Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:29

stef schreef:
Als jou hond niet als een of andere randdebiel op de mijne duikt, is er voor mij ook geen reden om te schoppen.

Misschien moet je mijn post beter lezen. Ik zeg dat ik gelijk schoppen niet vind kunnen, bijvoorbeeld wanneer er enkel een lip opgetrokken wordt oid. Als een hond echt aanvalt en te ver gaat, vind ik het wat anders.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:33

Rekening houden met een ander. Dat is waar het om draait. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn.
Ouwe: zover laat ik het al niet komen. Als een vreemde hond op die van mij af komt, waarschuw ik de eigenaar, stuur de vreemde hond weg. Gebeurt er niks en duikt de vreemde hond direct op/onder de mijne, tja, dan grijp ik in. Simpelweg omdat ik het niet wil hebben. En ik ben toch echt diegene die beslist over mijn hond. Heeft er niks mee te maken dat ze het zelf niet op zou kunnen lossen, maar met dat ik het niet wil.

Maar goed, door iedereen die maar vind dat elke hond met elke andere hond moet kunnen spelen, vermijdt ik dus de losloop gebieden.

dreumesje

Re: Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:37

OP een losloop gebied mag de hond loslopen, het moet niet! Je hebt ten aller tijden je eigen hond onder controle te hebben.
Dus snuffelen aan een andere hond zou ook voor mij not done zijn.
Ik vermijd dus ook deze gebieden,

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:42

Dus jij zou de hond van TS in een dergelijke situatie ook een schop gegeven hebben? Alleen maar omdat hin snuffelt en niet direcht naar zijn eigenaar luistert?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:44

Situatie van ts was ik niet bij, dus kan ik niet over oordelen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:49

Oh lord... Ik las iemand die vond dat honden elkaar wel corrigeren waar nodig.
Als jouw hond mijn hond corrigeert word ik behoorlijk pissig. Jouw hond heeft mijn hond niet te corrigeren, punt uit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:50

Aanvulling op Hilde: het moet voor mijn hond niet nodig zijn om de jouwe te corrigeren

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:55

Maar dan lijkt het me ook niet logisch als mensen andermans hond even gaan corrigeren... Laat dat dan ook aan de eigenaar over O:)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:55

Hhilde schreef:
Oh lord... Ik las iemand die vond dat honden elkaar wel corrigeren waar nodig.
Als jouw hond mijn hond corrigeert word ik behoorlijk pissig. Jouw hond heeft mijn hond niet te corrigeren, punt uit.

Ik ben van mening dat honden het heel goed onderling op kunnen lossen ja. Tenzij gedrag echt te ver gaat en het echt agressief wordt natuurlijk. Als je paard in een kudde staat, spring je er toch ook niet tussen als je paard wat heeft met een ander paard.

maxxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:01

Het blijven dieren en geen fietsen. Het kan altijd gebeuren toch. Als mensen ook zo denken als je paard schrikt op de weg en dan gewoon tegen je aanrijden, ben je ook niet blij als ze zeggen, Het beest hoort te luisteren. Als we met zijn allen eens proberen wat vriendelijker dingen op te lossen dan is de wereld een stuk prettiger om in te leven, Ieder mens en ieder dier maakt wel eens fouten. Het schoppen van een dier zegt eigenlijk genoeg over diegenen die er alleen al bij nadenken om dit ook te doen. Dan ben je niet zo'n prettig iemand.
Esmeralda schreef:
losloop gebied of niet, honden hebben te luisteren, losloopgebeid is geen vrijbrief om dit soort dingen te veroorzaken. Al heb je uiteraad wel eerder dan wanneer ze aangelijnt zijn. Zeg ook eerlijk, wanneer een hond op mijn af komt en aan mij zit ( ruikt of wat dan ook) dan krijgt die toch ook wel een duw of schop van me. Ben daar totaal niet van gedient. Mensen moeten rekening houden dat niet iedereen zijn of haar hond leuk vind, omdat je er toevallig ook loopt met een hond ( of zonder)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:04

Ouwe schreef:
Ik ben van mening dat honden het heel goed onderling op kunnen lossen ja. Tenzij gedrag echt te ver gaat en het echt agressief wordt natuurlijk. Als je paard in een kudde staat, spring je er toch ook niet tussen als je paard wat heeft met een ander paard.

