buitenlandse honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:56

Wilawander schreef:
daffodil schreef:
Wilawander, ik heb 5 jaar lang gewerkt in een dierenpension en 5 jaar lang als dierenartsassistente, je wil niet weten wat ik tegengekomen ben en dan vooral bij rashonden........

Ja ik ook. Maar ik kijk dan ook even verder. is het een hond met stamboom? is het een hond die uit ouders zijn die zijn onderzocht op de rasspecifieke problemen? Vaak is het antwoord dan nee. Zie mijn voorbeeld van de DH. Maar op de tafel bij de dierenarts zien beide honden er hetzelfde uit .

Laten we aan beide zijden van de munt niet generaliseren.... dat vinden we beiden vervelend.

@ Wilawander: vind jij het logisch dat jij op basis van een beetje Googlen en jouw ervaringen als dierenartsassistente de volledige Europese situatie kunt overzien?
Ik heb voor een bedrijf gewerkt dat geneesmiddelen ontwikkelt voor dieren welke in heel Europa gedistribueerd worden.... en research is dan erg evident.... zelfs ik kan geen glasharde uitspraken doen, ondanks het feit dat ik denk wellicht over meer 'informatie' te beschikken... Laten we dus niet zulke grote uitspraken doen, en gewoon beide zijden van de munt zien.... jij ook.

daffodil

Re: buitenlandse honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:01

Wilawander, ergens bekruipt me het gevoel dat het niet uitmaakt wat iemand hier schrijft want jij zit met je hoofd in je eigen wereld en je eigen waarheden. Ik kan en wil daar niet tegenop omdat ik dat vind getuigen van een bekrompen kijk op de wereld. Wat kan mij het nou schelen of een dier een stamboom heeft?? Wat maakt dat nou in vredesnaam uit? En waar trek je de grens, doe je dat alleen bij honden of ga je verder, doe je dat ook bij paarden, katten, cavia's, hamsters, goudvissen of erger nog bij mensen? Het is een vraag he, geen beschuldiging. Maar ik vind het zo bijzonder dat je op basis van een papiertje kunt beslissen of een dier goed genoeg is of niet, ik vind dat een hele griezelige gang van denken namelijk.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:06

wilawander jij ziet als dierenarts assistente natuurlijk de zieke gevallen
de dieren waarbij het niet goed gaat en iets mankeren
jij vergeet dat je de honden waarbij het wel goed gaat, die van een nette stichting komen, nooit bij jou aankomen zetten in de praktijk
je bekijkt alleen jou kleine wereldje en dat is voor jou de waarheid
dat de wereld veel groter is als wat jij in die praktijk gezien hebt, dat wil je niet weten

verder denk ik dat maar weinig mensen die een rashond aanschaffen(netjes bij een fokker) er bij stil staan dat ze perse een hond van keurklasse moeten hebben
het zou jou prijsen als je daar eens een topic over maakt en dat uitlegt aan al die goed bedoelde rashonden-aspirant-kopers

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:11

Mijn hond is mijn dierbaarste bezit: gezond, lief, mooi, makkelijk, luistert goed... en ja: komt uit Spanje.
Ik vind het pijnlijk dat men alleen bereid is enge verhalen van Google, vooroordelen en veronderstellingen en enkele persoonlijke verhalen uit te vergroten, en niet de andere te zien.
Ik ben bereid de 'lelijke' kant te zien, dit heb ik al gedaan voordat ze kwam... met exact dezelfde vooroordelen maar wel de bereidheid om verder te kijken...

Ik zou graag zien dat in een discussie ook de positieve zijden gezien worden. Niemand heeft nog gevraagd: 'waar komt ze dan vandaan, hoe lang heb je haar al, is ze gezond, wat doe je ermee, hoe werkt de stichting, wat doen ze met het geld, etc.... NIETS!'
Dat is toch pijnlijk?

Ik ben erg blij dat men gelukkig en tevreden is met hun rashond. Ik ben ook blij dat ze kritische zaken willen plaatsen op dit forum. Ik ben echter verbolgen over het feit dat men geen werkelijke interesse toont en meer accurate informatie achterhaald...

