suuzepuus schreef:Een paar seconden wordt al snel een paar minuten. Als de staff de pup echt een paar minuten vast gehad heeft en uit elkaar getrokken zou hebben waren ze niet meer met het pupje naar de da gegaan. Volgens de ts is de pup daar ingeslapen dus dat zijn hele hoofd in puin lag en zijn kaak volledig weg was lijkt me niet... Ik vrees dat de hele zaak erg overdreven wordt hoelanger het topic duurt hoe erger. Mijn shet heeft een heel mooi pupje van mij doodgetrapt. Was 1 trap maar helaas.... moeten we suus nou maar afspuiten dan?? het was een gerichte trap!! (en sorry, ik vertrouw haar volledig, ook met kleine kinderen...)
ik ben het helemaal met jou eens.
ik heb hier een stafford lopen van 10 jaar oud een pitbull van 10 maanden oud en een chihuahua van 2,5 jaar oud.
nu zou ik natuurlijk nooit mijn honden met mijn kinderen alleen laten.
maar er is hier ook wel eens een aanvaring geweest zelfs dat de van 10 maanden oude pitbull de 10 jarige pakte en die heb ik ook met een breekstok los moeten maken.
en als je gewoon goed op let als kenners van dit ras dan voorkom je zulke problemen.
ze noemen dit een soort van op slot slaan, het is niet op slot slaan maar door de kilokracht en de kiezen die in een schaarvorm staan de kaken op slot slaan, de reden dat de stafford niet los kon laten noemen ze dus vaak het op slot slaan van de kaak.
de reacties van de meeste vind ik ook erg overdreven.
de vraag is? waarom zit de stafford in een bench in de schuur opgesloten en waarom zit de pup in het huis,
en loopt de pup los.
zo zullen er tal van andere oorzaken kunnen zijn waarom de stafford de pup aanviel.
staffords kunnen over het algemeen jaloers gedrag vertonen naar pups toe en het zou een reden kunnen zijn van aanvallen, nu denk ik niet dat dit alleen bij stafford het geval is maar ook andere honden kunnen jaloers overkomen.
dat een stafford het koppie van de pup verbrijzeld is logisch omdat de stafford een volwassen hond is met zoveel kilo bijtkracht en een pup maar een ienie minie koppie heeft.
ik las ook een reactie dat er iemand is die al een vooroordeel heeft over mensen met stafford.
nu vind ik niet dat je iedereen over 1 kam kan scheren.
ik voel me hierdoor ook aangesproken terwijl ik juist iemand ben die heel erg veel bezig is met dit ras en ook zorg dat mijn honden goed opgevoed worden.
mijn teef van 10 jaar houd absoluut niet van vreemde honden en blaft naar elke hond tijdens de wandeling en het liefst verscheurd ze die ook.
de 10 maanden oude pitbull doet dit gedrag na en word onmiddelijk door mij afgestraft ook de oude overigens hoor.
soms heb je gewoon honden die elkaar absoluut niet mogen.
mijn chihuahua met de grootste mond blaft naar elke hond die langs komt lopen en die denkt ook vast dat als ze 30 kilo zwaarder was geweest verscheur ik die hond ook wel als ik de kans krijg, maar helaas weegt mij chihuahua maar 1800 gram en gaat ze liever een blokje om.
ik denk en dat is mijn mening dat de opmerking van die kerel want het is gewoon een kerel, niet gepast is, met hij mag geen kleine honden, hij heeft zijn hond geen goede opvoeding gegeven en de hond word hierdoor nu gestraft en zal waarschijnlijk ingeslapen gaan worden dit wil niet zeggen als een stafford of welke hond dan ook een pup doodbijt de stafford INEENS niet meer te vertrouwen is met andere honden of met kinderen.
hoe dan ook de reden dat de stafford de pup aanviel weet niemand omdat niemand in de omgeving daar ooit waarschijnlijk het gedrag van de stafford en pup naar elkaar toe onder de loep genomen hebben.
domme mensen zijn dit dus gewoon.