Een jaar later weer een zwerfhond.. Update P19!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:55

Helaas pas net thuis uit mijn werk......... en weer geen frikandellen kunnen halen.
Ga een hapje eten en straks weer " de lefmeid" uithangen en de andere helft van de knakworstjes bij de slikken brengen.

Voor degenen die zich afvroegen waarom het er zo eng is: Het is dus erg afgelegen en er is totaal geen verlichting. Natuurlijk zie je wel als je aan komt rijden in de lichten van je auto dat er verder niemand is, maar als je je autolichten op een plek richt en je bent uitgestapt om wat neer te leggen, dan bekruipt je toch een wat ongemakkelijk gevoel hoor. Dan loop je terug naar je auto en kijk je zelf in de autolichten en dan ben je soort van gedesorienteert daardoor. Er schieten konijnen voor je weg en daar schrik je van want dat geeft geluid en je bent daar de enige, maar toch twijfel je dan.

Maar overdag is het er bloedmooi :D
En met schemer zie je er veel reeen, echt prachtig. Kom er veel te paard en met onze hond. Maar woon er dan ook nog geen km vanaf.

Ieder die morgen weer verder zoekt: heel veel succes.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:59

heb je niet heel toevallig zo'n hoofdlamp (bijvoorbeeld van de action)?? Ik heb ze voor op stal en vind ze ideaal!! Kun je tenminste een beetje zien waar je loopt :P

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:06

Die heb ik ook wel, maar het probleem is niet dat ik niet zie waar ik loop. De lichten van de auto doen prima waar ze voor bedoeld zijn ;)

Maar ik ga gewoon hoor, ben nou ook weer niet zo bang uitgevallen dat ik er niet heen zou gaan. Ik hoop toch een bijdrage te kunnen leveren aan het overleven van de hond.
Ben een absolute dierenliefhebber en heb zelf ook een hond (en ander vee), dus gaat me altijd aan het hart zoiets. Wat Kaspar heeft met honden die zwerven, heb ik met aangereden (al dan niet overleden) katten.
Die laat ik nooit liggen. Ik ga er vanuit dat ze gemist worden en dat de eigenaar graag weet of ze katlief nog gaan terugzien of niet.

Maar goed, liever een hond levend redden natuurlijk :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:14

:= Dan heb je inderdaad voor zo voldoende licht!
Ik zou het zeker ook voor de hond overhebben, maar een held ben ik niet.....
Vind het echt zo super wat jullie allemaal doen!!!!!!
Ik ben ook een ontzettende dierenliefhebber. Gelukkig overkomen dit soort dingen (gevonden (overleden) katten en/of honden) mij eigenlijk nooit........
Toevallig zondag dan, toen we met de pony's een stukje gingen wandelen. Zat er ineens een (jonge) hond voor ons op het fietspad. Beest wild enthousiast toen ik iets tegen hem zei :D Maar hij zette het weer op een lopen en schoot een paar keer de naastgelegen weg op. Kreeg het er helemaal op m'n zenuwen van. M'n vriendin kon haar pony wel zonder touw mee nemen, zij ook die van mij erbij en toen heb ik de hond gepakt en aan het halstertouw gedaan. Beest vond het fantastisch :D Ben achter hem aan gelopen (nou ja, lopen....) en een stuk verderop schoot hij een terrein op. Daar aangebeld en inderdaad daar hoorde hij gelukkig thuis!!! (hij vond het zo gezellig, dat hij weer naar buiten schoot toen ik weer weg liep :') )
Zo kun je er nog wel een paar vinden :+

Anoniem

Re: Een jaar later weer een zwerfhond gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:06

Oh daar heb ik jaren lang mijn honden uitgelaten(overdag!), prachtig stuk!!!
Succes!

coke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:10

Knap hoor dat jullie dit allemaal doen. Hoop maar dat de hond zich snel laat pakken. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:14

Als het niet lukt om haar te vangen is een vangkooi met toezicht misschien een optie? Daar de frikadellen in leggen en in de buurt blijven, zo loop je niet het risico dat er een ander dier in komt te zitten en hoeft hij/ zij niet binnen handbereik te zijn om hem of haar te vangen.. misschien een optie om met het asiel te overleggen?
Super wat jullie doen +:)+

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:16

is al een paar pagina's geleden uitgelegd dat ze dat niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:40

rosslover schreef:
is al een paar pagina's geleden uitgelegd dat ze dat niet doen.

