Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:36

Daks schreef:
Ts ik kan nala een perfect huis aanbieden. 5 katten. een huis waar ze overal mogen. een privetuin van 1500 vierkante meter met 20 klimbomen. daarnaast 1hectare weiland. stel het maar voor aan je vriend. Katten gaan hier ppas de deur uit tussen zes planken.

TS zou je dit niet doen?
Het lijkt me de beste oplossing voor alle betrokkenen. Of die kat nu plast uit stress, door blaasgruis of uit pure kwaadaardigheid, doet er eigenlijk niet toe. Waar het om gaat is dat het niet snel opgelost zal zijn, en dat jij het zo te lezen helemaal gehad hebt.
Ik probeer me voor te stellen hoe jullie daar op dat appartement zitten met 2 volwassen mensen, 1 grote hond en 2 katten die nooit buiten kunnen en waarvan er 1 wildplast... ik word er niet echt vrolijk van :n
Jullie hebben echt teveel dieren voor de hoeveelheid plaats die jullie hebben, en daardoor hebben zowel de dieren als de mensen massa's stress.
Je maakt het voor iedereen gemakkelijker als je haar wegdoet naar een goede thuis.

swoeky

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:45

ts wil misschien wel ;) maar vriend moet overtuigd worden

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:58

Als vriendlief niet zou worden overtuigd door zon aanbod dan zal het nooit goed zijn

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:11

dat zal het ook niet ;) want vriendlief wil er niet vanaf

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:14

Ik herken je frustratie, maar kan me niet vinden in je haat tegen de kat.

Onze poes plast ook in huis, is verschillende malen door de medische molen gehaald en niks aan de hand.
Ze heeft erg veel last van de overige katten van buren e.d. die in onze tuin komen.
Ze wil als het ware haar terrrein afbakenen.
Ook plast zij over mijn tassen e.d. heen, maar ik heb inmiddels wel geleerd om mijn spullen niet rond te laten slingeren.

Dus in dat opzicht begrijp ik je echt wel.
Alleen ik snap je woede tegen dat dier niet.
Een beest gaat echt niet om jou te zieken in de rondte piesen.
Er moet een reden voor zijn.
Is dat niet medisch, dan is het wel psychisch.
Mogelijk is ze gestresst vanwege de verhuizing/nieuwe hond/jouw haat tegen haar.

Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Heb je bijvoorbeeld al eens feliway geprobeerd?
Er zijn ook kattengedragstherapeuten welke goede resultaten met dit soort dingen behalen.

Tuurlijk ben ik ook wel even pissig als de gordijnen weer onder de pies zitten, terwijl ze net een halve dag weer schoon hangen.
Maar om nou te zeggen dat ik onze poes haat? Nee absoluut niet. Ze is het liefste wat ik heb en ik zou neit zonder kunnen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:26

TS ik heb het hele topic door zitten lezen..
ik heb hier 2 kittens van 13 weken zitten het zijn 2 mannetjes,keurig netjes,genoeg ruimte om te spelen,gaan straks lekker naar buiten,goed voer en geen stress..wel een baby in huis(alleenstaande mama)

je mag de kat ook bij mij brengen..ik kan hem niet ophalen maar als je hem brengt blijft hij bij mij de rest van zijn leven.

pb maar als je intresse hebt in een goed tehuis :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:36

Maggie_Eddy schreef:
@Anneliesjd: Mijn kat heeft er simpelzat de reden voor dat ie het zo aangeleerd heeft als kitten zijnde, slapen bij het baasje. Toen hij nog bij zijn moeder zat, bij een vriendin van mij was dat, sliep ie bij hun op de slaapbank. Zij woonde ook in 1 grote ruimte. Toen ie vervolgens bij mij kwam, zat ik nog op kamers, dus 1 kamer, waar hij ook liep. En dus ook sliep. Tja, jaag m dan maar van je bed, als je ligt te slapen. Dus hij is min of meer gewoon verwend geweest daarmee en daar kan ie geen zak aan doen. Is dus door onszelf veroorzaakt.

Maar dan kun je hem nog steeds afleren, een oudere hond kan ook leren dat hij niet op het bed mag en een paard kan ook op latere leeftijd nog ingreden worden. Zo kun je een kat ook leren dat wat vroeger mocht, nu niet meer mag, vraagt een beetje doorzettingsvermogen maar uiteindelijk kom je er wel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:48

Jis_ schreef:
Magrathea schreef:
Zo kunnen er wel een miljoen oorzaken zijn. En om die nou allemaal af te gaan struinen....

Miljoenen is wat overdreven maar jazeker dat doe je, vind ik, voor je dier waar je voor gekozen hebt. :j

Ik bedoelde eigenlijk meer dat zoals wat iemand al zei, over een kat die nukkig werd van het wasmiddel van haar oude baasjes - ik zou daar zelf niet eens op gekomen zijn, dat dat de oorzaak kan zijn. Snap je? Dan probeer je vanalles maar het kan net dat ene dingetje zijn waar je zelf niet op bent gekomen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:52

Als je dan toch anderen gaat verbeteren:

JunkDeLuxe schreef:
Om een lang verhaal kort te maken: ik HAAT onze kat.

