hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:34

Sassy schreef:
Afgrijselijk als je zoiets meemaakt.
Moest ik zelf een hond hebben die zo iets doet dan wist ik wel wat ik deed ermee.
Zo een ras komt er hier zowieso het erf al niet op!

Lijkt me een traumatische ervaring voor het meisje wat het meemaakte....
Bevestigd natuurlijk de vooroordelen die veel mensen al hebben t.o.v. dit ras.
Zeker ook de reacties van sommige mensen hier verbeteren niet het beeld wat ik van de eigenaren van dit soort honden al had!

hoezo?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:34

Een paar seconden wordt al snel een paar minuten. Als de staff de pup echt een paar minuten vast gehad heeft en uit elkaar getrokken zou hebben waren ze niet meer met het pupje naar de da gegaan. Volgens de ts is de pup daar ingeslapen dus dat zijn hele hoofd in puin lag en zijn kaak volledig weg was lijkt me niet... Ik vrees dat de hele zaak erg overdreven wordt hoelanger het topic duurt hoe erger. Mijn shet heeft een heel mooi pupje van mij doodgetrapt. Was 1 trap maar helaas.... moeten we suus nou maar afspuiten dan?? het was een gerichte trap!! (en sorry, ik vertrouw haar volledig, ook met kleine kinderen...)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:35

Bassenqua schreef:
Mmmmm, ik heb ook niks met kinderen maar het is nog nooit bij me opgekomen er één dood te slaan, als ik het goed begrijp mag ik dat dus ongestraft doen en heb ik geen kronkel in mijn hoofd? :?

Misschien moet je de rest van mijn posts ook even lezen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:36

Sassy schreef:
Afgrijselijk als je zoiets meemaakt.
Moest ik zelf een hond hebben die zo iets doet dan wist ik wel wat ik deed ermee.

Lijkt me een traumatische ervaring voor het meisje wat het meemaakte....
Bevestigd natuurlijk de vooroordelen die veel mensen al hebben t.o.v. dit ras.
Zeker ook de reacties van sommige mensen hier verbeteren niet het beeld wat ik van de eigenaren van dit soort honden al had!

en dit is het grootste probleem. Als dit een labrador of een dalmatier was zou dit nooit gezegt worden. Er zijn inderdaad honden van dit ras die inderdaad de intentie hebben om een andere hond dood te bijten. Het is aan de eigenaar om dit te voorkomen en een pup gewoon goed en structureel op te voeden. De meeste incidenten liggen niet aan de honden maar meestal aan de eigenaren die nalatig waren. Ik ben gebeten door een ruwharige foxterrier, mijn buurhond (inmiddels overleden) was een angstbijter naar mensen toe en een kruising herder-labrador. Ik kende iemand die gebeten was door een dalmatier waar ook een hele hype omheen was vanwege de 101 dalmatiers etc, terwijl het eigenlijk helemaal geen kinderhonden zijn. Dat er vooroordelen zijn over dit ras zegt niks over elke hond.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:37

suuzepuus schreef:
moeten we suus nou maar afspuiten dan?? het was een gerichte trap!! (en sorry, ik vertrouw haar volledig, ook met kleine kinderen...)

Een shetlander? Verbieden dat ras! Muilkorven! Kijk uit, komt mensagressie uit voort! :Y)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:37

Sassy schreef:

Dat lijkt me een goed plan! Als je zelf geen enkel inzicht in honden hebt, is dit het beste wat je maar kunt doen.
Het zijn geen honden voor mensen die er niet 100% voor gaan, en de hond maar afspuiten terwijl ze geen idee hebben van het waarom.

Neem dan een wawa of een tekkel.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:38

Kijk maar eens naar een aantal nogal ongepaste reacties.
Nogal kort door de bocht vind ik.
Alsof het heel normaal is dat een volwassen hond een pup doodbijt...ja want het is wel dit of dat ras...

Zo kun je alles wel goedpraten!

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:39

Sancha schreef:
Ik ga mijn tijd even beter besteden dan hier te verdoen met mensen die zoveel vooroordelen hebben tegen Staff en Co dat er geen woord mee te wisselen is ;)

bedoel je mijn opmerking? Jammer...want ik ben een staffordliefhebber in hart en nieren maar ik zie ze niet door een roze bril. Ik weet hoe ze kunnen zijn. En hoe je het ook wend of keert een pup dood bijten is zelfs bij honden onacceptabel.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:39

Sancha schreef:

Neem liever geen hond.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:40

Hhilde schreef:
Sancha schreef:

Neem liever geen hond.

Ja of dat. Maar die kleintjes maken niet zo snel gaatjes.

Een maltezer pup zou het hier ook nog geen dag overleven ben ik bang. :7

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:40

Sassy schreef:
Alsof het heel normaal is dat een volwassen hond een pup doodbijt...ja want het is wel dit of dat ras...

