Babynijn met gebroken voorpootje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:29

Cchanny schreef:
Jolliegirl schreef:
Zie trouwens dat je nabij hoogeveen woont...
Ik weet uit ervaring dat daar in omg hoogeveen genoeg artsen zijn die op zondags spoedgevallen behandelen.
Kost je wel even iets meer dan op maandags, maar IK vind dat je dat niet mag laten meespelen.

Bellen dus, en vanavond nog naartoe gaan!
Dán heb je hart voor je dier! Actie...

Mee eens. ;)

En dat het toch al doormidden is en dus weinig pijn heeft is onzin! Het doet vreselijke pijn.

vind het echt schandalig dat je er niet mee naar de dierenarts bent gegaan of toen was gegaan.

Ik hoop voor je beestje dat ie evengoed nog de zorg krijgt die een dier verdiend.

Lees topic eens goed door ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:30

Daarom zeg ik 'was misschien een goede optie geweest'.....
En waar was dit spalkje van gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:32

gipsyboy schreef:
hoi TS, goed dat je naar de dierenarts bent geweest.
en nu maar hopen dat het met rust weer helemaal goed komt.
en dat ze met de tijd weer gevoel krijgt in der pootje.

ik wou nog even zeggen, je kan je nijntje ook een wilgentak geven, daar kan ze aan eten en de schors van het takje vinden ze erg lekker, en in een wilgentak zit een natuurlijke paracetamol.
als het konijn vind dat ze dat (''medicijn'') nodig heeft gaat ze het vanzelf eten, anders laat ze het liggen.
ik hoop dat je haar dat wel kan geven, dat kan verder helemaal geen kwaad, gaan ze ook niet van aan de dunne.

succes en hoop dat je wel nog update's plaats, want ik ben erg benieuwd hoe het verder verloopt.
even ontopic: wat een verschrikkelijk lief ras is dat he, de teddy dwerg. ik heb ze ook gehad.
en ik heb nu de teddy widder, ook super lief en erg rustig van aard

Erg lag al een grote wilgentak in de ren zelfs. Zo blijven ze van het hout af. En heb nog wel een stukje over. Dus die leg ik er wel in, als het iets minder stortregent.

En het is idd een verschrikkelijk lief ras. En ook lekker rustig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:36

Paintlinger schreef:
Daarom zeg ik 'was misschien een goede optie geweest'.....
En waar was dit spalkje van gemaakt?

Heel makkelijk. 2 dikke stokjes. En eerst verband om pootje zelf. En stokjes met tape vastgeplakt. En tape flink om heen getapet.
Maar ze zat er net zo lang aan te knagen tot dat het er af was.

Paintlinger

Re: Babynijn met gebroken voorpootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:38

Stelregel bij verbanden en spalken is:

Wanneer ze er aan gaan zitten plukken of bijten, dan is er iets mis.
Het zit bijvoorbeeld niet lekker of het drukt.

En dit had je zelf gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:41

Paintlinger schreef:
Stelregel bij verbanden en spalken is:

Wanneer ze er aan gaan zitten plukken of bijten, dan is er iets mis.
Het zit bijvoorbeeld niet lekker of het drukt.

En dit had je zelf gedaan?

Ja zelf gedaan. Maar DA zei zelf ook dat spalken weinig nut heeft, omdat konijntjes teer huidje hebben en al snel drukplekken krijgt.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:44

Ik raadt je aan dit niet meer zelf te doen.
Er gaan zelfs enorm veel dierenartsen het schip mee in.... spalken is moeilijker dan je denkt.

Voor een konijn zou een standaard spalk bij voorbaat al niet gaan werken.....maar een handgemaakte spalk van een soort gips met daaronder het juiste verbandmateriaal zou best kunnen werken.

