Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:07

Cyclo@ ik heb evt nog een prachtige voedster zitten. Was als knuffel bedoeld voor de kinderen en omdat ik op slag verliefd was. Helaas is ze niet echt een knuffel klein maar wel heel lief zat altijd samen met een andere voedster maar heb ik uit elkaar moeten halen omdat ze al het eten opeet en de ander te weinig kreeg dus te mager werd.
Het is wel een houdini in het ontsnappen uit de ren. Dus moet door het net erover een touw halen en het deurtje vast zetten want die krijgt ze open. Ze is een kruising tussen een rex hangoor en een franse hangoor ze is spierwit met blauwe ogen. Kan evt een foto plaatsen. Ze weegt nu 1812 gram gister gewogen en is van 15 feb dit jaar.

Komt niet uit de dieren winkel maar bij een Fokker waarbij de rex ram was ontsnapt en bij de moeder in de ren was gesprongen.
Laatst bijgewerkt door Denise1984 op 16-10-12 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:10

WinSel schreef:
Klopt idd :) heb ik mijn konijnen ook vandaan.
Ben er vrijwiligger geweest :)

Wat leuk!
Mijn konijntjes heetten eerst Casper en Femke, dat waren de konijnen die daar zomaar voor de deur waren gezet omdat ze aan het behang knaagden.
Weet niet of je die ook gekend hebt?

WinSel

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:18

Yep díe ken ik :) wat leuk dat jij ze hebt :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:20

Jaa het gaat echt super met ze, ze zijn zo leuk samen. Effie wordt ook steeds minder schuw, en Binkie is echt ontzettend nieuwsgierig.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:10

xNadine schreef:
@Unbeatable Sterkte! :(:) Maar het klinkt als maden, vriendinnetje van mij had ook een konijn die maden had en dat is precies het zelfde verhaal als bij jou...

JA, dat is het! Ik kon er even niet op komen :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:21

Unbeatable schreef:
xNadine schreef:
@Unbeatable Sterkte! :(:) Maar het klinkt als maden, vriendinnetje van mij had ook een konijn die maden had en dat is precies het zelfde verhaal als bij jou...

JA, dat is het! Ik kon er even niet op komen :')

Dit heeft mijn konijn ook gehad, was echt van de een op de andere dag gebeurt. Helaas waren we er ook te laat bij, en moesten we deze in laten slapen. Beestje was ook al oud,

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:28

__Sannne schreef:
Dit heeft mijn konijn ook gehad, was echt van de een op de andere dag gebeurt. Helaas waren we er ook te laat bij, en moesten we deze in laten slapen. Beestje was ook al oud,

Bij ons hetzelfde geval. :(

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:32

Hoooooi!
Mag ik me melden?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:47

Tuurlijk.. vertel wat voor konijnen heb je?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:59

Afbeelding

Dit zijn trouwens mijn bunnies :)

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:00

Ik heb een konijntje, Molly, 21 weken en suuuuper lief! :+:
En zelf heet ik Lin :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:07

Wow wat een enorme brokken, wat is dat voor soort? :P

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:12

saskiakefie schreef:

Hopefarms super trio :D , ze zijn nu nog gemengd met normale korrel, maar ik denk dat ik ze ook maar normale korrel ga voeren want die hopefarms gaat er niet van harte in haha.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:34

cyclo86 schreef:
tjah rekening bij da zal wel wat zijn meestal houden ze wel rekening met konijnen door goedkoper te doen dan hond en kat qua medicatie, mjah weekend is natuurlijk iets duurder ze moeten ook ergens van leven en voor niks in het weekend werken doet niemand. Vind dat soms wel apart dat mensen vinden dat dierenarts duur is maar wel zelf dubbel betaald willen als ze in het weekend werken -:) . het werkt wat drempel verhogend je wilt niet weten hoeveel mensen in het weekend komen voor echt helemaal niets ernstigs, ik wil niet weten hoe dat is als we dezelfde prijs aan zouden houden volgens mij wordt je dan overspoeld want dan denkt iedereen gaan gewoon zondag zijn we vrij. Je zal verbaasd zijn hoe weinig over blijft aan winst voor da als je alle kosten aftrekt enzo hoor, in nederland beter maar in belgie is het volgens mij het slechts betaald hoog opgeleid beroep (ook omdat er zo veel zijn). tot zo ver even een pleidoooi voor de da :Y)

Ik voel me maar eventjes aangesproken, omdat ik een opmerking maakte over de kosten van maar 1cc t61. Juist omdat ik bij een dierenartspraktijk werk en de oa de bestellingen doe heb ik een heel goed overzicht van wat alles kost. Weekendtarief ligt logischerwijs hoger maar niet voor niets zijn de prijzen enorm wisselend per DA. Een goede DA met een fijne praktijk bouwt een trouw klantenbestand en kan meestal prima rondkomen. Zeg niet dat het een vetpot is maar gewoon normaal verdienen ze wel. Daarbij weet een DA dat ie weekeind-avond-diensten draait, dat ie soms heel lang werk heeft of 8avonden lang spoedjes, maar een goede DA behandelt die dieren met liefde. Ook al kost het zijn vrije avond. :) Ik ken iig een hoop DA's, en de meesten maken wel eens een opmerking dat ze beter hartchirurg hadden kunnen worden, maar écht klagen hoor ik ze zelden doen.

