Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fleurtje100 schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Aan 60 kilo kangal valt net zo min iets te controleren als een paard. Daarnaast is een hond van oorsprong een roofdier, een paard niet. Een gemiddeld paard (hengsten even daargelaten) valt in principe alleen aan als ie echt in het nauw gedreven is en niet weg kan, een hond kan veel meer redenen hebben om aan te vallen.En 60 kilo hond lijkt me toch een stuk makkelijker te controleren dan 600 kilo paard.
gohya schreef:Zoals ik al zei: hij is als pup NIET opgevoed.
Ik had hem toen hij al 1 jaar oud was.
We hebben geprobeerd hem op te voeden [en nog steeds] maar het wil gewoon niet.
Sassy schreef:gohya schreef:Zoals ik al zei: hij is als pup NIET opgevoed.
Ik had hem toen hij al 1 jaar oud was.
We hebben geprobeerd hem op te voeden [en nog steeds] maar het wil gewoon niet.
Het kan toch niet zo zijn dat jouw hondje een gevecht of agressie uitlokt en dat jij als bijbehorend baasje de andere hond nog met pepperspray naspuit? Zo meen ik gelezen te hebben in een paar posts eerder.
In wat voor een wereld leven we?
Ben ik blij dat ik hier thuis 6,5 hectare land heb en dat ik weinig de straat op moet met mijn (wel degelijk opgevoede) honden!
mltex schreef:Dan zie je dat echt verkeerd. Agressie hoort nu eenmaal in een dierenwereld thuis, zelfs in de onze.Voor mij staan alle beesten op een lijn, samen met mensen. Elke voor van agressie van mens of dier is not done.
mltex schreef:Voor mij staan alle beesten op een lijn, samen met mensen. Elke voor van agressie van mens of dier is not done.
Ik ben met je eens maar dat is de mens van nu die kenneijk niet kan opvoeden. Ik heb altijd geleerd vreemde honden niet te aaien en nooit achter een paard langs lopen en voorzichtig zijn want ze kunnen schrikken (geen paardenliefhebbende ouders btw)
Geen wonder, als je je kind al niet eens kunt opvoeden.....en je hond niet kunt opvoeden....alles lijkt wel gevoed te worden ipv opgevoed.

slimmerik schreef:secricible schreef:@ slimmerik Wat jou nog niet het recht geeft mijn hond te belagen met pepperpray (wat nota bene nog illegaal is ook). Zou wat zijn zeg. En als mijn hond met goede bedoelingen komt zou ik het ook wat vinden als je die van mij een schop verkoopt. Aks die van mij uit wil vallen zou ik je vriendelijk bedanken dat je die van mij een les hebt geleerd.
Pepperspray is idd illegaal en zou ik ook niet weten hoe ik eraan moet komen. Maar busje haarlak wat ik vaak ivm harde wind bij me draag kan zomaar "afgaan".
En al komt de hond met goede bedoelingen: hij hoort niet te komen. Ik zou doodsbang voor honden kunnen zijn..... en dan staat het mij vrij een hond die in overtreding is van me af te schoppen, slaan of sprayen. Hoe lief ie ook is.
easygoing schreef:En dan staat het mij vrij om de persoon die zonder toestemming aan mijn hond en dus bezit komt ook weg te schoppen en te slaan. Sprayen doe ik niet aan dat is voor lafaards. Hoe lief die persoon ook is.
En ik ben toch echt geen lafaard. Rare opmerking. HLPhoto schreef:mltex schreef:Dan zie je dat echt verkeerd. Agressie hoort nu eenmaal in een dierenwereld thuis, zelfs in de onze.Voor mij staan alle beesten op een lijn, samen met mensen. Elke voor van agressie van mens of dier is not done.
Of denk je dat al die rare gebeurtenissen in Noorwegen, Alphen a/d Rijn enz. bovennatuurlijk zijn?
Dat soort afwijkend gedrag komt in het dierenrijk net zo goed voor, alleen is de schade daar vaak minder. De reden daarvoor is dat dieren niet over verboden (vuur-)wapens beschikken zoals gohya in dit topic wel doet.
Ook het feit dat je na het stappen de meeste kans hebt om op je bek geslagen te worden in Nederland (onder invloed van alcohol en erg veel exemplaren van de andere sekse) is niet gewenst, maar wel volstrekt normaal.
@ gohya: ben erg benieuwd wat je dan wel precies geschreven hebt. jouw hondje lokt agressie of een gevecht uit, wat is dan de reden om je pepperspray te pakken?

