Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

One_Love

Re: Honden scheuren hond aan stukken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:30

1 raad.... niet anderen laten uitlaten gewoon weer zelf gaan! Ik heb heel lang mijn eigen hond niet durven uitlaten door dit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:31

Gewoon je ritme aanhouden, je honden vertoonden volkomen natuurlijk, en dus normaal gedrag. Zelf ontspannen, en je honden idd niet weghouden van andere honden. Zij vinden het niet iets abnormaals, dus vind dat zelf ook niet.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 21:31

Mijn vriend en ik laten beide de honden uit. Hij 3 keer per dag en ik 3 keer per dag. Netjes verdeeld.
Hij staat om 5 uur op en gaat dan met ze naar buiten. Ik daarna om 9 uur. Dus ik ben wel blij dat hij ze morgen als eerst mee neemt.
Straks gaan ze ook nog een keer uit. Even snel op het veldje, maar dan zie je hier toch geen kip op straat lopen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:32

HorseTopShop schreef:
Ik ben misselijk, voel me rot, schuldig en zit helemaal niet lekker in mijn vel.
1 Van de honden die erbij was gaat elke dag mee naar de winkel waar dagelijks veel kinderen en andere honden komen. Wat moet ik morgen nou doen? Stel dat hij er wat aan over heeft gehouden qua gedrag?

Ik ga i.i.g. even informeren naar iets van een cursus die ik met ze kan gaan volgen voordat er toch iets fout gaat.

:(:) Ik kan me je zorgen wel voorstellen... pfft wat een ervaring zeg. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je hond plots agressief is geworden hoor. Maar ik denk dat ik ook liever een extra cursusje ging doen als het mijn honden waren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:33

One_Love schreef:
1 raad.... niet anderen laten uitlaten gewoon weer zelf gaan! Ik heb heel lang mijn eigen hond niet durven uitlaten door dit..

Voor de eerste keer is daar toch niks mis mee? Of desnoods laat je iemand mee lopen. Geeft toch wat vertrouwen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:34

TS volgens mij hoef je echt niet bang te zijn morgen, vooral als de honden nu lekker liggen te slapen.
Ik hoop dat jezelf ook kan slapen vannacht en dan morgen proberen je dagelijkse ritme aan te houden.
Sterkte verder vandaag en morgen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:36

vind het wel fraphant dat de mensen die hier allerlei heftige uitspraken over cane corso's en andere honden deden nu niets meer te zeggen hebben, beetje laf

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:36

Miepie77 schreef:
vind het wel fraphant dat de mensen die hier allerlei heftige uitspraken over cane corso's en andere honden deden nu niets meer te zeggen hebben, beetje laf

wie ik?

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:37

Vreselijk om zoiets mee te maken. Ik kan me voorstellen dat je hier flink van geschrokken bent. Ik snap dan ook niet waarom mensen hun honden los laten lopen terwijl ze deze niet eens onder controle hebben. :(

Sterkte met alles en blijf jezelf, want jij bent hier absoluut niet schuldig! Ik ben dan ook van mening dat de kosten voor de eigenaar zelf zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:39

Miepie77 schreef:

Ze hebben natuurlijk vrij weinig te zeggen he ;)

Miepie77

One_Love schreef:
Miepie77 schreef:

wie ik?

nee hoor, jij bent gewoon bezorgd maar er waren er een aantal flink aan het veroordelen en zeer kortzichtig en kort door de bocht, maar die hoor je nu niet :+

Iris82

Maar dat was al met al toch offtopic dus ik ben blij dat de discussie daar niet meer over gaat.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:42

idd en de aid moet nog een uitspraak doen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:43

_blue_ schreef:
idd en de aid moet nog een uitspraak doen

goh, alsof het monsters zijn en direct afgemaakt worden :')

Nee denk dat het wel goed komt :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 21:44

Ze zien er voor sommige mensen misschien "eng" uit, maar diegene die de rasstandaard kent van de Cane Corso, weet dat het 1 van de betrouwbaarste honden zijn mits goed opgevoed. Het zijn echte gezinshonden.
Nouja offtopic, maar meer info: http://www.canecorsokennel.nl/content/canecorso_beschrijving.shtml

Wat houd die test precies in die de AID gaat doen?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:47

De test is een moment opname hoe de hond zich gedraagt in bepaalde situaties.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:48

Mag ik je een compliment maken?!
Top hoe jij je verantwoordelijkheid neemt voor je honden.
Hopelijk loopt het verder goed af.
Succes.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 21:53

senna21 schreef:
Mag ik je een compliment maken?!
Top hoe jij je verantwoordelijkheid neemt voor je honden.
Hopelijk loopt het verder goed af.
Succes.

