Een puppy in Greece gevonden, kan hem egt niet daar laten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Een puppy in Greece gevonden, kan hem egt niet daar laten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:44

En niet alleen enten. Dan moet je ze ook voeren, naar behoefte, en ervoor zorgen als ze toch ziek worden, of gewond raken etc. Daar is geen geld voor, zeker niet in Griekenland op dit moment.

Dus het is OF humaan inslapen, waarmee je het probleem niet allee in de toekomst maar ook NU verminderd, en het lijden van dieren NU verminderd. Of je kiest voor humaan castreren (wilde honden, die niet vaak in de hand komen) waarna je ze weer de straat op 'schopt' om voor zichzelf te zorgen...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:46

Leg mij dan eens uit wat er wel humaan aan is?? Het DODEN van GEZONDE dieren.. 8)7 Zal ik mijn 1 jarige kerngezonde hond ook in laten slapen, want de asiels zitten zo bomvol, neem ik er daar wel eentje voor in de plaats.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:50

Miracle_ schreef:
Leg mij dan eens uit wat er wel humaan aan is?? Het DODEN van GEZONDE dieren.. 8)7 Zal ik mijn 1 jarige kerngezonde hond ook in laten slapen, want de asiels zitten zo bomvol, neem ik er daar wel eentje voor in de plaats.

Humaan is het, omdat deze dieren niet voldoende te eten hebben, geen medische zorg krijgen, niet geholpen worden als ze oud, gewond of ziek worden, grote kans hebben dat ze aangereden worden. In het toeristenseisoen worden ze vast wel hier en daar leuk bijgevoerd, maar daarbuiten moeten ze zichzelf maar zien te redden. Ze nu in laten slapen is voorkomen dat ze allerhande ellende door moeten maken.

Er is geen geld om voor deze dieren te zorgen zoals er voor ze gezorgd moet worden. Die paar per jaar die naar Nederland etc. worden gehaald is heel leuk, maar zet geen zoden aan de dijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:52

Dus jij ziet liever die gezonde dieren loslopen in wild, ziek worden, zich talloos voortplanten in plaats vn een spuitje dat een hoop ellende doet voorkomen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:03

ik snap het even niet,gaat hier om een puppie die een goed huis kan en gaat krijgen,wat voor nut zou het dan hebben dit diertje te doden??

deze heeft nu toch een baasje gevonden,hoeft niet meer te zwerven,gaat goed eten krijgen en verzorgd worden voor de rest van zijn leven,zie niet in wat voor nut het dan zou zijn om deze pup dood te maken ( en ik moet er echt niet aan denken een gezonde pup voor de dood naar een dierenarts te brengen.. :n zou mezelf nooit meer recht in een spiegel kunnen kijken..)

en phoe hoe makkelijk hier mensen over een puppie leven beslissen als het gaat om leven en dood... :\

vind het al vreselijk als een oude versleten hond ingeslapen moet worden,laat staan een kern gezond pupje.. ;(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:05

kimmie261 schreef:
ik snap het even niet,gaat hier om een puppie die een goed huis kan en gaat krijgen,wat voor nut zou het dan hebben dit diertje te doden??

deze heeft nu toch een baasje gevonden,hoeft niet meer te zwerven,gaat goed eten en verzorgd worden voor de rest van zijn leven,zie niet in wat voor nut het dan zou zijn om deze pup dood te maken ( en ik moet er echt niet aan denken een gezonde pup voor de dood naar een dierenarts tebrengen.. :n zou mezelf nooit meer recht in een spiegel kunnen kijken..)

en phoe hoe makkelijk hier mensen over een puppie leven beslissen als het gaat om leven en dood... :\

vind het al vreselijk als een oude versleten hond ingeslapen moet worden,laat staan een kern gezond pupje.. ;(

Ik ben zelf paraveterinair in opleiding, ik al heel wat euthanasies meegemaakt en sta ook dagelijks met tranen in de ogen. Maar in dit soort gevallen moet je kiezen voor de soort. Ik heb het dus niet over de pup van de TS maar over de talloze zwerfhonden. Die elkaar ziek maken, vechten om restjes eten, zich voortplanten zonder einde.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:12

Mijn mening is gewoon dat als je er zelf niks van weet, je er niet meer over kan zeggen dan je eigen mening. Want er zijn genoeg mensen in dit topic die alle info van het internet halen. Dat had TS zelf ook kunnen doen. Volgens mij is dit topic niet bedoeld om je te bewijzen en maar vol te blijven houden dat jij gelijk hebt.
Doe gewoon even wat rustiger, als een ander iets wat jij poste niet kloppend vind, dan hoeft dat tooch geen discussie te worden?!

Het raakt mij vooral dat jullie over de pup doden praten, onze hond had haar eerste nestje een doodgeboren pupje. Was echt al een kleine pup. Maar helaas heeft die het niet gehaald.

