De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:00

Dat is dan het verschil van mening, waarom zou een bench op de juiste manier zó erg zijn. Benches zijn er al jaren hoor, vroeger is ook niet altijd zo goed, hoeveel honden heb je zelf opgevoed? Die van ons zijn stuk voor stuk super sociaal, altijd goed gemuts en luisteren goed. Ook daar zitten heel wat uren opvoeden aan hoor, dat stuk gaat er bij mij dus niet in. Oh, die mensen hebben een bench, nu voeden ze niet meer op? Dat mag me dan wel eens uitgelegd. Ik ben overdag in huis en constant alert op wat hij doet. De honden zijn overal waar wij zijn, buiten bij de paarden, binnen etc. Maar wij moeten slapen en af en toe even winkelen, visite etc. Voor die momenten is er voor de jonge pup een bench, de grootste maat waar hij zich nog heel lang vrij in kan bewegen. Bord voor je kop, sorry, lekkere opmerking. Ben benieuwd wat je zegt over een jaar of 10, als je op jezelf woont en je pup wel alles gesloopt heeft, waar je hard voor werkt. Je opvoeding kan nog zo goed zijn, maar wanneer je er niet bent, blijft er voor sommige honden van opvoeding niets over. De asiels hebben altijd al aardig vol gezeten met honden van onwetende mensen die een hond weg doen wanneer het te lastig wordt, dat staat in mijn ogen los van bench gebruik en vind ik ook niet iets van de laatste jaren. Deurtje dicht, doe je ook als je de hond in de bijkeuken/gang etc achter laat, geloof mij, als je dan weg gaat vind hij het ook niet fijn en is het hetzelfde idee. Bij een groot genoege bench kan hij zeker nog bewegen hoor, 's nachts hoeven ze hier niet meer te spelen, rondjes te kunnen rennen etc. De bench volstaat in ruimte en is overdag helemaal niet aan de orde wanneer we er zijn, en we zijn er met opzet veel voor onze dieren.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:10

Susyb schreef:
IngridB schreef:
Ons hondje ligt altijd op bed bij ons, tussen ons in. Hij heeft een eigen dekentje, maar vaak wordt mijn kussen in beslag genomen := .
Nou heb ik wel een ras dat niet verhaard, dus géén haren in bed.
Ik heb er totaal geen probleem mee dat hij op bed ligt. Mijn vriend ook niet.

:brr: Krijg er de rillingen van sorry (wel beter dat hij niet verhaard? Poedel-soort?)

Het is een Lhasa Apso en die verharen niet :D .

Als ik niet wil dat hij op mijn kussen ligt, dan gaat hij er ook gewoon vanaf hoor :j .
Maar IK sta het toe en van mij mag hij het. Het is niet zo dat hij het wil dus dat het dan ook maar gebeurt.
Dacht het niet, ik ben de baas en als ik nee zeg is het ook nee.

Sommige mensen vinden het smerig, dat kan, maar ik heb er geen problemen mee :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:45

mijn roedelleidster teef slaapt met haar kop op mijn kussen :+: ,lekker hoor,kan zo uren zoenen met haar ,hahaha...

en susyB ',ik zeg niet dat elke puppy voorbeeldig luisterd alleen heb ik nu toch wel wat pups grootgebracht en eigenlijk weinig gesloop gehad..moet zeggen dat een krantje lezen wel het ergste geweest is... ( en die sloopreu waar ik het eerder over had is pas bij mij gekomen toen hij 8 maanden was,dus ja,weinig invloed zelf op gehad in puppytijd met opvoeden)

en benches van 1.50m bestaan helaas niet...de grootste is 1,25m en die wordt aanbevolen voor grote rassen,,en dát vind ik veel te klein,nogmaals heb het al eerder geschreven een klein ras in een mega bench heb ik geen moeite mee,dat is als een grote hond in een kennel,wél heb ik moeite met grote honden in benchen,die hebben mijns inziens te weinig bewegingsruimte hoe je het ook went of keert,plus je neemt ze de vrijheid af om een verkoelende plek in huis te zoeken als ze het warm hebben..

een pup in een bench is gewoon not done,die horen niet in een kooi,die horen bij hun baasje te zijn en baasjes moeten nu eenmaal een poosje heel erg voor zo'n babyhondje zorgen,dat is de deal als je een puppy in huis neemt.