En voor wie de langere versie wel wil lezen }> :
Een kleine 2 jaar geleden hebben mijn vriend en ik een kater geadopteerd. Het arme beestje was mishandeld geweest, en dat merkte je ergens wel in zijn associale gedrag. Verder was hij ontzettend flink hoor, zindelijk e.d., dus het is niet zo dat we last hadden ofzo van hem. Hij is gewoon niet echt zo'n knuffeldier.

Het is asociaal.

JunkDeLuxe schreef:
Jeetje wat een reacties.

Verder hebben we verschillende dingen geprobeert. Twee kattenbakken, kat-nip spuiten in de bakken, verschillende korrels in de bakken, peper/sinaasappelschillen op dr vaste plekje (wat katten volgens het trouwe internet walgelijk vinden), ...

Het is geprobeerd.

JunkDeLuxe schreef:
En ik heb heus niet altijd wat tegen Nala (het babykatje, voor wie dit niet duidelijk was) gehad. Toen ze klein was, sliep ze steevast op mijn buik, en ik was altijd aan het kroelen met haar. Mijn vriend vind haar de liefste, omdat zij veel meer komt knuffelen dan Simba (de kater dus), en dat had ik in het begin ook. Ja, je mag geen favorietjes hebben, maar de meeste hebben dit toch hoor.

Het is vindt.

JunkDeLuxe schreef:
Ik las hier dat ik haar op een klein plekje met de kattenbak moet opsluiten. Dat heb ik ongewild moeten doen toen ik dr een maand had, wel 3 weken lang. Ze was waarschijnlijk van de krabpaal gevallen, op de verwarming. Resultaat: een gebroken achterpootje. Ga nu niet zeggen dat ik dr van de krappaal heb gegooid, want dan wordt ik écht kwaad. Ze heeft toen dus 3 weken lang opgesloten gezeten op een klein vierkante meterje, mét kattenbak. Toen ging ze er ook gewoon in. Op aanraden van de DA hebben we haar toen niet al te veel aandacht gegeven, omdat ze dan zou opspringen e.d., wat natuurlijk niet goed zou zijn voor dr pootje. Dat ik trouwens weer helemaal in orde, voor wie me verder nog van dierenmishandeling verdenkt.

Het is word.

En dat is nog niet alles, maar ik had geen zin om verder te lezen.

Misschien niet zo op de schrijfstijl van een ander letten, als je zelf niet foutloos bent? En neem wat tips aan van anderen....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:08

JunkDeLuxe schreef:
inkepink schreef:
laat je vriend dit topic eens lezen, weet ie gelijk dat ie beter een goede baas voor de kat kan zoeken ipv haar bij jou te laten, scheeld een boel overredingskracht denk ik

Scheelt is met T.
Mijn vriend weet 100% hoe ik over de kat denk. Zo zou hij ook over de hond denken, moest die constant in huis doen.

Jij weet niet eens hoe je sowieso spelt :')

Verder ben ik er van overtuigd dat de kat het expres doet. En mijn zegen heeft ze.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:10

Ik denk dat TS wel genoeg gezeur over zich heen heeft gehad -.- Misschien kunnen we weer ontopic gaan?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 22:21

esther_sonja schreef:
jeetje mensen zeg.. inderdaad.. omdat de ts in een BOZE BUI dit heeft geschreven ( en dus wss het erger heeft gemaakt dan het echt is ;) ik bedoel, iedereen zegt dingen die hij of zij niet echt zo erg meent, overdrijft in een boze, baal bui.. ) Dus ja hoor, door zoiets moet de ts maar oprotten, en haar vriend moet het maar uitmaken met haar, want met zon heks die zeurt over dat een kat over haar tassen pist?
Ik zou er ook zeker NIET blij mee zijn als mijn hond OF kat over mijn spullen loopt te zeiken. Dit wisten ze ook niet van tevoren.. Ik vind echt dat er belachelijk hard gereageerd wordt.. En nee ik keur het gedrag ook niet helemaal goed, maar ze zegt ook niet dat ze de kat ook echt mishandeld. Met sommige dieren heb je een klik, andere niet. klaar. Zij dus niet met deze kat.. Daarvoor hoeft Noch de kat weg, Noch de ts.. Toch belachelijk. ik vind het wel een hele goede tip het na te laten kijken door de dieren arts, en ook een goede tip te zorgen dat de hond de kat met rust laat, dus hem te corrigeren. ook meerdere kattenbakken lijkt me een goede tip! Dit lijkt me meer dan voldoende kritiek/ tips voor de ts, ipv dit belachelijke gepraat dat de ts maar weg moet bij haar vriend en ze zo'n verschrikkelijke dierenbeul is.. hoezo bokt zoekt weer sensatie en een manier zodat ze even lekker los kunnen bitchen op anderen :)

Haleluja.