Trouwens, bij honden werken standaard spalken ook bijna nooit......deze veroorzaken 9 van de 10 x drukplekken en dan bevorderd de genezing absoluut niet.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:50

maudenmarc schreef:
Jeetje wat een trubbel, ik had zo'n diertje gewoon al lang uit zijn lijden verlost..
Heel verschrikkelijk maar naar de DA gaan en laten spalken en weet ik nog wat allemaal kost een hoop geld en de pijn blijft..Bovendien geen garantie dat het goed komt

hier ga ik in mee.. kom op zeg zullen ze hem nog kunnen helpen?
Laat zo'n beestje toch een spuitje krijgen.

En dan al die drama over op zondag niet naar een DA gaan en geen hart voor dieren.
Ik ken een hoop boeren met hart voor dieren, maar dit gaat wel erg ver hoor.
Gewoon het diertje uit zijn lijde verlossen. Laten spalken en aanpoten met zo'n dier dat is pas geen hart voor dieren.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:53

Ik merk dat er veel oordelen geveld worden zonder dat er verstand van zaken is......

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:58

eridinges schreef:
maudenmarc schreef:
Jeetje wat een trubbel, ik had zo'n diertje gewoon al lang uit zijn lijden verlost..
Heel verschrikkelijk maar naar de DA gaan en laten spalken en weet ik nog wat allemaal kost een hoop geld en de pijn blijft..Bovendien geen garantie dat het goed komt

hier ga ik in mee.. kom op zeg zullen ze hem nog kunnen helpen?
Laat zo'n beestje toch een spuitje krijgen.

En dan al die drama over op zondag niet naar een DA gaan en geen hart voor dieren.
Ik ken een hoop boeren met hart voor dieren, maar dit gaat wel erg ver hoor.
Gewoon het diertje uit zijn lijde verlossen. Laten spalken en aanpoten met zo'n dier dat is pas geen hart voor dieren.

Hehe nog iemand die praat met z'n vol verstand

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:01

Maudenmarc en eridinges: Wat willen jullie nou precies?
Wel vreemd dat juist de verplegende en de verzorgende zulke vreemde gedachtes hebben.

Hebben jullie een hond of kat? (oid)
Of je paard wel eens laten opereren?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:05

je kunt het toch spalken?
Ik heb zelf een keer een open botbreuk,bij het spronggewricht van een jong lam gerepareerd.(paard was er over heen gerend)
Gezet,daarna gehecht en daarna gespalkt.
Met mams apart gezet in een stalletje,ab gegeven en na drie dagen de wond nagekeken....zag er mooi uit.
Dus weer verband erom en spalk.
Na twee weken de hechingen eruit,weer spalk erom en na zes weken weer de wei in met mams.
Het enige wat je zag was een kleine verdikking ,verder rende hij net zo hard als de rest.
Goed voorbeeld van zelf 'aanmodderen'

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:08

Ja soms gaat het goed Geerke....soms wel :j
Gaat je met een volwassen schaap bijvoorbeeld niet lukken.

Fijn dat het lam hersteld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:08

Waarom een konijn afspuiten met een gebroken pootje? Dat snap ik niet. Ja tenzij het echt niet te redden is. Maar dit konijntje heeft heel veel kans. En heb er alle vertrouwen in. Had ik dit niet dan had konijntje echt wel een spuit gekregen.
Ook is het pootje niet gespalkt. En ja het kost geld, welgeteld wel 12 euro tot nu toe.
En ik heb echt wel een hart voor dieren. Anders had ik echt niet zoveel dieren. En als het moet krijgen ze allemaal hun medische zorg. Dus praat zelf niet zo veel onzin, als je er geen verstand van hebt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:09

ik vind het ook onzin hem daarvoor in te laten slapen...jonge dieren genezen heel snel

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:10

@ Paintlinger: Wat dacht je even profiel checken.. Ik weet niet of dat vreemd is op de verplegende en verzorgende juist zo denken maar dat is een andere discussie.

