wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:08

San87, juist. Dat vergat ik er nog bij te schrijven.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:10

secricible schreef:
je hebt helemaal gelijk gamblerscup, je mag overal die katteneigenaren lezen hoor.
En nogmaals: ik heb helemaal geen hekel aan katten hoor, in tegendeel! Maar die eigenaren...

_blue_ ooit van toxoplasmose gehoord? Ik kan als ik zwanger ben niet tuinieren, want als er een kat met toxoplasmose rondloopt en in mijn tuin gescheten heeft kan ik mijn kind verliezen. (en nee, ik ben niet zwanger, heb niet eens een tuin, maar ken er genoeg die niet meer in hun eigen tuin kunnen rommelen) Hetzelfde met jonge kinderen die in de tuin spelen en in aanraking komen met poep. Om nog maar niet te spreken over jonge kinderen in de orale fase die ALLES in hun mond stoppen...

nee mop nog nooit van gehoord moet ik nu naar de dokter rennen oid?

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:11

Inderdaad.. die kinderen al helemaal..
Zijn ze helemaal gek.. ook al zijn het maar kinderen.. volgende keer als ze ouder zijn jatten ze een fiets voor huis weg ..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:12

Citaat:
Thirty schreef:
vind het altijd wel grappig om te lezen hoe jullie je proberen te verantwoorden dat jullie dier overlast mag veroorzaken bij anderen, en dat die anderen jullie dier maar moet weghouden op de een of andere manier.

Ik snap het probleem gewoon niet, het is toch ook veel meer moeite om je buurman te dwingen om allerlei maatregelen te nemen terwijl je zelf met een simpele handeling het probleem kan oplossen. Ik snap dat het vervelend is dat je kattenpoep in je tuin hebt en daar last van hebt met tuinieren maar het is toch veel vervelender dat je dan heel veel tijd en moeite moet steken in het oplossen van het probleem terwijl je het zelf met een euro of 2 en 5 minuten tijd hebt opgelost .

Ik vind het een beetje belachelijk om er dan uit principe heel moeilijk over te gaan doen. Ik kan ook uit principe geen slot meer op mijn fiets doen omdat die nare fietsendieven er maar gewoon af moeten blijven, idem voor huis +auto. Maar dat geeft uiteindelijk alleen maar meer frustratie dan al dat gedoe met sleutels

EDIT: of katten uberhaubt los buiten horen is natuurlijk weer een andere discussie maar op het moment is het nu eenmaal zo dat het in nederland de norm is dat ze daar lopen. Dan kan je daar natuurlijk tegen zijn maar het lijkt mij weinig nuttig om daarom maar een burenruzie uit te lokken. Trust me dan word stront in de tuin de kleinste van je frustraties

ik vind het een beetje flauw dat er word gezegt dat ik geen moeite doe om iets op te lossen ,
ik vraag hier toch ook om een oplossing toch?
de peper gaan we zeker proberen
en gelukkig zijn we van onze vroegere buurman met zij psygoses en bedreigingen af ;)
ik vraag niet voor niets hier tips he wij willen zeker niet een buren ruzie :)

Citaat:
Dan is het maar goed dat wij geen buren zijn

Overigens heb ik geeneens buren, en ben ik blij dat ik uit het koude kikkerlandje weg ben waar veel te weinig ruimte is voor iedereen en alle dieren daarbij behorend Maar da's een andere discussie

Het is niet 'uit principe', het is 'uit overlast'. Het is simpelweg heel vervelend als je lekker in de tuin bezig bent en regelmatig in de kattenstront grijpt. Of als er een kater tegen je portiek of voordeur sproeit.

indd wij hebben er last van en het is geen gemiep of wat danook

Citaat:
Tsja dit is een terugkomende discussie..
Mijn kat loopt al 14 jaar buiten rond en we hebben nu ook een zwerver gedeeltelijk in huis genomen, die loopt al jaren rond in onze buurt want hij is ooit achtergelaten door een bakker die wegging. We hebben 1x een klacht gehad over onze kat en daarbij hebben we de spullen vergoed om onze kat uit hun tuin te houden, ging prima en heel gemoedelijk
Nu woon ik ook in een enorme kattenbuurt dus ik denk dat dat ook wel meehelpt. er lopen alleen in onze straat al een stuk of 15 katten rond. En nee wij gooien de kaaten die zonder pardon naar buiten, ze willen naar buiten. De zwerver ligt van 's morgen kwart over 7 tot 's avonds een uur of 10 binnen en dan wil ie naar buiten. Onze eigen kat loopt in en uit (we spelen voor portier ) Echte rgaan beide heren de laatste jaren niet verder dan onze tuin of het stukje stoep daarvoor

kijk en dat zou fijn zijn als onze buren alleen al mee zouden willen denken wat ze niet doen ;)

