Wie heeft er ook een papegaai?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:16

Pfff, ik zit met een dilemma,
4 jaar geleden is mijn grijzeroodstaart weg gevlogen, hij was gekortwiekt, maar niet goed blijkbaar.
Dagen en nachten gezocht, amivedi ingelicht enz enz.
Nou kwam mijn ex gisteren met het verhaal dat hij drumles heeft hier in de buurt en daar is 4 jaar geleden een grijzeroodstaart aan komen vliegen en na 2 dagen riep hij hele tijd Rocco. Zo heet hij.
Nou heb ik amivedi gebelt, maar die kunnen tot 2008 terug kijken. Hij is in 2007 weg gevlogen.
Ik weet zeker dat het hem is. Het is een Congo super tam en praat volop.
Wat moet ik nou doen. Ik mis dat beestje zo gigantisch.

MirandaNH

Re: Wie heeft er ook een papegaai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:05

Heen gaan en het verhaal vertellen ;) misschien valt er iets te overleggen met ze? :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:07

Ik zou zeker contact op nemen!!! Als je niets doet, kom je er nooit achter of er misschien de mogelijkheid is dat ie bij je terug kan komen!!
Sterkte!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:57

Ik zou ook zeker een poging wagen!! Als je het niet doet krijg je er spijt van, geheid! Ze kunnen je hoogstens de deur wijzen, nou ja, moet je luisteren, dat zegt meer over hen dan over jou. GEwoon doen, je hebt niks te verliezen!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:12

Hee wat fijn dat je waarschijnlijk te weten krijgt waar je vogel is. Ik zou er ook heengaan en gewoon vragen. Had hij een ring om of was hij gechipt? En zo ja weet je het ringnummer nog?
Voor alle andere.. laat je vogel chippen bij een papegaaien arts, is makkelijk in zulke gevallen. Een ring kan je makkelijk afknippen maar een chip zit je aan vast.
Ik hoop dat je wat wijzer wordt als je gaat praten. En mocht je Rocco niet meekrijgen, dan weet je in iedergeval of hij een goed tehuis heeft gekregen. Ik zou niet weten of je na al die jaren nog aanspraak kan maken, maar ik hoop en duim voor je.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:12

:(:)
Wat erg zeg, hopelijk mag je in ieder geval gaan kijken!

Chippen heb ik wel over nagedacht trouwens, maar mijn DA dacht dat dat kwaad kon bij vogels dus niet gedaan. Maar ik overweeg het zeker om hem te laten chippen, misschien moet ik toch eens naar een DA en kan het alsnog.

De babbelbal heeft trouwens een nieuw huis.

Edit; Net zitten googelen en chippen gebeurt veel zie ik.
Binnenkort even naar de dierenarts om te overleggen of ze het wil doen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:26

moonfish13 schreef:
:(:)

Chippen heb ik wel over nagedacht trouwens, maar mijn DA dacht dat dat kwaad kon bij vogels dus niet gedaan. Maar ik overweeg het zeker om hem te laten chippen, misschien moet ik toch eens naar een DA en kan het alsnog.

Edit; Net zitten googelen en chippen gebeurt veel zie ik.
Binnenkort even naar de dierenarts om te overleggen of ze het wil doen.

Doe het dus bij een vogel arts!!! Vogels zijn gekke dieren, niet standaart bij een dierenarts in opleiding.
Neem geen risico en rij eventueel iets verder naar iemand die er wel ervaring in heeft. Wil je wat adressen ? geef een pb en je krijgt een link. ook kan je zulke dingen bij bv Lorre en co vragen, die geven ook goed en gedegen advies. Maar een dennis en een 4 animals zou ik niet doen :o

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:43

euh..ik heb vandaag de uitslagen binnen gehad van Lola's (edelpopje) bloed.. allemaal goed!!! *\o/* +:)+
Morgen dus een man voor haar ophalen bij een bevriende kweker. moet wel van boven naar beneden rijden maar hij matst me vreselijk en zijn vogels zijn allemaal getest. dus op naar een liefde tussen 2 edeltjes!
maar eerst even ophalen.. (en dat ophaalgedeelte moet ik 3 dagen bezuren lichamelijk.. maar ja t is niet anders)

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:44

Dennis... M'n groooooooote vriend... _-:(

Ik wil wel graag een pb'tje met wat adresjes :j

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:58

Ik heb de man gebeld, en hij laat me het weekend weten wanneer hij thuis is en dat ik langs mag komen.
Hij had inderdaad een ring om, ik moet ergens nog zijn papieren hebben, ben me al gek aan het zoeken maar natuurlijk kan ik ze niet vinden.
Baal daar zo van. Daarom had ik gehoopt dat amivedi terug kon kijken dan had ik dat in ieder geval.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:03

Ohhh heel de tent op zijn kop! Hoe frustrerend als je gewoon wéét dat je ze moet hebben :(:) Wel tof dat je in ieder geval mag komen :) Althans, hij lijkt er wel voor open te staan toch?