Wij hebben paarden/honden/katten/kippen en konijnen altijd gehad en nee nooit laten opereren. Dat wil niet zeggen dat het nooit nodig was.
Mijn paard heeft in de kliniek gestaan met ernstige koliek en als het nodig was geweest hadden we deze niet laten opereren( dat maakt mij dan misschien in jullie opzicht een slechte baas)
Honden die toe waren aan hun eind krijgen netjes een spuitje.. Kippen worden als deze ziek zijn ook de nek omgedraaid.
De konijnen gingen gewoon op wintersport, dieren hoeven niet onnodig te lijden en je kunt niet verwachten dat iedereen wil opdraaien voor torenhoge kosten terwijl je voor wat is het 5 euro een nieuw konijn hebt..

Heus wij gaan ook wel naar de dierenarts als dit nodig is maar dan moet er wel kans zijn op herstel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:11

geerke schreef:
ik vind het ook onzin hem daarvoor in te laten slapen...jonge dieren genezen heel snel

Vind ik zelf ook, als het nou ging om een ouder dier. En de DA had gezegt dat het weinig kans had gehad. Dan was bij mij de keus ook heel snel geweest.

Vanavond even kijken hoe het met nijn gaat. En even de pootje controleren.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:12

@ TS: Ik weet zeker dat je hart voor dieren hebt en ik vind ook dat je goed gehandeld hebt want iedereen is vrij in zijn of haar keuze.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:14

Maudenmarc: Ik wordt bijna bang van je :=

Maar hoezo is dat niet raar voor een verplegende en een verzorgende om zo te denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:14

maudenmarc schreef:
@ Paintlinger: Wat dacht je even profiel checken.. Ik weet niet of dat vreemd is op de verplegende en verzorgende juist zo denken maar dat is een andere discussie.

Wij hebben paarden/honden/katten/kippen en konijnen altijd gehad en nee nooit laten opereren. Dat wil niet zeggen dat het nooit nodig was.
Mijn paard heeft in de kliniek gestaan met ernstige koliek en als het nodig was geweest hadden we deze niet laten opereren( dat maakt mij dan misschien in jullie opzicht een slechte baas)
Honden die toe waren aan hun eind krijgen netjes een spuitje.. Kippen worden als deze ziek zijn ook de nek omgedraaid.
De konijnen gingen gewoon op wintersport, dieren hoeven niet onnodig te lijden en je kunt niet verwachten dat iedereen wil opdraaien voor torenhoge kosten terwijl je voor wat is het 5 euro een nieuw konijn hebt..

Heus wij gaan ook wel naar de dierenarts als dit nodig is maar dan moet er wel kans zijn op herstel...

Ik vind dat jij geen dieren verdient ;) Ook al kost een konijn MAAR 5 euro. Als het medische zorg nodig heeft dan moet hij die krijgen. Ook al kosten mijn konijnen iets meer geld. En als er geopereert moet worden en dier heeft veel kans moet dat ook gedaan worden. Ja ik ga zelfs met een hamster naar de DA. En je wilt dus zeggen dat we ook onze hond vorig jaar maar moesten laten afspuiten? Omdat hij 2 maand verlamd was? Heb echt medelij met jou dieren.
En dit diertje lijdt niet onnodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:15

Krijg eerder het idee van maudenmarc dat ze haar patienten dan ook niet wil verzorgen. Die lijden meestal ook pijn (als ze werkt in het ziekenhuis dan) :=

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:16

Haha oke ik ga verder met jou de discussie niet aan of ik wel of niet goed ben voor mijn dieren...
Het gaat om jou konijn... Het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde is toch

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:17

Krijg ik nog wel antwoord dan?

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:18

@ Paintlinger: Sorry ik had je vraag niet gezien.. Nou ik spreek voor mezelf en niet voor alle verplegende verzorgende bovendien maar ik onderscheid in mensen en dieren...
Dus nee ik ga niet op je vraag in ik vind dat een discussie opzich

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:19

maudenmarc schreef:
Haha oke ik ga verder met jou de discussie niet aan of ik wel of niet goed ben voor mijn dieren...
Het gaat om jou konijn... Het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde is toch

Nouja als jij je dieren liever laat afspuiten dan naar de DA gaat en je dier niet de medische zorg geeft, weet ik genoeg ;)
Maar het gaat idd om mijn konijn