Kijk, ik geef de katten elke dag eten, ververs hun water, schrob de kattenbakken schoon, ... Wat je maar wil. ALS Simba al eens om een knuffel komt vragen, krijgt ie die meteen. Nala, tja, als ze niet net in huis heeft geplast, ook. Geloof het of niet, maar ja, ook met haar knuffel ik regelmatig.

Moest de hond constant in huis doen- en ja, zo eentje heb ik er ook gehad-, sorry maar dat blijf ik niet trekken. Ik BLIJF niet constant machines was draaien, en dingen weg gooien door een huisdier. Echt niet. Zoals je zegt: het klikt, of niet. Hoeveel bokkers hier hebben er al een paard/verkocht weggegeven wegens geen klik? Hoe veel topics passeren hier niet, waarin staat dat mensen grijs haar krijgen van hun paard, en dat ze die met momenten -ja, gelukkig bij wijze van spreke- aan de boer om de hoek willen geven? Met mijn hand op het hard: ik heb dit vaak genoeg geroepen. Maar of ik haar daardoor op het einde van de dag minder graag zie.. Nee hoor, met heel mijn hart, heel mijn leven lang.

En wat IK dan niet snap, is dat de meesten MIJ niet snappen. Is het dan zo raar, dat ik geen vreugdedansje doe wanneer ik weer plas vind? Moet ik in m'n handen klappen ofzo wanneer de pis uit m'n handtas druipt?

Want ja, die handtassen, en handdoeken, en kleren, en alle spullen die ik door kattenpis heb kunnen weg gooien, die zijn wél belangrijk voor mij. Noem me gerust een materialist, maar ik neem écht geen dier in huis om m'n spullen te laten onderzeiken. Want zoals een vorige bokker aanhaalde: je wilt niet weten wat er nog aan je vloer blijft plakken, dan mag je nog zo vaak schoonmaken als je wil. Om dan nog maar niet te spreken over de geur.

Denk nu niet, dat ik niks verdraag. M'n moeder is op deze moment op vakantie, en m'n broer zorgt voor dr honden. Toen ik daar gisteren binnen kwam, ben ik pardoes in een verse drol van onze rottweiler gestapt, die ze op de mat verdorie had gedraaid. Ik zweer het je, Noia doet NOOIT in huis. Mist ze m'n moeder, heeft m'n broer haar niet op tijd uitgelaten, ik weet het niet, maar ik ben geen seconde boos geworden. M'n schoen zal helemaal onder, en toen ik dus op m'n sok naar de keuken liep (voor poetsgerief, ik was niet van plan een vleesmes te nemen en Noia dr keel over te snijden), trapte ik natúúrlijk in een losse keutel. Geen probleem, sokken in de vuilbak gepleurd, schoen gewassen, mat afgeschraapt en Noia gaan knuffelen. Daar was ik gemakkelijk een uur aan kwijt, en bij Nala zou ik daardoor echt razend worden.. MAAR! Een ongelukje kan gebeuren, en dit was écht de allereerste keer dat Noia in huis deed. Dat maakt me dan absoluut ook niet uit. Met puppy's en kittens ben ik ook veel verdraagzamer. Ik heb een eigen nestje pups gehad, en vanaf die uit hun bak konden, liep ik elke ochtend in een mijnenveld. De zwabber had algauw een vaste plaats naast de tv. Liters water heb ik toen gebruikt, en tientallen rollen keukenrol. En ik ben geen 1x kwaad geworden. Toen Nala klein was, en ze deed in huis, maakte me dat ook niet veel uit. Ik werd er nooit blij van, maar eerlijk: wie wel?

Maar toen ze 5, 6 maanden oud was, begon ik het wel vervelend te vinden. Ze heeft het 3 weken droog gehouden, toen ze opgesloten zat met een gebroken pootje. Maar ik kan haar toch niet constant opsluiten? Dan hébben we geprobeert, en dan gaat ze uuuuuuuuuren janken. Want ik ben, net zoals bij m'n pups van het principe: zolang ze janken, gaan ze niet los. Dan leren ze: 'als ik maar lang genoeg jank, krijg ik m'n zin'. Alleen..stopt..ze..gewoon..niet.. -:(- Een bench heb ik nog niet geprobeert, omdat ze daar 9/10 ook in gaat plassen.

Trouwens: de hond laat Nala vrij goed met rust. Nala heeft de gewoonte Zara aan te staren, met een zwiepende staart, en achter haar aan te lopen. Als Zara dan wil komen snuffelen, gaat Nala over de rooie en begint ze te blazen. Zolang ze niet krabt, zal Zara niet de intentie hebben om achter haar aan te gaan. Plus Nala is 10x sneller, en sinds we de hond hebben hebben we hier en daar een schab opgehangen zodat de katten het wat hogerop kunnen gaan zoeken als ze daar zin in hebben. Verder hebben we met de meubels staan schuiven, zodat de katten bv wél achter de salontafel raken en Zara niet.