Elk levend iets verdient een leven, tenzij het niet eerlijk meer zou zijn tegenover het dier.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:24

Ik snap volledig dat je voor zo' pupje valt en hem mee wilt nemen naar huis. Zolang je je aan de regels houdt en het pupje pas meeneemt wanneer het ook mag, zie ik de problemen niet.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:32

Ik zal maar niks zeggen over het meenemen van een pup uit griekenland, onze hond kwam namelijk ook uit griekenland, toen waren de regels nog wat minder streng en konden we haar zo in het vliegtuig op schoot meenemen. Als je het beestje netjes hebt laten enten en alles geregeld hebt met de luchtvaartmaatschappij en douane, dan zie ik het probleem niet zo, beestje heeft daar sowieso geen toekomst nu en hoewel er inderdaad al genoeg asieldieren zijn, betekent dat niet dat je dan een ander maar moet laten creperen terwijl je de mogelijkheid hebt om het beestje zelf te kunnen houden. Die kruisingen zijn trouwens over het algemeen oersterk, mijn hondje is dik 17 geworden.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 07:32

Sorry, inderdaad geen 10 maanden, maar weken bedoelde ik..
Och waarom praten we over ziektes en opvangen.
ten 1e: Ik heb al een aantal keren gezegd dat de hond helemaal nagekeken gaat worden voordat we naar NL gaan. En allemaal medicijnen krijgt wat hij nodig heeft, eenmaal in NL aangekomen ga ik ook eerst naar mijn eigen dierenarts om het nogmaals zeker te weten.
ten 2e: om hem in een opvang te moeten plaatsen.. nou genoeg mensen doen het, en die opvangen zitten vaak helemaaal vol dus vaak maken ze de pups daar dood.
En inderdaad van de pc is het makkelijker gezegd dan gedaan.
Neem aan dat jullie ook allemaal dierenvrienden hier zijn, dus jullie zouden moeten weten hoe ik me voel, ik heb gewoon een pupje gered die ik inderdaad meeneem naar NL.Wat niet Genoeg mensen die het doen, en dat vind ik erg goed!!! Anders lopen ze maar op straat te zwerven..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 07:44

Ja, maar als we alle honden uit buitenland naar NL slepen, hoe zit het dan met de honden hier? De honden die hier in het asiel op een baasje zitten te wachten, tellen die dan niet mee? Verdienen die geen goed leven alleen omdat het in andere landen nog slechter is?

Begrijp me niet verkeerd, leuk en fijn dat je die puppy redt en op een hopelijk legale manier meeneemt naar NL, maar je redenatie is in mijn ogen verkeerd.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 07:54

Niet over jou alleen, maar over genoeg mensen hier zeg ik dit:
Nou heb jij al een hond uit het assiel gehaald dan? Begin zelf daar dan ook mee :)
Ik ben nu al genoeg dagen met het hondje, en ik ga hem niet hier in een opvang plaatsen om het waarschijnlijk af te laten maken :)

Ik denk dat de forum hier wel genoeg is met gezijk en disscussies,ik weet wat ik doe, klaar!

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 08:07

MelisWess schreef:
ik ga hem niet hier in een opvang plaatsen om het waarschijnlijk af te laten maken :)

Dat zal denk ik dan idd gebeuren.

Citaat:
Ik denk dat de forum hier wel genoeg is met gezijk en disscussies,ik weet wat ik doe, klaar!

Ik geef je hier gewoon gelijk in.
Mensen ze heeft besloten dit beestje een beter leven te geven dan dat hij daar zou hebben.

MelisWess gefeliciteerd met je aanwinst en je verjaardag :=
Heb je al een naam verzonnen voor het hondje?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 08:10

MelisWess schreef:
Niet over jou alleen, maar over genoeg mensen hier zeg ik dit:
Nou heb jij al een hond uit het assiel gehaald dan? Begin zelf daar dan ook mee :)
Ik ben nu al genoeg dagen met het hondje, en ik ga hem niet hier in een opvang plaatsen om het waarschijnlijk af te laten maken :)

Toevallig kan ik me op dit moment geen hond veroorloven maar zodra die er komt ga ik er inderdaad een uit het asiel halen.

Als je het zo goed weet, waarom open je dan een topic?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 08:46

MelisWess schreef:
Sorry, inderdaad geen 10 maanden, maar weken bedoelde ik..
Och waarom praten we over ziektes en opvangen.
ten 1e: Ik heb al een aantal keren gezegd dat de hond helemaal nagekeken gaat worden voordat we naar NL gaan. En allemaal medicijnen krijgt wat hij nodig heeft, eenmaal in NL aangekomen ga ik ook eerst naar mijn eigen dierenarts om het nogmaals zeker te weten.
ten 2e: om hem in een opvang te moeten plaatsen.. nou genoeg mensen doen het, en die opvangen zitten vaak helemaaal vol dus vaak maken ze de pups daar dood.
En inderdaad van de pc is het makkelijker gezegd dan gedaan.
Neem aan dat jullie ook allemaal dierenvrienden hier zijn, dus jullie zouden moeten weten hoe ik me voel, ik heb gewoon een pupje gered die ik inderdaad meeneem naar NL.Wat niet Genoeg mensen die het doen, en dat vind ik erg goed!!! Anders lopen ze maar op straat te zwerven..

