Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:27

hopelijk word de hond snel gevangen ;(
Kaspar je doet geweldig werd voor de hond *\o/* (jammer dat ik niet in de buurt woon want anders was ik mee gaan helpen met zoeken)

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:30

Huertecilla schreef:
kekaro schreef:
ze zouden haar moeten insluiten...een kring van een meter of acht om haar heen, zodat ze gewoon niet meer weg Kan rennen.

:x

is dit zo raar gedacht?
ik ben echt tegen het afschieten van dieren tenzij er echt een kronkel in zit...
aangezien ze dat nu nog niet weten en het op het eerste gezicht gewoon een hartstikke lief (lees, niet agressief) dier
is...maar ze haar niet te pakken krijgen als ze achter haar aanrennen,
zou het mooi zijn als ze met zoveel zijn dat ze een kring om haar heen kunnen maken.

het beste imo voor het beestje is als ze zo snel mogelijk een bak water en wat brokkies weg kan werken voor de kachel!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:35

Afschieten gaat me te ver, maar ik ben het met HC wel eens dat al dit opjagen het dier geen goed doet. Dat levert toch alleen maar meer stress op? Wat leert het dier nu: al die mensen die ik niet ken jagen me op, al die mensen zijn eng en moeten wat van me. Zo kan hij toch geen vertrouwen krijgen? Jammer dan dat het een gebied is emt veel wild, maar breng de rust terug, zet een vangkooi neer (zal je een vos vangen, nou en.... laat je die weer los) of haal alle mensen weg en ga elke avond op een vast tijdstip op zoek (1 persoon!) met voer en dan kalm rustig lokken, neerleggen etc. Gaat tijd kosten maar dit helpt ook geen fluit.

En anders verdoven. Gaat ie dood nou, dan was het dier toch al verzwakt en was het de vraag hoe lang het overleefd. De stress nu is ook niet goed voor dat beest.

Nee ik zou ook gaan voor een korte snelle methode die misschien wat risico heeft, maar die niet zo slepend is als dit. Want je moet jezelf afvragen wat slopender is voor dat beest....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:38

kekaro schreef:
is dit zo raar gedacht?

Ja.

Wel eens van het gezegde over katten in het nauw gehoord?

Dit is een behoorlijk weerbare hond en niemand weet wat deze doet wanneer ontwijken niet kan.

Mijns inziens is dit een topic vol goedbedoeld geneuzel over een triest voorbeeld van een in de steek gelaten schuwe hond die al dagen opgejaagd wordt.

Ibbel

Re: Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update zoekactie gestart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:41

Gelukkig weten de experts ter plaatse waar ze mee bezig zijn.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 11:42

Ibbel schreef:

+:)+ +:)+ +:)+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:44

Toen mijn DH arriveerde is hij ook ontsnapt, we hadden er geen rekening mee gehouden dat hij deuren open kon maken *stom*. Hij is voor de deur aangereden en de weg over gevlogen. Het duurde 3 uur voordat we hem vonden en hij was echt panisch en niet benaderbaar! Ze hebben hem met 3 man in de sloot moeten drijven en erop moeten springen om hem te vangen. Hij is nu echt de meest geweldige knuffel die je je voor kunt stellen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat honden soms in een overlevingsmodus schieten waarbij ze zich niet meer herinneren dat mensen ook geborgenheid en veiligheid kunnen bieden. Als ze eenmaal gevangen zijn zullen ze zich dat vaak gelijk weer herinneren.

Lukraak neerschieten lijkt me dan niet nodig, het opjagen is nu even vervelend, maar het doel heiligt de middelen.

Huerte, wij gaan hier nu eenmaal anders om met onze dieren getuige de vele spaanse opvangers die hier een tweede huis vinden terwijl ze in Spanje gelijk afgemaakt zouden zijn. Misschien kun jij je beter daar druk om maken, dan om een eenzame hond ver van je bed...
Laatst bijgewerkt door Caira op 26-01-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:44

Kaspar schreef:
De situatie is ter plekke door experts bekeken en ingeschat, wat dus tot deze actie leid.

