Wat voer jij je kat / wat is goed voer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:09

mijn katten en honden krijgen rauwe kip.hun hebben ander maagzuur dan ons dus geen samonella
Tiggs schreef:
@Stybba: Dankje!
Katten zijn dus niet gevoelig voor bijvoorbeeld een salmonella-infectie?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:12

hier de verkooppunten van orijen voor de mensen die orijen wel zien zitten.bij ons krijg je dus proefverpakkingen voor klein bedrag,voor de mnsen die ze nergens vinden en wel willen proberen ben ik ook berijd ze te versturen als dit natuurlijk lukt,dus hoor het welhttp://www.championpetfoods.nl/mobil ... /nederland
F_Orumster schreef:
Ik zag Orijen niet laatst bij de dierenwinkel, zal even beter kijken/bij een andere.
Die staat me goed aan. Ook haar prins brokjes eet ze amper.
Royal canin at ze goed, maar das weer zonde geld want dat is niet zo heel goed.
Als ik het niet kan vinden, super bedankt voor je aanbod!

Nu na een paar avonden snapt ze dat ze niet meer een natje krijgt 's avonds en jammert ze niet meer.

F_Orumster

Re: Wat voer jij je kat / wat is goed voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 14:45

Perfect, dank je keona. Zit een filiaal best dichtbij mijn werk, dus weet waar ik maandag even heen kan :)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:32

suuzepuus schreef:
Wat heeft dat nu weer met bezuinigen te maken??

Dat ik geen dure blikjes moet kopen met 82% vocht, omdat er uit de kraan goedkoper vocht komt...
Dan klinkt in mijn oren toch echt als gevalletje "zonde van je geld"

Maar misschien versta jij er iets anders onder?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 14:00

Ik snap die opmerking ook hoor, royal canin is toch ook zonde van het geld omdat er voor minder geld beter voer te krijgen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:33

Ik ga nu over op Taste Of The Wild. Is een granenvrije brok.

Eens kijken hoe dat gaat, want één van mijn drie katten is erg gevoelig voor blaasontsteking.

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:03

Mijn katten eten maar een soort droogvoer, wat zijn het toch een zeikerds he hahaha, moeten we ook nog naar een winkel waar ze die verkopen, omdat ze die in de supermarkt dichtbij niet verkopen en als we iets anders kopen ze het niet eten. -_____-. maar ik verwen ze graaag hoor !

ZZonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:36

Ik voer sinds een paar weken Taste of the Wild.
Ben er heel erg tevreden over! Het ruikt lekker, wordt smakelijk gegeten en het belangrijkste: ze glimt als nooit te voren en de kattenbak ruik ik een heel stuk minder dan voorheen en veel minder drolletjes.

Ik heb haar nu een paar maanden, als tweedehandspoes, en ze kreeg bij haar vorige baas aldi-eten, deed ze het prima op, toen Purina One Indoor, was ze in het begin helemaal wild van, maar een hopen in die kattenbak! En ze begon heel veel te drinken, ook wel enigszins zorgwekkend. Ik ben gaan lezen over kattenvoer en nu ik weet dat granen niet verteerd worden door katten en dus ook klachten kunnen geven, wil ik graanvrij voer, met beperkt zout, daarnaast vind ik het belangrijk dat de brok voor een groot deel uit vlees bestaat, want het zijn gewoon vleeseters.
Wat in het kader hiervan ook een interessante brok is, ook prijstechnisch: porta 21 feline sensible grainfree, ga ik binnenkort eens proberen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:32

Mijn katten lusten alleen maar Hill's Indoor Cat.
Ben dat ooit gaan voeren, omdat de kater last heeft van blaasgruis en ik redelijk vaak
naar een DA moest. Sinds ik dit voer heeft hij nooit meer last gehad en de anderen vinden
het ook heerlijk. Af en toe geef ik wel eens een beetje blikvoer, gewoon als tractatie zeg maar.
Ik moet in elk geval geen voer wat te zout is!
Edit: door de Hill's te voeren, heb ik ook minder werk aan de kattenbak!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:54

Ik heb mijn katten sinds een paar weken echt helemaal over op kvv (wel nog wat gemengd met wat voer uit blikjes van Almo Nature). Ik ben nog een beetje aan het orienteren welk(e) merk(en) ik wil voeren. Ik kan makkelijk komen aan Prince en Carnibest, maar op bestelling bij een dierenwinkel ook aan Haaksbarf en via internet kan ik makkelijk aan Tinlo komen. Nadeel van het laatste is dat het moet worden thuisbezorgd (omdat er geen plekken dichtbij zijn waar ik het kan ophalen) en dat ik er dus echt voor thuis moet zijn. Buuf zal niet echt blij zijn met een groot diepvriespakket :P
Voordelen van het vers voeren merkte ik al erg snel: kattenbak stinkt minder, minder drolletjes en ze drinken minder dan met brok (maar plassen wel normaal).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:54

je hebt ook de goedkoperen van de supermarkt rodi en smuldier,kun je misschien ook gebruiken om af te wisselen.kijk wel je hebt complete versies en enkelvoudige.
Stybba schreef:
Ik heb mijn katten sinds een paar weken echt helemaal over op kvv (wel nog wat gemengd met wat voer uit blikjes van Almo Nature). Ik ben nog een beetje aan het orienteren welk(e) merk(en) ik wil voeren. Ik kan makkelijk komen aan Prince en Carnibest, maar op bestelling bij een dierenwinkel ook aan Haaksbarf en via internet kan ik makkelijk aan Tinlo komen. Nadeel van het laatste is dat het moet worden thuisbezorgd (omdat er geen plekken dichtbij zijn waar ik het kan ophalen) en dat ik er dus echt voor thuis moet zijn. Buuf zal niet echt blij zijn met een groot diepvriespakket :P
Voordelen van het vers voeren merkte ik al erg snel: kattenbak stinkt minder, minder drolletjes en ze drinken minder dan met brok (maar plassen wel normaal).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:24