Ik kom je steunen hoor.
Ik was vroeger ook zo maar sinds ik mij wat meer heb verdiept in instanties die zich inzetten voor zwerfdieren in het buitenland denk ik er anders over.

Laat al die anderen maar banketstaaf dit is bokt maar! Egoistische mensen die wel een paard uit spanje halen terwijl Zuidlaren straks weer volstaat.
1 gered dier waar dan ook is een gered dier. Het is tenslotte een levend wezen!!

Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met MIRTOS ANIMAL PROJECT http://www.mirtos.nu .
Dit is een stichting in o.a. griekenland die (zwaargewonde)zwerfdieren opvangt, castreerd, steriliseerd, terugplaatst en herplaatst in heel europa. Zij regelen dus ook heel veel vluchten voor de dieren. Misschien kunnen ze jou helpen om je hondje veilig in Nederland te krijgen en mocht het nog niet voldoende zijn met de inentingen dan hebben ze misschien wel een tijdelijk adresje waar hij zolang nog kan blijven voor hij naar jou mag.

Succes.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:36

ach ik heb laatst als duitser een hond uit een nederlands asiel gehaald ( en de hond was dan weer een tjechische hond,wel stamboomteef maar dat schijnt minder erg te zijn om te importeren als een vuilnisbakkie uit hetzelfde land) ,en daarvoor bleef een hond in dld in het asiel zitten...

helemaal niemand die daar over zeurde hoor,het was meer fantastisch dat ik een hond uit het nederlandse asiel een huis bood...

en hier komen honden en gaan,afkomst en herkomst wordt niet naar gevraagd,zit er een hond waar ik op val in nederland ga ik die halen,zit ie in dld dan ook best zit ie in griekenland ook welkom...

en nogmaals de asiels zullen altijd vol zitten,tenzij iedereen eerst een asielhond gaat halen ipv een puppie neemt van welk ras dan ook ( want voor elk pupje die een mens koopt blijft een asielhond in nederland zitten),daarnaast lijkt het alsof elke hond ook maar een hond is,en mag je niet kijken of een type hond wel een hond is wat bij jou wensen past,dus je moet altijd maar een hond uit een asiel nemen....

dit hondje is toevallig op het pad gekomen van TS ,nou ,ik ben heel blij voor het hondje,en hij heeft een engeltje op zijn schouder gehad,ik wens hem dan ook een heel fijn leven in nederland strakjes,en TS heel veel plezier met hem. :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:40

kimmie261 schreef:
ach ik heb laatst als duitser een hond uit een nederlands asiel gehaald ( en de hond was dan weer een tjechische hond,wel stamboomteef maar dat schijnt minder erg te zijn om te importeren als een vuilnisbakkie uit hetzelfde land) ,en daarvoor bleef een hond in dld in het asiel zitten...

helemaal niemand die daar over zeurde hoor,het was meer fantastisch dat ik een hond uit het nederlandse asiel een huis bood...

en hier komen honden en gaan,afkomst en herkomst wordt niet naar gevraagd,zit er een hond waar ik op val in nederland ga ik die halen,zit ie in dld dan ook best zit ie in griekenland ook welkom...

en nogmaals de asiels zullen altijd vol zitten,tenzij iedereen eerst een asielhond gaat halen ipv een puppie neemt van welk ras dan ook ( want voor elk pupje die een mens koopt blijft een asielhond in nederland zitten),daarnaast lijkt het alsof elke hond ook maar een hond is,en mag je niet kijken of een type hond wel een hond is wat bij jou wensen past,dus je moet altijd maar een hond uit een asiel nemen....

dit hondje is toevallig op het pad gekomen van TS ,nou ,ik ben heel blij voor het hondje,en hij heeft een engeltje op zijn schouder gehad,ik wens hem dan ook een heel fijn leven in nederland strakjes,en TS heel veel plezier met hem. :j

Typisch dat heerlijke hypocriete he. Als er een nestje pups op BB staat schreeuwt iedereen moord en brand want de asiels zitten zo vol, en als je dan zegt haal een hond uit het asiel is het ook niet goed.