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:17

Wilawander schreef:
daffodil schreef:
Wilawander, ik heb 5 jaar lang gewerkt in een dierenpension en 5 jaar lang als dierenartsassistente, je wil niet weten wat ik tegengekomen ben en dan vooral bij rashonden........

Ja ik ook. Maar ik kijk dan ook even verder. is het een hond met stamboom? is het een hond die uit ouders zijn die zijn onderzocht op de rasspecifieke problemen? Vaak is het antwoord dan nee. Zie mijn voorbeeld van de DH. Maar op de tafel bij de dierenarts zien beide honden er hetzelfde uit .

... Maar zie jij nou net niet alleen de honden waar ook wat aan mankeert door je werk? Mijn hond komt nog geen 2 k per jaar bij de DA. Voor haar entingen en soms heeft ze wel is wat, maar dat zijn het gewoon honden kwalen. Ontstoken oor, verstopte anaalklieren etc. Je moet niet vergeten dat veel mensen die een hond willen naief zijn. Mijn schoonzusje wilde een hond en het moest een beagle zijn. Ik al vaak gezegt doe het niet, want als er een ras is waar je consequent mee moet zijn dan is het wel een beagle. Toch marktplaats afstruinen en ze had een mix van iets gevonden. In Brabant, voel je hem al aankomen? Ik heb haar duidelijk gemaakt dat wanneer ze meer dan 1 ras hadden en wanneer ze de pups halen en ze niet de moeder en vader mocht zien of waar de pups verbleven ze bij een broodfokker zou zitten. En inderdaad een broodfokker. Ze heeft gelukkig het dier niet genomen. Wel alsnog een beagle ( en nu een drama maar goed) bij een fokker. Toch had ik haar veel meer een buitenlander aanbevolen. Waarom, omdat 9 van de 10 wel heel lief zijn. Met ziektes valt het reuze mee. Kijk nou naar de gefokte huishonden hier in NL. Hoeveel hebben HD/ED, huidproblemen, allergieen, kronkel in de kop ? Dat doet echt niet onder bij de buitenlanders. Het geld wat ze vragen, daar wordt niet alleen de hond die naar NL komt mee geholpen. De honden daar worden ook geholpen, er wordt voorlichting van gegeven,en speciale sterillisatie/castratie projecten worden ervan gedaan. een buitenlander heeft vaak een echte trouwe will to please. Dat asiels hier overvol zitten komt niet door die buitenlanders. Dat komt door al die brood/fun fokkers. De buren hebben een leuke reu, goh wie weet is het wat voor onze teef nestjes. Dat zijn helaas vaak wel honden die sociaal gezien een probleem hebben. Niet anders in de paarden wereld. Al die shets en papierloze veulens die naar de slager verhuizen, maar het was zo schattig in het begin. Het probleem van die honden naar Nederland halen ligt niet het probleem bij de honden, maar bij de mensen die uit hun nek kletsen over wat eraan mankeert en aan de mensen die totaal onbenullig met beesten omgaan, zowel in NL als elders.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:37

Jongens ik probeer niemand mijn mening op te dringen, Ik geef alleen mijn mening en mijn ervaringen. Wat iemand daar mee doet moet iedereen zelf weten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:11

Wilawander schreef:
Jongens ik probeer niemand mijn mening op te dringen, Ik geef alleen mijn mening en mijn ervaringen. Wat iemand daar mee doet moet iedereen zelf weten.

Dat is niet helemaal waar. Je gaat niet in 'gesprek'. Je herhaald alleen negatieve zaken, en wanneer mensen die weerleggen probeer soortgelijke negatieve zaken alsnog te zeggen, of ze net even anders te bewoorden... met dezelfde inhoud.
Andere mensen doen een stapje dichterbij door aan te geven dat ze ook wel problemen signaleren en je dus feitelijk voor een deel gelijk geven.
Jij herhaalt echter alleen maar continue wat je al tig keer eerder hebt gezegd, waardoor ik de conclusie trek dat je OF de andere posts niet leest, OF het eenvoudigweg lastig vind om interesse te tonen of positieve zaken te benadrukken...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:10

Wilawander schreef:

Vaak is het antwoord ook gewoon JA
Dan kopen mensen een hond met stamboom bij een goede serieuze fokker
en dan blijkt zo'n dier toch niet helemaal gezond te zijn..

