Zo, Lenthe slaapt lekker en de babies liggen aan de melkbar. Ik kan d'r vanaf de PC in de gaten houden dus kan mooi even het verslag typen. Ik denk dat ze klaar is, maar weet 't niet zeker. Das nog even afwachten.
Het was een erg voorspoedige bevalling. Rond kwart voor 6 gaf ze een rare miauw en ging ze haar achterste wassen, waar ze eerder niet bij kon en het dan ook meteen opgaf. Maar nu zette ze door dus ik wist dat het zover was. Hup mee naar boven naar de bevallingsplek en daar heeft ze nog even gelegen voor de weeën op gang kwamen.
Een paar persweeën later schoot de eerste eruit. Om 18.35 en ik denk dat het een poesje is. Ze weegt 92 gram. Om 18.39 werd de volgende al geboren, kater van 88 gram. 2 kittens nog vast met navelstreng aan mams omdat de placenta's er nog niet uit waren.. Niet echt handig. Al gauw kon ik van de eerste de placenta eruit halen en was die vrij, toen volgde placenta 2 ook snel. 19.21 werd een poes van 94 gram geboren. 19.54 volgde een kater van 93 gram en 20.28 een poes van 78 gram. Alle placenta's zijn er, de bevallingen gingen vlót. Ze schoot alle kittens eruit, stuit of niet. Ik kon het haast niet bijbenen. Ze heeft het super gedaan en ligt nu lekker uit te rusten.
De geslachtjes zijn nog even onder voorbehoud, maar ik denk dat het zo klopt.
Morgen zal ik ze met foto's en namen aan jullie voorstellen.
Hier 2 foto's, als er over een uurtje nog niets meer veranderd is ga ik de boel verschonen en kruikjes erbij leggen.
Wat trekt ze een lekker bekkie! Drie dames en twee heren waarschijnlijk dus. Gefeliciteerd!
MamaMiesje
Geplaatst: 19-03-13 22:36
Aaahw... Wat goed van mamapoes zeg! En nette gewichtjes hoor, afgezien van het poesje van 78 gram dan. Maar als ze allemaal goed aan de melkbar liggen, komt het vast helemaal goed! Ben benieuwd naar de droogfoto's van deze pluizenbolletjes
Nogmaals gefeliciteerd! (had ik ook al gedaan via Facebook ). Fijn dat de bevalling zo goed is verlopen, Lenthe ligt er tevreden bij. Ben benieuwd naar de foto`s en de namen morgen . Geniet maar lekker van de pluizenbolletjes!
sliertje
Geplaatst: 19-03-13 22:50
*BIG SMILE* ok, mijn smelt gehalte kan niet hoger nu, wat een heeeeeerlijke jonkies!! En zie mama even tevreden liggen met haar oogjes dicht. Wat zal ze moe zijn.
Mooi hoor! Bedankt voor het plaatsen van de foto's super!
Grote broer Nino is hier ook feestje aan t vieren (lees: terrorist aan t uithangen ). Wat een dotjes!!!! Ben zo benieuwd welk thema je voor dit nest heb gekozen!