Dezelfde ´experts´ zeker die ponies met modder op de hoven 24/7 op stal willen zeker.

The proof of the pudding is in the eating´.

Het resultaat is veelzeggend. Dit had één dag mogen duren. Punt.
Nu is het goedbedoelde dierenkwellerij onder het wakend oog van DB experts.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Hoeveel middelen en mensen moeten er nu nog ingezet worden? en met wat voor toekomstverwachting voor de hond??
Die middelen en mensen zijn dan niet beschikbaar voor omas met een natte luier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:45

Ibbel schreef:

Dat blijkt :roll:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:47

HC, jij moet een glazen bol hebben waar Harry Potter stinkend jaloers op is.
Ik blijf me verbazen hoe iemand in Spanje zo precies kan zien wat er in NL gebeurt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:48

Als dat dezelfde "experts" zijn die op Bokt regelmatig verguisd worden (omdat ze komen voor shets die in een beetje blub staan, niet komen voor zwakke vogels etc) vraag ik me af wat voor experts dat zijn. Daarbij: hoeveel echte experts op het gebied van hondengedrag zijn er werkzaam bij de DB? Volgens mij zijn het allemaal goedbedoelende vrijwilligers maar lopen er geen Cesar Milans rond bijv... maar kan het mis hebben natuurlijk

HC: zie dat we op dit gebied eens zijn...

Ohja, en ik woon in NL.... heb genoeg "experts" gezien hoor van de DB in mijn carriere als DA-assistent, hulp op het asiel en bij hondentrainingen :x
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 26-01-12 11:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:48

Caira schreef:
Huerte, wij gaan hier nu eenmaal anders om met onze dieren getuige de vele spaanse opvangers die hier een tweede huis vinden terwijl ze in Spanje gelijk afgemaakt zouden zijn.

Voor elke hond die uit Spanje ´gered´ wordt, wordt een hond in een NL asiel afgemaakt.

Ibbel

Re: Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update zoekactie gestart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:49

HC, kun jij je boude beweringen ook met cijfers staven?

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:50

Ze is helaas nog niet gevangen! Ik heb haar net gezien. Wel had de dierenambulance haar op 1 meter afstand. Ik vind het geen cane corso om te zien eerder een mix ze is niet zo groot. Ze was heel bang idd. Ze is wel mager maar niet zo erg dat het kritiek is maar dit moet niet te lang gaan duren voor haar. Het is idd een teefje. Ik w8 nog even miss spot ik haar en heeft ze interesse in mijn reu, maar ben bang van niet dit beestje heeft heel wat meegemaakt aan haar koppie te zien!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:52

Beste Heurte, u spreekt nu stierestront. ;) Maar stel dat het daadwerkelijk zo zou zijn. In Spanje worden ze in de hoogste boom opgehangen, vind ik iets minder diervriendelijk dan een spuitje...

Maar Huerte, moraal van mijn verhaal. Ga jij je nou lekker in Spanje bezig houden met het afknallen van hondjes, doen wij het hier op een iets beschaafdere manier.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:53

huerte, volgens mij is je mening wel duidelijk nu..

wat jammer dat ze nog niet gevangen is, maar wel aardig dichtbij dus?!
dat is een begin :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:54

Het is misschien wel beter als alle goedwillende hondenliefhebbers hier in het topic eerst even contact opnemen met de DB/ambulance om te overleggen voordat ze zelf wat doen. Als de mensen van de ambulance al tot op 1 meter kunnen komen, is het misschien niet handig op eigen houtje actie te ondernemen.

Laat het nou inderdaad aan de experts ter plekke over en onderneem alleen zelf actie in overleg.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:54

Huertecilla schreef:
Ik begrijp niet waarom het dier niet gelijk is doodgeschoten: Einde lijdensweg.
Dit dierenkwellen is bijna net zo beschamend als de oorzaak en het meest waarschijnlijke vervolg; een tijd in een asiel, mogelijk een paar gezinnen en dan weer terug en dan alsnog afgemaakt.

