Chihuahua gezocht per november

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1983

Re: Chihuahua gezocht per november

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 02:09

hahaha nou dan verwaarloos ik mijn oude echt!

Hij komt 3x per dag een kwartiertje buiten en soms niet eens! dat krijg je he met oude honden die niet meer zoveel kunnen lopen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 07:11

kiki1983 schreef:
hahaha nou dan verwaarloos ik mijn oude echt!

Hij komt 3x per dag een kwartiertje buiten en soms niet eens! dat krijg je he met oude honden die niet meer zoveel kunnen lopen!

juist DAN moet je je eigen schamen. Mijn vorige hond was ook versleten en die ging juist jaja 6 tot 10x per dag een kort stukje om goed in beweging te blijven. Nu moet ik zeggen dat het ook wel luxe is als er steeds wel iemand tijd heeft om het te doen maar juist oude dieren en mensen moeten regelmatig in beweging blijven. En juist voor die is het zo enorm slecht om zo lang de ontlasting op te moeten houden.
Hoe minder beweging je geeft hoe sneller de spieren afbreken en hoe moeilijker een hond gaat bewegen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 07:42

Hier gaat mijn hond 5 a 6 keer per dag... Onder andere plasjes, lange wandelingen of spelen met de flyball. Ze is nu 9 en we willen haar graag vitaal houden, rennen kan ze nog als de beste +:)+

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:41

Cayenne schreef:
my_precious schreef:
om in te gaan op de vraag van de TS waar dit topic ook voor bedoeld is.
ik heb een super klein teefje van 1800 gram tricolor helemaal gezond alles is getest en word in oktober gedekt door een reutje wildkleur van 1600 gram. de pups zullen rond eind december/januari geboren worden en mogen half maart weg.. bij interesse pb je mij maar of als je info wilt.
een ervaren fokker van honden, voor dit chitje is het haar eerste nestje.

Wat ik me dan afvraag: 1800 gram is al zo klein en dan heb je mazzel dat ze gezond is.
Waarom dan nog kleiner fokken en het risico groter maken dat het wel fout gaat? Dat extra risico wil je toch niet lopen? :)
Of is dat omdat kleinere puppies meer geld opbrengen?
Geen aanval hoor, vraag het me alleen af :) Ze horen al niet zo klein en dan moet het allemaal nog kleiner? :o?

ik zie het ook niet als aanval hoor.. maar een rasechte chihuahua weegt tussen de 1 kilo en 3 kilo alles wat daaronder valt is thea cup en alles wat boven de 3 kilo valt is of te dik of niet raszuiver.