Bedankt :o

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:55

Jeetje wat schrikken is dit zeg, ik zou ook helemaal van de kaart zijn.
Ik hoop voor je dat het goed afloopt voor je honden en dat het achteraf allemaal mee valt. Zonde van de andere hond, maar het is helaas niet anders.

Sterkte en hopelijk kan je een beetje slapen vannacht :)

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:58

HorseTopShop schreef:
Ze zien er voor sommige mensen misschien "eng" uit, maar diegene die de rasstandaard kent van de Cane Corso, weet dat het 1 van de betrouwbaarste honden zijn mits goed opgevoed. Het zijn echte gezinshonden.
Nouja offtopic, maar meer info: http://www.canecorsokennel.nl/content/canecorso_beschrijving.shtml

Wat houd die test precies in die de AID gaat doen?

Iemand komt dreigend op je, iemand staat te gillen en raar te doen, paraplu waar iemand raar mee doet,plastice hond etc simpele dingen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:59

Iris82 schreef:
Je kunt ook niet de politie bellen dat je iemand door het rood hebt zien rijden bijvoorbeeld.

wel.. als je er achterrijd en hij doet nog meer dingen zoals slingerend en dronken achter stuur..

dan sturen ze er echt een wagen heen... mijn broer heeft zo ook een keer gebeld en er achter gebleven tot die van de weg was gehaadld.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:00

nadat mijn hond ( een amerikaanse stafford overigens ) was aangevlogen door een andere hond heb ik hem daarna zo snel mogelijk weer met andere honden laten spelen omdat ik dus ook bang was dat zijn gedrag veranderd zou kunnen worden. En kan je vertellen dat ie het super deed, misschien dat dat je ook wat gerust stelt. Denk ook niet dat dat jou honden nu zich anders zullen gedragen als ze altijd met andere honden en kinderen hebben gekund.

Kijk even op http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... edrag.html

daar staat het helemaal beschreven!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:03

Overigens vind ik dit wel erg aparte onderdelen:

Onderdeel 12: er wordt een kunstkind naar de vastgebonden hond getrokken. Vlakbij de hond blijft deze 10 seconden stilstaan. Vervolgens wordt de pop voorbij de hond getrokken.
Onderdeel 13: nu loopt er een testhelper met het kunstkind naar de hond. De hond wordt door de pop geaaid, waarna testhelper en kunstkind doorlopen.

Mijn hond ziet en ruikt echt wel het verschil tussen een echt kind of een kind van plastic.
Ben bang dat ie van mij zal denken "ow leuk, speelgoed " en dat is natuurlijk niet de bedoeling van de test want hun willen het doen overkomen als een echt kind denk ik.
:D
Laatst bijgewerkt door LiesxAnne op 09-10-11 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:04

cinn87 schreef:
nadat mijn hond ( een amerikaanse stafford overigens ) was aangevlogen door een andere hond heb ik hem daarna zo snel mogelijk weer met andere honden laten spelen omdat ik dus ook bang was dat zijn gedrag veranderd zou kunnen worden. En kan je vertellen dat ie het super deed, misschien dat dat je ook wat gerust stelt. Denk ook niet dat dat jou honden nu zich anders zullen gedragen als ze altijd met andere honden en kinderen hebben gekund.

Kijk even op http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... edrag.html

daar staat het helemaal beschreven!

Bedankt. Alleen onderdeel 3 zal voor problemen zorgen, want ze hebben het echt niet op katten. Voor de rest maak ik me eigenlijk helemaal geen zorgen. Het zijn zulke goedzakken.

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:04

paardenfreak schreef:
Iris82 schreef:
Je kunt ook niet de politie bellen dat je iemand door het rood hebt zien rijden bijvoorbeeld.

wel.. als je er achterrijd en hij doet nog meer dingen zoals slingerend en dronken achter stuur..

dan sturen ze er echt een wagen heen... mijn broer heeft zo ook een keer gebeld en er achter gebleven tot die van de weg was gehaadld.

Ik dacht dat dit ook een misdrijf is..