Citaat:
Ik ken iemand die er ook veel last van hadt en de buren niet wilden luisteren. Die heeft buizen in zijn tuin gelged waar de katten krap inpassen, ingesmeerd met een zwart vettig goedje wat niet schadelijk is voor ze en wat lekkers in het midden. Je snapt hoe blij de buren waren toen de katten thuiskwamen.

als de peper niet helpt gaan we dit zeker proberen,
mijn vader is erg creatief :j

Citaat:
liedje Als het niet uit principe is waarom zou je dan niet gewoon een busje stinkspul of een stroomdraadje zelf halen en probeer je later de kosten op de buren te verhalen ??? Tuurlijk kost het jou dan wat moeite maar het is altijd meer moeite dan telkens weer gaan klagen en hopen dat de buurman het uiteindelijk zelf op gaat lossen. En uiteindelijk zo gefrustreerd raken dat je zelfs overweegt om zijn kat maar naar het asiel te brengen/stront over de schutting te gaan gooien. En allerlei meer onzin waardoor die je veel energie/moeite kosten, je alleen maar ruzie krijgt met de buur en het probleem nooit opgelost raakt???

hoe kom je er toch iedere keer bij dat ik niks wil aanemen of ga proberen dat heb ik toch nooit gezecht of wel dan??

Citaat:
charlot simpele oplossing: je hebt anti kattenmiddel met look erin! Het stinkt eerst uren in de wint en ze blijven ook meteen weg! Ik heb dat hier ook moeten doen omdat de 5 katten van de buren mijn tuin als poepbak gebruikten! Moet zeggen heb er geen last meer van. Dat middel wordt verkocht als natuurlijk middel, dus het doet nog niets schadelijks ook

waar kan ik dat kopen?

Citaat:
pff, thirty, ik ben het dus ZO met je eens.
Katten mogen overal scheiten, mijn planten stuk krabben en weet ik wat, maar een hond moet overal aan de lijn en als hij ergens poept moet ik het nog opruimen ook. En mocht mijn hond in mijn EIGEN tuin een kat grijpen, ben ik nog verantwoordelijk ook. Ben zo klaar met die ***beesten overal in ieders tuinen. Ik heb echt niets tegen katten hoor, vind het onwijs leuke dieren, maar ben helemaal klaar met eigenaren die hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Een kat in je eigen tuin houden gaat PRIMA. Over je schutting een constructie die naar binnen buigt maken of een stroomdraadje spannen. Een net er over kan ook nog. Kost inderdaad wel wat moeite en wat tijd en helaas weigeren de meeste mensen dat te doen voor hun kat, waar anderen de dupe van zijn. In plaats daar van moeten de eigenaren van tuinen werk gaan verrichten om JOU kat uit HUN tuin te houden. Dat is toch compleet de omgekeerde wereld?
JOU beest, JOU verantwoordelijkheid. Kan er echt kwaad over worden.

he ik ben gelukkig niet de enige ;)

Citaat:
youngstar TS: Neem een eigen kat.
Haal bij de dierentuin leeuwenstront
Of neem een hond.
Of bestraat je tuin en neem bloembakken. Iedereen gelukkig.

Katten naar het asiel brengen?? Daar ga je de relatie met je buren echt mee verbeteren denk ik

ik ga toch niet verdorie onze tuin ombouwen omdat iemand anders zij beest er in gaat :n

Citaat:
nou, die oplossing heb ik verzonnen:
kat naar het asiel. Als baasje er wat om geeft gaat hij het dier halen, kost het hem geld en na een paar keer gaat hij eens bedenken dat hij misschien iets moet bedenken dat die kat binnen blijft. Als zij het niet als hun probleem zien, zorg ik er wel voor dat ik het hun probleem maak. Lijkt me niet meer dan eerlijk.

Dat de katteneigenaar het daar niet mee eens is, zie ik niet als mijn probleem en dan is het cirkeltje weer rond!
Vredig naast mijn buren wonen doe ik toch al niet als ze na herhaaldelijk vriendelijk vragen nog die beesten niet van mijn terrein houden. Als zij fatsoenlijk doen, doe ik het ook. Hoeft niet allemaal van mij uit te komen.

