Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

suuzepuus schreef:Dat laatste is toch echt opvoeding hoor. Als een hond van 3 nog nooit met een kat geleefd heeft is het niet raar dat hij er niet mee kan. dit geld ook voor kinderen.
Volgens mij is dit absoluut niet ras afhankelijk!
suuzepuus schreef:Klopt. Dat is precies de reden dat ik m'n jonge pup indertijd regelmatig bij kinderen liet, gewoon om het diertje vroeg genoeg te leren dat dat gewoon mensenpuppies zijn en dat je daar voorzichtig mee om dient te gaan.Dat laatste is toch echt opvoeding hoor. Als een hond van 3 nog nooit met een kat geleefd heeft is het niet raar dat hij er niet mee kan. dit geld ook voor kinderen.
suuzepuus schreef:Dat laatste is toch echt opvoeding hoor. Als een hond van 3 nog nooit met een kat geleefd heeft is het niet raar dat hij er niet mee kan. dit geld ook voor kinderen.
daantjuhhh schreef:suuzepuus schreef:Dat laatste is toch echt opvoeding hoor. Als een hond van 3 nog nooit met een kat geleefd heeft is het niet raar dat hij er niet mee kan. dit geld ook voor kinderen.
Bij een asiel staat er dan bij: Onbekent.
Dat vind ik dan geen probleem!
Dat valt in ieder geval te proberen...
daantjuhhh schreef:suuzepuus schreef:Dat laatste is toch echt opvoeding hoor. Als een hond van 3 nog nooit met een kat geleefd heeft is het niet raar dat hij er niet mee kan. dit geld ook voor kinderen.
Bij een asiel staat er dan bij: Onbekent.
Dat vind ik dan geen probleem!
Dat valt in ieder geval te proberen...
HLPhoto schreef:Da's denk ik een verschilletje tussen ons dan. Ken een aantal honden die ??? meegemaakt hadden voor ze bij hun huidige baas kwamen - je weet nooit wat er wanneer nog uit gaat komen.
Verantwoordelijk uitproberen wordt heeeel voorzichtig doen en kan heeeel lang duren, en dan alsnog een keer mis gaan.
. Ik ken ook wel doodbrave van af pup in bezit honden zonder trauma's die uiteindelijk toch een keer een hapje mens hebben genomen
.HLPhoto schreef:I know, maar in je laatste zin onderstreep je precies wat ik bedoel + het risico met een mogelijk getraumatiseerde hond is altijd groter.
fojoe schreef:dat ben ik helemaal met je eens, Brainless![]()
stop nu eens met alle herplaatsers te bekijken als probleemhonden!
natuurlijk zijn er zo ook best wat, en die blijven dan het langste in het asiel zitten.
maar een heel groot deel van de honden in asiels is gewoon gezond en goed opgevoed.
of heb ik gewoon 5 keer ontzettend veel geluk gehad?
dat zou me verwonderen, ik win anders nooit iets![]()
mijn blonde labrador had blijkbaar nooit kennisgemaakt met kinderen, die was er eerst bang van![]()
gelukkig zijn mijn kinderen gewend om met honden om te gaan en heb ik ze goed begeleid, en na een paar weken was er van die angst niets meer te merken.
het gekke is: als iemand een topic opent dat hij/zij een veulentje koopt om helemaal zelf op te leren en zadelmak te maken, roept heel bokt dat ze beter een wat ouder zadelmak paard moeten kopen, of op zijn minst het zadelmak maken door een professional laten doen.
waarom zegt het merendeel net het tegenovergestelde als het over honden gaat?
fojoe schreef:@Brainless: ik begrijp best dat veel mensen liever een pup willen, zoals bijvoorbeeld in jouw situatie![]()
mijn ene labrador komt trouwens van iemand die in een rolstoel zat maar waarvan de gezondheid zodanig achteruit ging dat die niet meer goed voor de hond kon zorgen.
dat had best een geschikte hond voor jullie kunnen zijn.
maar hij gaat hier niet weg hoor, hij is veel te lief![]()
vergeet niet dat je ook vaak pups en jonge honden kan vinden in het asiel.
mijn jack russell was 5 maanden, mijn kruising 10 maanden.
daantjuhhh schreef:Maar mocht Tossie er op een dag niet meer zijn dan zal ik ook de site van het asiel in de gaten houden.