En ik ben er dus zo een die als dierenartsassistente niets extra's kreeg voor werken op zaterdag/zondag. Dus onder die categorie kun je mij sowieso al niet plaatsen. :D

Dus je pleidooi gaat niet helemaal op. Maar lief dat je het voor de DA opneemt.

Maar mij hoor je dus niet klagen over de DA alleen dat het soms wat (wellicht onnodig) duur is.
Dat vind ik van mijn eigen medische zorg ook (rontgenfoto'tje bij de TA kostte me 200€).

Ik heb dus het extra voordeel dat ik veel dingen zelf kan, of icm met mijn baas. Mijn DA kosten zullen dus gem. lager liggen als die van de meeste mensen. Ik betaal sowieso geen visitekosten ed. :j
Laatst bijgewerkt door Chaos op 16-10-12 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:37

Tiffany schreef:
@Laptopmuis,

;( jammer dat de teddywidders een rage zijn. Op het moment staat mp er vol mee.

Ik vind ze ook zo leuk. Heb nu 2 konijntjes die allebei beperkt lang haar hebben. Maar was bij beide konijntjes eigenlijk op zoek naar een volle langhaar. Werd alleen verliefd op mijn huidige 2.

Ik zit te denken om ipv een groep gewoon nog een hok te nemen, dan wil ik 2 teddy's en zorg ik dat ik niet eerder verliefd raak dan op 2 langhaars. :')

________

Ik wil mijn konijntjes graag een snoepje geven zodat ik ze wat kan leren dmv beloning. Maar ze vinden de meeste snoepjes geen reet aan. :( Wat gebruiken jullie?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:44

Hee Tiffany, leuke konijnen! Aparte kleuren zeg!
Enne, ken je mij nog? Ik jou en Moos wel (heb nu ook een Shetlander op stal vanaf dec. die Moos genoemd wordt :)) ). We kletsten vroeger altijd op een ander forum, toen we nog jonger waren. :') :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:52

Heeft iemand trouwens enig idee wat voor een ras mijn konijnen zouden kunnen zijn?
Foto is een pagina terug.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:54

Chaos schreef:
Enne, ken je mij nog? Ik jou en Moos wel (heb nu ook een Shetlander op stal vanaf dec. die Moos genoemd wordt :)) ). We kletsten vroeger altijd op een ander forum, toen we nog jonger waren. :') :')

Nik! Tuurlijk ken ik je nog hahaha :') Bestaat dat forum nog eigenlijk, wat grappig! Ook een vos? en hoe kom je zo bij die naam :D Moos heb ik nog steeds de donder. Hij is beleerd voor de kar ondertussen. Goh dat is lang geleden zeg :D :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:54

Tiffany schreef:
saskiakefie schreef:

Hopefarms super trio :D , ze zijn nu nog gemengd met normale korrel, maar ik denk dat ik ze ook maar normale korrel ga voeren want die hopefarms gaat er niet van harte in haha.

oh die ken ik wel dan heb je gewoon erg kleine konijntjes hahaha :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:58

Tiffany schreef:
Chaos schreef:

Nik! Tuurlijk ken ik je nog hahaha :') Bestaat dat forum nog eigenlijk, wat grappig! Ook een vos? en hoe kom je zo bij die naam :D Moos heb ik nog steeds de donder. Hij is beleerd voor de kar ondertussen. Goh dat is lang geleden zeg :D :')

Geniaal, wat was dat, paardenliefhebbers ofzo toch? HAHAHAHAHAHAHA. Toen waren we echt heel erg he. :')

Aah lieve Moossie, ik ben voor een nieuwe foto-update van Moos, evt via PB! :D
Shetlander van vriendin komt op stal, die heet Mini-Me roepnaam Moos. Bruin is ie!

Aangespannen is leuk he! Wij rijden nu ook oa aangespannen!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:01

saskiakefie schreef:
oh die ken ik wel dan heb je gewoon erg kleine konijntjes hahaha :P

:') Klopt ja hahaha, ze zijn ook pas 14 weken maar de foto vertekend aardig.

@_Sannne , de foto is een beetje onduidelijk heb je geen foto's van de konijnen in hun geheel?

@Chaos .. dat waren mooie tijden alles mocht en kon hahahahah! :')

Wel leuk een shettie! Ik rijd helemaal niet meer, heel af en toe op de paarden van kennissen ofzo maar aangespannen heeft mijn hart wel gestolen, ik stuur je even een pb haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:04

Meld me! 5 konijnen 2 koppels en een jonge ram die naar mijn zus moet , zit met 1 voedster die last van haar hakken begint te ontwikkelen. Hebben jullie ervaring met rubberen stal tegels?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:06

Hier alleen ervaring met een dikke laag stro. Maar rubberen staltegels moeten opzich wel gaan, mits ze ze niet helemaal kapot eten....

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:31

Die zwart met bruine is leuk! <3