Die kat heeft er niets van hoor: in het asiel krijgt hij een natje, droogje en onderdak. Lijkt me prima.

indd dat is de laatste oplossing had ik eerder al gezecht ja :)

nu ga ik de rest van de pagina's lezen :')

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:14

_blue_ schreef:
secricible schreef:
je hebt helemaal gelijk gamblerscup, je mag overal die katteneigenaren lezen hoor.
En nogmaals: ik heb helemaal geen hekel aan katten hoor, in tegendeel! Maar die eigenaren...

_blue_ ooit van toxoplasmose gehoord? Ik kan als ik zwanger ben niet tuinieren, want als er een kat met toxoplasmose rondloopt en in mijn tuin gescheten heeft kan ik mijn kind verliezen. (en nee, ik ben niet zwanger, heb niet eens een tuin, maar ken er genoeg die niet meer in hun eigen tuin kunnen rommelen) Hetzelfde met jonge kinderen die in de tuin spelen en in aanraking komen met poep. Om nog maar niet te spreken over jonge kinderen in de orale fase die ALLES in hun mond stoppen...

nee mop nog nooit van gehoord moet ik nu naar de dokter rennen oid?

Blue ik vind je reactie een beetje te bot.. het is bekend dat voor zwangere vrouwen kattenpoep heel gevaarlijk is ;)
Secrible ik vind jou reactie ook niet helemaal kloppen want dan laat je toch lekker even iemand anders tuinieren en anders maar niet... En dan mag je ook niet meer naar je paard toe want daar kon wel eens MRSA op zitten ;) ook dodelijk

GamblersCup

Begin niet aan de peper.
A: het helpt écht niet de katten uit je tuin te houden en
B: dat is dierenmishandeling.

kohtje

Mijn katten zijn ook echt buiten katten(met het verschil dat ik geen buren dicht bij heb) Maar ze gaan toch echt op de bak hoor. Heb er twee staan in verschillende schuren en daar gaan ze gewoon op. Denk dat er ook een hoop mensen zijn die geen kattenbak hebben staan en er van uit gaan dat hun kat het wel buiten doet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:15

Het zou het proberen al waard zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:15

nee, hoeft niet, maar krijs dan niet dat je er niets van krijgt. Het is een veel voorkomende parasiet die in ontlasting van katten zit. Als een zwangere vrouw in aanraking komt met deze parasiet kan het kind daar zeer veel schade van ondervinden, waaronder een waterhoofd, blindheid of schade aan het zenuwstelsel (epilepsie) om maar wat te noemen. Ze adviseren niet voor niets om de kattenbak niet zelf te verschonen bij een zwangerschap. In de kattenstront graaien in de tuin lijkt me ook niet gezond.
Moet er niet aan denken dat iemand een gehandicapt kind krijgt doordat ik mijn verantwoordelijkheid niet heb genomen. Als ouder van het kind zou ik niet voor mezelf instaan en eens kijken of ik een behoorlijke schadeclaim in kan dienen.

Dezelfde schade ontstaat overigens bij jonge kinderen die besmet worden met toxoplasmose. Volwassenen merken er vaak niet zo heel veel van (lusteloosheid, opgezwollen klieren e.d.)

En daarnaast ben ik niet je mop, is respect teveel gevraagd tegewoordig? :r

Susyb: tuurlijk is dat een oplossing, maar moet ik nu serieus iemand anders mijn tuin laten doen als ik zwanger word omdat een ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt? Als ik tuinieren leuk vind, kan ik dus 9mnd dat niet doen omdat een ander te beroert is zijn beesten bij zich te houden. Dat is een hele rare redenatie.
De kans op MRSA is wel ietsjes kleiner dan op toxoplasmose. Ze adviseren niet voor niets om uit de buurt van kattenuitwerpselen te blijven bij een zwangerschap. Heb nog nooit een advies gehoord om uit de buurt van paarden te blijven... Bovendien is dat een risico dat IK neem en dat niet voor mij genomen wordt...
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-10-11 19:18, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:16

Ik wil er, nu hier toch zoveel mensen zitten met verstand van katten, even een nieuwe vraag in gooien (en nee, het is niet de bedoeling het topic te kapen)...

Hoe houd ik katten van het aanrecht?

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:17

Bij de Action kan je van die pakjes katten schrik kopen wat je kan strooien op plekken waar je geen katten wilt hebben

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:18

silverbrumby schreef:
Bij de Action kan je van die pakjes katten schrik kopen wat je kan strooien op plekken waar je geen katten wilt hebben

Oke, en hoe lang zou ik dat moeten gaan strooien? Want het gaat om de katten van mijn vriend, een daarvan is een smerige haarbal en die zit dus ook op het aanrecht en dat is gewoon... Heel vies, want er zit overal haar. Op de borden, bestek, de pannen zelfs het eten en ik moet er ondertussen nog net niet van kotsen :).