Dan geef ik een brul. Ik houd niet van pismerriegedrag.
En mijn hond kan het prima oplossen, maar dan op zijn manier. En dan heb ik een zeikende eigenaar bij me en daar houd ik niet van. Dus mag mijn hond niet corrigeren.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:06

Het komt bij ons allemaal wel eens voor dat je probeert je hond terug te roepen maar dat het niet lukt. Daar doe ik echt niet moeilijk over hoor; mijn hond heeft ook niet altijd zin om per direct te luisteren. Het gaat mij om eigenaren die niet eens moeite doen om terug te roepen maar de honden gewoon laten stormen. Zonder roepen dus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:09

amy_leftover schreef:
Maar dan lijkt het me ook niet logisch als mensen andermans hond even gaan corrigeren... Laat dat dan ook aan de eigenaar over O:)

En als die eigenaar dat nou niet doet?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:09

sowieso niemand hoeft aan jou hond te komen! als ik iemand ten onrechte mijn hond zie schoppen.
dan pak ik de longeerzweep en laat hem eens wat voelen haha :P

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:10

Ouwe schreef:
Ik vind het niet normaal dat iemand je hond schopt. Mensen hebben naar mijn mening veel te snel de neiging om in te grijpen. In de meeste gevallen kunnen de honden het heel goed onderling oplossen. Als je hond echt vals doet en echt aanvalt, snap ik dat ie een schop krijgt. Maar als ze gewoon een beetje lelijk tegen elkaar doen, lip optrekken, grommen naar elkaar oid vind ik dat geen reden om er gelijk tussen te springen en in te grijpen, laat staan om direct te schoppen.

Enerzijds is dat zo. Mensen worden meten bang als honden onderling grommend tegen elkaar optreden, en vaak is het een storm in een glaasje water.

Anderzijds, als er een hond aangevallen wordt, zal de eigenaar van de hond die aanvalt nou NOOIT eens ingrijpen. Die staan erbij en kijken er naar. Dat zijn de aso's.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:10

deruijter schreef:
sowieso niemand hoeft aan jou hond te komen! als ik iemand ten onrechte mijn hond zie schoppen.

We hebben het hier niet over onterechte schoppen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:11

Hhilde schreef:
Het komt bij ons allemaal wel eens voor dat je probeert je hond terug te roepen maar dat het niet lukt. Daar doe ik echt niet moeilijk over hoor; mijn hond heeft ook niet altijd zin om per direct te luisteren. Het gaat mij om eigenaren die niet eens moeite doen om terug te roepen maar de honden gewoon laten stormen. Zonder roepen dus.

Ja, daar ben ik het wel mee eens, eigenaren zie zelf niet de moeite nemen om de hond terug te roepen als ie zich echt aan het misdragen is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:11

deruijter schreef:

Jou hond hoeft niet aan mijn hond te komen...

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:13

ik zeg ook 'ten onrechte'!
sorry ik heb dit hele topic niet gelezen alleen het bericht van de topicstarter.

Ouwe

Langcara schreef:
Ouwe schreef:
Ik vind het niet normaal dat iemand je hond schopt. Mensen hebben naar mijn mening veel te snel de neiging om in te grijpen. In de meeste gevallen kunnen de honden het heel goed onderling oplossen. Als je hond echt vals doet en echt aanvalt, snap ik dat ie een schop krijgt. Maar als ze gewoon een beetje lelijk tegen elkaar doen, lip optrekken, grommen naar elkaar oid vind ik dat geen reden om er gelijk tussen te springen en in te grijpen, laat staan om direct te schoppen.

Enerzijds is dat zo. Mensen worden meten bang als honden onderling grommend tegen elkaar optreden, en vaak is het een storm in een glaasje water.

Anderzijds, als er een hond aangevallen wordt, zal de eigenaar van de hond die aanvalt nou NOOIT eens ingrijpen. Die staan erbij en kijken er naar. Dat zijn de aso's.

