Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:26

oh gaaf ???
ook opleiding gedaan of in de leer geweest ???

hmm
is jou oog punt gezien van de paarden eigenaren met een hond of van alle honden eigenaren ?

als je al na gaat dat zeker de helft van de paardeneigenaren ook met tuigage rond rijd wat vergelijkbaar is met zm of 20 hands is valt al zeker de helft af van mensen wat ook daad werkelijk oog heeft voor dit soort dingen

als je alle honden eigenaren rekent is een nylon riempje makkelijker goedkoper en hipper dan een leren riem
een ketting gaat langer mee en hoeven ze ook niet echt te gaan kijken of ie past (en met een slip ketting kun je de hond beter houden)

hoe meer ik er over na denk is de groep honden eigenaren die er wel in geïnteresseerd erg klein en is het gevolg hiervan dat het aanbod ook erg klein is
de eigenaren die echt iets willen gaan er wel naar zoeken, maar de groep is erg klein

ik ben zelf ook wel eens aan het zoeken geweest maar heb nog nooit echt iets gevonden wat ik ook echt mooi vond dus niet iedereen heeft dezelfde smaak
dus ook al zijn de kosten van de productie om ze te maken niet hoog, het is toch erg duur als ze niet verkocht worden

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 09:35

rommulus schreef:
dus ook al zijn de kosten van de productie om ze te maken niet hoog,

Dat zijn ze relatief wel schrijf ik net.

Zie het andere topic voor luxe high end halsbanden.
Hoge kwaliteitshalsbanden zíjn er wel, ook in de ´sector Passier´ en Kiefer máákt ze zelfs, doch de vraag is heel beperkt, dus de kosten relatief nog eens extra hoog.

In het topic over high end wordt ook duidelijk waarom die vraag zo klein is. Exact het punt wat ik opmerkte; i.t.t bij horlogebandjes, damesaccesoieres en hoofdstellen ziet men blijkbaar over het algemeen de hondenset als een low end product op zich.

rommulus

Re: Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:51

ook ik heb moeite met het lezen van je post's ;)
ze komen chaotisch over

veel zien er idd niet het nut er van in er een luxe riem om te knopen als het niet nodig is
er is maar een klein percentage honden wat mee doet aan shows ed en vaak zijn daar ook regels aan verbonden wat voor riem er omheen moet

ik weet voor pakwerken dat er een simpele dikke brede band met de gesp in de nek of een breed tuig alleen zijn toe gestaan
bij andere onderdelen is dit een slipketting

vergeet niet dat wij hollanders knieperts zijn en het leven er niet goedkoper op word
mensen die een paard hebben hebben het over het algemeen wat ruimer dus dat gaat naar het paard

als ik naar mezelf kijk had ik graag wel een mooie brede riem willen hebben voor mijn hond met zijn naam er op (maar dan na eigen ontwerp)
aan de andere kant hij had hem ook zelden om gehad dus is het zonde van het geld

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 10:04

rommulus schreef:
aan de andere kant hij had hem ook zelden om gehad dus is het zonde van het geld

´is´ als in ´vind ík´ :)*

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:09

Even off topic maar wel leuk misschien voor diegenen die dit kunnen waarderen: dit filmpje van een zadelmaker van Hermès. Opvallend hoe fris deze jongeman er uit ziet in zijn witte bloes en schone spijkerbroek, ik kan bijna de dure eau de toilette ruiken die hij 's ochtends na zijn frisse douche ongetwijfeld op zijn glad geschoren kaken heeft gedept. Zijn handen zijn volledig schoon en er zit geen vuiltje onder zijn nagels.

Vakmanschap. Erg mooi om naar te kijken...
http://www.youtube.com/watch?v=9fHYcnrS ... re=related

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:25

en een hele hoop andere nederlanders ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:48

Ik vind het niet erg om een dure band te kopen voor mijn hond maar mijn 5 honden houden van spelen en rukken lekker de bandjes stuk en de swarovski stenen eruit dus ze krijgen ze alleen maar om bij special occasions. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 23:16

Remy schreef:
Even off topic maar wel leuk misschien voor diegenen die dit kunnen waarderen: dit filmpje van een zadelmaker van Hermès.

Bedankt.
Goed voorbeeld.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:45

Mijn set is toch wel vergelijkbaar kwa prijs :P hoofdstel a 100,-
En een halsband van leer a 32,50
daarbij vindt ik het voornamelijk belangrijk dat het leer zacht en sterk genoeg is.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:09

Nog een link gevonden met kitsch, bling, maar ook stoer en voor elk wat wils. Ik bllijf erbij dat ik het jammer vind dat je niet kunt voelen aan de riemen voor je het koopt. Volgens mij is deze nog niet langs gekomen?

http://www.dogcollars.net/

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:08

Heb voor mijn Duitse Herder en mijn Ridgeback zachte halsbanden van elandleer.
Waren geen goedkope banden in aanschaf maar helaas blijven ze niet lang mooi.
Ik voel dan ook niet de behoefte nog duurdere banden aan te schaffen, dan koop ik liever eens per jaar een nieuwe. De Boerenfox heeft niet eens een halsband of lijn, die loopt altijd los mee.

