Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miracle_ schreef:Leg mij dan eens uit wat er wel humaan aan is?? Het DODEN van GEZONDE dieren..Zal ik mijn 1 jarige kerngezonde hond ook in laten slapen, want de asiels zitten zo bomvol, neem ik er daar wel eentje voor in de plaats.
zou mezelf nooit meer recht in een spiegel kunnen kijken..)
kimmie261 schreef:ik snap het even niet,gaat hier om een puppie die een goed huis kan en gaat krijgen,wat voor nut zou het dan hebben dit diertje te doden??
deze heeft nu toch een baasje gevonden,hoeft niet meer te zwerven,gaat goed eten en verzorgd worden voor de rest van zijn leven,zie niet in wat voor nut het dan zou zijn om deze pup dood te maken ( en ik moet er echt niet aan denken een gezonde pup voor de dood naar een dierenarts tebrengen..zou mezelf nooit meer recht in een spiegel kunnen kijken..)
en phoe hoe makkelijk hier mensen over een puppie leven beslissen als het gaat om leven en dood...
vind het al vreselijk als een oude versleten hond ingeslapen moet worden,laat staan een kern gezond pupje..

MelisWess schreef:ik ga hem niet hier in een opvang plaatsen om het waarschijnlijk af te laten maken
Citaat:Ik denk dat de forum hier wel genoeg is met gezijk en disscussies,ik weet wat ik doe, klaar!
MelisWess schreef:Niet over jou alleen, maar over genoeg mensen hier zeg ik dit:
Nou heb jij al een hond uit het assiel gehaald dan? Begin zelf daar dan ook mee
Ik ben nu al genoeg dagen met het hondje, en ik ga hem niet hier in een opvang plaatsen om het waarschijnlijk af te laten maken
Ik denk dat de forum hier wel genoeg is met gezijk en disscussies,ik weet wat ik doe, klaar!

MelisWess schreef:Sorry, inderdaad geen 10 maanden, maar weken bedoelde ik..
Och waarom praten we over ziektes en opvangen.
ten 1e: Ik heb al een aantal keren gezegd dat de hond helemaal nagekeken gaat worden voordat we naar NL gaan. En allemaal medicijnen krijgt wat hij nodig heeft, eenmaal in NL aangekomen ga ik ook eerst naar mijn eigen dierenarts om het nogmaals zeker te weten.
ten 2e: om hem in een opvang te moeten plaatsen.. nou genoeg mensen doen het, en die opvangen zitten vaak helemaaal vol dus vaak maken ze de pups daar dood.
En inderdaad van de pc is het makkelijker gezegd dan gedaan.
Neem aan dat jullie ook allemaal dierenvrienden hier zijn, dus jullie zouden moeten weten hoe ik me voel, ik heb gewoon een pupje gered die ik inderdaad meeneem naar NL.Wat niet Genoeg mensen die het doen, en dat vind ik erg goed!!! Anders lopen ze maar op straat te zwerven..
kimmie261 schreef:ach ik heb laatst als duitser een hond uit een nederlands asiel gehaald ( en de hond was dan weer een tjechische hond,wel stamboomteef maar dat schijnt minder erg te zijn om te importeren als een vuilnisbakkie uit hetzelfde land) ,en daarvoor bleef een hond in dld in het asiel zitten...
helemaal niemand die daar over zeurde hoor,het was meer fantastisch dat ik een hond uit het nederlandse asiel een huis bood...
en hier komen honden en gaan,afkomst en herkomst wordt niet naar gevraagd,zit er een hond waar ik op val in nederland ga ik die halen,zit ie in dld dan ook best zit ie in griekenland ook welkom...
en nogmaals de asiels zullen altijd vol zitten,tenzij iedereen eerst een asielhond gaat halen ipv een puppie neemt van welk ras dan ook ( want voor elk pupje die een mens koopt blijft een asielhond in nederland zitten),daarnaast lijkt het alsof elke hond ook maar een hond is,en mag je niet kijken of een type hond wel een hond is wat bij jou wensen past,dus je moet altijd maar een hond uit een asiel nemen....
dit hondje is toevallig op het pad gekomen van TS ,nou ,ik ben heel blij voor het hondje,en hij heeft een engeltje op zijn schouder gehad,ik wens hem dan ook een heel fijn leven in nederland strakjes,en TS heel veel plezier met hem.
SaskiaKa schreef:Stelletje (schijn)heilige moraalridders hier, zeg...
Ts geeft een kansloze hond een beter leven en half Bokt begint te zeiken? Wat geeft een Nederlandse asielhond voorrang op een buitenlandse zwerver? Eigen volk eerst ofzo?
Ts, Je bent goed bezig hoor, ik snap je helemaal. Veel plezier met je hond, hij gaat vast een lang en gelukkig leven tegemoet bij jou!
xx_Horsiex schreef:Typisch dat heerlijke hypocriete he. Als er een nestje pups op BB staat schreeuwt iedereen moord en brand want de asiels zitten zo vol, en als je dan zegt haal een hond uit het asiel is het ook niet goed.
Ik ben er klaar mee, TS, succes en hopelijk komt het allemaal goed.
Citaat:en nogmaals de asiels zullen altijd vol zitten,tenzij iedereen eerst een asielhond gaat halen ipv een puppie neemt van welk ras dan ook ( want voor elk pupje die een mens koopt blijft een asielhond in nederland zitten),daarnaast lijkt het alsof elke hond ook maar een hond is,en mag je niet kijken of een type hond wel een hond is wat bij jou wensen past,dus je moet altijd maar een hond uit een asiel nemen....
dit hondje is toevallig op het pad gekomen van TS ,nou ,ik ben heel blij voor het hondje,en hij heeft een engeltje op zijn schouder gehad,ik wens hem dan ook een heel fijn leven in nederland strakjes,en TS heel veel plezier met hem.
Ik vind het wel heel jammer dat je naar "ras" kijkt. Het is een pupje geboren op straat in Griekenland, dat is gewoon een vuilnisbakkie met een vuilnisbakkie. Rashonden op straat? Jij denkt, haha. 1 op een miljoen misschien. En als het een Dobermann was had je hem wel in het asiel gedumpt die naar eigen zeggen hem af zou maken?