Er zijn ook rashonden die je beter eerst DNA kan laten onderzoeken naar een bepaald gen
omdat ze dood kunnen gaan aan sommige ontworm middelen
Of die altijd darmproblemen hebben en maar 1 soort voer kunnen verdragen

De vuilnisbakkies eten gewoon met de pot mee en hebben nergens last van en ze worden er nog oud mee ook :P

Wilawander schreef:
Oh dan zijn de honden hier weer een uitzondering. Gisteren is die van mijn vriendin 14 jaar geworden ;)

Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Anders zou je weten dat een DH helemaal niet zo'n stand heeft maar zo neer gezet wordt. Ik heb zo''n "extreme"glijbaan hier thuis (zie ze ook liever rechter hoor) deze is nog niet zo lang geleden geröntgend, ze is nu 6 jaar. Puntgaaf in zowel rug als heupen en dat met hondensport, schutting, haag springen en dat is bij haar door haar drukke gedrag al vaak mis gegaan net als het in de pakwerker springen. Dus kom mij niet aan dat de "huidige" DH in dit geval minder gezond zou zijn als een kruising waar niks getest wordt en meerdere goede maar ook slechte punten samen komen.

HD is helemaal niet aan de orde hier, wel over rasgebonden gezondheidsproblemen

Wel over gezondheidsproblemen bij vooral RASHONDEN die daardoor meestal niet zo oud worden als vuilnisbakjes
Jou idee van een rashond is dat ze (mits goed gefokt) gezonder zijn dan een vuilnisbak
Dat is pertinent niet waar!
Duitse herders worden geen 16/17 jaar :n
en als je er 1 zou vinden zou dat een bijzonderheid zijn..
Overigens ben ik niet tegen ras honden (ik heb er zelf 1 van bijna 15 :P )

Hieronder een lijst van gemiddelde leeftijd van rashonden die volgens jou gezonder zijn dan rashonden??
Waar haal je het vandaan? 8)7
Er zitten zelfs rassen bij die een gemiddelde leeftijd hebben van net 6 jaar |(
en dan te bedenken dat de meeste dat niet eens halen..

Afghaanse windhond 12,0 jaar
Airedale Terrier 11,2
Basset Hound 12,8
Speurhond 13,3
Bearded Collie 12,3
Bedlington Terrier 14,3
Berner Sennenhond 7,0
Border Collie 13.0
Border Terriër 13,8
Bokser 10,4
Bull Terrier 12,9
Bullebijter 6,7
Bullmastiff 8,6
Cairn Terrier 13,2
Cavalier King Charles Spaniel 10,7
Chihuahua 13,0
Chow Chow 13,5
Cocker Spaniel 12,5
Schotse herdershond 13,0
Corgi 11.3
Taks 12,2
Dalmatiër 13,0
Dobermann 9,8
Engels Cocker Spaniel 11,8
Engels Setter 11,2
Engels Springer Spaniel 13,0
Engels Toy Spaniel 10,1
Flatcoated retriever 9,5
Duitse Herder 10,3
Duitse Staande Korthaar 12,3
Gordon Setter 11,3
Deense dog 8,4
Windhond 13,2
Ierse Setter Rood en Wit 12,9
Ierse Setter 11.8
Ierse Wolfshond 6,2
Jack Russell Terriër 13,6
Labrador Retriever 12,6
Stropershond 12,6
Miniatuur Teckel 14,4
Dwergpoedel 14,8
Norfolk Terriër 10,0
Oud Engels Sheepdog 11,8
Pekingees 13,3
Multiple-Ras / Mongrel 13,2
Rhodesian Ridgeback 9,1
Rottweiler 9,8
Rough Collie 12,2
Samojeed 11,0
Deerhound 9,5
Schotse Terriër 12,0
Shetland Sheepdog 13,3
Shih Tzu 13,4
Staffordshire Bull Terrier 10,0
Standaard Poedel 12,0
Toy Poedel 14,4
Viszla 12,5
Weimaraner 10,0
Welsh Springer Spaniel 11,5
West Highland Terrier 12,8
Kleine hazewind 14,3
Draad Fox Terrier 13,0
Yorkshire Terrier 12,8
Laatst bijgewerkt door unamie op 28-07-11 17:27, in het totaal 2 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:26