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:19

youngster schreef:
GamblersCup schreef:
youngster, wat ben jij erg zeg! :(

Je spreekt jezelf vreselijk tegen, en als jouw buren een potje peper van je krijgen tegen jouw katten, dan hoop ik dat je buren je dwingen de inhoud zelf in één keer leeg te vreten! En ja, grof, en ik meen het!

Je vind het "dierenmishandeling" wat je buren doen, en vervolgens moeten jouw eigen katten met peper weggejaagd worden... echt, enig idee wat peper veroorzaakt in de slijmvliezen? Wat een dierenmishandeling dat is? Bij jouw eigen katten? Alsjeblieft zeg... en ik geef secrcible groot gelijk, wat betreft dat potje peper...

Een katteneigenaar hoort gewoon zijn kat op zijn eigen grond te houden, klaar, punt, geen discussie mogelijk.
Als je toevallig buren hebt die het niet erg vinden, zelf katten hebben of het gewoon geen reet interesseert, heb je geluk. Maar het is niet iets wat "normaal" is en wat maar voor normaal aangenomen mag worden!

Mijn hemel zeg... sorry hoor dat ik besta :+

Ik zeg alleen dat ik wel opsta voor een oplossing, maarrrrr dat word ook niet gewaardeerd geloof ik. :D

Ben wel benieuwd waar de TS nu blijft, want ik geloof dat ze behoorlijk wat tips heeft gehad. Of ze er wat mee kan geen idee, maar misschien moeten we dat eens afwachten in plaats van lekker persoonlijk te worden.
Ik heb het nergens over dierenmishandeling gehad. Geen woorden in mijn mond plaatsen die ik niet gebruikt heb alsjeblieft.

TS had nog niet gebokt vandaag ;)
we gaan wat doen met de tips,
hoop dat de peper helpt (is dat niet schadelijk voor de kat :o )
en anders pak ik ze bij de lurven en gaan ze naar het asiel,
en maak ik vieze vette buizen in mijn tuin met een stukje vis erin ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:19

@ponylies: de meeste reacties waren ook niet tegen jou gericht maar tegen de mensen die allemaal haken en ogen zien aan een beetje stinkspul door de tuin strooien oid.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:20

ponylies schreef:
youngster schreef:

Mijn hemel zeg... sorry hoor dat ik besta :+

Ik zeg alleen dat ik wel opsta voor een oplossing, maarrrrr dat word ook niet gewaardeerd geloof ik. :D

Ben wel benieuwd waar de TS nu blijft, want ik geloof dat ze behoorlijk wat tips heeft gehad. Of ze er wat mee kan geen idee, maar misschien moeten we dat eens afwachten in plaats van lekker persoonlijk te worden.
Ik heb het nergens over dierenmishandeling gehad. Geen woorden in mijn mond plaatsen die ik niet gebruikt heb alsjeblieft.

TS had nog niet gebokt vandaag ;)
we gaan wat doen met de tips,
hoop dat de peper helpt (is dat niet schadelijk voor de kat :o )
en anders pak ik ze bij de lurven en gaan ze naar het asiel,
en maak ik vieze vette buizen in mijn tuin met een stukje vis erin ;)

Peper is niet vriendelijk, nee. Dan beter die buizen met plakmeuk of zo.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:21

_San87_ schreef:
Ik wil er, nu hier toch zoveel mensen zitten met verstand van katten, even een nieuwe vraag in gooien (en nee, het is niet de bedoeling het topic te kapen)...

ga je gang hoor ik heb genoeg tips gehad nu :)

vind het wel erg jammer dat mensen er vanuit gaan dat ik er niks aan zou willen doen eigenlijk -O-

ik ga eerst even kijken hoe duur het is en anders betalen ze het maar terug hoor ,
dan hoeven hun niet op de kat te letten ,
kost ze wel een paard euro en anders asiel heb ze het vanmiddag verteld alweer,
en ze gaan er over nadenken :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:21

_San87_ schreef:

Bij ons deed een plantenspuit wonderen. Eerst maak je een geluid bv HEEE! en dan spuiten.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:23