mijn chihuahuas worden getest op erfelijke afwijkingen zoals blindheid, patella luxatie, en hun fontenel wordt nakeken, ook worden bij de reutjes gekeken of ze duidelijk 2 balletjes hebben.
ik vind wel als je met zo'n klein hondje fokt je uiterst voorzichtig moet zijn natuurlijk en zo af en toe een nestje moet kunnen als je weet hoe je moet fokken met zo'n klein hondje.
mijn teefje hebben ze zelfs nakeken of dat haar uitgang wel groot genoeg is om pups geboren te laten worden omdat ik geen problemen wil bij de geboorte van een pupje.. ik heb zelfs aan mijn dierenarts gevraagd of het verantwoord is met mijn teefje een nestje te fokken en of ze niet te klein was en haar opening misschien te klein..maar mijn teefje is volgens mijn dierenarts precies zoals een echte chihuahua moet zijn..
ik heb er zelf best veel geld voor betaald ze is nu 3 jaar oud en bij een erkende fokker gekocht.
mensen met verstand van chi's weten heel goed wat een echte chihuahua is en hoeveel een echte chi moet wegen.
1800 gram is dus zeker niet klein.
mijn teefje is 17 cm hoog en het reutje 16 cm.
de reden dat er een klein reutje bij komt is omdat ik geen risico wil lopen dat als ik een reutje neem van 3 kilo een grote dus, dat de puppies te groot worden als ze bij de bevalling eruit moeten en dus niet door het kanaal passen, dan krijg je dus problemen zoals doodgeboren puppies of moeder bij de bevalling of een keizersnee.
ik ben zelf zeer goed op de hoogte van wat er wel of niet past bij mijn teefje.
en ben zeker niet voor inie minie chihuahua zoals de theacup, want dat is gewoon verschikkelijk.
mijn hondjes hebben nog nooit ( even afkloppen) iets gehad geen erfelijke afwijkingen en hun gebit is uitermate goed voor een chihuahua.
kleine chihuahuas zijn en wel maar wel zeldzaam, alleen bij mensen die verstand hebben en ermee fokken omdat ze liefde voor het ras hebben vind je een echte chihuahua. maar een broodfokker die het om het geld zou doen vind je vaak zieke hondjes of hondjes uit oostbloklanden.
daar kom ook nog eens bij dat ik het zeker niet voor het geld doe, want dan zou ik wel zorgen dat ze elk half jaar een nestje zou hebben.. een nestje bestaat vaak uit maar 1 tot 7 pups 7 is zelfs heel zeldzaam bij een chihuahua.
en als ik pupjes heb en ze zou verkopen voor bijvoorbeeld 750 euro per stuk, noem maar even iets dan hou ik daar zelf gemiddels 150 euro van over, na al de entingen, wormenkuren, voeding onderzoeken, gezondheidverklaringen enz. dus rijk word je er niet van tenminste ik niet haha..

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:49

honden kunnen wel 3 keer per dag naar buiten hoor minimaal een kwartier.. uit onderzoek is gebleken hoe dat zou gaan als mensen aan het werk zouden zijn.. sochtens eruit smiddags eruit en savonds eruit.. wij zelf laten de honden gemiddels 6 keer per dag eruit.. sochtens tussen de middag dan om 5 uur nog een keer dan na het eten en voor het slapen..bij is de laatste ronde wel erg laat zo 1 uur snachts ongeveer..maar wij gaan ook dagelijks op het strand of bos wandelen..en een chihuahua heeft maar een heel klein blaasje die zou met 3 keer per dag echt niet genoeg hebben, en dat is ook zeker niet goed voor zo'n klein hondje.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:46

ja honden kunnen ook wel 2 keer per dag uit, of het diervriendelijk is, is een andere vraag. Mijn hond kan best 10uur z'n plas ophouden denk ik. Maar ik laat hem nooit langer dan 4 uur zitten, m.u.v. de nacht en dat is al nooit langer dan 8uur

En een oude stramme hond moet je juist in beweging houden inderdaad

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:12

Ik wandel denk ik 3/4x per dag en dat terwijl ik 36 uur werk. 2 jongen 1 van 1 jr en 1 van 12 jr.

1 a 2x per week gaat de jongste naar de dagopvang lekker spelen en gek doen. De oude is nu nog thuis maar die gaat misschien ook een keertje om te kijken of het wat is voor hem.

Ik merk bij de oude dat hij savonds bijna niet meer wil plast het liefst om het hoekje en wil terug. Hij is 12 jaar en krijgt nu langzaam nachtblindheid. Ik repecteer dat geen zin om hem mee te sleuren.

Als de meiden er niet zijn of in het weekend ga ik er er altijd op uit lekker bos of strand op en verder train ik met beide rally-o. De oude heb ik nu 10 wken en komt bij oude mensen vandaan dus laatste jaren weinig gedaan. Hij gaat nu echt zijn 2de jeugd in en traint vrolijk mee met rally-o.