Maar mijn vuilnisbakje van 10 kilo is maar 12 geworden terwijl onze rashond van 40 kilo 14 is geworden..

Ik denk dat veel te maken heeft met grootte en bekende aandoeningen (bijv een Chi heeft al snel suikerziekte voor zover ik weet, dus is het ''logisch'' dat die, ondanks dat ze mini zijn, niet idioot oud worden). Verder blijft het gokken... Als je een hond koopt bij een erkend fokker is je risico op erfelijke afwijkingen kleiner, hopelijk zelfs nihil maar dat hangt weer af van de aandoening en erfelijkheid daarvan natuurlijk. Maar dan nog.. Onze eerste Bobtail had dus een fout in zn kop, heeft niks met het ras of de fokker te maken, gewoon botte pech. Mijn Nouzje had steeds terugkerende melkkliertumoren waarvan er eentje enorm agressief was en haar fataal is geworden.

Ik durf nooit zo af te gaan op dat soort dingen.. Wie zegt dat jouw hond zich aan dat lijstje houdt? Je hebt zó veel verschillende factoren die daarin mee kunnen wegen, zoals dus bijv die tumoren. Of gebruik (windhonden lijken me een ander gebruiksdoel hebben dan de gemiddelde kruising, om maar iets te noemen).

Natuurlijk zal er een kern van waarheid in zitten, het zijn immers niet voor niets de gemiddelden. Maar daarbij zullen waarschijnlijk ook alle honden zitten die bijv door een aanrijding of niet-rasgerelateerde ziekte vroeg zijn gestorven. Enige waar ik enigszins op durf af te gaan is dat grote honden doorgaans korter zullen leven dan kleine hondjes, maar dat gaat alleen op als ze geen gekke dingen krijgen.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:30

Nouja ik denk niet dat je kan zeggen dat vuilnisbakjes altijd ouder worden. Deze kunnen net zo goed als rashonden iets krijgen. En ook rashonden kunnen een aardige leeftijd bereiken.
Onze vuilnisbakjes zijn 19 en 18 geworden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:40

illusion wat een leeftijden!

onze kruizing boxer is 14 jaar geworden, onze westie 12, ons kleine kruizinkje( -chi,zou je nu zeggen) maar 6, onze dog 10.5 jaar en ons galgo meisje 10 jaar
nou moet ik wel zeggen dat ik niet eindeloos ga lopen rekken met een dier
de westie was lichamelijk nog tiptop maar kreeg een tumor in haar koppie, de anderen waren echt op

ons dwergpoedeltje(rashond zonder keurklasse) is 11, de galgo reu en bouvier reu(rashond zonder keurklasse) beide 9, waarvan de galgo reu pas met 6 jaar uit het Spaanse asiel is gehaald :(:) , de whippet(rashond maar papieren in asiel achter gehouden)is nu 7 jaar en onze spaanse mastin is er 4

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:44

Waren de hondjes van mijn stiefvader, die van 19(net 19) is overleden aan waarschijnlijk een hersenbloeding. De andere hebben we in laten slapen omdat ze haar maatje miste en hierdoor weg kwijnde. ook begon ze slecht te zien en zakte ze door haar achterpoten. beide kruising keeshond x kooiker

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:03

Mijn chef zegt altijd. Mixen van rassen zijn lang niet zo gezond als rashonden (die getest worden dus niet DH x DH van de boer). waarom? honden zijn zeer zelden getest. Bijvoorbeeld DH x dobbermann, zie je hier veel. Beiden kunnen ongetest HD aanleg doorgeven. Zo zijn er rassen die snel last hebben van epeleptie of oogproblemen, hartproblemen, breng je die samen dan is de kans groot dat ze hier last van krijgen, het is niet alleen de goede genen maar ook de slechte genen die je gaat verankeren.