Er word helemaal niks goedgepraat. Het gaat erom dat wij er NIET bij waren dus NIET kunnen oordelen. Het enige waar fel op gereageerd word is dat opeens alle pits en stafs maar afgemaakt moeten worden omdat ze toch allemaal vals zijn en pups dood bijten en dan ook opeens een kind kunnen grijpen!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:41

Nou Sassy, jouw reactie is erg ondoordacht. De ts is er zelf niet bij geweest en weet dus niet precies wat er is gebeurd. Het is natuurlijk niet ' normaal' dat een hond een pup dood bijt. Maar niemand weet wat er gaande was in die schuur.... Het heeft niks te maken met het ras. in mijn profiel staat een foto van mijn RAD verboden hond..... oewoew oew wat gevaarlijk.... (ik bedoel shet veulen met hond foto...)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:41

Sancha schreef:

Hier ook niet. Waarschijnlijk ben ik zo lomp dat ik er boven op ga staan.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:42

Sassy schreef:

dr word niets maar dan ook niets goed gepraat , lees zelf maar eens maar de eigenaars worden veelal verantwoordelijk gehouden.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:43

Hhilde schreef:
Sancha schreef:

Hier ook niet. Waarschijnlijk ben ik zo lomp dat ik er boven op ga staan.

:(:)

Ik denk dat Diesel de uk binnen een uur door midden heeft. 80 kilo tegenover 1kg? :o

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:44

Sancha schreef:
:(:)

Ik denk dat Diesel de uk binnen een uur door midden heeft. 80 kilo tegenover 1kg? :o

Nouja. Je moet maar muilkorven hoor. Niet opvoeden iig, da's zonde van de tijd. Beter muilkorf je gewoon direct. Want Diesel is zo gevaarlijk :Y)

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:44

Ik vind ook dat er maar een paar mensen zijn die het op het ras gooien...

Sancha: Mijn staff met zijn 45 kilo ging op een pupje van 4,5 weekjes oud liggen (beest wou rollen in zijn slaap) pup woog niet eens een halve kilo! Geluk dat mijn pup een flinke keel op kan zetten! Staff sprong van de schrik op en rende maar gauw weg :')

Thirty

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:45

Gut, dan schrik je ook zeg!

One_Love

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:47

Ja dacht minstens dat de pup wat had gebroken maar er was niks aan de hand. Mijn staff heeft er ook een handje van om de pup omver te beuken. Maar heb een bijdehande pup die bij alles wat hem niet bevalt een keel op zet en mijn staff houdt niet van herrie haha.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:48

kunnen jullie geen eigen topic starten met geneuzel over jullie honden?
Nit echt respectvol naar TS toe,en haar zusje....lijkt mij nogal traumatisch om dit mee te maken en er wordt nu lacherig over gedaan.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:51

suuzepuus schreef:
Een paar seconden wordt al snel een paar minuten. Als de staff de pup echt een paar minuten vast gehad heeft en uit elkaar getrokken zou hebben waren ze niet meer met het pupje naar de da gegaan. Volgens de ts is de pup daar ingeslapen dus dat zijn hele hoofd in puin lag en zijn kaak volledig weg was lijkt me niet... Ik vrees dat de hele zaak erg overdreven wordt hoelanger het topic duurt hoe erger. Mijn shet heeft een heel mooi pupje van mij doodgetrapt. Was 1 trap maar helaas.... moeten we suus nou maar afspuiten dan?? het was een gerichte trap!! (en sorry, ik vertrouw haar volledig, ook met kleine kinderen...)

ik ben het helemaal met jou eens.
ik heb hier een stafford lopen van 10 jaar oud een pitbull van 10 maanden oud en een chihuahua van 2,5 jaar oud.
nu zou ik natuurlijk nooit mijn honden met mijn kinderen alleen laten.
maar er is hier ook wel eens een aanvaring geweest zelfs dat de van 10 maanden oude pitbull de 10 jarige pakte en die heb ik ook met een breekstok los moeten maken.
en als je gewoon goed op let als kenners van dit ras dan voorkom je zulke problemen.
ze noemen dit een soort van op slot slaan, het is niet op slot slaan maar door de kilokracht en de kiezen die in een schaarvorm staan de kaken op slot slaan, de reden dat de stafford niet los kon laten noemen ze dus vaak het op slot slaan van de kaak.
de reacties van de meeste vind ik ook erg overdreven.