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:35

Diablo schreef:
1Romy1 schreef:
pure onzin dat je veel aan een nest verdiend. 10 pups, niet ongewoon? Nog nooit meegemaakt en aardig wat nesten gehad! Onderzoeken, entingen, ontwormingen, enz. En 1000 per pup? Wie verdiend dat nog?
Door alle hobbyfokkers en mensen die denken rijk te worden, staat marktplaats nu overvol met chihuahua's, de prijzen zijn ontzettend gezakt en meer dan 400 euro voor een STAMBOOMhondje hoef je niet te verwachten, zelfs al zijn de ouders beide gezond getest, lief, sociaal, aanhankeling, de pups net zo. die fokker waar jij mee gepraat hebt zal wel een hele bijzondere kleur hebben maar ik vind het bijna ongeloofwaardig dat er 2x per jaar 10000 euro verdiend word aan fokken bij die mensen, hoor. 3 a 4 pups, dát is gewoon. een normale fokker doet het meestal gewoon om de hobby hoor

Ik weet niet of je goed gelezen hebt, maar ik had het over de CC en daar zijn nesten van 10 pups zeker niet ongewoon, vaak ook wel meer. En ja, prijzen van 1000 euro zijn voor een pup van dat ras ook heel gewoon en worden ook verkocht.

maar we hebben het hier over chihuahua's, dus misschien kunnen we het beter daar bij houden?

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:45

dierenfan schreef:
1Romy1 schreef:
nee heb geen website ben geen fokker
fok zo af en toe een nestje
maar heb wel facebook en daar kun je mijn beesjes ook volgen ;)

Iedereen die fokt of f*ckt is fokker immers je hebt een nestje of meerdere nesten gefokt. Hoe moeilijk kan het zijn he, als je fokt ben je een fokker en als je geen fokker wil zijn moet je niet fokken. Zo moeilijk is het toch eigenlijk niet?

doe ff normaal. Kom op, iedereen weet hier wel wat bedoelt wordt met 'ik ben geen fokker, fok af en toe een nestje.' Gewoon voor de hobby, een 'hobbyfokker' dus maar niet iedereen hoeft zich zo te noemen. Het ís ook gewoon leuk om af en toe een nestje te doen!! grootendeels van de 'fokkers' doet het trouwens voor de hobby...[/quote]

Ook een hobby fokker is een fokker en is iemand die WEL in moet staan voor de gezondheid van zijn/haar honden en nakomeling. Of wil jij beweren dat stamboomhonden zo enorm ongezond zijn en dat mensen dus maar van die mini muisjes van jou moeten nemen voor ongetwijfeld veel geld zonder dat er ooit onderzoeken geweest zijn naar de gezondheid van voorouders, ouders en nakomelingen? En dat af en toe een nestje fokken ik ben erg nieuwsgierig. Wat is af en toe? 6 per jaar of 2 in je leven?
En nogmaals als je 1x gefokt heb dan ben je fokker van dat nest en dus een fokker.[/quote]

en of een hobbyfokker moet instaan voor de gezondheid van zijn/haar hond en de nakomelingen! Ik beweer helemaal niet dat een stamboomhond ongezond is, echter, ik heb zelf allemaal stamboomhonden hoor. Ik fok ook niet klein, juist niet, daar ben ik hartstikke tegen. Er zijn absoluut onderzoeken geweest van de ouders! Ik reageerde op jou felle reactie op iemand anders. Ik fok met 1 teefje niet vaker dan 4 keer in haar leven en ook niet meerdere keren per jaar. Dus even niet zo aangebrand zijn en dingen gaan baseren die totaal niet waar zijn. En ongetwijfeld veel geld? Kom op zeg, je weet niet wat je zegt.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:16

dierenfan schreef:
1Romy1 schreef:

Iedereen die fokt of f*ckt is fokker immers je hebt een nestje of meerdere nesten gefokt. Hoe moeilijk kan het zijn he, als je fokt ben je een fokker en als je geen fokker wil zijn moet je niet fokken. Zo moeilijk is het toch eigenlijk niet?