Naar mijn mening, en naar hoe ik Nala ken, plast ze wanneer iets haar niet zint. Mijn vriend maakte eerder vandaag de opmerking, dat hij de indruk krijgt, dat Nala vooral op spullen plast waar onze geur in zit. De handdoek en de kleren sluiten daar heel mooi bij aan. Mijn handtas.. Tja, als ik uit werken ga, en ik doe mijn trui uit, steek ik die meestal in m'n handtas omdat ik die anders op m'n werk vergeet (wat niet evident is, ik ben poetsvrouw aan huis en werk dus overal maar 1x per week). Dus daar kan ie best gelijk in hebben. Alhoewel er, toen ze er haar behoefte op deed, niks van kledij in zat. Langs de andere kant plast ze ook gerust op de vloer, in kasten, ... En dan ze dan ook nog eens poept op m'n vriend z'n kleren, dat vind ik wel héél brutaal.

En daar heb ik dus geen zin meer in. Bijna alles wat ik vast neem, moet ik besnuffelen. Een deel van wat ik vast neem, vliegt dan ook meteen de wasmand in. Een ander deel de vuilbak. En een ander deel kan ik gewoon gebruiken. Ik ben het echt beu, om die geur elke dag te moeten ruiken. Ik nodig hier liever niemand uit, m'n vriend trouwens ook niet. Het is hier vrij klein, dat geef ik grif toe, maar alle 3 onze huisdieren zijn een rustig leven gewend. Simba is liever op zichzelf, en kan de hele dag op hetzelfde plekje blijven liggen zonder zich te vervelen. 's Avonds komt ie eens naar beneden voor zich uit te rekken aan de krabpaal, maar verder slaapt en eet ie vooral. En bezoekt hij de kattenbak :+ Zara komt van een man met een fysieke handicap, hij liep sinds anderhalf jaar met een brace en 2 krukken, en trok het echt niet meer. En Nala komt uit een gezin van 3 kinderen én een hond. Ik heb laatst nog even navraag gedaan, en ze heeft nooit wat voor gehad daar met de hond. Ik ken die hond, en weet dat ie nogal bang is, en heb hem meerdere keren op de vlucht weten slaan voor een kat :+ Nala is iets drukker, die speelt het liefst de hele dag. Ze heeft een hele grote krabpaal, en een kleintje. Het appartement ligt vol met balletjes, muisjes, ... En als ze eens iets tegenkomt wat haar wel aanstaat, zal ze zich niet inhouden: een rietje, een papiertje, een pen, veters aan je schoen, ... Toen Zara hier net was, heeft ze het spelen een kleine week niet echt aangedurft, vandaar dat we de hond overal mee naartoe namen, maar ondertussen is ze weer zo op haar gemak dat ze al eens in Simba's nek springt. Ik krijg ook de indruk dat ze Zara wel interessant vind, maar wanneer die interesse wederzijds blijkt te zijn, schrikt ze zich altijd weer een bult en wordt ze kwaad. Ik bedoel maar: ik IS hier klein, maar ze hebben het alle 3 best naar hun zin. Zara ligt de helft van de dag te slapen, en de andere helft loopt ze wat rond, komt ze om aandacht vragen, of kauwt ze op een bot.

Maar.. Doordat het hier zo klein is, ruik je alles zo ontzettend fel. En dat ben ik echt zat. Alles stinkt. Ja, ergens weet je dat op voorhand, ik ben heus niet dom. En dat je af en toe de kattenbak ruikt, dat neem je er bij. Hier en daar staan van die geurstokjes, en in de woonkamer staat zo'n spray die om de 20min een geurtje sproeit. In de gang staat een vaas potpouri, en de raam in de keuken (waar de bakken staan) staat ALTIJD op. Overdag, tenzij het echt steenkoud is, staat de raam van het terras ook gekanteld.

Het is ook niet zo dat ik er vies van ben om te moeten poetsen. Of dat ik zo lui ben, dat ik gewoon niet wil. Zoals ik al zei ben ik poetsdame, en poetsen stoort me absoluut niet, daar start ik steevast mijn zondagochtend (of middag :+) mee. Ik ben steeds op zoek naar nieuwe trucjes (zoals een papje van azijn en mosterd, hoorde ik eerder vandaag ivm de drol op mams dr tapijt) en stoor me er gewoon absoluut niet aan, ik kan het niet anders zeggen. Maar dat ik continu de dweil moet boven halen, omdat Nala de boel niet droog kan houden, dat hangt me ondertussen echt de keel uit. Ze ruiven alle 3 wel een beetje, en elke dag eens keren stoort me echt niet. Meestal dweilen we ook dagelijks, dat maakt me echt niet uit. Maar ik haat het gewoon, om wééral, voor de zoveeltste keer (ze is een jaar en half, voor de bokker die hier naar vroeg), haar plas te moeten opdweilen. En ga nou niet zeggen 'je doet de bak toch ook dat is bijna hetzelfde' want dat is het voor mij echt niet. Niet meer. Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar als ik het toch doe, wordt ik vies van de vloeren en alles waar ze ooit op heeft geplast. Hetzelfde zou ik bij de hond hebben.. Maar die doet dus niet in huis.