Ik ben er klaar mee, TS, succes en hopelijk komt het allemaal goed.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:51

Stelletje (schijn)heilige moraalridders hier, zeg...
Ts geeft een kansloze hond een beter leven en half Bokt begint te zeiken? Wat geeft een Nederlandse asielhond voorrang op een buitenlandse zwerver? Eigen volk eerst ofzo?

Ts, Je bent goed bezig hoor, ik snap je helemaal. Veel plezier met je hond, hij gaat vast een lang en gelukkig leven tegemoet bij jou! *\o/*

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:15

SaskiaKa schreef:
Veel plezier met je hond, hij gaat vast een lang en gelukkig leven tegemoet bij jou! *\o/*

Behalve als het een dobermann zou zijn geweest, dan had ze 'm achtergelaten.. :=

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:34

SaskiaKa schreef:
Stelletje (schijn)heilige moraalridders hier, zeg...
Ts geeft een kansloze hond een beter leven en half Bokt begint te zeiken? Wat geeft een Nederlandse asielhond voorrang op een buitenlandse zwerver? Eigen volk eerst ofzo?

Ts, Je bent goed bezig hoor, ik snap je helemaal. Veel plezier met je hond, hij gaat vast een lang en gelukkig leven tegemoet bij jou! *\o/*

Inderdaad.. Als ze hem verzopen had, dan was het ook niet goed geweest.. Het is nooit goed met sommige mensen. Leer elkaars keuzes gewoon te accepteren, en hou die zogenaamde goedbedoelde adviezen gewoon voor je. Al helemaal als het al 100 keer gezegd is.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:06

Heb een heel stuk niet gelezen (teveel pagina's).
Maar in de openingspost staat al 'als het maar geen ... is want dat vind ik vreselijke honden'.

Wat als het nu wel een hond wordt wat je een vreselijk ras vind? Waar komt het diertje dan terecht?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:13

xx_Horsiex schreef:
Typisch dat heerlijke hypocriete he. Als er een nestje pups op BB staat schreeuwt iedereen moord en brand want de asiels zitten zo vol, en als je dan zegt haal een hond uit het asiel is het ook niet goed.

Ik ben er klaar mee, TS, succes en hopelijk komt het allemaal goed.

met kleine aanvulling: er wordt alleen over asielhonden gezeken als het gaat om een stamboomloos nestje,stamboom pupjes worden de hemel in geprezen en zal er nooit gezeurd worden over dat de asiels vol zitten,gaat het om een stamboomloosnestje komt de moraalridder in de mens op bokt omhoog en moet er het eeuwige asielhond verhaal uitgekauwd worden... :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:24

Maar waarom is het wel humaan om pupjes in Griekenland dood te spuiten en niet in Nederland? Laten we de asiels gewoon plat spuiten, die beestjes weten immers ook niet beter?

Citaat:

Idd, veel plezier ermee TS

En wat betreft 'als het een dobermann was dan....' denk dat dat wel los had gelopen...Maar ik zou bij bepaalde rastypische honden ook 2 keer nadenken of ik hem wel mee zou willen nemen. Je neemt hem mee voor zijn leven lang.

Het heeft zo moeten zijn...klaar

En nu genieten van die kleine!

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:40

Jeetje wat een gezeur door sommige mensen. Of je nou hier een hond vandaan haalt of aan de andere kant van de wereld, je red een hond hoor? Maakt het uit waar die vandaan komt? Weer een hondje van de straat gered, geweldig toch? Ik zou het ook niet over mijn hart verkrijgen het beestje in Griekenland achter te laten.

TS, ik hoop dat je pupje helemaal gezond is en dat hij straks veilig bij jou thuis in Nederland kan genieten van zijn nieuwe huisje. :) Ik vind het wel heel jammer dat je naar "ras" kijkt. Het is een pupje geboren op straat in Griekenland, dat is gewoon een vuilnisbakkie met een vuilnisbakkie. Rashonden op straat? Jij denkt, haha. 1 op een miljoen misschien. En als het een Dobermann was had je hem wel in het asiel gedumpt die naar eigen zeggen hem af zou maken? :n

Succes met je nieuwe hondje. :j

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:53

Ts gaf in haar tweede post al aan dat ze in dat geval op zoek zou gaan naar een goed tehuis voor de hond, dus niet dat ze hem in het asiel zou dumpen.

Het lijkt er op dat een aantal mensen op zoek zijn naar een nieuwe stok om mee te slaan? Jullie hebben je er bij neergelegd dat TS geen dood en verderf komt zaaien met een hondsdolle pup, het is nu ook "soort van" oké dat ze deze neemt ipv een Nederlandse asielhond en nu gaan we ff lekker doordrammen over de uitspraak van TS dat ze liever geen Doberman in huis wil?

Heb ik iets gemist? Is het Nationale Afzeikweek?

Nou, als ik een Boerboel zou vinden zoek ik daar ook een passender huis voor. Een Shetlander zou ook naar een ander gaan. :roll: