welke hondenbrok is nu écht gezond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:34

heb de zak erbij gehaald en er zit 38% ruw eiwit in en 17% ruw vet.
verder is het voeradvies voor hondjes tussen 1-5kg 75-100gr/dag voor minder active 40-75gr/dag.

ponyparadijs

Re: welke hondenbrok is nu écht gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:43

Wat weegt je hondje FH?

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:49

hier 2 honden op hills ''adult'' voer (een AM stafford en een bennersenner)
en 1 op pro-plan ook een AM stafford (kieskeurige) ''seniorre''

de hills is voor bespiering en goed voor botten en gevrichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:53

Ze woog vorig jaar rond de 2kg,zal haar eens gaan wegen op de digitale weegschaal binnenkort.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:00

2 kilo zou dan ongeveer 80-81 gram moeten.
Nu geef je 100 gram voor bijna een dubbel zo grote hond.
Je voert op het oog toch? Want denk dat ze met 100 gram wel heel snel aan gaat komen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 20:03

ponyparadijs schreef:
2 kilo zou dan ongeveer 80-81 gram moeten.
Nu geef je 100 gram voor bijna een dubbel zo grote hond.
Je voert op het oog toch? Want denk dat ze met 100 gram wel heel snel aan gaat komen.

Nou dat is ook helemaal niet erg voor die kleine rooie want ik vind haar zowiezo iets te spits hoor.
Omdat ze die andere brokjes (van de Aldi) niet goed kon kauwen en nu blijkt ook dat die voedingswaarden 3x niks waren dus aankomen is voor nu prima.

Bij mn andere niet hahaha dus daar heb je wel een punt waar ik goed op ga letten ipv dat handje extra dan toch even wat minder geven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:10

Cemlys schreef:
ponyparadijs schreef:
afrikaantjesbloesemmeel is een bron voor luteine.
En luteine:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lute%C3%AFne
Verklaard overigens nog niet waarom ze het in honden voer stoppen.

http://books.google.nl/books?id=-k3q-iX ... od&f=false
Hierin staan studies op de effecten van luteïne in voer bij dieren. Voor heel wat mensen interessant, gezien ze het nut er blijkbaar niet van inzien. Weer wordt heel makkelijk geroepen dat het wel mooi staat op de zak en dat de hond er niet op zit te wachten... als je weet waarvoor het dient, dan zeg je correct iets, anders :x
Overigens kan het ook als een natuurlijke kleurstof in voeding worden gebruikt.

Heel fijn dat jij zoveel waarde hecht aan homeopatische onderzoeken, maar er zijn wel veel meer van dergelijke onderzoeken naar natuurlijke stoffen geweest waarin vanalles bewezen wordt zoals peper en curcuma tegen kanker e.d., alleen blijkt in de praktijk dat de homeopatische hype toch niet zo goed werkt als men beweert. Heel leuk dat miniscule beetje afrikaantjespoeder dat ook nog eens UHT verhit is in die brokken, maar ik trap niet meer in die commerciële reformhype. Als de hond van mijn dochter gewoon Lukkulus krijgt is zijn leverwaarde straks net zo goed als wanneer hij die onzin van RC eet... en weet je waarom? Omdat de veroorzaker van die verhoogde leverwaarde, de leishmaniapillen, weggenomen is. Niet omdat er een paar korrels afrikaantjesmeel in zitten.
Ik zal mijn huisarts eens vragen waarom de medische wereld nog niet is overgestapt op die afrikaantjes bij leverklachten, laat de apotheek zijn voorraad ook maar vervangen door alles van VSM en planten-en kruidenpoeders.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:12

Mijn honden ( rottweiler, kruising chihuahua x .. ) kregen voorheen altijd royal canin. Maar ik vond dit nogal prijzig worden. Ik ben toen overgestapt op pedigree junior maxi voor de rottweiler en pedigree junior voor de ander. Sinds een half jaar heb ik er nog een pup bij ( chihuahua x oliebol ) en die kreeg eerst altijd carocroc, maar helaas is daar heel moeilijk aan te komen hier en vandaar dat die nu ook op pedigree staat. Ze krijgen 's avonds altijd een blikje AH rund en kip door hun brokken. Misschien niet het meest gezonde voer wat er is maar ze doen het er goed op. Ik gaf vroeger ook nog wel eens van die diepvries hamburgers aan ze met wat doperwtjes erdoorheen geloof ik. Weet iemand toevallig hoe die ook alweer heten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:14

het gezondste hondenvoer is vers vlees! en goedkoper ook! :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:15

Simonesimone schreef:
Mijn honden ( rottweiler, kruising chihuahua x .. ) kregen voorheen altijd royal canin. Maar ik vond dit nogal prijzig worden. Ik ben toen overgestapt op pedigree junior maxi voor de rottweiler en pedigree junior voor de ander. Sinds een half jaar heb ik er nog een pup bij ( chihuahua x oliebol ) en die kreeg eerst altijd carocroc, maar helaas is daar heel moeilijk aan te komen hier en vandaar dat die nu ook op pedigree staat. Ze krijgen 's avonds altijd een blikje AH rund en kip door hun brokken. Misschien niet het meest gezonde voer wat er is maar ze doen het er goed op. Ik gaf vroeger ook nog wel eens van die diepvries hamburgers aan ze met wat doperwtjes erdoorheen geloof ik. Weet iemand toevallig hoe die ook alweer heten?

dat is rodi(rund en groente) dit is ook een kvv.denk dat je dat weer beter kunt gaan voeren als de rest wat je geeft

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:16

keona schreef:
Simonesimone schreef:

dat is rodi(rund en groente) dit is ook een kvv.denk dat je dat weer beter kunt gaan voeren als de rest wat je geeft

Bedoel je met '' de rest wat je geeft '' alleen het vlees wat ik geef of vind jij de pedigree brokken ook niet goed?
Ik gaf die rodi burgers altijd als extraatje :')

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:22

Ik snap wel dat je er niet in gelooft hoor.
Geloof je helemaal niet in homeopatie?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:23

pedigree is echt een heeeeuuuhl slecht merk.. sorry :o en al helemaal voor een opgroeiende hond

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:26

Ik zou liever de rodi burgers geven als volledig voer dan pedigree,dat is in mijn ogen echt de grootste rotzooi die er is..