Mijn chef loopt al heel wat jaartjes mee, gaat regelmatig naar seminaren en heeft een boel ervaring.

Als ik dan kijk naar mijn sporthonden, de oudsten 6 en 7 jaar oud en topfit. Een mechelaar van 16 jaar oud. Mijn vriendin een DH van 14 jaar oud. En zo ken ik er heel wat meer.

Je kan een kleine mix niet vergelijken met een grote mix die zal ook al snel minder oud worden.

Verder is het ook de omgang met het dier, op tijd naar een dierenarts enz. Zo heb ik eens twee DH's opgevangen met geen best verleden en compleet uitgemolken met pups, tja deze zijn beide 9 jaar geworden. Als we deze jaren eerder gehad hadden dan waren ze er nu nog geweest. (ernstige baarmoederonsteking en mamatumoren, bij ons zouden ze al op jongere leeftijd gecastreerd zijn). Dus het is niet alleen het ras op zich.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:29

Ras honden en vuilnisbakken kunnen ongezond zijn.MIjn oude staff met stamboom is 17 geworden...Mijn staff zonder stamboom is nu 9 en denk niet dat hij het nog een jaar volhoud!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 19:49

Die leeftijden zeggen vrij weinig in combinatie met ras. Leefomstandigheden etc zijn net, zo niet belangrijker.
Het ene mens wordt ook super fit 85, terwijl een ander al "klaar" is bij 50.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:34

Wilawander schreef:
Gooi ik hem terug want jij leest dus duidelijk ook niet. Mijn lukrake opmerkingen zijn gebaseerd op ervaringen die ik heb opgedaan als DA assistente. Nogmaals voor de herhaling.

Maar begrijp goed dat jullie dat niet willen horen. En even ter info heb de links gelezen en ook alle reacties hier. Maar ik zie liever de werkelijkheid. ;) heb dan ook niks gelezen wat mijn mening doet veranderen, het versterkt alleen maar.

Maar prima hoor, ik heb begrepen dat je hier alleen maar eens mag zijn met jullie. Ik zal dan wel verkeerd hebben begrepen dat het een discussietopic is.

vreemde werkelijkheid heb je, je moet overigens niet vergeten dat je bij de DA alleen de honden te zien krijgt waar wat mee is, het meerendeel die prima gezond is zie je niet, ja voor een enting, verder geloof ik er niets van dat je de links en posts gelezen hebt want je zit nog steeds in je tunnel, heel veel rashonden hebben allerlei rasfouten inmiddels, hier zijn ook onderzoeken van die dit bevestigen en ook dat kruisingen juist zeer sterk zijn grotendeels omdat die rasfouten er dan niet meer inzitten, bij verzekeringen krijg je ook korting als je een kruising in de verzekering wil omdat die haast nooit ziek zijn en sommige rashonden moeten juist een toeslag betalen, omdat die meer risico's hebben op een aantal ziektes/afwijkingen, ook die van de goede fokkers, tuurlijk mag ieder zn mening hebben, maar jij loopt alleen te bashen en bent niet eens bereid naar andere meningen te kijken, verder laat ik het hierbij want met mensen die compleet in hun eigen tunnel leven valt niet te praten, daar ga ik geen energie in steken.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:02

@Miepie77
Aan het einde van de tunnel ziet ze hopelijk een keer het licht :')

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:11

Ik denk dat er geen standaard lijstje kan worden gegeven. Mijn yorkshire, niet raszuiver, zelfs geen papieren, is bijna 17 geworden en mijn langharige duitse herder met stamboom maar 10 jaar terwijl onze vuilnisbakkenrasherder bijna 15 geworden is. Allemaal hetzelfde verzorgd.
Ik ben bij rashonden altijd bang dat er teveel doorgefokt wordt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:21