ik heb toen der tijd inderdaad een halve kamer opgeofferd voor de honden,ik was toch ook aan ze begonnen?ik had toch met mijn volle verstand die honden genomen,nou dan krijgen ze een ruimte waar ze goed in kunnen leven en in kunnen bewegen,de honden zaten er overigens met zijn 2tjes in,een reu en een teef,en die waren gek op elkaar...

en snoeren wegwerken heeft geen geld gekost hier de 3 snoeren die achter het bed lopen ( van nachtlampje en 2 wekkers) hebben we gewoon omhoog achter het bed weggewerkt...kost niets,oja 2 tyrips...

en mijn honden krijgen alleen maar vers vlees,nooit brokken...

missanita84 dank je wel ben ook erg blij met ze :D :+:

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:54

Heb niet alles gelezen, maar heb wel een leuke anekdote.
Wij gebruiken een bench als een plekje waar de honden zich in terug kunnen trekken.
Onze Leonberger maakte al heel snel geen gebruik er meer van en we hebben dan ook geen hele grote bench voor haar aangeschaft.
Onze Beagle daarentegen vond het als pup heerlijk om daar met knuffel en extra kleedje (die ze zelf meesleepte) in te gaan liggen.
Onze Leonberger bedacht toen dat het misschien toch wel een goed idee was, dus toen de Beagle er een keer in ging, ging zij er achteraan. Alleen...ze was even vergeten dat ze nu volwassen is en er niet inpast. Dus...we hadden een bench vol hond (twee stuks), die er niet meer uit konden... Dat zag er echt niet uit!
Gelukkig is het zo'n dichte plastic bench met van die klipsluitingen, dus kon ik het "dak" er zo afhalen en ze bevrijden.
Sindsdien taalt de Leo er niet meer naar.
Maar wel wil ze nog wel met haar hoofd er in kijken als de Beagle ligt te slapen.
Tegen de tijd dat het echt bedtijd is en onze Beagle wil slapen, dan gaat ze zitten blaffen in de bench totdat wij het deurtje dichtdoen. En dan is het pas goed en kruipt ze achterin het holletje dat ze gemaakt heeft om te slapen...

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:57

ik krijg over 2 maanden een puppy en ik was van plan om 'm nachts in een bench naast mn bed te doen! stel ik besluit om geen bench te gebruiken maar een mand hoe werkt dat s nachts dan met zindelijk maken? waarschijnlijk staat ie dan gewoon op en doet het midden in mn slaapkamer?
geen probleem, ik snap dat het logisch is dat dat in het begin gebeurd maar zo geeft hij dus niet aan wanneer hij naar buiten wil om te plassen wat in een bench wel het geval zou zijn!
hoe los ik dit dan op??
(zonder de hond op mn bed te laten slapen!)

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:04

An1985 schreef:
ik krijg over 2 maanden een puppy en ik was van plan om 'm nachts in een bench naast mn bed te doen! stel ik besluit om geen bench te gebruiken maar een mand hoe werkt dat s nachts dan met zindelijk maken? waarschijnlijk staat ie dan gewoon op en doet het midden in mn slaapkamer?
geen probleem, ik snap dat het logisch is dat dat in het begin gebeurd maar zo geeft hij dus niet aan wanneer hij naar buiten wil om te plassen wat in een bench wel het geval zou zijn!
hoe los ik dit dan op??

Ik vind een bench in deze eigenlijk gewoon een goede oplossing. Zo gebruiken wij 'm in de puppietijd ook. Pup in bench naast het bed. Als pup wat moet, begint het te piepen. Pup er uit halen, naar buiten dragen zonder verder te knuffelen of te praten, plas of poepje laten doen, en weer terug in de bench.
Zo leren ze aangeven als ze wat moeten en zo leren ze ook dat de nacht er is om te slapen.
Als ze eenmaal zindelijk zijn, kunnen ze zonder bench, maar wij laten die dan staan, zodat de honden zelf kunnen kiezen of ze er in willen liggen. Maakt de hond er geen gebruik van, gaat ie weg. Maar zoals onze Beagle, die ligt er heel graag in, dus haar bench staat nog beneden. We nemen de bench ook mee als we een hele dag op visite gaan en dan trekt ze zich ook uit zichzelf terug in de bench. Terwijl de andere daar geen behoefte meer aan heeft en gewoon ergens gaat liggen.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:06

Ok bedankt Hyperion, dit is idd ook de gedachte die ik had! ;)

Ik vraag me af hoe alle ''benchhaters'' dit dan op zouden lossen!