Ik geef zelf smuldier en daarnaast krijgen ze voor de afwisseling op het moment bosch life en care..Ik heb ook acana en taste of the wild gevoerd maar daar reageerde mijn gevoelige hondje niet zo goed op..Ik ben dus niet anti brok maar ben wel voor een kwalitatief betere brok..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:36

rodi is echt 100x beter als pedigree pal ( dat mensen dat nog kopen) en AH blikken...

rodi = kvv :bestaat uit vers vlees...

pedigree heeft 4 % vleesaandeel ( even als de AH blikken overigens,dat zijn geweekte brokken in gelei..als je dan toch blik wil voeren voer dan animonda gran carno ofzo) zit vol met zout,kleurstoffen,en als klapper zit er BHA + BHT in,beide kankerverwekkende stoffen bij dieren...

met andere woorden,Simonesimone ,jou honden moeten leven op een schamele 4% vleesaandeel ..en dat ook voor een opgroeiende hond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:44

ponyparadijs schreef:
Ik snap wel dat je er niet in gelooft hoor.
Geloof je helemaal niet in homeopatie?

Het is niet zo dat ik niet in homeopatie geloof, de effecten zijn mij iets te minimaal. Ik heb mij vroeger jarenlang verdiept in de werking van natuurlijke stoffen ter bevordering van mijzelf, maar het heeft me meer geld gekost dan dat het wat opgeleverd heeft. Mijn vader was allergisch voor de meeste chemische medicatie en mijn ouders hebben hierdoor ook altijd hun heil geprobeerd te zoeken in de homeopatie, zonder succes ;(
Als je naar de effecten gaat kijken van de hoeveelheid werkzame stof tov het percentage lichaamsgewicht blijkt ook vaak dat je als organisme idioot grote hoeveelheden tot je moet nemen om significante resultaten te boeken.
Dus dan kan je beter de slechte dingen die vaak de veroorzakers zijn gewoon laten en redelijk gezond proberen te leven (geld zowel voor hond als mens), en dan lost het lichaam met zijn zelf-helende vermogen veel dingen zelf wel goed op.

edit: in het geval van de hond van mijn dochter was het ook kiezen tussen 2 kwaaden, leishmania en de pillen daartegen, van het eerste gaat hij dood, de pillen zijn echter ook zware chemische rotzooi.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-13 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:46

Smuldier is ook best prijzig uiteindelijk, als ik uitga van iedere dag één tot anderhald bakje.
Ik geef het wel tussendoor een dag in de week, King doet het er altijd heel goed op, nooit dunne ontlasting.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:57

:D 1,5 pakje smuldier per dag...ik ben er net 13 aan het ontdooien..en dat per dag...

1,5 pakje is 90 ct per dag = 27 euro per maand..en dat voor 100% voer wat je hond nodig heeft ( met brokken voer je met beetje pech maar 20% wat je hond van het voer kan gebruiken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:03

kimmie261 schreef:
:D 1,5 pakje smuldier per dag...ik ben er net 13 aan het ontdooien..en dat per dag...

1,5 pakje is 90 ct per dag = 27 euro per maand..en dat voor 100% voer wat je hond nodig heeft ( met brokken voer je met beetje pech maar 20% wat je hond van het voer kan gebruiken)

Dat is goedkoop!!
Mijn honden eten samen 2 pakken (=4x400gram) carnivoer paard, lam of rund per dag. 1 pak (2x400 gram) kost 4,24 of 3,60 euro.
Dus ik ben gemiddeld 7,84 per dag aan 2 honden kwijt voor alleen vlees... daar komt de lukullusbrok nog bij.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:06

daarom barf ik oa dus ook repelsteel :D betere kwaliteit voor minder geld ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:08

pakje smuldier is uit mijn hoofd 59 ct... dus 1,5 pakje 0,90 ct per dag... = 27 euro per maand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:08

essiesilly schreef:
daarom barf ik oa dus ook [naam] :D betere kwaliteit voor minder geld ;)

Dat is me teveel gedoe en ik ben zwanger dus ik wil niet teveel in het rauwe vleesgedoe zitten vanwege de bacterien... die worsten zijn wel lekker snel en makkelijk in de bakken te doen enzo :Y)
En het stapelt ook makkelijker in de vriezer :D

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:13

darf kost 5 kilo voor 17 euro en het is nog is biologish ook

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:26

Ik ben met kvv begonnen met carnibest. Maar dat is me echt te duur.
Hier zitten ze nu op de lotgering. Dat is voor mij nog goedkoper dan de smuldier.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:44

yv on darf vind ik idd ook erg goed

repelsteel ah ok snap m :) logisch dan

en kimmie had t ook tegen repelsteel wbt zij betaald voor carnivoer