Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Gelukkig wist ik mijn eigen naam en van de duitser naast me nog wel
, moest ze alleen beide herhalen omdat Cesar t niet verstond
.Heb tijdens de show veel woorden ingeslikt (mede omdat Cesar en ik elkaar moeilijk konden verstaan). Zo vertelde ik over de gebroken hand van mn moeder en maakte hij er ineens een been van
(heb maar niks gezegd hierover terwijl hij tijdens de voorselectie wel begrepen had dat t een hand was). Toen hij zei dat ik ook 'cute' was en er zo 'raar' bij ging staan, vlak voor mn neus, wist ik ook niet meer waar ik moest kijken.... en ja, dan kies ik altijd voor de grond
. Wilde nog zeggen: well Cesar do you need glasses
?
.
.
) Kan me voorstellen dat je dan af en toe niet weet wat je moet zeggen.
" Toen had k erg weinig goeds over hem te spreken.
maar nadat ik zijn afleveringen gezien had en ik heb gekeken wat zijn idee erachter is vind ik het allemaal prima en een fijne methode!
OneFellSwoop schreef:Het is zo raar, bij paarden is het allemaal heel makkelijk om een goede leider te zijn. Heel natuurlijk. En bij honden is het ineens super ingewikkeld
). Hij heeft trouwens maar 1 paard (heb ik m gevraagd) een andalusieër. Cesar zag ook een foto van onze paarden (2 geldersen (zwarte en vos) en een haflinger).... vraagt ie doodleuk: are those andalusians? Jaja, onze grote vriend heeft nog niet veel paardenverstand. Toch leuk voor bokt om te weten hè
. Martine_R schreef:Nou, als je genoeg afleveringen kijkt van hem, zegt hij ook regelmatig hoe je dingen kunt voorkomen
Bijvoorbeeld hoe je je pasgeboren baby zou moeten vasthouden zodat de hond weet dat het ''van jou'' is.
En hij zegt ook altijd: ''Exercise, discipline, affection.'' Veel honden in zijn programma krijgen simpelweg niet genoeg beweging waardoor ze ongewenst gedrag ontwikkelen. Hij wijst er altijd op dat je je hond genoeg moet uitdagen en beweging geven.
Verder denk ik dat de Cesar-methode wèl in elke situatie werkt, en bij elke hond. Alleen niet iedereen kan het. Het grootste gedeelte gaat om lichaamstaal, en al dènk je het juiste uit te stralen, een hond ziet alles. Dus nee, het is geen gemakkelijke methode om zo maar even zelf mee aan de slag te gaan,..al helemaal niet bij lastige honden.
Helemaal zonder afstraffing is zijn methode ook niet, denk ik. Maar het is voor het grootste gedeelte mentaal. Maar is dat sneu? Nee.
Hij doet dat om ze weer helemaal op het rechte pad te krijgen.
Wolven zijn ook niet altijd even lief voor elkaar hoor. Zowel mentaal als fysiek niet.
Xjosee schreef:Ik vind dat Milan hele goede dingen kan doen om honden te heropvoeden maar je kan honden niet onderling vergelijken. Ik denk dus niet dat je de methode van Milan zo kan overnemen, iedere situatie, iedere hond en ieder baasje is anders. Denk dat er daarom veel mis gaat als mensen hem proberen na te doen.
Wat ik verder mis is dat Cesar Milan nergens verteld over hoe je alles kan voorkomen, oftewel hoe je de opvoeding van je hond start.
OneFellSwoop schreef:dakota: ja dat hij reed wist ik! niet dat hij een paard in zn bezit had. is ook niet heel gek met zo'n terrein. Vind dat altijd heel apart, want paarden zijn veel groter, sterker, ze schrikken, weet ik het. Zo'n hond trekt alleen een beetje aan de riem of valt uit naar andere. (bij wijze van spreken natuurlijk.)
LoveUggs schreef:Xjosee schreef:Ik vind dat Milan hele goede dingen kan doen om honden te heropvoeden maar je kan honden niet onderling vergelijken. Ik denk dus niet dat je de methode van Milan zo kan overnemen, iedere situatie, iedere hond en ieder baasje is anders. Denk dat er daarom veel mis gaat als mensen hem proberen na te doen.
Wat ik verder mis is dat Cesar Milan nergens verteld over hoe je alles kan voorkomen, oftewel hoe je de opvoeding van je hond start.
Iemand die goed met dieren om kan gaan, weet hoe je je hond moet opvoeden en hoe je dergelijke problemen kan voorkomen.