Wat lijnen betreft, mijn Ridgeback kauwt ze ongemerkt door in 2 seconden.
Even de andere kant opkijken geeft de Ridgeback al voldoende tijd om zijn slag te slaan.
Mijn dure lijn van elandleer sneuvelde binnen 2 week.
Tegenwoordig pak ik een halstertouw voor de enkele keer dat ik ze wil aanlijnen, stuk goedkoper om te vervangen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 19:26

GMekkes schreef:
Tegenwoordig pak ik een halstertouw voor de enkele keer dat ik ze wil aanlijnen, stuk goedkoper om te vervangen :D

Dat is een ´oplossing´.
Nog goedkoper is een lijn van strotouwtjes vlechten. Gaat ook niet zo rap door.
Opvoeden is een andere aanpak.

Verder is voor veel mensen altijd los geen optie omdat het waar die lopen niet mag.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:15

Opvoeding is verder prima geslaagd hoor :D

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:01

Huertecilla schreef:

Verder is voor veel mensen altijd los geen optie omdat het waar die lopen niet mag.

Oh, ik ken genoeg mensen met Border Collies die er idd een strotouwtje aanhangen als het moet.
Gisteren bij het opzetten op een wedstrijd schapendrijven nog gezien...

Maar dan heb ik het wel over werkende honden die indien nodig door de schapenstront moeten, of door een greppel met vuil water om de schapen te drijven, er wordt dan niet gekeken of fifi wel schoon en droog blijft, nee je wilt de schapen van a naar b en graag zo veilig en efficiënt mogelijk.
Dan boeit het echt niet wat er om de hals van hondje hangt. Best niks i.v.m. blijven hangen ergens achter.

Zou op dat moment nogal zonde zijn van je dure halsbandjes, ik heb daarom ook goedkope gekocht, ben nogal gek elke keer een dure halsband verpest ;)
Je wil niet weten hoe zo een hondje na een rondje werken er uit kan zien en vast al helemaal niet hoe die ruiken :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:41

Sassy schreef:
Huertecilla schreef:

Oh, ik ken genoeg mensen met Border Collies die er idd een strotouwtje aanhangen als het moet.
Gisteren bij het opzetten op een wedstrijd schapendrijven nog gezien...

Ik nét nog; bij mijn eigen ´turco´; zelfgevlochten uit helderblauw :D

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:45

onze boxers hebben een rogz for dogz. ideaal. verstelbaar kleine slip en de rest is gewone halsband.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 03:52

Ik weet niet of reageren nog geoorloofd is, maar kwam dit toevallig tegen..

Als kenner en gepassioneerd hobbyist kan ik zeggen dat ik kwaliteit en haute couture om de hals van mijn hond héél erg belangrijk vind!
Dit is zonder twijfel en discussie o.a.

For Pets Only
Barcelona Dogs
Malucchi
Susan Lanci
Diamond Dogs EU

Al deze designer merken vervaardigen hun artikelen met de grootste zorg voor ieder detail en dus door middel van handenarbeid.
De beste materialen zoals stoffen, leersoorten en Swarovski elements worden gebruikt, zodat functionaliteit en fashion een perfecte combinatie vormen.
Duurzaamheid door kwaliteit gegarandeerd!
Maatwerk uiteraard mogelijk en veelal unieke stukken!

Ik ben zelf verzamelaar en verwen mijn hondje graag!!
Alleen het beste is goed genoeg.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 04:02

Ik weet niet of reageren nog geoorloofd is, maar kwam dit toevallig tegen..

Als kenner en gepassioneerd hobbyist kan ik zeggen dat ik kwaliteit en haute couture om de hals van mijn hond héél erg belangrijk vind!
Dit is zonder twijfel en discussie o.a.

For Pets Only
Barcelona Dogs
Malucchi
Susan Lanci
Diamond Dogs EU

Al deze designer merken vervaardigen hun artikelen met de grootste zorg voor ieder detail en dus door middel van handenarbeid.
De beste materialen zoals stoffen, leersoorten en Swarovski elements worden gebruikt, zodat functionaliteit en fashion een perfecte combinatie vormen.
Duurzaamheid door kwaliteit gegarandeerd!
Maatwerk uiteraard mogelijk en veelal unieke stukken!

Ik ben zelf verzamelaar en verwen mijn hondje graag!!
Alleen het beste is goed genoeg.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 05:02

Leuk topic!