de vraag is? waarom zit de stafford in een bench in de schuur opgesloten en waarom zit de pup in het huis,
en loopt de pup los.
zo zullen er tal van andere oorzaken kunnen zijn waarom de stafford de pup aanviel.
staffords kunnen over het algemeen jaloers gedrag vertonen naar pups toe en het zou een reden kunnen zijn van aanvallen, nu denk ik niet dat dit alleen bij stafford het geval is maar ook andere honden kunnen jaloers overkomen.
dat een stafford het koppie van de pup verbrijzeld is logisch omdat de stafford een volwassen hond is met zoveel kilo bijtkracht en een pup maar een ienie minie koppie heeft.

ik las ook een reactie dat er iemand is die al een vooroordeel heeft over mensen met stafford.
nu vind ik niet dat je iedereen over 1 kam kan scheren.
ik voel me hierdoor ook aangesproken terwijl ik juist iemand ben die heel erg veel bezig is met dit ras en ook zorg dat mijn honden goed opgevoed worden.
mijn teef van 10 jaar houd absoluut niet van vreemde honden en blaft naar elke hond tijdens de wandeling en het liefst verscheurd ze die ook.
de 10 maanden oude pitbull doet dit gedrag na en word onmiddelijk door mij afgestraft ook de oude overigens hoor.
soms heb je gewoon honden die elkaar absoluut niet mogen.
mijn chihuahua met de grootste mond blaft naar elke hond die langs komt lopen en die denkt ook vast dat als ze 30 kilo zwaarder was geweest verscheur ik die hond ook wel als ik de kans krijg, maar helaas weegt mij chihuahua maar 1800 gram en gaat ze liever een blokje om.
ik denk en dat is mijn mening dat de opmerking van die kerel want het is gewoon een kerel, niet gepast is, met hij mag geen kleine honden, hij heeft zijn hond geen goede opvoeding gegeven en de hond word hierdoor nu gestraft en zal waarschijnlijk ingeslapen gaan worden dit wil niet zeggen als een stafford of welke hond dan ook een pup doodbijt de stafford INEENS niet meer te vertrouwen is met andere honden of met kinderen.
hoe dan ook de reden dat de stafford de pup aanviel weet niemand omdat niemand in de omgeving daar ooit waarschijnlijk het gedrag van de stafford en pup naar elkaar toe onder de loep genomen hebben.
domme mensen zijn dit dus gewoon.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:52

Jongens, ik ga dit topic verlaten. Ik heb ernstig moeite met de agressieve manier van verdedigen van sommige rasliefhebbers, welke compleet voorbij gaat aan het feit dat een volwassen hond een pup heeft dodogebeten. Voor mij is dat namelijk de kern van het verhaal en niet welk ras het was. Ik heb derhalve ook NUL behoefte om als halve idioot uitgemaakt te worden omdat er sommige stafliefhebbers niet willen lezen en niet tot de kern van de zaak willen komen, en er slechts op uit zijn om hun precious staf op welke manier dan ook mogelijk te verdedigen. Terwijl dit hele incident niks met Stafs ansich te maken heeft, helaas wel door een staf gedaan. Maar daar gaat de discussie niet over.

Er word in zijn geheel voorbij gedenderd aan waar dit nou eigenlijk over gaat, en er worden belachelijke opmerkingen gemaakt alleen maar om "hun" hondenras op te hemelen. Ik heb daar geen zin in. Voor een inhoudelijke discussie ben ik altijd te porren, maar stomweg alles bagataliseren omdat dit een geliefd ras is onder sommige bokkers daar weiger ik in mee te gaan. Als het later weer on toppic gaat en we kunnen weer discusseren over of het doodbijten van puppies wel of niet acceptabel gedrag is van een hond en hoe je verder de gedragingen van zo een hond in kan schatten, ongeacht het ras, dan wil ik wel weer mee praten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:54

tjoppie...amen.. _/-\o_

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:54

.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:15

ik heb onderstaand gevonden op een hondenforum (http://www.hondenpage.com) ook hier ging het om een agressieve aanval van een volwassen hond naar een pup.:

Citaat:
Jaloezie kán een oorzaak zijn, maar dit hoeft niet. Het komt wel vaker voor dat volwassen honden niet ontspannen reageren naar pups toe. Het is jammer dat ik de signalen van jouw hond in deze situatie niet kan zien.

Een mogelijkheid is dat de volwassen hond de onstuimigheid van de pup niet trekt en de pup niet voldoende reageert op kalmerende signalen die de hond uitzendt. Op een gegeven moment is dan de maat vol en corrigeert de volwassen hond de pup. Sommige volwassen honden schieten hierin dan door.

Een andere mogelijkheid is dat de volwassen hond weinig tot geen ervaring heeft met pups. Pups zijn dan eigenlijk maar eng, en de hond reageert dan fel vanuit angstagressie.

Daarnaast zie je ook wel "predatie agressie" bij volwassen honden richting pups. Ook dit zijn honden met weinig ervaring met pups/andere honden. Ze zien de pup dan als het ware als een prooi.

misschien kan je er wat mee.