Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:17

Ja kimmie261: het is idd 'normaal' gedrag behalve dan dat ze gister dus niet op mijn nee reageerde, daarbij heeft ze er wel een verleden mee dus zijn we toch wat voorzichtiger en oplettender :D .
Dat met onze andere teef, hoop ook idd niet dat het op oorlog uitdraait.
Je merkt echter dat de hus naar indra trekt en dat leek in eerste instantie niet erg maar de staff lijkt het steeds minder te accepteren.
Het spelen gaat er al wat harder aan toe en ook gaan er veel meer blikken over en weer...
Maargoed we zijn er mee bezig.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:34

Zo dat is niet zo super! :(:)
Zou niet weten wat je ertegen kan doen, maar veel sterkte ermee.

Overigens u hond is erg mooi! :j
Mijn hondje rent ook altijd achter katten aan. Maar dan ren ik erachter aan en krijg ik haar te pakken.(ze weet wel dat ze moet stoppen als ik erachter aankom. :P )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:03

kimmie261 schreef:
oww maar hier jagen ze ook op katten hoor en konijnen,( hertjes/reeen zijn ook heul leuk :j ,eigenlijk alles wat wegrent is jaagbaar...)echt volle gas erachteraan,vind het niet zo'n heel vreemd gedrag eigenlijk...

tis alleen wel te hopen dat er geen oorlog komt tussen haar en de andere teef,dat zou minder grappig zijn als achter een kat aanjagen...

Ja maar jij woont ontzettend fijn natuurlijk. :D Jouw honden kunnen gewoon in volledige vrijheid rondrennen.
Deze hond woont in een woonwijk en op het moment dat de hond echt de riem uit de hand trekt of de voordeur uitrent, dan kan dat gevaarlijke situaties opleveren.

kimmie261

Re: Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:07

maar ik heb niet altijd zo gewoond,we hebben ook in een rijtjeshuisje gewoond met 5 honden...

en ja toen jaagden ze ook op katten ( heb nog weleens een stukje gevlogen,letterlijk,omdat de 2 kruisingen achter een kat aangingen :oo ) en in het park hebben ze nog wel een kudde schotse hooglanders bijeen gedreven... :o

nu wonen we inderdaad vrij en kunnen ze vrij jagen,wat heerlijk voor ze is,ze gaan hun gang maar als ze maar op het terrein blijven,als ze daarvanaf gaan,dan hebben we dus wel een probleem...

indra is een hond die nu een leuke ervaring heeft met jagen,dus ja,tis inderdaad goed opletten als je de deur uitstapt en onderweg,en goed corrigeren als ze niet luisterd,maar dat kan nogo vast wel..

alleen spanning tussen 2 teven is niet tof :n ,hoop dat dat niet escaleerd...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:16

Iris82 schreef:
kimmie261 schreef:
oww maar hier jagen ze ook op katten hoor en konijnen,( hertjes/reeen zijn ook heul leuk :j ,eigenlijk alles wat wegrent is jaagbaar...)echt volle gas erachteraan,vind het niet zo'n heel vreemd gedrag eigenlijk...

tis alleen wel te hopen dat er geen oorlog komt tussen haar en de andere teef,dat zou minder grappig zijn als achter een kat aanjagen...

Ja maar jij woont ontzettend fijn natuurlijk. :D Jouw honden kunnen gewoon in volledige vrijheid rondrennen.
Deze hond woont in een woonwijk en op het moment dat de hond echt de riem uit de hand trekt of de voordeur uitrent, dan kan dat gevaarlijke situaties opleveren.

:j daar heb je idd gelijk in, echter het rare is dat we overdag dus nergens last van hebben en de katten gewoon op een enkele meter afstand van haar lopen.
Gister avond een soortgelijk incident weer bij de voordeur, hierin was het vreemde dat toen we aan het lopen waren ze niet achter katten aanging en bij de voordeur wilde ze weer een sprint trekken.
Ze reageerden gelukkig wel direct op een NEE HIER!
We vermoeden dan ook dat het meer te maken heeft met het verdedigen van haar territorium, aangezien ze het nu 2 keer geprobeerdt heeft vanuit de tuin en als we aan het lopen zijn helemaal niet op katten reageerdt.

Kimmie261: helaas merken we toch wel degelijk een spanningsopbouw, maandag neem ik direct even contact op met onze hondentrainster om te kijken of zij hier mogelijk nog een oplossing of tips voor heeft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:34

Het zou wel jammer zijn als het daardoor niet kan slagen.
Hopelijk lukt het anders moet je weer een andere oplossing gaan zoeken.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:33

Hier weer een update:
Met Indra zelf gaat het momenteel zeer goed, sinds het incidentje bij de voordeur waarbij ze de sleutel tegen haar kont kreeg is er niets meer voorgevallen.
Wel merken we dat ze na het incident erg gefoccust is op mij en dus op een NEE direct inkrimpt en terug aan de voet komt.
Ze blijkt dus heeeel erg gevoelig voor een duidelijke correctie.
Helaas ging het door omstandigheden vanuit ons dit weekend niet door met de mensen met schapen.
Nieuwe afspraak moet nog gemaakt worden.
Het samengaan tussen Indra en onze andere teef lijkt iets af te zwakken maar de spanning is wel nog aanwezig, hier zijn we dan ook erg alert op.

