Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Adil schreef:Heb je de kleur kunnen herkennen?
Als de spanwijdte zo enorm was en de vogel Reiger-achtig leek, zou het een Kraanvogel kunnen zijn. Hoewel de tijd daarvoor eigenlijk ontypisch is...
Grote zilverreiger misschien, kan ook nog....Of misschien ook heel normaal een blauwe Reiger, die kunnen ook een enorme spanwijdte hebben....tegen 1.70 m. of 1.80 m. aan meende ik...!
anoukie88 schreef:Bij ons hebben we trouwens nog een bijzonder soort rondvliegen in de buurt.... De Avikomus. Het zijn mussen die het afvalvet opeten van de patat. Ze zijn tonnetje rond en als ze van het dak vliegen vallen ze eerst een paar meter naar beneden, flink fladderen, en dan stijgen ze langzaam weer op. Een erg leuke bezigheid om naar te kijken![]()
Ook leuk om naar te luisteren zijn de spreeuwen hier op het dak. Tot nu toe hebben we er 1 gehad die een ziekenwagen na deed, 1 die de wekker na deed (erg irritant 's morgens om 5 uur) en 1 die tokte als een kip.
Nog een vraagje trouwens. Kan een buizerd meerdere dode konijnen (gewoon de volwassen dieren) dragen? De vriend van mijn nichtje had namelijk 3 konijnen dood geschoten die bij hun in de moestuin zaten. De moestuin is helemaal omheind dus er kan geen vos of hond bijkomen. Hij is naar achteren gegaan om de container te pakken en toen waren ze weg. Hij weet zeker dat ze dood waren en had ze alle 3 bij elkaar gelegd. In de buurt zit wel een buizerd, maar zou die ze alle 3 hebben kunnen pakken??? Hij is misschien 2 minuten weg geweest.
Suusje1972 schreef:Ja Ransuil was ook mijn gok, ook qua formaat. Maar ja aangezien ze vliegen in het donker zijn de andere kenmerken moeilijk te onderscheiden. Gaat even geluiden googelen... jep, ransuil dus.
annepanne schreef:Hier schijnt de laatste tijd een zwarte ooievaar gespot te zijn! Toch maar weer beter opletten!
Edit: vandaag nog gezien! http://www.vogelbescherming.nl/vogels_k ... type/lijst
Spechten zijn ook gaaf!