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:21

Ja eerst nog maar eens zien natuurlijk of hij mij het weekend nog belt.
En dan nog had hij anders niet tegen zijn leerlingen moeten vertellen dat Ricco bij hem 4 jaar geleden aan was komen vliegen toch?
Hij is drumleraar.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:24

Ja daarom zei ik al, hij lijkt er voor op en te staan, off ie dan inderdaad nog belt, is dan weer even afwachten. En inderdaad, als ie pertinent niet van 'zijn' vogel afwil, had ie beter kunnen zeggen dat hij gekocht is ofzo. Maar, nu wel beter voor jou, anders was je er nooit achter gekomen :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:49

als ik dit zo lees zal ik hele goede hoop hebben dat het idd een aanvlieger is. Wat zou jij doen als er een vreemde belt die zegt(even grof gezegd) dat het haar gaai is Als je rond de 600 euro heb neergeteld om een vriendje te kopen, zeg je toch gelijk van : ben je gek.. ik heb .. betaald voor mijn vriendje. Of iets van dien aard.
_/-\o_ trek niet te hard van leer.. vraag hoelang ze'm hebben en hoe ze eraan komen. vertel niks over wat hij kan praten en neem een "getuige"mee en een spraak recorder :o neem het op, dan heb je misschien iets om je eigen vogel terug te krijgen. Begin niet zelf over wat hij allemaal kan zeggen, vertel van zijn/haar gewoontes. Loop ook niet gelijk op de vogel af.. laat hem op jou reageren. zeg terloops eens van hee Rocco, of ozo, zo als je toen ook deed. Rocco kan het je nl ook kwalijk nemen dat ie nu pas van je hoort.Maar als Rocco bv in zijn kooi zit en halverwege het gesprek op jouw verzoek los gelaten wordt.. kan je laten zien door bv van te voren te vertellen dat jullie kusjes gaven ((beschrijven) op een bepaalde manier. en als dat alles vastgelegd is sta je zo wie zo sterk, al is het maar alleen een gesprek.
Heelveel wijsheid en succes, en ohhh ik hoop zo dat het jou vermiste Rocco is!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:11

Ben je nog gebeld over 'je' Rocco??

Zazu is erg fan van z'n babble ball :P Zo ook de hond en de katten :') Ik had 'm eerst opgehangen aan de tralies, maar de hond en de katten gingen gewoon aan de andere kant van de kooi zitten en er met poten tegen aan duwen := Vervolgens heeft Zazu z'n frustratie erop losgelaten, hij begon te rammen met 't ding! :oo Nu heb ik 'm maar gewoon neergelegd, en hij vind 'm helemaal geweldig. :D De hond ook nog steeds, maar nu kan ze er niks meer mee :P

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 00:48

Nee, hij heeft niet meer gebelt. Ga hem morgen gewoon weer bellen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:22

Lekker dan.......Wilde net gaan vragen hoe het van het weekend gegaan was.... :o
We wachten in spanning :D

pipo, wat super dat lola in orde is?? Hoe klikt het met 'haar' mannetje??

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:00

Hier gaat het prima! Ik heb Beavis omgruild met Dago,mijn 1e edelman (en 1e gaai waar alles mee begonnen is)
Lola is nl even iets jonger dan Dago en beide zijn "geslachtsrijp"wat niet wil zeggen dat er jonkies komen hoor haha. Beavis, de nieuwe edelman is net iets jonger dan Binka. Alle 2 de koppels moeten even wennen maar het gaat prima, ze zitten lekker in de volliere en Beavis is al heerlijk naar buiten gekomen en zelfstandig weer naar binnen gegaan. Lola is nog binnen, maar die komt vast en zeker binnekort ook buiten koekeloeren.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:05

Wat lijkt me dat gaaf om koppeltjes te hebben!!
Zazu heeft z'n eigen koppeltje gemaakt geloof ik :') Hij is helemaal verliefd op z'n babble ball! Hij voert 't ding, ligt er overheen, knuffelt ermee, slaapt ermee, praat ertegen := Beest is niet wijs! Volgens mij is alleen de batterij op ofzo, de ball maakt niet zo veel geluid meer. Ga zo maar even kijken of ik er bij mag van 'm :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:46

fidodido schreef:
Nee, hij heeft niet meer gebelt. Ga hem morgen gewoon weer bellen.

Ben je al iets verder???

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 10:53

Ja ik ben ook zeer benieuwd!

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:43

Wat een leuk topic, heb het met veel plezier helemaal doorgelezen! Zelf heb ik helaas geen papegaai, zou er wel heel graag ooit eentje willen hebben! Mijn ex schoonouders hadden een amazone waar ik stapel op was en hij op mij, alleen mijn ex schoonmoeder kon er wat mee en ik! Voor de rest kon er niemand in de buurt komen want dan pikte hij echt en hard ook! Bij mij stapte hij zo op mijn arm en ik nam hem geregeld mee, kon er ook mee knuffelen, douchen enz, tevens kon hij redelijk goed kletsen en was hij al een jaar of 38! Echt een geweldig beest die ik stiekem nog steeds mis al zie ik hem al drie jaar niet meer. Het zijn echt persoonlijkheden en zo slim en kennen je echt! Ooit als ik voldoende tijd heb dan hoop ik ook echt een papegaai te hebben, voor nu geniet ik van jullie verhalen hier ;)

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:08

Eindelijk mag ik dinsdag om 12 uur langs komen om te kijken bij Ricco.
Heb hem gewoon net zolang gebeld totdat hij opnam.
Ben zo benieuwd!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:13

ohhh wat spannend!!!!! Wel een teken dat ie m niet gekocht heeft anders mag je vast niet langskomen .Hee ik ga heel erg hard duimen voor je, maar please reken er nu niet op dat je hem eventueel terug kan krijgen als het hem is.Maar voor nu is dit heel erg positief!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:19

Super!! Ik zal ook voor je meeduimen, al ga ik inderdaad wel mee in wat pipo zegt, maak jezelf niet al bij voorbaat blij dat je met gajes naar huis kan he! Ik hoop het van harte, echt! Het is in ieder geval al top dat je 'm weer kan gaan zien!!! :D