Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
misschien valt er iets te overleggen met ze?
moonfish13 schreef:![]()
Chippen heb ik wel over nagedacht trouwens, maar mijn DA dacht dat dat kwaad kon bij vogels dus niet gedaan. Maar ik overweeg het zeker om hem te laten chippen, misschien moet ik toch eens naar een DA en kan het alsnog.
Edit; Net zitten googelen en chippen gebeurt veel zie ik.
Binnenkort even naar de dierenarts om te overleggen of ze het wil doen.
Wel tof dat je in ieder geval mag komen
Althans, hij lijkt er wel voor open te staan toch?
trek niet te hard van leer.. vraag hoelang ze'm hebben en hoe ze eraan komen. vertel niks over wat hij kan praten en neem een "getuige"mee en een spraak recorder
neem het op, dan heb je misschien iets om je eigen vogel terug te krijgen. Begin niet zelf over wat hij allemaal kan zeggen, vertel van zijn/haar gewoontes. Loop ook niet gelijk op de vogel af.. laat hem op jou reageren. zeg terloops eens van hee Rocco, of ozo, zo als je toen ook deed. Rocco kan het je nl ook kwalijk nemen dat ie nu pas van je hoort.Maar als Rocco bv in zijn kooi zit en halverwege het gesprek op jouw verzoek los gelaten wordt.. kan je laten zien door bv van te voren te vertellen dat jullie kusjes gaven ((beschrijven) op een bepaalde manier. en als dat alles vastgelegd is sta je zo wie zo sterk, al is het maar alleen een gesprek.
Zo ook de hond en de katten
Ik had 'm eerst opgehangen aan de tralies, maar de hond en de katten gingen gewoon aan de andere kant van de kooi zitten en er met poten tegen aan duwen
Vervolgens heeft Zazu z'n frustratie erop losgelaten, hij begon te rammen met 't ding!
Nu heb ik 'm maar gewoon neergelegd, en hij vind 'm helemaal geweldig.
De hond ook nog steeds, maar nu kan ze er niks meer mee
Hij is helemaal verliefd op z'n babble ball! Hij voert 't ding, ligt er overheen, knuffelt ermee, slaapt ermee, praat ertegen
Beest is niet wijs! Volgens mij is alleen de batterij op ofzo, de ball maakt niet zo veel geluid meer. Ga zo maar even kijken of ik er bij mag van 'm