Yamcha schreef:Ik kan me er ook over opwinden. Ik wind me er over op dat je zo dol bent op geld, dat je willens en wetens een doodzieke hond fokt, een hond die het uitgilt van de pijn omdat zijn koppie zo zeer doet, een hond waarvan je weet dat die het aan zijn hart krijgt, een hond waarvan je weet dat de ellebogen het begeven, de heupen, slecht zijn, de rug altijd pijn doet, altijd een zere buik.......
Arme, arme diertjes. En dan een dier aanschaffen alsof het een ding is, en @%&%$$ 90% van de mensen weet niks van honden, begrijpt ze niet en wil niet bijleren ook, klagen als hij het niet meer diet, maar niet weten wat je koopt, alsof je het zo weer weg kunt gooien, dat vind ik puur egoïsme en eigenliefde, want met liefde voor de hond heeft het niets te maken.......
Waar ik nog meer van schrok in een vorige docu hierover was de mensen die deze arme hondjes met permanente migraine opvingen. Zgn. houden van?! Die dieren hebben altijd pijn, laat ze dan aub inslapen ipv de ellende te rekken.

Dat zij die 97/70% hebben veroorzaakt én dus aan de basis liggen van dit dierenleed, vind ik veel verdrietiger. Al het zielige komt bij hen vandaan.