BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:08

Was voorheen eentje op barfplaats die ook ganzendij aanbood. Hij had echt super kwalieteit!

Filetblokjes is gewoon al in kleine stukjes gesneden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 20:14

sh it zooi, essie is door haar organen heen.. heb alleen nog maar lever maar dat heb ik al 2x gevoerd vd week en wil dat niet te vaak geven. hmz... is ff denken waar ik morgen/dinsdag wat kan halen

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:15

Filetblokjes inderdaad vlees in blokjes... Dus geen lapjes als het goed is.

Oei das balen Essie... Jammer dat je niet iets dichterbij woont! Misschien een oproepje op BP?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 20:17

hmz ja dat kan ik wel doen ja.. ff kijken of er iets open is morgen.. IC is morgen dicht en ook hier in gouda een dierenwinkel die wat spulletjes verkoopt is dicht -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:02

Wat wil je hebben ES? Ik heb nog pakketjes als het goed is, hart, nier en lever?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:03

oh echt, *\o/* als ik wat hart en nier van je zou mogen kopen zou dat super zijn! ga wel weer bestellen hoor maar als ik deze week maar even door kan

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:05

Ik kijk morgen even hoeveel ik nog heb! Volgens mij wel wat, moet toch ook bijna weer bestellen! Waar bestelde jij ook alweer?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:12

toppie, wil je me dan een pbtje sturen?
ik ga nu bij versvoer.nl bestellen maar ze zijn op vakantie tot... volgende week? geloof ik.. maar zit er aan te denken om een kleine bestelling bij islamcenter te doen en het vrijdag daar op te halen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:16

Misschien bestel ik wel ff wat mee! Even kijken!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:17

is goed! versvoer komt het brengen dus dat is wel handig, IC kan je ook mee rijden als je wil (ga via moordrecht dus kunnen daar afspreken) nou kiek maar ff :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 09:35

ik ga vrijdag middag wat ophalen bij IC , niet gek veel maar maakt niet uit.. maandag ga ik mn paard scannen en kom dan eigenlijk vlak langs versvoer.nl dus ik ga even vragen of ik het dan op kan halen (gaan vanaf 2 oktober weer rijden na vakantie, dus hopenlijk kan ik het maandag halen) dus mocht dat mogelijk zijn dan kan ik het meenemen en kan je het evt bij moordrecht of afslag gouda ophalen.. moeten we maar even contact houden

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 09:53

ben ik weer :P
een poelier in capelle gevonden merel, hebben dit liggen:
Eendenkarkas
€ 2,25
Parelhoenkarkas
€ 2,25
Kalkoennekken
€ 2,75
Hertenbotten
€ 2,75
Kiptartaar
€ 1,50
Kipkarkas (rug of borst)
€ 0,75
Kalkoenhartjes
€ 2,75
Kippennekken
€ 1,50
Hart & Maag (kip)
€ 2,95

dus ik haal daar vandaag iedergeval even wat orgaantjes zodat ik vooruit kan en kan dan meteen de rest van het assortiment bekijken ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:57

essiesilly schreef:
ik ga vrijdag middag wat ophalen bij IC , niet gek veel maar maakt niet uit.. maandag ga ik mn paard scannen en kom dan eigenlijk vlak langs versvoer.nl dus ik ga even vragen of ik het dan op kan halen (gaan vanaf 2 oktober weer rijden na vakantie, dus hopenlijk kan ik het maandag halen) dus mocht dat mogelijk zijn dan kan ik het meenemen en kan je het evt bij moordrecht of afslag gouda ophalen.. moeten we maar even contact houden

Maandag zou dat wel lukken! Ik ga even kijken wat ik precies nodig heb dan. ;) Vrijdag ben ik de middag weg dus kan niet mee, maar als je iets mee wil nemen? (Paard rijden om half 2, dus pas rond 4 uur weer thuis)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 09:59

ja kan vrijdag ook wel wat meenemen, moet je even doorgeven wat je wil, dan plaats ik het gewoon bij mijn bestelling.
ik hoor het wel voor maandag, ik moet eerst nog even aan hun vragen of ik het kan komen halen hoor

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:43

Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoe mensen het doen die kittens of pups fokken. Want de kans is erg klein dat een nieuwe eigenaar daarvoor open staat.. denk ik. Of valt dat wel mee?
Het lijkt me namelijk leuk om later gastgezin te worden voor het dierenasiel, dan krijg je een zwangere poes in huis en de kittens groeien bij jou op tot ze groot genoeg zijn voor een nieuw baasje. Da's trouwens ook een leuke: moet je eigenlijk ergens mee rekening houden bij zwangere en zogende dieren? Buiten de hoeveelheid :)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:34

Ik heb wel wat opvangkittens rauw opgevoed. Voor de nieuwe eigenaren had ik een boekje met info gemaakt en ze kregen voor de eerste weken een pakketje mee.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 11:37

Magrathea schreef:
Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoe mensen het doen die kittens of pups fokken. Want de kans is erg klein dat een nieuwe eigenaar daarvoor open staat.. denk ik. Of valt dat wel mee?
Het lijkt me namelijk leuk om later gastgezin te worden voor het dierenasiel, dan krijg je een zwangere poes in huis en de kittens groeien bij jou op tot ze groot genoeg zijn voor een nieuw baasje. Da's trouwens ook een leuke: moet je eigenlijk ergens mee rekening houden bij zwangere en zogende dieren? Buiten de hoeveelheid :)

Ik had mijn teef in juli laten dekken (helaas niet drachtig) maar daarvoor had ik al een lange lijst met toekomstige eigenaren en zij stonden er allemaal voor open, van een aantal weer ik zeker dat ze Vers gaan voeren. Mijn pups zullen ook afgespeeld worden op vers en zullen geen brokken kennen.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:42

Hier waren ze een week of 6, met een kipkarkas:
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:12

voor de liefhebbrs heb ik hier nog anderhalve krat lotgering totaalvoer staan voor de prijs van 1 krat, Eyck is waarschijnlijk overgevoelig voor kip dus wil de vriezer leegwerken om kipvrij te gaan testen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:45

essiesilly schreef:
ben ik weer :P
een poelier in capelle gevonden merel, hebben dit liggen:
Eendenkarkas
€ 2,25
Parelhoenkarkas
€ 2,25

Wat moet ik me voorstellen bij zo'n karkas, is dat nog met vlees eraan of kale botten?
Je betaald toch geen 2,25 voor een stapel botjes hoop ik?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 00:37

50% vlees 50% bot :j zien er iedergeval goed uit zo! en die 2.25 is per zak en daar zitten er 3 in , zal ze morgen even wegen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 00:48

Maar daar zijn dus de bruikbare delen al vanaf? Filets ed?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 01:07

ja, je geeft vleesbot , spiervlees en orgaanvlees... uiteraard kan je ook een heel prooidier kopen maar meestal koop je gewoon een karkas (dus bevleesd karkas, zal er morgen wel een foto van maken) of nekken, ribben etc. en daar voeg je weer spiervlees bij en organen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 01:09

Ja dat dacht ik al, een heel dier voeren is dus een stuk handiger.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 01:17

In principe wel ja :) alleen heb je meer ruimte nodig (ik zou zeker 4 verschillende dieren id week voeren) en je hebt minder keus.. Neem aan dat een koe niet in je vriezer past :p en zo zijn er wel meer dieren wat ik voer die je niet als heel prooidier kan voeren