Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ponyparadijs schreef:2 kilo zou dan ongeveer 80-81 gram moeten.
Nu geef je 100 gram voor bijna een dubbel zo grote hond.
Je voert op het oog toch? Want denk dat ze met 100 gram wel heel snel aan gaat komen.
Cemlys schreef:ponyparadijs schreef:afrikaantjesbloesemmeel is een bron voor luteine.
En luteine:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lute%C3%AFne
Verklaard overigens nog niet waarom ze het in honden voer stoppen.
http://books.google.nl/books?id=-k3q-iX ... od&f=false
Hierin staan studies op de effecten van luteïne in voer bij dieren. Voor heel wat mensen interessant, gezien ze het nut er blijkbaar niet van inzien. Weer wordt heel makkelijk geroepen dat het wel mooi staat op de zak en dat de hond er niet op zit te wachten... als je weet waarvoor het dient, dan zeg je correct iets, anders![]()
Overigens kan het ook als een natuurlijke kleurstof in voeding worden gebruikt.
Simonesimone schreef:Mijn honden ( rottweiler, kruising chihuahua x .. ) kregen voorheen altijd royal canin. Maar ik vond dit nogal prijzig worden. Ik ben toen overgestapt op pedigree junior maxi voor de rottweiler en pedigree junior voor de ander. Sinds een half jaar heb ik er nog een pup bij ( chihuahua x oliebol ) en die kreeg eerst altijd carocroc, maar helaas is daar heel moeilijk aan te komen hier en vandaar dat die nu ook op pedigree staat. Ze krijgen 's avonds altijd een blikje AH rund en kip door hun brokken. Misschien niet het meest gezonde voer wat er is maar ze doen het er goed op. Ik gaf vroeger ook nog wel eens van die diepvries hamburgers aan ze met wat doperwtjes erdoorheen geloof ik. Weet iemand toevallig hoe die ook alweer heten?
keona schreef:Simonesimone schreef:Mijn honden ( rottweiler, kruising chihuahua x .. ) kregen voorheen altijd royal canin. Maar ik vond dit nogal prijzig worden. Ik ben toen overgestapt op pedigree junior maxi voor de rottweiler en pedigree junior voor de ander. Sinds een half jaar heb ik er nog een pup bij ( chihuahua x oliebol ) en die kreeg eerst altijd carocroc, maar helaas is daar heel moeilijk aan te komen hier en vandaar dat die nu ook op pedigree staat. Ze krijgen 's avonds altijd een blikje AH rund en kip door hun brokken. Misschien niet het meest gezonde voer wat er is maar ze doen het er goed op. Ik gaf vroeger ook nog wel eens van die diepvries hamburgers aan ze met wat doperwtjes erdoorheen geloof ik. Weet iemand toevallig hoe die ook alweer heten?
dat is rodi(rund en groente) dit is ook een kvv.denk dat je dat weer beter kunt gaan voeren als de rest wat je geeft
ponyparadijs schreef:Ik snap wel dat je er niet in gelooft hoor.
Geloof je helemaal niet in homeopatie?
1,5 pakje smuldier per dag...ik ben er net 13 aan het ontdooien..en dat per dag...kimmie261 schreef:1,5 pakje smuldier per dag...ik ben er net 13 aan het ontdooien..en dat per dag...
1,5 pakje is 90 ct per dag = 27 euro per maand..en dat voor 100% voer wat je hond nodig heeft ( met brokken voer je met beetje pech maar 20% wat je hond van het voer kan gebruiken)
essiesilly schreef:daarom barf ik oa dus ook [naam]betere kwaliteit voor minder geld