Vandaag met vriendin en haar 2 husky's naar duin geweest, hier heeft ze zich lekker kunnen uitleven (ook in de sloot die we tegen kwamen met als resultaat een zwart monster :+ ).
Onderweg kropen ze onder een hek door en zetten het op een rennen op een groep jonge konijntjes af, op mijn HIER reageerde in de eerste instantie alleen INDRA _/-\o_ .
Gelukkig volgde de rest (op de 2 hussen van vriendin na), ben dan ook echt weer super trots op haar <3 .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:46

ja tis volgens mij echt een super leuke hond...goed ook dat ze goed luisterd nu...

enne zonodig nog een keer een duidelijke correctie geven,bij haar is het blijkbaar nodig om maar meteen echt duidelijk te maken wat je bedoeld :D

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:12

:j dat blijkt maar weer, maar ook dat ze gewoon zo bijna angstig reageerdt is best verbazingwekkend als je bedenkt dat ze bij Ts kans heeft gezien om katten en schapen te grijpen.
Terwijl ze hier al bij een stemcorrectie direct terug komt en in elkaar kruipt.
en wij zijn toch echt niet stiekem van die monsters die haar elke dag met handen en voeten in elkaar meppen :+

Weetje ik zat zo nog eens ff het topic door te lezen, maar vraag me wel af waar nu al die mensen zijn die vonden dat Indra maar een spuitje moest krijgen?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:18

Heel erg leuk om al die updates te lezen :D. Echt ontzettend fijn dat Indra een fijn baasje heeft gevonden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:19

Ben superblij dat het zo goed gaat. :)
En toch vraag ik me wel af of de hond niet in het oude gedrag terugvalt als ze weer thuis zou komen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:30

NoGo schreef:
:j dat blijkt maar weer, maar ook dat ze gewoon zo bijna angstig reageerdt is best verbazingwekkend als je bedenkt dat ze bij Ts kans heeft gezien om katten en schapen te grijpen.
Terwijl ze hier al bij een stemcorrectie direct terug komt en in elkaar kruipt.
en wij zijn toch echt niet stiekem van die monsters die haar elke dag met handen en voeten in elkaar meppen :+

Weetje ik zat zo nog eens ff het topic door te lezen, maar vraag me wel af waar nu al die mensen zijn die vonden dat Indra maar een spuitje moest krijgen?

:wave:

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:32

:wave: terug :D
Had er misschien even bij moeten zeggen dat ik me dan ook afvroeg wat deze mensen er dan nu van vinden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:26

_O-

Ik lees nog altijd mee :j

Indra lijkt een serieus leuke hond te worden, ik blijf mooi meelezen. Mooi verhaal wel, dit.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:54

fijn om te lezen dat het zo goed gaat :j

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:02

Ook ik lees nog rustig mee.
En ben erg blij te horen dat het goed gaat!
En vind het leuk om de updatejes te lezen iedere keer.

Maar om nu al te concluderen dat er niets ernstigs meer gaat gebeuren is wel kort door de bocht zo lang is ie er nog niet dus er kan nog van alles gebeuren.....

Niet dat ik daar op hoop natuurlijk begrijp me niet verkeerd, maar laten we het gewoon een rustig een paar maandjes afkijken?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:05

Maar wij verwachten ook echt niet dat er nu niets meer gaat gebeuren hoor en zijn ook zeker nog wel alert ;)
Het is alleen wel frappant dat ze zo duidelijk op stemcorrecties reageerdt en tot nu toe dus ook direct terug komt...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:11

Die mensen, daar was ik er een van. :)
En ik ben erg benieuwd hoe het verder met haar gaat. Ik ben tot nu toe blij verrast maar lees wel dat het op en af gaat. Maar Dien heeft ook een enorme stem dus daar kan het niet aan liggen. :=
Ik hoop gewoon oprecht dat het goed blijft gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:20

't is ook niet het volume, 't is overtuiging, geloven wat je zegt, dan gelooft je hond het ook :j

Overigens heeft jachtinstinct niet zoveel te maken met kindjes bijten hoor, Pauline :) dus geen reden om de hond af te maken :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:44

Nee ging me ook niet om kindjes, meer om de leefbaarheid van hond en mens. :)
Als een hond keer op keer de buurtkatten opvreet geeft dat voor iedereen spanning. En ik vond dat het in hoog tempo achteruit ging. Ik zeg het gewoon zoals ik het zie he, vanachter mijn computer.
Ik vind het super om te zien dat het bij NoGo en haar roedel wel goed lijkt te gaan. De vraag was alleen waar al die mensen zijn. Vond het wel zo eerlijk om me te melden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:53

Ik snap, dan is het anders wat :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:35

Ik ben heel erg blij dat het goed gaat maar ik ben stiekem ook blij dat je niet bij mij in de straat woont :P
(ik ben namelijk heel gek met onze kat)
En ik hoop oprecht dat ze niet de fout in gaat.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:52

wat heb ik toch elke keer pb's openbaar zetten omdat ik op quote druk :=

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:55

justkid schreef:
Ik ben heel erg blij dat het goed gaat maar ik ben stiekem ook blij dat je niet bij mij in de straat woont :P
(ik ben namelijk heel gek met onze kat)
En ik hoop oprecht dat ze niet de fout in gaat.

Dan houd je het beest toch binnen of in eigen tuin? Hij kan ook maar zo overreden worden, uit een boom storten of wat dan ook.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:05

:roll:

Ik bedoel gewoon dat ik erg blij ben dat het nu zo goed gaat maar ik hoef haar niet bij mij in de straat te hebben.
Als het over een paar maanden nog steeds zo goed gaat denk ik daar misschien weer anders over.
Of ze nu te vertrouwen is lijkt me nog veel te vroeg om een uitspraak over te doen.