En waar dit hele topic dan voor mij eigenlijk over draait, is dat IK de kat weg wil, en mijn VRIEND niet. En wat ik daarmee aanmoet. Volgens menig bokker ben ik duidelijk gek, dat ik de kat weg wil, en moet m'n vriend mij maar dumpen en de kat me vannacht komen onderzeiken, en moet ik maar een eind oprotten met m'n stoere pitbull. Verder moet ik ook serieus overwegen om mijn andere kat, hond en naar ik zo dan ook veronderstel paard weg doen, want ik ben geen dieren waard en kan de verantwoordelijkheid niet aan. Dat het bij niemand opkomt dat ik gewoon pissig was bij het schrijven van de OP; anders had ik toch niet eens de moeite genomen dit topic te openen? Ik had ze even goed op straat kunnen gooien, zoals een bokker voorstelde.

Waar het mij om gaat; is dat ik dit niet meer wil. Of ze houdt NU op met in huis te doen, of ik blijf zeuren dat ze buiten moet. Mijn vriend is helemaal gek op haar, en ik heb maanden gedacht 'die kat moet weg', maar niet uitgesproken. Zara plast 1x in huis, en hij gaat meteen roepen dat ze weg moet. Niet gemeend, natuurlijk, maar hij zegt dat dan omdat ik zo vaak op Nala loop te vitten -dat geef ik grif toe, tuurlijk loop ik op dr te vitten, ze zeikt m'n spullen onder-, omdat het volgens hem gewoon onze schuld is. Ik moet m'n spullen maar.. Ja, wat moet ik ermee? Omhoog leggen is niet meer genoeg. En het is hier te klein om meerdere kasten te zetten, en de kasten die we nu hebben, zitten gewoon vol. We hebben geen kelder of zolder, dus dat is ook geen optie om de kasten daar eventueel in leeg te ruimen. En echt, ik vind het geen doen om mijn handtas steeds in de kast te moeten steken, of de doos karton die nog moet opgehaald worden.... Dit klinkt helemaal fout, maar ik weet niet goed hoe ik het anders moet zeggen. Velen zullen zeggen 'als je die kleine moeite al niet wil doen...' Maar ik heb gewoon echt zoiets: hoe haalt ze het in godsnaam in haar hoofd om op al die spullen te plassen? Dierenvriend of niet, dat gedrag vind ik gewoon écht niet ok. Een ongelukje, geen probleem, maar zo goed als dagelijks.. Na een tijd ben je dat gewoon echt zat. Hier ligt al eens een jas op een stoel, of valt er een handdoek op de grond, mijn vriend zijn werktas is gewoon te groot om hier nog ergens in een kast te passen, als ik echt moe ben gooi ik mijn kleren al eens neer naast het bed, ... En dat moet gewoon kunnen, vind ik. Het is niet, omdat er een trui op de grond ligt, dat er op geplast moet worden, toch? Ik hoop écht dat het nooit gebeurd, maar ik vrees ervoor om op een dag Zara haar nest ondergeplast aan te treffen.

Ik wil gewoon dat ze ermee ophoudt. Want ik haat het echt om me elke dag opnieuw druk te hoeven maken -zeg nu niet: doe dat dan niet, want dat doe je na een tijdje écht wel- om haar.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 22:32

Rapperijder schreef:
Daks schreef:
Ts ik kan nala een perfect huis aanbieden. 5 katten. een huis waar ze overal mogen. een privetuin van 1500 vierkante meter met 20 klimbomen. daarnaast 1hectare weiland. stel het maar voor aan je vriend. Katten gaan hier ppas de deur uit tussen zes planken.

TS zou je dit niet doen?
Het lijkt me de beste oplossing voor alle betrokkenen. Of die kat nu plast uit stress, door blaasgruis of uit pure kwaadaardigheid, doet er eigenlijk niet toe. Waar het om gaat is dat het niet snel opgelost zal zijn, en dat jij het zo te lezen helemaal gehad hebt.
Ik probeer me voor te stellen hoe jullie daar op dat appartement zitten met 2 volwassen mensen, 1 grote hond en 2 katten die nooit buiten kunnen en waarvan er 1 wildplast... ik word er niet echt vrolijk van :n
Jullie hebben echt teveel dieren voor de hoeveelheid plaats die jullie hebben, en daardoor hebben zowel de dieren als de mensen massa's stress.
Je maakt het voor iedereen gemakkelijker als je haar wegdoet naar een goede thuis.

Waar dit hele topic nu eigenlijk om draait, is dat m'n vriend haar niet weg wil. In nog geen 100 jaar.
En wat ik daar in vredesnaam mee aanmoet..

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:35

Jeetje, het zit je allemaal wel hoog of niet. Punt is dat je zelf de openingspost op deze manier geschreven hebt. Je had wel kunnen raden hoe daar op gereageerd zou worden.
Maar echt, die kat doet het niet expres. Je hebt denk ik vooral een probleem met je vriend. De kat kan het beste naar een ander baasje en dat moet je vriend ook eens beseffen. Maar hoe denk jij nou dat wij je daar mee kunnen helpen? Misschien moet jij hem eens vertellen dat jij bijna hoopt dat de hond haar dood bijt, misschien dringt het dan tot hem door.

