op af. Of wacht, een kat en een kind kun je natuurlijk niet vergelijken }> .

Waar het mij om gaat is de belachelijke reactie die onder andere de briefschrijver geeft. Ik begrijp heus dat het irritant is als een kat in je tuin poept en ik begrijp best dat het nóg irritanter is als de eigenaar van de kat hier niks aan wil doen. Maar kom op zeg, het is een dier!!!!! Een dier dat er niks aan kan doen dat de eigenaar eea niet op wil lossen. Zelf kun je ook een hoop hoor, tijgermest, stroomdraadje etc. En ja dat kost dan een klein beetje geld maar je wilt als dierenliefhebber toch ook niet op je geweten hebben dat een onschuldig dier het slachtoffer is van een lakse baas?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:39

Aanlijnen in eigen tuin? Jij bent grappig _O-.