6000 knaagdieren in beslag genomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: 6000 knaagdieren in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:11

1 van mijn hamsters heeft een nestje gemaakt van hooi en wc papier...
Ik weet niet zo goed of ze dat gedaan heeft voor haar zelf of dat ze jongen krijgt

Ik had vanacht het wieletje van de tralies af gedaan omdat ie nogal piept en ik wel graag wil slapen
Had em op zn kop in de kooi gelegt en daaronder heeft ze dus het nestje gemaakt
Wc papier is allemaal verscheurd, k heb er net weer nieuwe bij gedaan en daar is ze nu ook weer druk mee bezig

Moet ik het wieletje er op laten of gewoon weer op hangen ?
Het nestje is verder bedekt met wc papier....
Heb nog niks zien liggen

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:49

_Saar schreef:
Misschien handig voor de mensen die nog willen adopteren: op het hamsterforum zijn ze bezig om een overzicht te maken van alle plaatsen waar diertjes nu op een nieuw huis zitten te wachten. Ook hebben ze een hamstertaxi topic!

Hee, bedankt voor de tip!
Dan ga ik daar even kijken!
(is dat alleen voor de hamsters, of ook voor gerbils?)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:28

Voor degene die een hamster willen afhalen en geen kooi hebben, ik heb nog een gratis terrarium geschikt voor een dwerghamster. Als er iemand interressw heeft, mag je deze komen ophalen!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:30

Jammer dat je in den haag woont, ik zoek er nog 1 maar woon in groningen

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:35

WinSel schreef:
1 van mijn hamsters heeft een nestje gemaakt van hooi en wc papier...
Ik weet niet zo goed of ze dat gedaan heeft voor haar zelf of dat ze jongen krijgt

Ik had vanacht het wieletje van de tralies af gedaan omdat ie nogal piept en ik wel graag wil slapen
Had em op zn kop in de kooi gelegt en daaronder heeft ze dus het nestje gemaakt
Wc papier is allemaal verscheurd, k heb er net weer nieuwe bij gedaan en daar is ze nu ook weer druk mee bezig

Moet ik het wieletje er op laten of gewoon weer op hangen ?
Het nestje is verder bedekt met wc papier....
Heb nog niks zien liggen

Hamster maken altijd een nestje op een beschut plekje :j Heeft ze een huisje? Als ze vanavond wakker wordt, kan je het radje gewoon terugplaatsen en de hamster zal dan zelf wel al dat wc papier en hooi naar het huisje slepen.
Als ze zwanger zou zijn, zou je meestal vrij duidelijk kunnen zien dat ze dat is (dan zijn ze onwijs dik). Maar er zijn ook wel hamsters die maar een heel bescheiden buikje hebben als ze jongen moeten krijgen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:37

Ja ze heeft een huisje daar zat ze gisteren eerst in
Ik had er later hooi en wc papier bij gedaan en vanacht dus dat wieletje erin gelegt
En vanmorgen had ze al het wc papier en hooi daar onder verplaatst en daar ligt ze nu de hele tijd

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:38

Oke, als ze vanavond wakker is dan kan je het radje gewoon weer terughangen op de plaats waar het hing, dan zal ze zelf het nestmateriaal wel verslepen naar het huisje :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:39

OKee
Kan ik nu niet het radje al terug hangen dan ? Gister overdag was ze er heel actief mee bezig

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:42

Ja kan ook, maar als ze al wakker is levert het wat minder stress op geloof ik. Weet ik niet zeker hoor :P
Maar als jij ligt te slapen en je deken wordt van je afgetrokken zou je ook niet leuk vinden, dus ik denk niet dat de hamster dat ook leuk vindt. Maar als ze overdag wakker wordt om bv. te eten of te drinken kan je het radje ook wel terugplaatsen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:56

Dank voor de tips :)
Ik laat het eerst nog wel even zo

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:28

_Noah schreef:
Voor degene die een hamster willen afhalen en geen kooi hebben, ik heb nog een gratis terrarium geschikt voor een dwerghamster. Als er iemand interressw heeft, mag je deze komen ophalen!

Wat zijn de afmetingen van dit terrarium? :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:12

Mijn gerbils zijn ook de hele dag bezig met het naar hun zin maken van de kooi. En om de week wordt het nest verplaatst want dan zijn ze er niet meer tevreden over :')

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 15:51

[BB-ITP] Mijn dwerg van de 1500 geredde knagers!
Hier staan weer nieuwe foto's in! Van de baby's hihi en wat de nieuwe kooi :D

Ben benieuwd hoe het er voor staat in de opvangen, volgens mij zitten er nog aardig veel? Weet iemand dit zo ongeveer? ben ff benieuwd!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:05

Kwam ik tegen op hamsterforum!

