Hondje gevonden op kerstavond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:00

Jeetje Liesss, wat schrik ik van jouw reaktie...wat beters te doen......wat is er beter dan om hond met eigenaar te verenigen en dier een nacht stress te besparen?

Ongelovelijk....en jij rijdt paard of hebt een paard? Ga jij ook rustig slapen als dier wat heeft op zaterdagavond, omdat je wat beters te doen hebt? Of is dat anders?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:16

Ik snap de redenatie ook niet, als je dier weg is word het elke minuut erger dat ie weg is en zeker met kerstavond als je compleet wilt zijn, juist het idee dat je dier snachts buiten is met die kou, nee ongelooflijk, wat kost het nou om de politie even 5 minuten te bellen en je nr achter te laten?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:43

Gelukkig charlot..denk dat het weinig te maken heeft met nederlander of belg zijn..des te meer met instelling en van zo'n instelling walg ik. wie ben jij om een hond op te sluiten en geen poging te doen de baas op te sporen.bah!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:41

_rosita_ schreef:
Gelukkig charlot..denk dat het weinig te maken heeft met nederlander of belg zijn..des te meer met instelling en van zo'n instelling walg ik. wie ben jij om een hond op te sluiten en geen poging te doen de baas op te sporen.bah!

Ze ging s'morgens toch zoeken naar het baasje? Wat noem jij dan geen poging doen? Ik heb zelf twee honden en ik ben ook ongerust als ik een van hen kwijt raak. Maar ik zou er niet mee inzitten dat de Ts wacht tot de volgende ochtend, het is voor haar toch ook kerstavond. Moet ze dan haar bezoek maar in de steek laten om actief om 9 uur s'avonds de eigenaar van een hond te gaan zoeken? :+ De meeste asielen e.d. zijn zelfs niet meer open dan en die mensen hebben ook graag hun avondje vrijaf op kerstavond. Je hoeft het ook niet meer op te blazen dan het is. Ik zou net hetzelfde hebben gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:43

Ach, je moet niet eens actief zoeken, je moet 1 telefoontje doen en dan regelt de politie of hondenvanger de rest ... En ja, ik zou dat wel op kerstavond doen, moet er niet aan denken dat ik mijn hondje kwijt ben en die bij iemand zit en ik van niks weet, denkende dat die nog ergens buiten ronddwaalt ...

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:49

Fijn dat het hondje weer terug is naar zijn eigenaren en netjes dat je je excuses aanbied. Fijn dat de hulpdiensten toch snel hebben kunnen helpen!

Misschien wel een persoonlijke tip, niet gelijk zo'n grote snavel opentrekken. Als je geen tips of iets dergelijks wil, moet je ook geen topic openen. Zeker niet als je bij iedere tip die ze hier geven ook roept dat jullie het zelf allemaal ook wel weten. En ik blijf het raar vinden dat dus niemand daar in huis, van allemaal trainsters die daar zaten wist van de hulpdiensten voor dieren..

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:14

Ik denk er nu eenmaal zo over... En walg maar van mijn instelling, watch me care :+

Hoe dan ook, ik ben hier niet om ruzie te maken, of om beledigd te worden door een stel vreemden. Ik kwam gewoon mijn inzicht in de zaak zeggen, op een vriendelijke manier wat ik van de reacties niet kan zeggen... Beetje respect voor elkaars manier van denken aub...

En om even op jou in te gaan russel, ik ben ook al mijn hond kwijt geweest (en we hebben hem helaas niet terug gevonden) en ik ben ook al mijn kat kwijt geweest (die is terug komen opdagen na 4 dagen). En ik ga eerlijk zeggen, als mijn hond/kat op kerstavond zoek was geraakt, dan had ik dat ontzettende jammer gevonden. Ik zou naar alle instanties hebben gebeld om te vragen of ze mijn hond hadden gevonden. Maar daar zou het ook bij stoppen... Ik zou nog steeds kerstavond vieren en niet een hele nacht lopen zoeken. Als er mij dan mensen bellen de volgende ochtend om te zeggen zou ik enorm dankbaar zijn dat ze mijn hond binnen hebben gehouden voor de nacht. Ik zou het hen absoluut niet verwijten dat ze hem gisteren niet terug hebben gebracht ofzo... integendeel.
En even verder gaan op mijn hond die is weggelopen, hier deed de politie niks mee ! En in een asiel was hij nog niet gevonden... Dus het is niet meteen het eerste waar ik aan denk op de politie te bellen...