Jessix

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:10

Ik ben dan zo'n bench-hater. ;) Nee, hoor! Maar het is gewoon niet mijn ding, maar ieder dat is voor ieder weer anders. Ik heb er nooit een gebruikt en zal het ook niet doen in de toekomst. In mijn ogen is het toch een hond in een kooitje stoppen.. Maar goed, veel mensen vinden het een prima oplossing.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:11

An1985 schreef:
hoe los ik dit dan op??

Precies op dezelfde manier als de bench :) Pup leert ook zonder bench te piepen als hij naar buiten wil hoor :) Daar zorgt de bench niet voor, dat is alleen wat de baasjes denken.
Puppy zal ook geen piepen als het merkt dat ze dan naar buiten mag.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:17

Nikki__ schreef:
An1985 schreef:
hoe los ik dit dan op??

Precies op dezelfde manier als de bench :) Pup leert ook zonder bench te piepen als hij naar buiten wil hoor :) Daar zorgt de bench niet voor, dat is alleen wat de baasjes denken.
Puppy zal ook geen piepen als het merkt dat ze dan naar buiten mag.

maar als de hond een bench heeft dan piept ie om te zeggen dat ie uit zn bench wil omdat ie waarschijnlijk zn eigen bed niet vies wil maken toch?? dat is bij een mand niet zo want dan staat de pup gewoon op en doet het op de vloer, of niet?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:19

een pup zonder bench geeft ook gewoon aan dat hij een plasje moet doen hoor ;)
je moet alleen de singalen van je pup leren kennen........
en als je die mist heb je een ongelukje :D

Johanna59

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:23

Een bench is geweldig.
Al onze jonge honden en dat zijn er ontelbare, hebben er in gezeten.
Na hun werpkist, kwamen ze in de bench.
Geen kapotte spullen in huis, geen plasjes etc. ideaal.
Ze horen er natuurlijk niet de hele dag in. Maar een jonge hond er instoppen voor als je weg gaat en 's nachts, is zeker een dikke aanrader. En ze zien het ook als hun eigen huis. Ze gaan er vaak zelf in liggen; het is immers hun "mand".
De bench moet wel heel groot zijn. Deze worden namelijk wel veel te klein aangeschaft. Beter te groot dan te klein.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:28

en voor een grote hond bestaat er dan dus ook geen 1 die groot genoeg is

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:28

Wij hebben ook altijd pups getraint en zindelijk gemaakt zonder gebruik van een bench.
Veel observeren en veel buiten lopen...maar ze waren allemaal zo zindelijk.
Terwijl boeviers niet echt bekend staan als de 'slimste' :+
Maarals ze eenmaal iets weten gaat het er nooit meer uit :P

Een hond hoort tel eren dat hij niet mag slopen en moet bewegingsvrijheid hebben.
Dit leer je hem niet snelniet door hem af te zonderen imo.
En zoals Kim al zei... de grootste benches zijn veel te klein voor grote rassen.
Ik zou het hooguit als vervoersmand willen gebruiken :+

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:33

Jessix schreef:
Ik ben dan zo'n bench-hater. ;) Nee, hoor! Maar het is gewoon niet mijn ding, maar ieder dat is voor ieder weer anders. Ik heb er nooit een gebruikt en zal het ook niet doen in de toekomst. In mijn ogen is het toch een hond in een kooitje stoppen.. Maar goed, veel mensen vinden het een prima oplossing.

En mijn idee is van een bench (zo'n plasticen dichte) een veilig rustig plekje creëren, met een lap uit het nest er in, waar het hondje zich even in terug kan trekken... en die gebruikt wordt voor de nacht als rustige slaapplaats.

Een bench als strafplek vind ik dan weer helemaal niets...

Maar goed...ik heb buiten ook een hele grote kennel en er zijn ook mensen die dat weer zielig vinden. Terwijl de honden als ze loslopen op het erf ook regelmatig in de kennel gaan liggen als de deur er van open staat. Het is hun plekje...en dat vind ik dus niet zielig.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:36

Ondanks de adviezen van de fokkers waar ik mijn honden gekocht heb, zal ik nooit een bench gebruiken :n Mijn pup is nu ruim 8 weken en de fokker raadde ten zeerste aan een bench te kopen en ik heb het lekker niet gedaan :+
Het gaat ook prima zonder zo, ik leer (sloop)gedrag wel zoveel mogelijk af ipv ze in een kooitje te stoppen..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:39

pup in een grote doos naast het bed,als deze wakker wordt eruit halen en buiten zetten,als hondje doorheeft dat het buiten moet plassen dan in een mandje laten slapen op de slaapkamer...

