Fellor schreef:FlyAway schreef:Kun je je beweringen ook onderbouwen? Ik heb 3 engelse bulldoggen gehad tot nu toe en geen van 3-en heeft ooit een operatie hoeven hebben aan het ademhalingsysteem. Dus 9 van de 10 klopt sowieso al niet.
De Engelse Bulldog krijgt nu de naam, maar er zijn rassen die er dus slechter aan toe zijn. Alle rassen die ik hierboven noem zijn er slechter aan toe dan de Engelse Bulldog.
Ik zeg overigens nergens dat de Engelse Bulldog veel gezonder is dan andere rassen. Ik geef alleen aan dat er andere rassen zijn (rassen waarbij de verzieking van het ras minder zichtbaar is) die er qua gezondheid van het ras nog slechter aan toe zijn.
Alleen is niet normaal kunnen ademen voor de hond bewust dag in dag uit verschrikkelijk... Dat andere rassen meer ziektes hebben is niet minder erg maar veroorzaakt wel minder direct dierenleed.
Ik mis je punt even?
heeft vaak wel een heel eigen karakter en als je echt een werkhond wil of iets heel specifieks lijkt me dat niet heel handig.
.
.
Er zijn zoveel landen in de wereld waar je ook een goede passende vader kan vinden die goed combineerd met je teef maar mensen lopen liever als schapen achter de zelfde geld zak aan.
Dus zolang je maar weet waar je op moet letten kan je nog wel gezonde dieren vinden. Door op zoek te gaan naar die dieren stimuleer je fokkers ook om beter om te gaan met gezondheid.