Ik vind het dus inderdaad 'minstens even goed' als TS de volgende ochtend zou gebeld hebben.
Ik zou immers mijn kerstfeest ook niet opzeggen omdat wij een hond gevonden hebben... Je kan toch je bezoek niet achterlaten omdat er een hond op je oprit zit ?! Dat vind ik niet echt realistisch. Maar ik heb gewoon een andere instelling dan jullie volgens mij. Ik vind het zeer mooi dat iedereen op zou springen voor die hond !

En Charlot: Ik veralgemeen niks hé. ik heb ook nooit gezegd dat het typisch belgisch is ofzo... Ik zeg gewoon dat het in zulke topics altijd zo lijkt. Iedereen weet het nummer van de dierenbescherming uit zijn hoofd, weet waarnaar ze moeten bellen,... Dat bedoel ik ^.^ Ik veralgemeen niks.
Maar in mijn kenniskring zou niemand op kerstavond bellen naar ergens op kerstavond. Ten eerste omdat ze niet zouden weten naar waar ze zouden moeten bellen (asiel is al gesloten hé), maar ook omdat er bezoek is.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:18

Stoof schreef:
_rosita_ schreef:

Ze ging s'morgens toch zoeken naar het baasje? Wat noem jij dan geen poging doen? Ik heb zelf twee honden en ik ben ook ongerust als ik een van hen kwijt raak. Maar ik zou er niet mee inzitten dat de Ts wacht tot de volgende ochtend, het is voor haar toch ook kerstavond. Moet ze dan haar bezoek maar in de steek laten om actief om 9 uur s'avonds de eigenaar van een hond te gaan zoeken? :+ De meeste asielen e.d. zijn zelfs niet meer open dan en die mensen hebben ook graag hun avondje vrijaf op kerstavond. Je hoeft het ook niet meer op te blazen dan het is. Ik zou net hetzelfde hebben gedaan.

Volledig mee eens :)
Wij zijn 2 'wagelijke ingestelde' belgen :+

Ik ga niet zeggen dat ik hetzelfde zou gedaan hebben... Zoiets is natuurlijk afhankelijk van de situatie (in mijn ogen). Maar ik kan de acties van de TS en haar ouders zeker begrijpen :)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:28

xLIESSSx schreef:

Ik ga niet zeggen dat ik hetzelfde zou gedaan hebben... Zoiets is natuurlijk afhankelijk van de situatie (in mijn ogen). Maar ik kan de acties van de TS en haar ouders zeker begrijpen :)

Dat heb ik nog al eens gehoord ja :')

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:29

Stoof schreef:
xLIESSSx schreef:

Dat heb ik nog al eens gehoord ja :')

Haha :')

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:46

Stoof schreef:
_rosita_ schreef:

de politie of dierenarts die dienst heeft bellen met een beschrijving van de hond duurt misschien 5 minuten

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:58

Tsja daar zit dan ons grote verschil. die hele fukking kerst kan me gestolen worden wanneer mijn beestje niet bij me zou zijn. Ik kan echt maar dan ook echt niet begrijpen dat je je eigen klötefeestje zou vieren terwijl je hond kwijt is. Ik kan daar geen begrip maar ook geen respect voor opbrengen en tsja sorry... ik walg daarvan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:13

Liess, dan denk ik acht nog jong, maar zie ik in je profiel dat je een behoorlijke studie volgt, waar empathie wel op zijn plaats is, je gaat het nog krijgen denk ik dan maar weer.....

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:23

Ik vind vooral de reacties hier walgelijk. Dit is een openbaar forum, ook wij zouden onze mening hier mogen uiten. Dat jullie het daar niet mee eens zijn, wil niet zeggen dat wij fout zitten. Dus een beetje respect mag toch wel... :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:27

Stoof schreef:
Ik vind vooral de reacties hier walgelijk. Dit is een openbaar forum, ook wij zouden onze mening hier mogen uiten. Dat jullie het daar niet mee eens zijn, wil niet zeggen dat wij fout zitten. Dus een beetje respect mag toch wel... :)

als je iets op bokt zet, wat openbaar is dan weet je ook dat daar op gereageert kan worden, positief en negatief, als je daar niet tegen kunt moet je niets plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:29

Ja, wat is respect he? Respect voor de hond en voor de eigenaren en het tere zieltje de hond, of respect voor je feestavond waar even een belletje doen, niet tot de business behoort ie avond...

