Tips buitenren voor konijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:13

Hoi iedereen, zou ik me hier ook mogen melden ? :)
Heb sinds eergisteren een nieuw konijntje, Gypsy.
Heb hem gevangen in de tuin van mijn oma, de buurt zit daar overgoten van de dwergkonijntjes sinds iemand er in het bos in de straat een nest heeft losgelaten, maar dat natuurlijk tot grote ergernis van de bewoners, wiens planten er natuurlijk aan moesten geloven :')
Helaas zijn de meeste straatbewoners oudere mensen die het niet meer zien zitten om hier veel tijd en moeite in te steken, dus gingen ze maar over tot iets radicalers: vergif.
Ik was er echt niet goed van, en het liefst had ik alle konijntjes mee naar huis genomen, maar dat gaat nu eenmaal helaas niet.
Heb vroeger altijd konijnen gehad dus had nog een hok staan waar ze meteen haar intrek kon nemen. Morgen afspraak bij de dierenarts voor inentingen :)
Ben echt enorm blij met d'r, ze is heel lief en aanhankelijk, helemaal nergens bang van, en begint zelfs al goed op te schieten met onze hond :D
Ik zou er heel graag nog een tweede maatje voor haar bijwillen, maar dat idee onthaalde mijn moeder jammer genoeg niet zo enthousiast...

Ok sorry voor het lange verhaal, hier komt eigenlijk de echte reden van mijn post :P
Het hok waar ze nu inzit 's nacht is 1.15m X 0.45m inclusief slaaphok, overdag zit ze als we niet thuis zijn in een buitenren van 1.40m X 0.65m omdat die volledig is afgesloten, en als we thuis zijn zit ze in een cirkel in het gras van ong. 2.5m doorsnede.
Heeft ze volgens jullie plaats genoeg ?
Alvast bedankt, en nog eens sorry voor het uitgebreide bericht!

IndianRose_

Re: Tips buitenren voor konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:25

ik vind persoonlijk die buitenren ietswat smal! Dus een beetje aan de kleine kant, maar misschien niet te klein hoor! Ik weet niet of je zo'n ren hebt gekocht of zelf hebt gemaakt? Als je die zelf heb gemaakt kun je dat misschien makkelijker vergroten, maar als je er eentje kocht gaat dat moeilijk denk ik :)
Nachthok is ook niet al te groot maar als dat alleen maar voor 's nachts is, is dat wel oke denk ik..
Wat ik ideaal vind voor een buitenren is 1m50 op 1m50 of misschien 2m.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:52

Ok bedankt :) Ze zit eigenlijk dagelijks van 10u 's morgens tot 10u 's avonds in de grote cirkel van nu ondertussen 3m doorsnede :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 11:38

Ik vind het aan de kleine kant allemaal. Ruimte voor een konijn kan natuurlijk nooit groot genoeg zijn. ;)

Konijnen zijn overigens echt groepsdieren, dus als je van je moeder geen tweede bunny erbij mag, dan zou ik helaas toch kijken of je een ander huisje voor haar kunt vinden waar ze met (een) soortgeno(o)t(en) kan leven.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:03

Ik heb 4 franse hangoren, 3 voedsters en een ram. Met 2 voedsters fok ik 1x per jaar een nestje.

Omdat ik niet hou van dieren in hokjes, heb ik mijn hele tuinhuis gedoneerd aan de konijnen. De linker helft is voor 2 voedsters, zij hebben een luikje waardoor ze naar buiten en binnen kunnen en dan binnen een stalletje. De andere voedster heeft het andere deel en overdag de ren buiten. De ram heeft een groot binnenverblijf en zit 's nachts in de ren :)

Afbeelding

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:29

Hoi!

Ik ben bezig met een ren voor cavia's in de tuin.
Ik wil er een klein boompje in planten (struik op stam of echt kleinblijvend boompje) en vroeg me af of jullie tips hebben? Wil geen giftig struikje planten per ongeluk :)