Eens. Maar andersom zie ik ook, dat honden onderling een beetje aan het klieren zijn en de eigenaar meteen een scheef gezicht trekt omdat je er niet direct op ingrijpt, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.
Er zijn legio mensen met honden die eigenlijk weinig tot niks van het gedrag van een hond begrijpen, helaas.

LadyMadonna

Ouwe schreef:
Hhilde schreef:

Ja, daar ben ik het wel mee eens, eigenaren zie zelf niet de moeite nemen om de hond terug te roepen als ie zich echt aan het misdragen is.

Ook al misdraagt hij zich niet. Als ik jou vraag om je hond bij je te houden, heb je dat imo te respecteren

Langcara

stef schreef:
Als jou hond niet als een of andere randdebiel op de mijne duikt, is er voor mij ook geen reden om te schoppen.

Je moet ook niet toelaten dat je hond op een andere hond duikt. Maar zulke honden hebben dus weer zo'n eigenaar die alles toelaat en te zakkig is om te corrigeren.
stef schreef:
amy_leftover schreef:

En als die eigenaar dat nou niet doet?

Dat is inderdaad een probleem wat ik dus ook vaak signaleer. Lamlendigheid ten top als het aankomt om moeite te doen de hond enigszins zich te laten gedragen, c.q. opvoeden.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:15

Langcara schreef:

Hear hear! Jij bent wel van de zwart-wit beelden of niet? Als mijn hond op een andere hond duikt ben ik er als de kippen bij ommijn hond er af te trekken en een donderpreek te geven. Mijn hond duikt alleen nooit op andermans honden en wordt ook nooit aangevallen omdat ik m'n hond bij me houd tijdens het uitlaten. Goh.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:15

zeldzame plek,was het maar zo.bij mijn moeder zuid limburg,is het bijna overal losloopgebied.ieder veld paadje/bospaadje/veldje noem maar op is losloop gebied.dan zou je dus nergens meer kunnen lopen.wat een onzin gewoon beetje rekening houden met elkaar en de meeste mensen doen dit ook.ik zie daar geen probleem in.zelfs als ik met mijn super sociale hond alleen loopt roep ik deze bij me,als er mensen met of zonder hond komen. want er wandelen ook genoeg mensen zonder hond,en die zijn niet allemaal gediend van een (vreemde) hond.je moet gewoon rekening met elkaar houden zo moeilijk is dat toch niet
Langcara schreef:
xRomana schreef:
Degene die problemen maken zijn mensen die hun honden niet onder controle hebben, honden die niet luisteren of probleem gedrag vertonen omdat ze zo nodig los moeten lopen.
Als deze mensen het gewoon voor elkaar hebben, en hun honden negeren de aangelijnde hond of komen gewoon naar baasje als ze geroepen worden, dan is dr niets aan de hand.
Maar nee ze moeten zo nodig de confrontatie aangaan, dan vraag ik mij af wat je in een losloop gebied te zoeken heb.

Dus mensen die hun honden los laten hebben ze niet onder controle en die honden vertonen probleemgedrag? Ik zie alleen probleemgedrag bij mensen, omdat die problemen maken omdat andere mensen hun hond loslaten op die éne zeldzame plek waar honden een keer los mogen en daar willen wandelen met hun asociale hond en dan verwachten dat anderen óók daar hun hond aanlijnen, zodat honden helemaal NERGENS meer los mogen.

Precies zoals Yamcha hierboven zegt.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:16

Ouwe schreef:
Er zijn legio mensen met honden die eigenlijk weinig tot niks van het gedrag van een hond begrijpen, helaas.

Dat klopt helaas. Ik denk dat 80% zijn eigen hond niet kent, en het gedrag van de hond niet kan lezen of interpreteren. En ze voldoen ook niet aan de behoeftes van hun hond. Hond altijd aanlijnen, niet bij andere honden laten, en ook niet opvoeden. Want ook aangelijnd moet een hond zich gedragen maar ze laten hun hond trekken en blaffen tegen anderen. Dat hoort ook niet.