In Nederland is momenteel een reeks mooie reklame over te hard rijden, dat de ongelukveroorzaker excuus vraagt voor zijn haast want de supermarkt sloot bijna, in die trant.......is voor mij zelfe laken en pak.

Nu niet zeuren, je wacht maar tot morgen. Maar als mams en paps zulk vlees opdienen, denk je als kroost net zo en dat snap ik wel..

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:32

Dat de reactie negatief is kan ik mee leven, maar dan wel netjes geformuleerd. Als je op de man begint te spelen en te schelden, ben je imo niet goed bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:38

Doe ik schelden?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:40

even teruggelezen, maar in de laatste pagina's word er nergens gescholden, dus denk dat dat iets van jou is en als je een bepaalde mening hebt en anderen zijn het daar niet mee eens dan gaan sommige mensen idd in je profiel kijken om te zien met watvoor persoon ze te maken hebben en dan valt een opleiding in de zorg echt op idd, voor mijn part was je putjesschepper, de opvatting blijft apart

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:41

Ik had het niet op jouw Russel, hoewel ik vind dat als je de leeftijd/opleiding van Liesss in vraag trekt ook op de man speelt. :)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:42

_rosita_ schreef:
Tsja daar zit dan ons grote verschil. die hele fukking kerst kan me gestolen worden wanneer mijn beestje niet bij me zou zijn. Ik kan echt maar dan ook echt niet begrijpen dat je je eigen klötefeestje zou vieren terwijl je hond kwijt is. Ik kan daar geen begrip maar ook geen respect voor opbrengen en tsja sorry... ik walg daarvan.

Dit vind ik toch echt scheldwoorden en vind ik niet vallen onder opbouwende kritiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:43

Ik kan niet snappen dat je lekker kerst gaat vieren terwijl je niet weet waar je hond is en niet gaat zoeken.. Wat als hij aangereden is en buiten ligt terwijl jij lekker zit te eten, ik vind dat gewoon egoïstisch en niet verantwoordelijk.. Dat je zelf niet gaat zoeken moet je zelf weten, maar om dan niet even 1 telefoontje te doen omdat het jou op dat moment niet zo goed uitkomt vind ik echt niet kunnen.. Ik zou geen oog dicht doen als 1 van mijn honden weg zou zijn, je laat iemand dan de hele nacht in de stress zitten omdat je 'geen zin' hebt om even te bellen, terwijl het mij veel makkelijker lijkt als de hond meteen opgehaald kan worden..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:46

Stoof schreef:
_rosita_ schreef:

Dit vind ik toch echt scheldwoorden en vind ik niet vallen onder opbouwende kritiek.

Grof taalgebruik idd uit emotie, maar er word niemand direct uitgescholden.
Men kan er gewoon niet over uit dat je rustig kerst gaat vieren zonder even aan de eigenaren van die hond te denken en te laten weten dat je de hond hebt. Dat hoeft echt niet de hele avond te duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:48

Stoof schreef:
Ik had het niet op jouw Russel, hoewel ik vind dat als je de leeftijd/opleiding van Liesss in vraag trekt ook op de man speelt. :)

Ja? Ben jij zo gevoelig? Leeftijd naarmate die oprukt, neemt ook de verantwoordelijkheid toe en mate van opleiding ook, zeker als je een vak gaat leren dat ook nog hulpverlening en service in houdt. Helaas werkt dt zo irl....kan er ook niets anders van maken....

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:57

Moderatoropmerking:
Hierbij wil ik iedereen in dit topic vragen om iets minder fel naar elkaar te reageren. Ja, natuurlijk mag je je mening geven over deze situatie, wellicht zorgt het ervoor dat er nog iets geleerd kan worden. Maar laten we het wel gezellig houden en respectvol tegen over elkaar blijven reageren. Of je nu Belg of Hollander bent, dat zou niets uit moeten maken.