En ook ik heb medelijden met Nala, ze zal zich echt niet fijn voelen bij jullie thuis.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:43

Ik zou sowieso een Feliway ophangen, en nu niet gaan lachen... maar ik zou aanraden om zowel zélf als Nala op de Bach te zetten.
Wellicht kan een gedragstherapeut bij jullie thuis éxact aanwijzen wat je aan moet/kan pakken, en hoe dat te doen.
Laatst bijgewerkt door Creatas op 06-09-11 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:43

Je bent alleen maar bezig met klagen over de kat en over de negatieve reacties hier, maar wat er nou allemaal geprobeerd is in die anderhalf jaar om dit probleem om te lossen wordt niet duidelijk. Volgens mij niet veel en is de emmer behoorlijk vol bij jou.
Ga nu maar eens met je vriend om de tafel zitten en zeg dat het zo niet langer kan. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Hij moet zorgen dat er hulp komt om te proberen dit probleem om te lossen of haar herplaatsen, en er zijn hier al 2 personen die haar een goed thuis willen geven.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:55

Toen ik nog maar 6 weken oud was, werd ik ineens bij mijn moeder weggehaald. Ik weet niet waarom dat gebeurde maar ineens moest ik met mensen mee naar een andere plek. In mijn nieuwe huis moest ik erg wennen, allemaal nieuwe geuren en andere mensen, een andere kat. Er was maar 1 kattenbak en die was al van de kater, dus ik durfde daar niet altijd in te plassen. Alleen als hij het niet zag. Maar soms moest ik erg nodig en dan was hij in de buurt en dan ging ik maar ergens anders plassen.

Toen ik net een beetje gewend was aan dit huis, woonden we ineens op een andere plek. Weer allemaal nieuwe geuren die ik niet kende. Ik wist niet meer zo heel goed waar ik nou moest plassen, want overal rook het zo anders.

Na hele korte tijd gingen we weer ergens anders wonen, en toen was ik echt een beetje de draad kwijt.

Ik wilde mijn baasjes vertellen dat ik me niet op mijn gemak voelde, maar ze snapten het niet. Kon ik maar praten.....Mijn ene baasje komt vaak thuis met een ding met hengsels eraan, die naar allerlei andere mensen en dieren ruikt, dat vindt ik eng en dus doe ik daar dan plasjes op, zodat het weer naar mij ruikt. Dan voel ik me meer op mijn gemak. Ik probeer zoveel mogelijk mijn geur op dingen in het huis te markeren, zodat ik tenminste mijn eigen vertrouwde geur op dingen ruik en niet allerlei vreemde enge geuren.

Maar mijn baasjes snappen het volgens mij niet. Ze worden alleen erg boos, op mij maar ook op elkaar. Dat vindt ik dan ook weer eng, want er is dan veel spanning in het huis. Mijn ene baaje heeft volgens mij een hekel aan me, dat voel ik en dat maakt me nog onzekerder.

Maar nu is er sinds kort ook nog een grote hond bijgekomen, die vindt ik zo eng. Ik ben de hele dag bang. Ik probeer om hem bang te maken door me groot te maken en met mijn staart te zwiepen, zodat hij me niet achterna gaat. Ik voel me vreselijk angstig. Altijd.

En dit is puur geschreven op basis van de angst die de oorzaak kan zijn, ik heb het nog maar niet eens over eventuele blaasproblemen waardoor de kat pijn heeft.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:57

ik heb niet het hele topic gelezen ;)

In ons vorige huis ging er ook geregeld wat mis met onze katten, eentje had er ook een handje van om elders te plassen en inderdaad dit is erg vervelend!
Maar in dat huis hadden wij zelf ook niet alles zelf lekker op orde, had het zelf heel erg druk met studie en werk en mijn man kon ook niet veel doen in huis ivm zijn hart dus was het er veel romeliger dan in ons huidige huis en slingerde er dus geregeld wel een tas/handdoek/kledingstuk enz.
We hadden twee kattenbakken voor 3 katten en ze deden allemaal op 1 hun behoefte en op de andere hun plasjes. Ze hebben geregeld blaasgruis gehad en kregen ze zelfs met antibiotica hier niet goed vanaf.
Toen zijn we Carnibest gaan voeren en dat heeft ze erg goed gedaan! Eerst met granberrysap om het ph-peil in de urine goed te krijgen tegen de blaasgruis, daarna hebben we dat weer afgebouwd. Afgelopen jaar zijn ze alledrie gesterrisileerd. Sinds we Carnibest gebruiken (en daar geven we een beetje water door), is de urine veel schoner en stinkt de poep ook totaal niet meer, zelfs niet als je er met je neus bovenhangt!
Ons nieuwe huis is erg opgeruimd en dus plassen ze er niet meer. Als we niet goed opletten op de kattenbak, dan plassen ze (althans 1 of 2, de andere is echt uberzindelijk) op de kleden van de honden, die dus weer gewassen moeten worden, zucht... maar ja dat is dan onze eigen schuld ;)
Ze hebben nu 1 kattenbak met zn 3en en dat werkt prima, hij wordt iedere dag bijgehouden en dan gaat het goed. Als we niet thuis zijn scheiden wij de honden van de katten trouwens, dat hebben we vanaf het begin al gedaan ook al kunnen ze goed met elkaar overweg, mijn man vind het toch een veiliger idee.
We zorgen dan ook dat de ruimte waar ze zitten (de hal/overloop) opgeruimd is, nergens kleedjes enz alleen hun eigen kleedjes (althans momenteel kunnen ze in een oude kamer vol plas-aantrekkelijke spullen maar het gaat goed :) ). Ik zou de kat en de hond scheiden en kijken of je met voeding ook wat kunt veranderen.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:05