doe ff normaal. Kom op, iedereen weet hier wel wat bedoelt wordt met 'ik ben geen fokker, fok af en toe een nestje.' Gewoon voor de hobby, een 'hobbyfokker' dus maar niet iedereen hoeft zich zo te noemen. Het ís ook gewoon leuk om af en toe een nestje te doen!! grootendeels van de 'fokkers' doet het trouwens voor de hobby...[/quote]

Ook een hobby fokker is een fokker en is iemand die WEL in moet staan voor de gezondheid van zijn/haar honden en nakomeling. Of wil jij beweren dat stamboomhonden zo enorm ongezond zijn en dat mensen dus maar van die mini muisjes van jou moeten nemen voor ongetwijfeld veel geld zonder dat er ooit onderzoeken geweest zijn naar de gezondheid van voorouders, ouders en nakomelingen? En dat af en toe een nestje fokken ik ben erg nieuwsgierig. Wat is af en toe? 6 per jaar of 2 in je leven?
En nogmaals als je 1x gefokt heb dan ben je fokker van dat nest en dus een fokker.[/quote]

en of een hobbyfokker moet instaan voor de gezondheid van zijn/haar hond en de nakomelingen! Ik beweer helemaal niet dat een stamboomhond ongezond is, echter, ik heb zelf allemaal stamboomhonden hoor. Ik fok ook niet klein, juist niet, daar ben ik hartstikke tegen. Er zijn absoluut onderzoeken geweest van de ouders! Ik reageerde op jou felle reactie op iemand anders. Ik fok met 1 teefje niet vaker dan 4 keer in haar leven en ook niet meerdere keren per jaar. Dus even niet zo aangebrand zijn en dingen gaan baseren die totaal niet waar zijn. En ongetwijfeld veel geld? Kom op zeg, je weet niet wat je zegt.[/quote]

ik kan het niet anders dan eens zijn met jouw verhaal hierboven.

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:10

1Romy1 schreef:

Iedereen die fokt of f*ckt is fokker immers je hebt een nestje of meerdere nesten gefokt. Hoe moeilijk kan het zijn he, als je fokt ben je een fokker en als je geen fokker wil zijn moet je niet fokken. Zo moeilijk is het toch eigenlijk niet?[/quote]

en of een hobbyfokker moet instaan voor de gezondheid van zijn/haar hond en de nakomelingen! Ik beweer helemaal niet dat een stamboomhond ongezond is, echter, ik heb zelf allemaal stamboomhonden hoor. Ik fok ook niet klein, juist niet, daar ben ik hartstikke tegen. Er zijn absoluut onderzoeken geweest van de ouders! Ik reageerde op jou felle reactie op iemand anders. Ik fok met 1 teefje niet vaker dan 4 keer in haar leven en ook niet meerdere keren per jaar. Dus even niet zo aangebrand zijn en dingen gaan baseren die totaal niet waar zijn. En ongetwijfeld veel geld? Kom op zeg, je weet niet wat je zegt.[/quote]

ik kan het niet anders dan eens zijn met jouw verhaal hierboven.[/quote]

met mijn mening of die van dierenfan?

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:11

het is trouwens fout gegaan met die quotes, ik schreef zelf niet 'ik heb geen website ik ben geen fokker, fok zo af en toe een nestje'. dat was iets waar ik ooit een quote op had maar wat niet goed ging.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:50

1Romy1 schreef:
1Romy1 schreef:

ik kan het niet anders dan eens zijn met jouw verhaal hierboven.[/quote]

met mijn mening of die van dierenfan?[/quote]

met jouw mening.. wat betreft de quotes, je mag er maar 2 hebben of zo dus dan staat het soms een beetje raar als er wat tussenuit word gehaald

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:48

Colway schreef:
3 keer per dag uit?