Dat was voor zover ik gelezen heb zonder toezicht.
Als je er bij bent kan je kooi neerzetten zodra ze gespot is en in de buurt blijven, andere dieren lopen op die manier geen risico om in de kooi terecht te komen.. Zeker met een hele bange hond is de kooi een goede optie.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:08

Ze doen het juist niet omdat het niet echt veilig is daar voor ons. Het is nogal afgelegen en zonder lantaarnpalen. Er kan dus zomaar wat met je gebeuren.
Vandaar dat ze nu voor deze optie kiezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:26

Juud87 schreef:
Ze doen het juist niet omdat het niet echt veilig is daar voor ons. Het is nogal afgelegen en zonder lantaarnpalen. Er kan dus zomaar wat met je gebeuren.
Vandaar dat ze nu voor deze optie kiezen ;)

Een vangkooi kan ook overdag.. Als ze wel in de buurt komt maar net niet dichtbij genoeg..
Ik wil het idee niet opdringen hoor, maar ik bedoelde dit met het idee om het overdag te doen, net zoals jullie het nu doen maar dan met de kooi er bij. Dan is de pakkans groter, als ze binnen handbereik is en ze schrikt van een beweging dan is ze weg, en om dan het vertrouwen weer terug te krijgen is lastig..

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 23:49

@ dees_daan, instanties waar ik contact mee onderhoud raden de kooi af en deze word ook niet zomaar gebruikt (ze zijn erg duur).
Overdags geen optie ivm wandelaars en in het donker te gevaarlijk voor onszelf omdat het te afgelegen is

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 23:51

Vanavond heb ik haar zelf niet gespot, wel een wandelaar gesproken die haar had gezien.
Morgen even een dagje rust (ik heb andere verplichtingen) en vrijdag weer op pad met enkele mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:57

Kaspar schreef:
@ dees_daan, instanties waar ik contact mee onderhoud raden de kooi af en deze word ook niet zomaar gebruikt (ze zijn erg duur).
Overdags geen optie ivm wandelaars en in het donker te gevaarlijk voor onszelf omdat het te afgelegen is

Ok, ze zijn duur idd, een optie zou dan nog zijn om wandelaars op afstand proberen te houden, maar als de instanties het afraden zullen ze daar hun redenen wel voor hebben, ik heb er hele positieve ervaringen mee vandaar het idee.
Vind het super dat jullie niet opgeven en er alles aan doen om haar daar weg te krijgen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:30

Zou een groot kauwbot(met nog wat vlees eraan) ook een idee zijn?? Misschien dat ze dan ergens een plekje zoekt en er dan toch met bot ook een tijdje blijft liggen?? Hoop dat jullie haar vinden en vangen. Aan de toewijding zal het niet liggen. Super wat jullie doen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 12:32

Botten geef ik persoonlijk liever onder toezicht. Aangezien ze al best zwak is denk ik ook dat vlees van een bot schrapen te veel energie kost.
Maar toch bedankt voor het meedenken.

Ik ben toch vanochtend heel even die kant op geweest om een rondje met de hond te doen. Ik heb ook wat vlees uit onze winkel achtergelaten. De frikandellen van gister waren weg.

quattuor

Woonplaats: In een vreemd dorp dat spijtig genoeg Reet heet (België) :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:42

Je kan ze een eendennek of een penslapje geven :D ruikt bet wel hard en lijn honden zijn er enorm dol op !

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:17

Haha, mijn hond moet dus absoluut geen penslappen.
Maar de frikandellen gaan ook prima. Niet te veel verwennen die hond.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:42

heel veel succes, hopelijk is ze voor het weekend gevangen!

quattuor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:57

Achja.. Je lust ze of je lust ze niet :D

quattuor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:58

Moest ik van huis weglopen,
Zou je me dan ook willen lokken met frikandellen?? :D

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:18

quattuor schreef:
Moest ik van huis weglopen,
Zou je me dan ook willen lokken met frikandellen?? :D

hahahaha :D

Even zonder dollen, ik vind het supergoed dat jullie zo volhouden en ik hoop echt dat de hond snel gevangen kan worden.
Petje af al die moeite!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 16:16

Ik ben ergens wel blij dat we vandaag niet gaan zoeken. Wat een baggerweer! Net even de hond uitgelaten en beiden goed doorweekt bah!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:42

wel zielig voor de hond in de kou en nattigheid!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:43

Mooney en ik wilden ook nog gaan vanmiddag. Helaas was ik te laat thuis, het werd al schemerig. Maar ben ook wel blij, wat een pestweer inderdaad. Wij zijn maandag ook aardig nat geregend tijdens de zoektocht haha.

Hoop dat ze een droog plekje heeft kunnen vinden...

Ik ga waarschijnlijk morgenochtend nog even daar heen. Niet helemaal door het gebied, ben maar alleen, maar toch even kijken. Heb de auto een paar uurtjes, dus dan kan dat wel als het goed is.