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:41

jiperdepip schreef:
en voor een grote hond bestaat er dan dus ook geen 1 die groot genoeg is

Oh jawel hoor...die kun je bestellen. Wij hadden er voor onze Leo eentje daar kan ik zelf languit in liggen.
Heel handig...want toen onze kat geopereerd was en allemaal pennen en schroeven in zijn poot had en niet te veel mocht lopen en springen, heeft die een tijdje in die bench gebivakkeerd, met kattenbak en mandje en al....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:43

Susyb schreef:
IngridB schreef:
Ons hondje ligt altijd op bed bij ons, tussen ons in. Hij heeft een eigen dekentje, maar vaak wordt mijn kussen in beslag genomen := .
Nou heb ik wel een ras dat niet verhaard, dus géén haren in bed.
Ik heb er totaal geen probleem mee dat hij op bed ligt. Mijn vriend ook niet.

:brr: Krijg er de rillingen van sorry (wel beter dat hij niet verhaard? Poedel-soort?)

ik ook :j no way dat er een hond bij me in bed komt := heb nu een poes die bij me slaapt, maar dat is klein en stinkt niet en is schoon :+ en ze heeft een plekje waar ze ligt en daar kom ik zelf niet met mijn hoofd :n

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:44

benches van 2 meter lang 2 meter breed en 1.80m hoog zouden natuurlijk groot genoeg zijn voor een grote hond...ben alleen benieuwd hoeveel mensen dat in hun huiskamer willen hebben??

mijn honden stinken ook niet,die ruiken heerlijk,kan uren aan ze snuffelen.. :j

An1985

kimmie261 schreef:
pup in een grote doos naast het bed,als deze wakker wordt eruit halen en buiten zetten,als hondje doorheeft dat het buiten moet plassen dan in een mandje laten slapen op de slaapkamer...

ok maar wat is dan het verschil tussen een grote doos en een grote bench?

jiperdepip

oke dus mensen hebben geen gang geen bijkeuken geen kamertje voor de hond,
maar wel een woonkamer waar een bench in past die groot genoeg zou zijn voor een grote hond :(:) :(:)

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:47

kimmie261 schreef:
benches van 2 meter lang 2 meter breed en 1.80m hoog zouden natuurlijk groot genoeg zijn voor een grote hond...ben alleen benieuwd hoeveel mensen dat in hun huiskamer willen hebben??

mijn honden stinken ook niet,die ruiken heerlijk,kan uren aan ze snuffelen.. :j

1.80m hoog hoeft niet.
Onze Leonberger is geen paard! ;)
Bench is wel twee meter lang en iets minder dan twee meter breed. En paste prima bij ons, maar Leo-tje lag er op een gegeven moment niet meer in, dus nu staat ie opgeklapt in de schuur en gebruiken we 'm 's zomers voor de broedse kippen om een rustig broedplekje te creëren.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:49

.[/quote]
1.80m hoog hoeft niet.
Onze Leonberger is geen paard! ;)
Bench is wel twee meter lang en iets minder dan twee meter breed. En paste prima bij ons, maar Leo-tje lag er op een gegeven moment niet meer in, dus nu staat ie opgeklapt in de schuur en gebruiken we 'm 's zomers voor de broedse kippen om een rustig broedplekje te creëren.[/quote]

ik vind het wel top dat jullie de moeite genomen hebben om echt een groot formaat te vinden :j

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:50

jiperdepip schreef:
oke dus mensen hebben geen gang geen bijkeuken geen kamertje voor de hond,
maar wel een woonkamer waar een bench in past die groot genoeg zou zijn voor een grote hond :(:) :(:)

Bijkeuken hebben we inderdaad niet. Maar wel een "bijkamertje" waar nu alleen nog de bench voor de Beagle staat (altijd open eigenlijk, behalve wanneer mevrouw ons verzoekt om hem dicht te doen..) en waar de bench voor de Leo stond, weer weg ging en vervolgens weer stond met de kat er in en nu al een hele tijd weer weg is. Maar bijkamertje heeft geen deur....dus er is altijd contact met ons, of we nu in de kamer zijn of in de keuken.

Maar is het opsluiten van een hond in de bijkeuken (die vaak erg klein is) eigenlijk niet hetzelfde als even een uurtje in de bench?????