Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FloMax schreef:En een Yorkshire? Is dat een optie voor TS? Van dat soort rassen heb ik vrij weinig verstand, zegmaar
Tosca2 schreef:Ja maar dan zit je ook weer bij dat ongezonde. Het komt erop neer dat je bij eender welke rashond(uitzonderingen daar gelaten) hoge dierenartsenkosten kan hebben. Wil je dat niet, dan is het antwoord simpel en kies je een vuilnisbakje(waar natuurlijk ook iets mis mee kan zijn). Maar om nou een bepaald ras niet te kiezen omdat ze een bepaalde afwijking kunnen hebben, dan kan je veel rassen afschrijven. Beter nog, dan kunnen we beter stoppen met fokken (wat misschien nog niet zo'n slecht idée is).
ashley1 schreef:Bichon Frisee zijn gezonde hondjes en voor zover ik weet (maar moet ze nog ff verder gaan googlen) ook wel geschikt als schoot/flathondje.
FloMax schreef:Volgens mij vallen de teckel, tibetaanse en japanse spaniel al af vanwege het veel moeten bewegen, en is de teckel van origine ook niet een jachthond?
Tosca2 schreef:Jis dat is ook een beetje mijn punt, er zijn zoveel rassen die momenteel volkomen ongezond verder gefokt worden (waarvan de cavalier een van de ergere is). Als je een rashond wil, zal je je er meestal bij moeten neerleggen dat je in de toekomst last kan krijgen van een bepaalde afwijking en alvast een spaarpotje moeten aanleggen om dierenartsenkosten te kunnen betalen (wat bij een kruising natuurlijk ook het geval kan zijn). Maar ik denk dat dit een beetje offtopic gaat.
Ts, ik blijf bij mijn vorige post. Als je je zinnen hebt gezet op een hond. Neem dan een oudere hond van een klein ras.
Laptopmuis schreef:Iedereen hier is de perfecte hond aan het kiezen, maar ik zie nergens meer een post van de ts.
Jis_ schreef:Tosca2 schreef:Jis dat is ook een beetje mijn punt, er zijn zoveel rassen die momenteel volkomen ongezond verder gefokt worden (waarvan de cavalier een van de ergere is). Als je een rashond wil, zal je je er meestal bij moeten neerleggen dat je in de toekomst last kan krijgen van een bepaalde afwijking en alvast een spaarpotje moeten aanleggen om dierenartsenkosten te kunnen betalen (wat bij een kruising natuurlijk ook het geval kan zijn). Maar ik denk dat dit een beetje offtopic gaat.
Ts, ik blijf bij mijn vorige post. Als je je zinnen hebt gezet op een hond. Neem dan een oudere hond van een klein ras.
Ik zou er rekening mee houden maar me daar niet bij neerleggen en zoveel mogelijk proberen uit te sluiten, daarbij dus ook sommige rassen.
en al helemaal sommige 'fokkers'.
Ik heb trouwens liever een rashond van gezonde ouders dan een kruising waarvan de ouders nergens op getest zijn.
Off topic misschien maar denk wel leerzaam voor de Ts als ze toch voor een hond wil gaan.Laptopmuis schreef:Iedereen hier is de perfecte hond aan het kiezen, maar ik zie nergens meer een post van de ts.
Vroeg me ook al af waar die is gebleven.