Wilawander schreef:
Mijn chef zegt altijd. Mixen van rassen zijn lang niet zo gezond als rashonden (die getest worden dus niet DH x DH van de boer). waarom? honden zijn zeer zelden getest. Bijvoorbeeld DH x dobbermann, zie je hier veel. Beiden kunnen ongetest HD aanleg doorgeven. Zo zijn er rassen die snel last hebben van epeleptie of oogproblemen, hartproblemen, breng je die samen dan is de kans groot dat ze hier last van krijgen, het is niet alleen de goede genen maar ook de slechte genen die je gaat verankeren.

Mijn chef loopt al heel wat jaartjes mee, gaat regelmatig naar seminaren en heeft een boel ervaring.

Als ik dan kijk naar mijn sporthonden, de oudsten 6 en 7 jaar oud en topfit. Een mechelaar van 16 jaar oud. Mijn vriendin een DH van 14 jaar oud. En zo ken ik er heel wat meer.

Je kan een kleine mix niet vergelijken met een grote mix die zal ook al snel minder oud worden.

Verder is het ook de omgang met het dier, op tijd naar een dierenarts enz. Zo heb ik eens twee DH's opgevangen met geen best verleden en compleet uitgemolken met pups, tja deze zijn beide 9 jaar geworden. Als we deze jaren eerder gehad hadden dan waren ze er nu nog geweest. (ernstige baarmoederonsteking en mamatumoren, bij ons zouden ze al op jongere leeftijd gecastreerd zijn). Dus het is niet alleen het ras op zich.

Ik moet bijna lachen.... heb je alle voorgaande posts niet gelezen? Je reageert gewoon willekeurig en gaat helemaal niet in op de reacties die mensen op jouw posts geven.
Als je de moeite niet wilt nemen om een topic te lezen is dat prima, maar ik kan het niet echt op prijs stellen...

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:23

Sancha schreef:
Want dierenliefde houd op bij de grens zeker? Waarom heeft een NL bruin snoetje voorrang op een paar bruine kijkers vanuit het buitenland?

Bovendien is het maar net wat voor hond je zoekt. In NL zijn het vaak de Jack Hussells, Mechelaars en Staff kruisingen die in de asiels zitten, in het buitenland zitten hele andere types.

Helemaal mee eens!

Wij hebben een hondje uit bosnië, was ze niet hierheen gehaald? Dan was ze nou dood geweest.
Honden die hier in het asiel zitten hebben het vele malen beter dan de honden die daar op straat lopen hoor!
Lekkere dierenliefhebber ben je dan als je vind dat die beesten het maar uit moeten zoeken, sorry maar dat vind ik erg hypocriet!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:29

Nou ik kan je 1 ding zeggen, we hebben hele goede fokkers altijd gehad binnen nederland en al deze honden zijn niet ouder geworden dan 5-6 jaar... Handen vol geld eraan kwijt emotioneel geraakt... Je dierbare hond weg en jij houd niets meer over...
Nu hebben we een asiel hondje uit POLEN en ze is zo lief! zo geweldig! Ze is nu ongv. een jaar een heel apart mixje maar zo braaf en blij dat ze gered is, dat zie je en merk je aan d'r! Nee ik heb 1 ding geleerd, ik wil voor altijd asiel hondjes of ze nou uit NL komen of niet, voor mij een hondje dat een 2de kans verdiend

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:31

Ninx schreef:
Wilawander schreef:

Ik moet bijna lachen.... heb je alle voorgaande posts niet gelezen? Je reageert gewoon willekeurig en gaat helemaal niet in op de reacties die mensen op jouw posts geven.
Als je de moeite niet wilt nemen om een topic te lezen is dat prima, maar ik kan het niet echt op prijs stellen...