Wat vinden jullie van zoiets :D ?

Afbeelding

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 05:05

ShauniBef schreef:
Leuk topic!

Wat vinden jullie van zoiets :D ?

[ Afbeelding ]

Zeker niet slecht! ;)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 05:10

Ik vind hem erg gaaf! Maar ik heb altijd 'simpele' leren halsbanden voor een euro of 20 voor mijn honden..

Kunnen ze gewoon normaal lopen met zo'n 'harnas' ? En spelen ed? Ik voel me nu echt dom... :') _O-

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 05:38

ShauniBef schreef:
Ik vind hem erg gaaf! Maar ik heb altijd 'simpele' leren halsbanden voor een euro of 20 voor mijn honden..

Kunnen ze gewoon normaal lopen met zo'n 'harnas' ? En spelen ed? Ik voel me nu echt dom... :') _O-

Je bent nooit dom als je iets wilt leren van een ander en een vraag stelt. :)
Ja hoor, mits goed passend kunnen ze er alles mee en sommige hondjes vinden het veel comfortabeler dan een halsband! ;)
Dit merk je snel genoeg.
In het begin moeten ze meestal wel even wennen, als ze nog nooit een tuig gedragen hebben.
Zie het maar als nieuwe schoenen. :)
Een kwalitatief goed lederen tuig kost wat maar mits goed onderhouden kan het een leven lang mee gaan!
Je hebt zelfs tuigjes welke gemaakt zijn op comfort en gezondheid. Zo ontlasten ze de rug, hals en schouders van je hond. De bekendste en beste is de Buddy Belt! In een woord geweldig, deze harnassen!!!
Eenmaal geprobeerd, wil je nóóit een ander meer!
Aanbevolen en ontwikkeld door dierenartsen, komen ze uit Canada, maar ze zijn gewoon te verkrijgen bij de betere dogs boutique in nl. ;)
Echt een aanrader als je een goed tuig zoekt!!!
Succes!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:13

ik zie hier in NL in ieder geval iets heel anders dan jij omschrijft HC, handgemaakte lijnen en banden, banden van goed kwaliteit uit binnen en buitenland etc ,
kerel hier (ook zo 1 met zinloos papier waardoor ik weet dat er tot een heleboel generaties terug ene aantal nare dingen niet voorkomen en dus de erfelijke kans heel beperkt is en het karakter is ook al ettelijke generaties bekend en correct is, wat ik bij dit type hond toch erg prettige kennis vind)
heeft een lederen band van 60 euro en geloof me, is prima kwaliteit anders had ie al door midden gelegen getuige de door midden liggende politielijn van leer en het ijzerwerk van een rogs for dogz lijn welke hij dwars af heeft getrokken omdat hij vond dat vastliggen op het veld terwijl wij pauzeerden niet zijn ding was.
en nee, het is geen losgeslagen onopgevoed projectiel , maar een jonge, krachtige, overenthousiaste werkhond die erg vastberaden is :+

paard krijgt trouwens ook geen hoofdstel van honderden euro's... hoofdstel bestaat uit bakstuk met losse neusriem en een setje teugels , meer hoeft het niet te zijn , ik hoef geen opsmuk, tooling, siernaden etc...
zadel..sja dat kost wat het kost, maar dat is meer dan een stukje leer en moet perfect passend zijn voor de combi, dus is ook geen vergelijk met een lijn of halsband dunkt me.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:23

Het guppy in ede verkoopt die in leer maar ook in knal kleuren.

Mijn honden dragen niks lopen hele dagen buiten en worden niet uitgelaten hebben ruimte genoeg en met het koude weer liggen ze binnen voor de kachel. Ik heb 2 boxers die in december 11 worden. Die zijn nog nooit uit gelaten maar qua opvoeding hebben ze een goeie gehad. En als ze een keer wat we nog wel eens doen op zondag gaan wandelen blijven ze aan de slipketting met een leren riem die je langer en korter kan maken maar als je er 1 meeneemt moet je de ander ook meenemen en dat gaat niet als je alleen bent want dan wandelen zij me je :)

Paard heeft 2 goeie goedkope hoofdstellen voor de 1 is €100 niet veel voor de ander is €50 al veel

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:34

Ziet er uit als een goed tuig wel voor een hond met breed borst been en langere hals anders drukt deze vork op de hals.
Kwa spelen en wandelen met een tuig, een tuig is er om te kunnen trekken en dat is wat honden dan ook snel doen. Persoonlijk vind ik een tuig geen ding voor gewone wandelingen of het spelen met andere honden zal niet de eerste keer zijn dat een hond vast komt te zitten met zn benen in het tuig van een andere hond.
Ik heb een webmaster tuig voor voor de step of skeelers en een andere voor het speur werk.