Vind je dat raar ? :) mijn honden doen het er prima op hoor en heb nou niet het idee dat ze ongelukkig zijn.. overigens is dat wel 20 min. Uur, 20 min. De grote gaat vaak wel nog een keertje extra en nog een paar x plasje in de tuin. Hij is aan de plaspillen dus moet zeker 10 X plassen op een dag, maar naast zijn 4 wandelingen per dag, mag hij dat in de tuin doen. Anders blijf ik lopen..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:25

hoe is het nou TS?
is het definitief dat je voor die pup gaat waar van je een foto hebt geplaatst?

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 01:07

10 pups bij een Chihuahua? Absoluut ongewoon! 1000 euro per pup? Absoluut niet ongewoon, en daar worden ze tot op de dag van vandaag nog steeds voor verkocht. Zelfs tot 1500,- euro. Voor een stamboomloze durven ze op marktplaats gewoon een achterlijke 500,- te vragen. Het is toch helemaal van de zotte.

Mijn hond gaat af en toe wel eens 3 keer per dag uit, maar zij geeft het zelf aan wanneer ze moet naast de vaste tijden dus dat komt bijna nooit voor. Daarbij komt dat ze in de middag een wandeling van 1 tot meerdere uren loopt en behoorlijk wat kilometers maakt. 3 Keer per dag 20 minuutjes vind ik zeker te weinig, ook voor een hondje als een Chihuahua.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:50

Ik vind 3x per dag ook weinig. Vind dat er in ieder geval een lange ronde tussen moet zitten van minimaal een uur. Mijn chi houdt dat ook makkelijk vol, hij gaat gewoon de wandelingen met mijn jachthond mee.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:53

barbara28 schreef:
Colway schreef:
3 keer per dag uit?

Vind je dat raar ? :) mijn honden doen het er prima op hoor en heb nou niet het idee dat ze ongelukkig zijn..

barbara28 schreef:
Ik vind 3x per dag ook weinig.

Wat is het nou?

En ja, ik vind 3 keer per dag weinig, het kan best ja, maar goed, tussen wat mogelijk is en wat het 'beste' is zit nogal een verschil. Onze hond gaat overigens een keer of 6/7 per dag waarvan 2 wandelingen van een uur. Maar goed dat is een herder

maar we dwalen af, het ging over Chi's

TS, wanneer haal je hem/haar nou op? Wacht je toch tot de pup wat ouder is?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:31

Sorry typfoutje. Moest staan "vind drie x per dag 20 min ook weinig".
Reactie op voorganger ;) met frequentie van 3x heb ik geen moeite... Maar dwalen idd beetje af:)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:50

waren we niet bezig over het formaat van de chihuahua en over de aanschaf?
niet stom bedoeld hoor, maar jullie dwalen een beetjes af...
en TS, hoe staat het met je toekomstige hond?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:36

Ts gaat hier toch niet meer reageren en ik denk ook niet dat ze iets met de adviezen gedaan wordt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:26

Kimbers schreef:
Ts gaat hier toch niet meer reageren en ik denk ook niet dat ze iets met de adviezen gedaan wordt.

Denk het ook niet, jammer hoor. Haastige spoed is zelden goed.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 06:46

Ik snap niet zo goed waarom kleur en gewicht wel belangrijk zijn maar testen van de ouders niet....(en maar klagen dat rashonden op uiterlijk gefokt worden...ik denk juist dat ze op uiterlijk gekocht worden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 06:52

Natuurlijk gebeurt dat. En dat ligt gewoon aan de kopers, die heeft er pas last van als de hond niet gezond is, als er kosten bij komen....... en dat hondje ontzettend kwetsbaar is, en misschien daardoor wel voordurend heel bang is (moet je nagaan, altijd maar bang moeten zijn, en altijd met barstende hoofdpijn rond moeten lopen) maakt toch niet uit joh? TS heeft het hondje wat ze wil.

Is ook helemaal niet egoïstisch of zo 8)7

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:43

Tsjah je hebt dierenmensen en mensen met dieren, lijkt me duidelijk dat TS de laatste is, lijkt dat ze meer een accessoire wil dan een gezond kameraadje