Weet niet of ik er misschien al overheen gelezen heb maar er is een apparaatje die een piepsignaal afgeeft als ze in de beurt komen...... laten ze dat nou héél verschrikkelijk vinden. Bij mijn ouders werkt het in ieder geval.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:23

secricible schreef:
nee, hoeft niet, maar krijs dan niet dat je er niets van krijgt. Het is een veel voorkomende parasiet die in ontlasting van katten zit. Als een zwangere vrouw in aanraking komt met deze parasiet kan het kind daar zeer veel schade van ondervinden, waaronder een waterhoofd, blindheid of schade aan het zenuwstelsel (epilepsie) om maar wat te noemen. Ze adviseren niet voor niets om de kattenbak niet zelf te verschonen bij een zwangerschap. In de kattenstront graaien in de tuin lijkt me ook niet gezond.
Moet er niet aan denken dat iemand een gehandicapt kind krijgt doordat ik mijn verantwoordelijkheid niet heb genomen. Als ouder van het kind zou ik niet voor mezelf instaan en eens kijken of ik een behoorlijke schadeclaim in kan dienen.

Dezelfde schade ontstaat overigens bij jonge kinderen die besmet worden met toxoplasmose. Volwassenen merken er vaak niet zo heel veel van (lusteloosheid, opgezwollen klieren e.d.)

Susyb: tuurlijk is dat een oplossing, maar moet ik nu serieus iemand anders mijn tuin laten doen als ik zwanger word omdat een ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt? Als ik tuinieren leuk vind, kan ik dus 9mnd dat niet doen omdat een ander te beroert is zijn beesten bij zich te houden. Dat is een hele rare redenatie.
De kans op MRSA is wel ietsjes kleiner dan op toxoplasmose. Ze adviseren niet voor niets om uit de buurt van kattenuitwerpselen te blijven bij een zwangerschap. Heb nog nooit een advies gehoord om uit de buurt van paarden te blijven... Bovendien is dat een risico dat IK neem en dat niet voor mij genomen wordt...

Misschien een stomme vraag maar kan je dan niet gewoon handschoenen dragen? Ik draag altijd handschoenen met tuinieren, ook zonder kattenstront, heb het niet zo op insecten die door de aarde lopen.
Heb geen verstand van zwangerschap verder..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:24

kohtje schreef:
_San87_ schreef:

Bij ons deed een plantenspuit wonderen. Eerst maak je een geluid bv HEEE! en dan spuiten.

Dat zou ik idd ook eens kunnen proberen. Hij weet overigens heel goed dat hij niet op het aanrecht mag, want als ik het zie en ik maak aanstalten om op te staan, is hij meteen weg.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik gewoon een hekel aan die kat begin te krijgen door zijn gedrag :@. Het is niet alleen op het aanrecht zitten, het is de andere kat terroriseren, overal aan moeten zitten, de hele dag door klaaglijk miauwen...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:25

Er zijn trouwens hele websites met hoe houd ik de kat uit de tuin tips. Er zijn bijv ook een paar planten die voor katten een vieze geur hebben en bodembedekkende planten en cacaodoppen in de tuin maken je tuin ook minder aantrekkelijk als kattenbak.

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:28

@ moonvw : Van dat apparaat kunnen sommige mensen niet slapen, het helpt dan misschien wel tegen de katten. Maar dan heb je alsnog geen blije buren :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:29

_blue_ schreef:
wilawander heb jou berichten altijd wel kunnen waarderen maar hier zak je toch behoorlijk in achting, jammer! leer je even een hele andere wilawander kennen!

:oo Waarom? omdat ik mijn mening zeg over het last hebben van andermans dieren? :roll:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:33

miss_nadine schreef:
secricible schreef:

Misschien een stomme vraag maar kan je dan niet gewoon handschoenen dragen? Ik draag altijd handschoenen met tuinieren, ook zonder kattenstront, heb het niet zo op insecten die door de aarde lopen.
Heb geen verstand van zwangerschap verder..

Handschoenen zijn zeker een optie, als je er maar zeker van bent dat er geen resten aan je handen blijven zitten. En na het uitdoen van de handschoenen je handen goed ontsmetten en desinfecteren. Desalniettemin is het advies om niet in aanraking te komen met kattenuitwerpselen. Persoonlijk zou ik dat advies niet willen negeren....
Feit blijft dat ik aanpassingen moet doen omdat anderen hun verantwoordelijkheid neit nemen. Ik zou dus niet durven tuinieren als ik zwanger ben. En 9 maanden de tuin niet bijhouden... Dat is best lang :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:35

moonvw schreef:
Weet niet of ik er misschien al overheen gelezen heb maar er is een apparaatje die een piepsignaal afgeeft als ze in de beurt komen...... laten ze dat nou héél verschrikkelijk vinden. Bij mijn ouders werkt het in ieder geval.

en ja hoe duur is dit ?