Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:51

:D Goed onthouden dus.
Apart heb nog nooit een club gehoord die vzh en knpv doet wel leuk het licht zo uit elkaar allemaal.

Wel leuk voor jou hond kan je zien waarin deze zich het meeste laat zien en zit je niet vast aan steeds de zelfde oefeningen en trainings verloop.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:55

Misschien zeg ik het helemaal fout hoor _O- Maar ze doen het om mensen kennis te laten maken, ookal hebben ze een stamboomloze hond of een verkeerd ras. De ene trainer heeft altijd knpv honden opgeleid en ze doen nu ipo met duitse herders.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:58

Ok het is dus een ipo club :D Ik heb jaren bij de knpv gelopen en het is een erg gesloten club ik als vrouw en ook nog onder de 30 wilde ze al bijna niet toe laten. Ik trainde er niet onverdienstelijk met 2 mechelaars van een fokker en dat was blijkbaar helemaal niet leuk voor de mannen :=

Heb er met mn dober geprobeerd nog tusen te komen want de drive en werklust heeft hij genoeg maar ik werd gewoon op geen club toegelaten, het plaatje van jonge vrouw en dobermann zagen ze nergens zitten. Daarom vond ik het apart dat bij jullie ze beide trainen :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:07

Seven schreef:
Ok het is dus een ipo club :D Ik heb jaren bij de knpv gelopen en het is een erg gesloten club ik als vrouw en ook nog onder de 30 wilde ze al bijna niet toe laten. Ik trainde er niet onverdienstelijk met 2 mechelaars van een fokker en dat was blijkbaar helemaal niet leuk voor de mannen :=

Heb er met mn dober geprobeerd nog tusen te komen want de drive en werklust heeft hij genoeg maar ik werd gewoon op geen club toegelaten, het plaatje van jonge vrouw en dobermann zagen ze nergens zitten. Daarom vond ik het apart dat bij jullie ze beide trainen :D

Wow, bestaat dat tegenwoordig nog zo´n instelling? Behoorlijk triest. en dat vind ik als man zijnde ;) .

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:16

Ja die bestaat er, zeker in de honden sport. Ik ben weg gegaan bij mijn oude club omdat ik als vrouw zo vaak moest horen dat ik niets wist en ik nooit zoveel zou weten als de oudere mannen. Vrouwen waren voor de kantine en het puppy trainen de africhting hoorde je niet thuis.

Nou sorry dat ik nog kan en moet leren ok maar ik heb er een hekel aan om steeds te horen dat je niets kan ookal liet ik super werk zien het was voor sommige nooit goed genoeg de lol is er dan snel af. Mijn hond werd op bepaalde momenten zelfs gesaboteerd door oudere mannelijke leden, bijv bij de aport ging er naast de haak steeds een man express met een bal gooien. Nu staat mijn dober heel goed appél maar hij is wel gevoelig voor mijn lichaamstaal en ik werd er door afgeleid dus de hond ook.
Als ik er wat van zei kreeg ik het commentaar dat ik dan maar moest opschieten "Het is een honden training geen thee partijtje" :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:20

Seven schreef:

Ipo werkt niet met ruit en kistje bewaken toch? := Nu ben ik helemaal in de war. Ze trainen tegenwoordig zelf ipo, de ene iig, maar wij doen volgens mij geen ipo. Ach maakt niet uit. Ik speur dus elke zaterdagochtend, nouja de hond en daarna appél.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:22

Nee klopt

Bij de knpv heb je ander spring werk, een kist/tas bewaken, voer weigeren, bos revieren, fiets en man stellen etc

Bij de ipo kent men kwa pak werk het revieren, de vlucht, de aanval en het transport :D
Maar bhn doet een lichtere versie van de knpv :j zelfde pakwerk maar minder streng en milder

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:33

Pakwerk doen wij niet dan. Geen geschikte honden ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:37

Ok jammer, ik heb mn pakwerker mee genomen van de oude club we zijn vrienden dus dat is top :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:44

Morgen weer een trainings dag ben benieuwd hoe het deze week gaat :D

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:52

Kuggur schreef:
Seven schreef:

Wow, bestaat dat tegenwoordig nog zo´n instelling? Behoorlijk triest. en dat vind ik als man zijnde ;) .

Er zitten zat vrouwen in de KNPV, en er hebben ook vrouwen op het podium gestaan op het NK, er bestaan zelfs Dameswedstrijden.....
Dus ik weet niet bij welke club jij gezeten hebt??

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:28

Ik zeg ook nergens dat er geen vrouwen zijn, maar ze nemen veel minder aan van vrouwen in de knpv. Het is jaren een mannen werled geweest en vooral de oudere leden die je hier nog zeer veel hebt vinden een vrouw in de africhting niet op zn plek. Dat er vrouwen op wedstrijden meelopen en het goed doen betekend niet dat dat door iedereen ook word gegund ik ben van groningen tot hogeveen bij elke club wel geweest en heb bij 4 ook echt getraind bij elke was het het zelfde liedje continue grapjes als de hond een foutje maakte of ik nou een paar x ok maar naar een tijdje word je er gek van moet je stevig in je schoenen staan om continue extra te worden beoordeeld. :D

daarnaast heb ik het niet enkel over het vrouw zijn maar ook de leeftijd, ik was 18 toen ik in de knpv begon ruim 11 jaar geleden had geen vrienden of familie in de africhting enkel een fokker die in me geloofde, heb veel meer moeten vechten om me te laten zien en op die leeftijd is het knap lastig tegen een man van 45 op te boxen :j
Maar mijn hond had wel super punten helaas werd door velen de trots die ik dan had niet gedeelt moest me veel redden niemand die me hielp met het programma etc altijd onder de noemer als jij wil trainen moet je het programma ook maar kennen. Begrijpelijk maar een extra blik was wel handig geweest hahaha

Maar ik weet niet op welke knpv club jij traind wie weet was die al veel moderner is de tijd, bij ons in de buurt is nu ook een club met enkel jongere mensen heel gezellig ik ga dr wel eens heen om wat extra's te trainen.