Ik ben zelf 17, en opgegroeid tussen de honden. Ik zie soms mensen met trekkende honden lopen als ik mijn eigen hond uitlaat die gewoon netjes aan een slap lijntje naast me loopt. Wel fris en fruitig maar rustig, en hij let op mij. Als ik ineens stop stopt hij ook. Mensen die zo met hun hond over straat lopen hebben geen controle over hun hond en laten hun de leiding nemen. Ik vind Cesars manier van honden "her opvoeden" niet slecht. Mijn hond verliest ook wel eens zijn aandacht in waar ik ben, en wat ik doe. Dan is hij zo blij naar buiten te gaan dat hij me ook vooruit trekt. Wat Cesar doet op zo'n moment is een soort van punt van zn vingers maken en in de lies van de hond een tik geven. Dit vind ik dan wel ietwat overdreven maar wat ik doe als mijn hond zo loopt te trekken is hem even uit balans brengen. Duw hem opzij met mijn been en dan is de aandacht volledig terug.
Magrathea schreef:En is je hond al beter nadat de magische hand op hem is gelegd?
! We moeten er alleen wel op letten dat we allemaal consequent blijven nu! (Het is ook best mogelijk dat Cesar's effect na een paar dagen weer uitgewerkt is; had ik al eerder met een vriendin die veel ervaring heeft met honden. Nadat Herbie met haar gelopen had ging het 3 dagen goed). Kentaro schreef:He, je zit nu in de toekomst en niet in het heden!!![]()
. Vond het wel makkelijk toen Cesar zoiets had van 'live in the now' . Ik had zoiets van ja, NU leef ik in het nu (alleen tijdens héle bijzondere en leuke dingen leef ik echt in het nu zodat de rest niet meer uitmaakt). De weken hiervoor zat ik in de toekomst (weken uitgekeken naar 21 mei) en nu zit ik in het verleden.... dus nog steeds 21 mei. Tja, als ik nu in het nu moet leven is er niks boeiends.... 21 mei daarentegen
.
) Xjosee schreef:Bedoel jij iemand die goed met dieren om kan gaan Cesar Milan of de baasjes? Want het probleem is juist dat de baasjes niet altijd even goed met dieren om kunnen gaan, anders was Milan werkeloos geweest![]()
Wat ik lastig vind, jij zegt het zelf eigenlijk al je bent 17 en hebt altijd honden om je heen gehad. Ik ben ook 17, nadat we een Jack Russel van 8 uit het asiel hadden gehaald (die liever lui dan moe was) die is overleden op zijn 18e, hebben we nu een kruising herder teef. De Jack Russel luisterde (achteraf gezien) helemaal niet, maar die kon je gewoon zn rondje laten lopen en weer naar huis. Met deze jonge, actieve hond ben ik (en zit ik nog steeds) op hondencursus gegaan. Maar dan nog kom ik thuis wel eens voor problemen te staan, tegenwoordig kan ik die zelf oplossen. Ja, ik ben ook wel eens met een trekkende hond over straat gelopen, maar wat wil dat zeggen? Dat ik niet bezig ben met het oplossen ervan? Een voorbeeldje van wat ik bedoel dat je niet klakkeloos alles kan overnemen: Mijn hond ziet een leuk vliegje dan is ze geobserdeerd door dat vliegje, kan ik haar in haar lies prikken, tegen haar uitduwen zij blijft in balans. Die methode past dus niet bij haar, wij moesten eerst zien dat wij iets vonden waar ze haar aandacht bij wil hebben (ze is niet gericht op voer, speeltjes vroeger matig maar wordt nu steeds meer).
En nog een gedachtespinsel van mij: Waarom denken wij mensen dat wij de baas kunnen zijn over onze hond? Ik heb een aantal boeken gelezen en vaak zie ik toch wel terug komen dat je eigenlijk wordt geboren in een bepaalde rang. Vanaf pups af aan zijn honden hoog of laag in rang (en het verschilt natuurlijk weer per groep honden bij elkaar). Stel je hebt een van nature dominantere hond, jij bent van nature onderdanig. Dat heeft je hond toch meteen door? Je kan hem toch niet voor de gek houden door een beetje stoer te doen? Even voor de duidelijkheid mijn mening staat hier nog niet over vast, ik denk er over na want ik zie wel dat verandering van houding een verschil bij je hond geeft doordat hij spiegelt. Maar is dat dan het spiegelen of het duidelijk leider zijn?
is niet de bedoeling hoor!