Citaat:
Jumbopet wil graag iedereen bedanken voor het redden van de hamsters.
En aangezien er bij een nieuwe huisdier altijd weer nieuwe spullen in huis komen wil Jumbopet iedereen een korting geven op nieuwe spullen voor de hamsters. De korting bedraagt maarliefst 25% voor nieuwe spullen (behalve voerder producten).
De korting word berekend door de code hamster05 in te voeren. Dus ik zou zeggen serve naar http://www.jumbopet.nl en bestel vandaag nog leuke dingetjes om jou (nieuwe) hamstertje het volledig naar zijn zin te maken in zijn hok.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:11

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:21

Dat soort dingen of gewoon karton, hooi en toiletpapier aanbieden :j daar maken ze hier de mooiste nesten van. Je hoeft niet speciaal dingen voor ze te kopen want me eierdozen etc zijn ze al zoet

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:29

Oke! Ik stond er vanmiddag mee in m'n handen, maar omdat er echt 'hamsternestmateriaal' op stond, dacht ik; hm......
Wc-rollen ben ik al aan het verzamelen, en heb net al van dikke wilgentakken een bruggetje gemaakt! (zal zo even een foto maken)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:32

Wat schattig al helemaal in het inrichten voor de toekomstige gerbils :D
Wat je ook in je kooi kunt doen is dat aquariumhout, kunnen ze aan knagen en op klimmen enzo. Plastic speeltjes zijn misschien niet het slimste met knagers maar iets van plastic in de kooi gaan ze niet dood aan :) maar verder zou ik wel vooral hout, karton en papier doen :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:36

Dat de gerbil forum is trouwens ook geen reet aan, er wordt net gedaan alsof ik geen verstand heb van die dieren en alsof ik gek ben :=

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:51

Maar ze kennen je verder toch ook niet? Je bent daar ook maar nieuw en doet dingen die zij niet gewend zijn en die zij risicovol vinden. Dat ze dat dan zeggen en erbij zeggen dat het slimmer is om te doen wat er op de site staat, gewoon om problemen te voorkomen, is niet zo vreemd vind ik. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij niet weet waar je mee bezig bent, maar wel dat zij niet weten hoeveel ervaring jij met gerbils hebt en dat daarom hun reactie in mijn ogen niet heel vreemd is. Maargoed, dat is mijn mening :)

Weet je al waar je je gerbils vandaan gaat halen Jolien? Leuk he, dat inrichten? :D

Het Knagertje zit nog behoorlijk vol, overal staan nog hokken opgestapeld e.d. en dat terwijl meerdere opvangen al dieren mee hebben genomen. Verder weet ik het niet, maar volgens mij zijn er nog erg veel van deze groep die nog geen huisje hebben. Hadden we hier nou maar een landhuis en dagen van 48 uur :')

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:44

Haha, ik vind het echt heerlijk om rond te neuzen enz voor de inrichting! :D
Liever alles ruim van te voren klaar, dan alles op het laatste moment!

Plastic dingen wil ik er ook niet te veel in gooien nee, ben veel te bang dat ze zichzelf eraan verwonden als ze gaan knagen! := Het enige wat er in komt van plastic is een flesje en zo'n schoen! (die had ik nog van m'n hamster :) )
Maar verder gewoon veel andere zooi, haha!

Liep vandaag bij de Action, en toen liep ik tussen de potten & vazen door, en zag een SPUUGLELIJKE bloempot staan! Voor nog niet eens een euro :')
Heb hem toch maar meegenomen, haha! Als je die kantelt, hebben ze een mooi slaapplekje!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:45

Colorado schreef:
Weet je al waar je je gerbils vandaan gaat halen Jolien? Leuk he, dat inrichten? :D

Het Knagertje zit nog behoorlijk vol, overal staan nog hokken opgestapeld e.d. en dat terwijl meerdere opvangen al dieren mee hebben genomen. Verder weet ik het niet, maar volgens mij zijn er nog erg veel van deze groep die nog geen huisje hebben. Hadden we hier nou maar een landhuis en dagen van 48 uur :')

Misschien van Sappos, haha! Maar dat is even afwachten! :) En via het hamsterforum kreeg ik ook al een bericht, van iemand die er 4 had opgevangen! Dus het is even kijken!
En dat inrichten is echt leuk, haha! (alleen jammer dat ik nog steeds geen bak heb gevonden!)
Maar spullen verzamelen kan al vast :D

Wat sneu dat het nog zo vol zit daar! Hoeveel hadden zij er meegenomen? Enig idee?
Hopen dat ze snel een goed plekje krijgen!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:52

Volgens mij rond de 300. Zoiets hoorde ik vaag in ieder geval :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:58

Noa heeft haar nestjes van wc papier verhuisd naar het huisje....
Hoop dat er niks uit komt rollen

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:50

Jeetje, 300! :oo Dat is echt veel!

WinSel, wat een leuke naam, Noa! :D Wanneer heb je haar gedoopt tot Noa? :)