anneliesdj schreef:
Maggie_Eddy schreef:
@Anneliesjd: Mijn kat heeft er simpelzat de reden voor dat ie het zo aangeleerd heeft als kitten zijnde, slapen bij het baasje. Toen hij nog bij zijn moeder zat, bij een vriendin van mij was dat, sliep ie bij hun op de slaapbank. Zij woonde ook in 1 grote ruimte. Toen ie vervolgens bij mij kwam, zat ik nog op kamers, dus 1 kamer, waar hij ook liep. En dus ook sliep. Tja, jaag m dan maar van je bed, als je ligt te slapen. Dus hij is min of meer gewoon verwend geweest daarmee en daar kan ie geen zak aan doen. Is dus door onszelf veroorzaakt.

Maar dan kun je hem nog steeds afleren, een oudere hond kan ook leren dat hij niet op het bed mag en een paard kan ook op latere leeftijd nog ingreden worden. Zo kun je een kat ook leren dat wat vroeger mocht, nu niet meer mag, vraagt een beetje doorzettingsvermogen maar uiteindelijk kom je er wel.

Hij kan sowieso niet meer bij ons op de slaapkamer, nu wonen we in een eengezinswoning en de slaapkamerdeur is dicht. Mede omdat we een waterbed hebben wat niet handig is met kattennagels enzo.... := Ik denk overigens dat het ook deels te maken had met de blaasgruis, dat die gewoonweg al veel langer sluimerde dan dat ik in de gaten had.. Maar goed, hij leert ook al degelijk bij. Voorheen had ie veel vaker dat ie 't deed en meer plekken. Nu is dat beperkt tot 2 plekken en al bij lange na niet zo vaak meer. We negeren het gedrag gewoon en hij krijgt gewoon goed aandacht. We komen er wel.

Ts, Ik had al eerder gereageerd hier in 't topic, kan goed dat je het misschien niet gelezen hebt. Het schijnt zo te zijn dat katten graag 1 en hetzelfde grit hebben. Misschien een idee om een grit waarvan jullie het idee hebben dat het werkt, die zolang in ene bak te houden en dan met de andere bak verder experimenteren? Ook wanneer ze ergens geplast hebben en je het opruimt, géén chloor gebruiken, daar pissen ze namelijk graag overheen! Waarom? Geen idee, maar heb het wel zelf ook ervaren dat ze alleen maar lekker schijnen te vinden. Ik doe dan ook nog weleens onder in de kattenbak wat chloor, onder de krant en daar dan het grit overheen. Dettol daarentegen schijnen ze verschrikkelijk te vinden, dat ga ik dus zelf ook nog even uitproberen. I let you know :j
En dan je vriend, je schrijft dat je hem ervan verdenkt dat wanneer jij Nala negeert dat hij haar aanhaalt. Dat noem ik dus ook kop in het zand steken. Dan heeft het dus geen enkele zin dat jij haar negeert. Hij moet ook net zo goed meewerken om dit op te laten houden. Ik zeg, samen goede afspraken maken, zodat jullie allebei op de zelfde manier handelen wanneer je weer eens pies vindt. Hoe jullie dat dan doen, laat ik aan jullie over... Zolang de manier van doen maar consequent is, anders heeft het geen zin.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:43