Mijn hond laat zich óók niet door een vreemde vastpakken. Hij is niet beschadigd hoor, maar erg terughoudend naar vreemden. Wat jij hier zegt is wel èrg kort door de bocht, hè? We kunnen hem niet pakken, dùs is de hond voor de rest van z'n leven beschadigt?
Wellicht is een cursus "natuurlijk hondengedrag" iets voor je.

Ik hoop van harte dat deze hond snel gevangen wordt en ergens een goede baas vindt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:55

Zilfstar schreef:
Citaat:
Als dat dezelfde "experts" zijn die op Bokt regelmatig verguisd worden (omdat ze komen voor shets die in een beetje blub staan, niet komen voor zwakke vogels etc) vraag ik me af wat voor experts dat zijn. Daarbij: hoeveel echte experts op het gebied van hondengedrag zijn er werkzaam bij de DB? Volgens mij zijn het allemaal goedbedoelende vrijwilligers maar lopen er geen Cesar Milans rond bijv... maar kan het mis hebben natuurlijk

HC: zie dat we op dit gebied eens zijn...

Op basis van de inschatting op afstand door díe ´experts´ wordt een hond dagenlang ´deskundig´ opgejaagd.

Nogmaals; dit had één dag mogen duren.
De rest is nodeloos kwellen met nog een volstrekt vaag uitzicht ook, want ook de inschatting over de toekomst is net zo ´deskundig´.

Bassenqua

Zullen we ophouden met reageren op Huertecillia? Het is duidelijk hoe zij/hij er over denkt en iemand die zo kortzichtig is dat er maar één waarheid bestaat, namelijk haar/zijn eigen waarheid zegt al alles,, géén energie meer in steken. Laten we ons weer op de hond gaan richten. ;)

Caira

Ik neem aan dat je je ticket al geboekt hebt? Of zit je inmiddels in de auto?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:56

De experts hebben als doel: dieren redden. Met dát doel in gedachten weten ze heel goed waar ze mee bezig zijn.

Je kán je afvragen of het doel zo geweldig is. Er zit -letterlijk- niemand op deze hond te wachten, ze heeft geen liefhebbend baasje wat haar mist. Dat vind ik nogal een belangrijk verschil, vanzelfsprekend moet een lastig-te-pakken hond níet worden afgeschoten zolang er wel een eigenaar doodongerust op het dier zit te wachten!
Hond heeft er geen weet van als ze wordt afgeschoten, kent geen angst voor de dood, beseft niet wat er gebeurt. Ik zou dat geen schokkende beslissing vinden hoor. Wel triest, omdat haar eigenaar een stuk beter voor haar had kunnen en moeten zorgen, maar het is puur menselijk geredeneerd dat het 'zielig' is en dat de hond 'beter verdient.'

Neemt niet weg dat de DB deze keuze heeft gemaakt en dat ze nu tenminste actie ondernemen, da's nog altijd beter dan niks doen. :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:57

Ik denk inderdaad dat het slim is om niet zelf actie te gaan ondernemen, mogelijk dat het werk van de DB dan gestoord wordt en het tegen de hond werkt. Ik begrijp dat het hartstikke lief bedoeld is maar ga elkaar aub niet voor de voeten lopen. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:57

Ibbel schreef:
HC, kun jij je boude beweringen ook met cijfers staven?

Ook in NL is voor honden die er niet uit worden gehaald de spuit het eindstation.

Elke hond uit Spanje gered is een hond die niet uit een NL asiel wordt gehaald.

Tel die twee eens op.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:59

Ik doe verder ook niks maar wandel hier met mijn hond en miss heeft ze wel interesse in hem dan kan mn hond de dierenambulance miss wel helpen. Ga echt nie achterr dat beest aanrennen dat kan ik zelf ook wel bedenken dat beest heeft al stress zat