Teig's voer was weer bijna op, dus heb ik bij de faunaland een zak EcoStyle natuurlijke vitaal compleet kattenvoer Senior gehaald.
Gelijk gemengd met de restjes Perfect Fit Senior en Whiskas Senior en mevrouw dook erop af alsof ze al een week niets had gehad. :+
Volgens de winkelier moest ik niet raar opkijken als ze vervolgens niets anders meer wil qua brokken, maar dan heeft ze toch echt pech, aangezien ik eerdaags weer ga bestellen bij ZooPlus (heb een kortingsbon).
Wil dan Royal Canin Ageing +12 en Happy Cat Fit & Well Best age 10+ bestellen (naast de snoepjes).

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:58

Ik voer mijn kat Orijen en dat bevalt prima. Het is eigenlijk ook een beetje gemakzucht, ik voer het namelijk aan mijn fretten, dus die zak staat hier toch. Maar ze doet het er goed op dus ik zie geen reden om iets anders te proberen. Vers vertikt ze te eten, blik ook en veel soorten brok mot ze ook al niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:21

betere brok dan orijen is er eigenlijk ook niet,dus prima wat je voert
Eightlegged schreef:
Ik voer mijn kat Orijen en dat bevalt prima. Het is eigenlijk ook een beetje gemakzucht, ik voer het namelijk aan mijn fretten, dus die zak staat hier toch. Maar ze doet het er goed op dus ik zie geen reden om iets anders te proberen. Vers vertikt ze te eten, blik ook en veel soorten brok mot ze ook al niet.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:23

Het is een goede brok, maar er zijn ook genoeg katten die het er niet goed op doen. Mijn kat wel, dus voor mij is het lekker makkelijk zo :j

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:48

keona schreef:
je hebt ook de goedkoperen van de supermarkt rodi en smuldier,kun je misschien ook gebruiken om af te wisselen.kijk wel je hebt complete versies en enkelvoudige.

Hier in de supermarkten alleen rodi en smuldier voor honden. Het zijn geen pensliefhebbers hier dus ik weet niet of het veel zin heeft... Moet zeggen dat ik op het moment wel tevreden ben. :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:52

Mijn katten krijgen 2 keer per dag een zakje natvoer van felix en smiddags brokjes van c1000 huismerk. De dierenarts zegt altijd hoe goed ze eruit zien. Zeker mijn zwarte kat ziet er megagoed uit.Glimt als een spiegel en is super gespierd en fors.

Tegenwoordig is naar mijn mening 9 op de 10 katten (veel) te dik. (bij mij in de buurt tenminste)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:54

Wij voeren uitsluitend Royal Canin.
Onze katten moeten nu aankomen en daarom geven wij ze bijna onbeperkt.
Voorheen kregen ze 2 maal daags 50 gram.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 13:01

Wanneer zijn ze te dik? Wanneer is ze goed? Ik heb sinds oktober mijn eerste kat.
Bij een hond is het goed te zien (had de honden altijd slank) maar bij de poes weet ik hett niet goed?
Ik voel de schouders goed en dat lijkt me goed. In het begin werd ze dikker dus minder gaan geven, ze is nu slanker maar wat is ideaal?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:02

ja dat is denk ik voor iedereen anders, wat ideaal is. Ik vind ideaal net als bij een paard, goed gestroomlijnt. Als ze lopen en ze staat er boven moet er niks uitsteken aan de buitenkanten :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 13:12

Ok haar buik is niet boller dan haar flank als je haar van achter bekijkt. Das dus goed?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:18

Honden en mensen zijn vaak ook te dik voor het ideaalbeeld;)

Ik heb de regel: je moet de ribben wel kunnen voelen, maar niet zien. Er moet dus een klein laagje vet overheen zitten. In beweging mogen de ribben wel te zien zijn.

De een heeft wat meer schouder/borst/heup dan de ander, dus gestroomlijnd hangt toch ook echt van de bouw af.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:40

Nou bij een kat die niet kaal is gaat die regel niet op hoor :+ Ik weet niet hoe het met de dikke honden zit. Let eerlijk gezegt nooit op honden

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:44

Ja je moet bij de langharige katten wel door de vacht heen op de huid voelen, vacht telt niet mee! En uiteraard zul je ze bij langharige katten ook niet zien in beweging.

Regel uitgebreid :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 20:49

Ik vind het erg belangrijk, had de honden altijd perfect (waar idd sommige mensen commentaar gaven).
Maar met de poes nog geen idee, was nooit een kattenmens (maar gek op haar hoor!)