Goh laat ik nou hetzelfde over jou posts denken. En op sommige opmerkingen ga ik echt niet in. Kan m'n energie beter gebruiken voor nuttigere dingen. Jij schijnt een probleem met mij te hebben en niet op een normale manier te kunnen discusiëren dus laat het dan ook en ga ergens anders lopen zieken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:53

Wilawander schreef:
Goh laat ik nou hetzelfde over jou posts denken. En op sommige opmerkingen ga ik echt niet in. Kan m'n energie beter gebruiken voor nuttigere dingen. Jij schijnt een probleem met mij te hebben en niet op een normale manier te kunnen discusiëren dus laat het dan ook en ga ergens anders lopen zieken.

Medegespreksgenoten: heeft Wilawander gelijk? Want in dat geval zal ik me netjes terugtrekken...
Ik zal mijn posts nog eens nalezen en kijken of ik inderdaad 'loop te zieken' ergens. Volgens mij heb ik je herhaaldelijk alleen maar vriendelijk willen informeren en ben juist ik op mijn beurt teleurgesteld in het feit dat je noch op mijn, noch op de posts van andere reageert waar het gaat om de positieve kant van dit verhaal.
Je bent er alleen op gebrand negatieve zaken te herhalen.

Deze laatste post doet dan ook mijn klomp breken, maar maakt wel duidelijk dat een uitgebreide, vriendelijke en informatieve post 'paarlen voor de zwijnen' zijn....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:03

Ik vat het verre van vriendelijk op. Al jou posts waarin je mij aanspeekt komen op mij niet prettig over. Komt eerder over als een persoonlijke aanval en dat ik m'n mond moet houden omdat ik niet dezelfde mening heb als jou/jullie.
Ik heb alle posts en links gelezen en dat mijn mening daardoor niet veranderd is, sorry maar ik sta achter mijn mening. Maar dat schijnt hier niet te mogen. Ik moet misschien zeggen, sorry jongen jullie hebben gelijk. Maar dat doe ik niet.

Ik zal me terug trekken hier en dan kunnen jullie lekker gezellig verder kletsen over jullie mening.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:04

Naast dat er goede stichtingen zijn, zijn er ook de stichtingen die het minder nauw nemen.
Dat krijg je nu eenmaal als er geld in het spel is en mensen denken dat er op een makkelijke manier geld te verdienen valt.
Hoe vaak zie je op internet niet de foto's van mensen die hun hondje ophalen op het vliegveld. Of recent ergens waar een vrachtwagen volgeladen met honden komt. Die honden worden gelijk geplaatst bij mensen, niks geen gastgezinnen waar ze eerst geplaatst worden. Wel een zielig verhaal dat de honden anders afgemaakt worden waar toch weer veel mensen op af duiken en dan zo'n hond willen redden.
Als dan het geld gebruikt wordt om de situatie ter plaatse te verbeteren, vaak niet, de plaatsen van de weggehaalde honden worden weer snel opgevuld door andere honden. Mij lijkt het beter de om ter plaatse die situatie te veranderen ipv de honden maar weg te blijven halen..
Er worden honden geplaatst die nooit kunnen aarden, die niet functioneren in een huishouden, is zo'n hond dan hier beter af?
Er komen wel zieke honden naar Nederland, ondanks de goede stichtingen die wel schijnen te testen.
Leishmania is zinloos om te testen bijvoorbeeld.

Niet alle rashonden zijn gezond, niet alle kruisingen en ook de honden uit het buitenland niet.
Heb nu twee honden die oorspronkelijk uit Italie komen, heb ze in Duitsland opgehaald bij de mensen waar ze ook opgegroeid zijn, zij woonden eerst in Italie. Ik hoop dat ze niet besmet zijn met Leishmania bijvoorbeeld, verder zijn ze gezond, maar je weet nooit wat er nog tevoorschijn komt. Maar dat wist ik ook niet bij onze vorige honden uit Nederland, onze laatste hond is slechts 11 geworden, hij had een tumor in zijn buik, doe je niks aan.
Ook ik liep tegen het feit aan dat er geen geschikte honden in de asiels zitten hier en de kruisingen op marktplaats werd ik ook niet blij van.