Mindfields schreef:
Toen ik nog maar 6 weken oud was, werd ik ineens bij mijn moeder weggehaald. Ik weet niet waarom dat gebeurde maar ineens moest ik met mensen mee naar een andere plek. In mijn nieuwe huis moest ik erg wennen, allemaal nieuwe geuren en andere mensen, een andere kat. Er was maar 1 kattenbak en die was al van de kater, dus ik durfde daar niet altijd in te plassen. Alleen als hij het niet zag. Maar soms moest ik erg nodig en dan was hij in de buurt en dan ging ik maar ergens anders plassen. Toen ik net een beetje gewend was aan dit huis, woonden we ineens op een andere plek. Weer allemaal nieuwe geuren die ik niet kende. Ik wist niet meer zo heel goed waar ik nou moest plassen, want overal rook het zo anders. Na hele korte tijd gingen we weer ergens anders wonen, en toen was ik echt een beetje de draad kwijt. Ik wilde mijn baasjes vertellen dat ik me niet op mijn gemak voelde, maar ze snapten het niet. Kon ik maar praten.....Mijn ene baasje komt vaak thuis met een ding met hengsels eraan, die naar allerlei andere mensen en dieren ruikt, dat vindt ik eng en dus doe ik daar dan plasjes op, zodat het weer naar mij ruikt. Dan voel ik me meer op mijn gemak. Ik probeer zoveel mogelijk mijn geur op dingen in het huis te markeren, zodat ik tenminste mijn eigen vertrouwde geur op dingen ruik en niet allerlei vreemde enge geuren. Maar mijn baasjes snappen het volgens mij niet. Ze worden alleen erg boos, op mij maar ook op elkaar. Dat vindt ik dan ook weer eng, want er is dan veel spanning in het huis. Mijn ene baaje heeft volgens mij een hekel aan me, dat voel ik en dat maakt me nog onzekerder. Maar nu is er sinds kort ook nog een grote hond bijgekomen, die vindt ik zo eng. Ik ben de hele dag bang. Ik probeer om hem bang te maken door me groot te maken en met mijn staart te zwiepen, zodat hij me niet achterna gaat. Ik voel me vreselijk angstig. Altijd. En dit is puur geschreven op basis van de angst die de oorzaak kan zijn, ik heb het nog maar niet eens over eventuele blaasproblemen waardoor de kat pijn heeft.

_/-\o_
Hopelijk gaat TS ooit nog eens beseffen dat het niet de schuld van de kat is...

Maargoed voor TS haar probleem is een simpele oplossing. Katje plast niet op de bak, wel erbuiten op haar tassen en wél express als we TS moeten gelofen. Dusssss.... (dure, niet te vergeten))tassen in de kattenbak en het probleem is opgelost. :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:00

JunkDeLuxe schreef:
En waar dit hele topic dan voor mij eigenlijk over draait, is dat IK de kat weg wil, en mijn VRIEND niet.

Als ie echt zó gek op die kat is dan moet hij eigenlijk zijn egoïsme opzij zetten en de kat een fijner thuis geven zoals bij Daks.

Of een oplossing zoeken voor de situatie en als dat betekent dat iedereen verhuist behalve hij en die kat (of hij en de kat verhuizen) dan is dat maar zo.
Je bent gek op een beest of je bent het niet. En soms betekent dat, dat je je eigen wensen opzij moet zetten en moet kiezen voor het welzijn van het dier als de situatie echt onhoudbaar wordt. Vind ik.

Maargoed, ik heb het idee dat de tips hier ook niet echt gelezen worden door ts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:06

Ik vind het wel frappant dat als de kat een medisch probleem heeft zij dat alleen maar op zachte voorwerpen heeft zoals de tassen en handdoeken en shirts... maar nooit op de harde vloer oid.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:29

Hij plast overal zegt ze later, al kan ik me voorstellen dat het ondertussen niet meer te volgen is :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:35

Voor zover ik begrepen heb kiest ze 't liefst de lekker zachte plekjes uit.
En als ik het verhaal van TS hierboven lees heeft de kat het nog niet zo slecht hoor.
Tuurlijk is verhuizen niet leuk en een hond erbij zal ook even wennen zijn maar er zijn genoeg katten die dat ook gewoon 'overleven' en ts geeft zelf aan dat de poes niet bang meer is voor de hond maar juist brutaal in zijn richting.
Ik snap niet dat hier meteen wordt geroepen dat ts zo slecht is terwijl ze dit al 1,5 jaar lang moet aanzien, lijkt me toch dat je dan al aardig wat uithoudingsvermogen hebt??
Jullie moesten zelf maar eens een kat in huis hebben die het OVERAL doet, 2x kun je dat nog schoonschrobben maar op de lange duur stinkt ALLES en iedereen die binnenkomt maakt er een opmerking over, dat is niet leuk hoor.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 01:06

anneliesdj schreef:
Voor zover ik begrepen heb kiest ze 't liefst de lekker zachte plekjes uit.
En als ik het verhaal van TS hierboven lees heeft de kat het nog niet zo slecht hoor.
Tuurlijk is verhuizen niet leuk en een hond erbij zal ook even wennen zijn maar er zijn genoeg katten die dat ook gewoon 'overleven' en ts geeft zelf aan dat de poes niet bang meer is voor de hond maar juist brutaal in zijn richting.
Ik snap niet dat hier meteen wordt geroepen dat ts zo slecht is terwijl ze dit al 1,5 jaar lang moet aanzien, lijkt me toch dat je dan al aardig wat uithoudingsvermogen hebt??
Jullie moesten zelf maar eens een kat in huis hebben die het OVERAL doet, 2x kun je dat nog schoonschrobben maar op de lange duur stinkt ALLES en iedereen die binnenkomt maakt er een opmerking over, dat is niet leuk hoor

Nou ik heb dus recht tot spreken :D