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:16

Ik meld me hier ook even aan hoor. :) Zelf geen werkhond (alleen een Engelse Bull Terrier), maar ik wil er al jaren een. (Maar druk met de studie etc. dus ik begin er nog niet aan) Ook heb ik m'n rijbewijs nog niet, ik ben er inmiddels wel mee bezig haha, maar het is gewoon niet praktisch een werkhond aan te schaffen zonder rijbewijs. Wel kom ik op de KNPV en IPO club en op wedstrijden om even te kijken.

Zoals Seven zegt, is het best lastig om als vrouw in de KNPV te komen hoor. Bij de club waar ik ben niet, daar lopen een stel heel gezellige oude manne rond :) maar ze vertellen altijd wel over clubs waar je echt niet welkom bent! Daar wordt je gewoon niet toegelaten als vrouw zijnde en zeker niet van mijn leeftijd (20 jaar).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:34

Leuk dat je ook een werkhond wil, welk ras zit je aan te denken?
Als er hier een hond bij komt is het een mechelaar x hollander of volle hollandse herder geweldige honden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:36

Hollanders vind ik ook erg leuk, heel soms lopen er bij ons 2 mee van hetzelfde baasje, super om te zien/

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:48

Tja je zult nog wel clubs van de "oude stempel" hebben, en je moet inderdaad sterk in je schoenen staan, anders pas je er misschien ook niet helemaal in. Je moet wel uit een bepaald hout gesneden zijn! Ik ben zelf ook als meisje van 17 jaar begonnen in de KNPV. En het is al een mooi poosje terug dat ik 17 was :Y)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:55

Het ligt er ook aan of je mensen kent in de club, ik kwam met de bus en kende niemand en ik laat me zeker niet snel uit het veld slaan maar daar werd ik echt gek.
Nu ik een dober heb heb ik toch voor de ipo gekozen omdat we daar wel werden geaccepteerd, hoevaak ik bij de knpv niet heb gehoord dat je niet met een duitse staande moet trainen of alle dobers rennen het veld af Pffff
:n

Ja leuk zijn ze he als ik deze teef bijv zie is een x hollander <3
Afbeelding

Dit was mijn laatste mechelaar teef.
Afbeelding

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:19

Meld me hier ook maar !
Onze Baris ( Cjeld-Baris von der Grünen Aue, Duitse herder ) gaat als hij de leeftijd heeft ook voor IPO.
Ben benieuwd !
Speuren doet hij al netjes moet alleen wat rustiger gaan zoeken, de kleine driftkikker ;)

Om even op het gaande gesprek in te haken.
Ben met mijn 16e begeonnen bij de VDH.
Het was toen wel een mannen wereld op de kringgroep waar ik trainde, maar toen ze door kregen dat zowel ik als de hond enige potentie hadden kregen we goede begeleiding.
Nu scheelt het misschien ook dat ik zelf niet zo heel erg verlegen ben en ze gewoon de oren van hun kop vraagde en overal met mijn grote neus bij stond als er iets uitgelegd werd :P

Ben nu na een pauze van 9 jaar weer met een nieuwe pup begonnen.
Ben beneiuwd hoever we het met hem gaan schoppen :D
Het grappige is dat op de kringgroep waar ik nu train de vrouwen bijna de overhand hebben :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:26

Bij ons niet e overhand maar de eigenaar van de club is een vrouw en ben ik daarnaast de enige vrouw wel is het een heel kleine club we hebben maar 3 voor de ipo trainde leden :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:28

Seven schreef:
Dit was mijn laatste mechelaar teef.

Mooie hond Seven.
Ik zal eens wat foto´s op photobucket laden van een trainingsessie met Gláma afgelopen weekend, in de sneeuw, zodat ik ze hier kan posten.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:30

Wat een leuk topic ! Gaaf al die werkhonden en actieve hondenbazen !
Ik ben recreatief speurder :o met duitse herder bas en Border terrier Flora ....

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb echt prachtige honden voorbij zien komen !

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:31

Bedankt, ze is maar 2 jaar geworden had baarmoederkanker en was uitgezaaid naar de andere organen, heel jammer was een geweldige sport hond.

Ben heel benieuwd Krugger :j

Speur je met een doel of naar een voorwerp??

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:32

Onze kringgroep is ook niet heel groot.
We hebben rond de 10 a 15 honden.

Nu zijn de meste honden die we hebben kynologisch gefokt.
We hebben ongeveer 3 honden die volledig werklijn zijn.
Onze Baris die 50/50 is en de rest is Kynologisch, waarvan de meeste van de kennel van onze voorzitster.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:34

Wij hebben normaal gesproken 5 honden die het ipo programma lopen en dan nog 3 puppies en 4 jonge honden die zijn er enkel op dindsdag die doen enkel wat appél werk de eigenaren willen zelf ook niet verder.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:35

Ik speur voorwerpen , soms mantrailen, slachtoffers revieren , estafettespeuren met voorwerpen op t spoor ... apporten uit t bos etc etc ... maar ik ben een zeer actieve recreant hoor !