Blue_Eyes schreef:easygoing schreef:En dan staat het mij vrij om de persoon die zonder toestemming aan mijn hond en dus bezit komt ook weg te schoppen en te slaan. Sprayen doe ik niet aan dat is voor lafaards. Hoe lief die persoon ook is.
Als een grote hond mijn hond of mijn kind te pakken heeft, dan spray ik liever dan dat ik mezelf een paar vingers laat afbijten, hoorEn ik ben toch echt geen lafaard. Rare opmerking.
HLPhoto schreef:agressie
aanloop tot reacte;lust tot aanvallen
Denk dat je definitie van agressie dan niet helemaal correct is, verder zijn we het geloof ik wel eens
easygoing schreef:Wat in mijn optiek (en niet alleen in die van mij, ook in die van degenen achter het Nederlands recht) gelijk staat aan het pakken van een vuurwapen en het schieten op de hond.Dus je gaat eerst op je gemal je tas open doen om je flesje te zoeken en dan nog eens gaan sprayen? Nou nee hoor bij ene gevecht stap ik er net zo makkelijk tussen als tussen spelende honden maar goed daar ging het hier niet om het ging om het feit dat Goyha een agressief klein hondjes heeft wat agressie uitlokt bij andere grotere honden, Goyha pakt haar hondje op en sprayt paperspray naar de grote hond als deze door de fout van Goyha haar hondje probeert te pakken en haar daarbij zou kunnen verwonden.

mltex schreef:HLPhoto schreef:agressie
Denk dat je definitie van agressie dan niet helemaal correct is, verder zijn we het geloof ik wel eens
Ja kun je definities gaan opzoeken om je gelijk proberen te halen maar daar zal je mijn mening niet mee veranderen![]()
En met agressie volgens de definitie is mij dus al een stap te ver.
Vooral dieren kunnen met lichaamstaal al 100 dingen zeggen voordat het uberhaupt tot agressie komt.
En mbt opvoeding denk ik ook dat iedereen zijn eigen normen en waarden heeft.
Ik denk ook dat liefde voor kind of huisdier blind maakt. Het klassieke 'dat doet mijn kind niet'![]()
Misschien hou ik juist wel teveel rekening met anderen? alles is relatief natuurlijk

HLPhoto schreef:easygoing schreef:Wat in mijn optiek (en niet alleen in die van mij, ook in die van degenen achter het Nederlands recht) gelijk staat aan het pakken van een vuurwapen en het schieten op de hond.Dus je gaat eerst op je gemal je tas open doen om je flesje te zoeken en dan nog eens gaan sprayen? Nou nee hoor bij ene gevecht stap ik er net zo makkelijk tussen als tussen spelende honden maar goed daar ging het hier niet om het ging om het feit dat Goyha een agressief klein hondjes heeft wat agressie uitlokt bij andere grotere honden, Goyha pakt haar hondje op en sprayt paperspray naar de grote hond als deze door de fout van Goyha haar hondje probeert te pakken en haar daarbij zou kunnen verwonden.
mltex schreef:In dat geval zijn we het blijkbaar niet helemaal eens. Rangordebepaling onder honden gaat nu eenmaal lang niet altijd gebeuren zonder gevecht, er zijn erg veel zoogdieren die zo werken.HLPhoto schreef:agressie
Ja kun je definities gaan opzoeken om je gelijk proberen te halen maar daar zal je mijn mening niet mee veranderen![]()
En met agressie volgens de definitie is mij dus al een stap te ver.
Vooral dieren kunnen met lichaamstaal al 100 dingen zeggen voordat het uberhaupt tot agressie komt.
en dan valt de rangorde vanzelf weer op de plek > Opperbitch, dan de teef, dan de reu (eigenlijk komt na mij nog onze konijnenram
) HLPhoto schreef:mltex schreef:Valt het gebruik van vuurwapens of voor de wet gelijke middelen ooit onder noodweerexces? Volgens mij niet.Pepperspray zou zomaar onder noodweerexces kunnen vallen
mltex schreef:Vooral dieren kunnen met lichaamstaal al 100 dingen zeggen voordat het uberhaupt tot agressie komt.
Tat_jana schreef:onze hond is wel degelijk opgevoed en een voorbeeldigere hond kun je je niet wensen, maar hij heeft gewoon een grafhekel aan alles dat op 4 poten loopt ( ja zelfs mijn paarden vindt hij niet aardig )